{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Alaskan Malamute eller Malinois {{forumTopicSubject}}

Hej alle på HG. Jeg vil gerne høre jeres mening omkring hvad i finder som det rigtige valg for mig.

Jeg har en Siberian husky og går og tænker på at anskaffe mig en han til hende..

Jeg står og skal vælge imellem Maliois eller malamute, da de 2 racer er dem jeg gerne vil have, men også pga det er de racer jeg kan bruge til den træning jeg har i tankerne..

Jeg har planer om at lave en slæde som begge hunde skal bruges til og det er der mit valg bliver usikkert.. Kan en malinois være med på det stadie, eller skal man køre IPO træning til den ved siden af.

Jeg er meget i tvivl hvilken race jeg skal vælge og derfor vil jeg meget gerne høre alt hvad i har på hjertet omkring disse racer både positivt som negativt, alt hvad i kan komme i tanke om vil være kanon.

M.v.h Kenn & Sasha.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alaskan Malamute eller Malinois
  • #2   9. nov 2010 Skal lige være sikker:
    Du vil bare have en hanhund som 'ven' til dig og din tæve - det er ikke fordi du vil have kuld?
    Som Majken siger er der faktisk ingen sammenlignlige punkter på de to racer så det burde være til at beslutte ud fra dine ønsker / behov!

• #4   9. nov 2010 Vil mene at en Malle ikke er egnet som trækhund, har aldrig hørt om det. Men de er super gode til anden sport som agility og IPO.

• #5   9. nov 2010 Synes umiddelbart ikke det er to racer der på nogen måder kan sammenlignes. Og jeg kan bestemt ikke forestille mig, at en malle kan fungere som trækhund.

• #6   9. nov 2010 Alle hunde kan vel lære at trække noget. Jeg kender en der kører slæde med sine BC'er om vinteren;o)

Men hvis det er den slags man anskaffer hund til, så ville mallen ikke være mit første valg.
    -den har altså behov for en del mere end bare fysisk motion

• #8   9. nov 2010 At 2 hunde er samme race, betyder absolut ikke at de har samme behov;o)

Men jeg er da lidt nysgerrig -hvorfor har du kig på Mallen? Det er jo en noget anden hund end den du har nu, så hvad har ændret sig i dine "hundebehov" siden du nu kigger i den retning?

• #9   14. nov 2010 Katrine P: Jo jeg vil gerne ha kuld på længere sigt.
    Alle: Til at starte med (da jeg kiggede på mallen) ville jeg gerne ha en hund jeg kan træne til konkurencer osv, men da jeg har hørt fra mange efterhånden så er det ikke sikkert at Mallen kan sammen med min husky, og det er derfor jeg står lidt usikkert. Grunden til jeg ikke vil ha en husky men en Alaskan er pga Størrelsen, min husky er desværre ikke den største af typen og det er lidt ærgeligt da jeg gerne vil have en stor hund.

Det vigtigeste af alt er at de 2 hunde kan sammen og at den næste hund er glad for andre hunde uden den store træning til det da jeg tit kommer steder hvor der er andre hunde og jeg gerne vil have mine egne med.

• #10   14. nov 2010 Som jeg ser det, vil det at anskaffe en malle være en stor fejl.

Både i forhold til det, du skriver du vil bruge den til og bestemt også i forhold til at du vil bruge den til at lave hvalpe med din husky med.

Det der med at blande racer, der typemæssigt ligger lysår fra hinanden er et tigge om problemer. Og de to racer er fantastiske hver for sig, men simpelthen så forskellige så der ingen harmoni kan spores i sådan en blanding.

Hvad har du af forhåndskendskab til mallen?
    Jeg vil sige, at det ikke er en hund, man køber medmindre man har en fuldstændig klar ide om, hvad det er for en slags hund. Den er ikke for enhver at have.
    Personligt ser jeg mig ikke i stand til at eje sådan en, og det er selvom jeg jo i forvejen har schæfere af brugslinjer, der nok er den race, der kommer tættest på mallen.

• #11   11. dec 2010 Jeg kender ikke det store til mallen andet end hvad jeg har set af hunde nede i klubben, og dem jeg har gået på hold sammen med.. Mit valg er også faldet på Alasken da jeg ser at den passer best ind i vores hverdag. Dog har jeg et problem.. Jeg vil gerne finde en rigtig god Kennel, men er lidt usikker da jeg har hørt en fugl synge om at der er en kennel her i DK man helst skal holde sig fra da de har rimelig store krav til at følge hundens opvækst. Ikke der med sagt at jeg ikke vil have det, for jeg syntes det er en god ting at have kontakt med den kennel man har fået hvalpen hos, dog skal det også være fair fra begges sidder.

Jeg har kigget på myalaskan.dk og syntes det virker som en rigtig god kennel at købe fra men kan ikke få kontakt til dem, hvorfor ved jeg ikke.

Jeg vil dog gerne høre om der er nogen der ved af andre kenneler i DK og om det er nogen man skal holde sig langt væk fra, eller de er rigtig dygtige og gode.

Kommentér på:
Alaskan Malamute eller Malinois

Annonce