Hvilken race?? {{forumTopicSubject}}
Halløjsa
Håber der er nogen der har lyst til at komme med lidt gode ideér til hvilke racer vi skal undersøge nærmere med henblik på vores kommende nye familie medlem
Vi har prøvet at kigge lidt rundt selv, men kan ikke rigtig bkive enige om de racer vi har kigget på og mangler ny inspiration.
Krav til hunden er:
1. Den skal være rigtig godt til børn, også dem der har mere krudt i måsen en gennemsnittet.
2. Det skal være en stor hund.
3. Den skal kunne passe på børnene og mig de aftner og nætter manden er på arbejde, men absolut ikke agrresiv!
4. Den skal gerne være rimmelig nem at træne (skal nok kun gå på hvalpehold, men skal helst være rimmelig nem at lære det mest grundlæggende.)
5. Den skal ikke kræve meget lange ture dagligt ej heller en masse stimulering. Den vil selvfølgelig komme ud og gå på daglige ture samt blive leget med i haven af både voksne, børn og vores 2 andre hunde, men turene er ikke voldsomt lange og kun for lige at "læse avisen".
De racer vi har snakket lidt om er:
1. Engelsk Mastiff (min klare favorit men manden siger den er ALT for stor)
2. Boxer, men vi er bange for den ikke vil blive en glad hund uden træning og nogle gode lange ture?
3. Viszla, men igen kan den være en glad hund med det vi kan tilbyde den? Skal siges manden er jæger og vil kunne bruge hunden på jagt, men han er ikke afsted så ofte igen så er bange for den vil kede sig lidt?
4. Gordon setter men igen, vil den kede sig?
5. Ridgeback, men er bange for den er for selvstænding og svær at træne?
6. Labrador, men racen siger ikke manden en dyt og han siger det kun er hvis vi slet ikke kan blive enige om noget...og spørgsmålet er så om det vil være den rigtige race?
Hvis der er nogen der kende de nævnte racer og vil komme med lidt input om dem eller nogen der kender til lige RACEN i mener vi bare må få undrsøgt, så sig endelig til, det vil gøre os rigtig glade
De 2 hunde vi har er forøvrigt en mstaff tæve på lidt over 8 år som er super venlig og tålmodig over for alt og alle også domminerende hunde
og en dværg puddel (også tæve) på 2 år som også er utroligt sød og rar over for alt og alle.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.033
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.196
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 4 Emner: 5 Svar: 70
Ja vi var godt lidt klar over både Boxer og jagthundene ville være et skidt valg, men vi var bare ldit på bar bund.
Broholmeren...temmelig int. den vil vi helt sikkert se nærmere på
Dogue de Bourdeau er helt sikkert også en race jeg kunne tænke mig at se nærmere på. Den Engelske Mastiff er jo min favorit, den ville jeg SÅ gerne vi kunne cheke lidt mere ud, men manden er rimmelig afvisende, han synes den bliver alt for stor desværre.
Landser kender jeg fra en nabo i min barndom....SKØN race, men vi er ikke helt så glade ved pælsen. Har rigeligt pælspleje med pudlen og vores 3 langhårde katte
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 3.981
jul 2008
maj 2006
jul 2008
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
En Ridgeback er en selvstændig race og utrolig intilligent. Den skal klart "bruges" men dejlig dejlig race :-))
Ridgebacken er ikke svær at træne, men det kræver tålmodighed, kærlighed og en stor potion humor
maj 2006
jul 2008
Blev lige nysgerrig
sep 2006
I skal igen have mange tak for gode forslag
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 237 Svar: 3.135
sep 2006
Vil lige opdatere med at vi nu har Smukke Smilla som er en skøn skøn Boxer
Mht aktivitet, så går det foreløbigt rigtig fint, hun er nu 7 mdr.
Hun klare sig med de ture hun får, men har jo også en have på små 2000 kvm hun kan boltre sig på, er med når vi fodre kaninerne og gederne og en hyper aktiv dreng på 6 år der virkelig forstår at aktivere hende....og omvendt
Det er en fantastisk race!! Og hun passer bare så godt ind i vores familie.....den bandit
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
Der gik lige lidt tid før jeg så at tråden er 2 år gammel *GG*, så jeg tænkte.. Okay... hele 2 dage fik de undersøgt.. ( flovesmiley)
Skønt billede i øvrigt
sep 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 413
sep 2006
*Krumme* : Nemlig, super dejlig race og de bedste opdrættere!!!
sep 2006
Hvilken race??