{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp piver vildt meget....
  • #1   22. nov 2010 Har du prøvet at lege med den?
    der kan sagtens gå nogle dage, der er jo sket meget i dens lille liv.


  • #2   22. nov 2010 det er der vel ikke noget unormalt i - den er revet ud af en tryg hverdag og hjem til et nyt sted.
    Hvad har du/i lavet i weekenden


  • #3   22. nov 2010 vi har leget med den det den gider ....men det er kun en lille gang om dagen mere gider det ikke ....

    i weekenden har vi bare været hjemme samme med den ... gået lidt ud en gang i mellem ...hvad da


  • #4   22. nov 2010 Der kan gå fra 1 dag til et par uger før sådan en lille hvalp falder til og føler sig tryg.
    Den piver fordi den er utryg og savner sin "familie". Det er nu jeres "job" at vise, at han/hun ikke har noget at være bange for, og at han/hun kan være tryg hos jer.


  • #5   22. nov 2010 ider til hvad jeg kan gøre

  • #6   22. nov 2010 Når han piver så prøv at afled hans opmærksomhed fra det at være utryg. Leg lidt med ham, giv ham godbidder (Dog ikke for at pive selvfølgelig), lav evt. en hyggelig lille hule som han kan kravle ind i...

    Vis at i er der for ham, og at han ikke har noget at være bange for.


  • #7   22. nov 2010 teddi er osse med i seng og sofa ......

  • #8   22. nov 2010 Du kan have tålmodighed. Hvalpen er et helt nyt sted den savner helt sikkert de trygge rammer den kommer fra. Sådan er det at få hvalp, nogle gange.....



  • #9   22. nov 2010 Som de andre også siger så er det helt normalt, men du kan hjælpe den lille lidt på vej ved at købe noget DAP. det fås som spray, duftspreder og halsbånd..prøv at læs dette link :
    http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=914/sprog=1/grp=3/menu=2/
    Held og lykke :o)


  • #10   22. nov 2010 er der mange af jer der har eller bruger DAP

  • #11   22. nov 2010 Jeg ved at der er flere herinde som har brugt det med stor succes..
    Det kan være at de kommer på "banen" lidt senere når de kommer hjem fra job. :o)


  • #12   22. nov 2010 da vi havde hvalpe var der også en hvalp der hylte hele tiden den tod vi til dyrelæge den havde feber ´fordi den havde fået lidt tænder og havde mangel på væske så ville atge den til dyrelægen!

  • #13   22. nov 2010 Søs og Peter, Hvalpen er kun 9uger, så der går lidt tid endnu før den får ondt pga.bisserne..
    TS har kun haft hvalpe siden i Fredags, så det er logisk at den er ked og usikker.

    Men det skal nok gå, den skal bare lige vænne sig til sin nye familie, omgivelserne,lydene og duftene.


  • #14   22. nov 2010 Det er en god ide at tage fri de første par uger, så man kan træne hvalpen til at være alene hjemme også.
    Bare tag det stille og roligt


  • #15   22. nov 2010 Min hvalp på 10 uger piver og gøer også rigtig meget, og vil helst ikke være andre steder end ved min side... og det er konstant.. men hun virker ikke utryg. Hun er udadvendt og har mødt andre hunde og med stor succes, hun har været med alle steder og tager alt så fint.. så jeg tror bare jeg er kommet frem til den konklusion, at hun er en tryghedsnarkoman, som bare godt kan lide at bruge stemmen:-)

  • #16   23. nov 2010 Enig Lars. Det er faktisk meget vigtigt at få trænet hvalpen til at være alene, men igen så ville jeg benytte mig af DAP som duftspreder som en ekstra hjælp, den gør som sagt ikke at alenehjemme træningen undgåes, men den kan gøre det lidt lettere for hvalpe og dermed for ejeren.

    Både Teddi og Maria, jeg vil råde jer til at læse om den træning så i ikke går for hurtigt frem, for gør i det så risikere i at få det modsatte resultat, og en hvalp som hyler og bidder alt istykker når den er alene.
    Jeg skal prøve at finde noget om det også lægger jeg linket ind, men jeg skal lige ud med mine 3 vapser nu :o)) så det blir først når vi kommer hjem igen, med mindre der er en anden som kan gøre det ;o))


  • #17   23. nov 2010 Tak ffor rådene... og undskyld at jeg bruger din tråd Teddi S.. men jeg tror vi har samme problem. Jeg har øvet alene hjemme træning i 14 dage nu... og uanset om jeg kun er vøk 1 min så piver hun.. Jeg kan ikke gå nogen steder herhjemme uden at Nala går med, jeg kan ikke engang gå i bad uden at hun tvinger brusekabinen op.. Hun vil bare være ved min side konstant... Idag har jeg købt en dap,. jeg har skyndt mig at sætte den til, så den begynder at virke... jeg ved godt den ikke kan erstatte træning, så vi bliver ved med at øve, men den kan måske være en hjælp. Hun er ikke utryg i andre situationer, hun har været med i gågaden, i skoven, på besøg ved familien, og mødt andre hunde, og alt dette tager hun super godt, og er meget udadvendt, det er kun alene hjemme træningen der driller:-)

  • #18   24. nov 2010 Det lyder godt Maria. ;o) Lad os endeligt høre om du kan mærke en forandring på din hvalp..på nogen måde..for du mærker det nok ikke så meget når du er tilstede for så har hun jo intet problem..
    Men uanset om man er tilstede eller ej, så vil DAP hjælpe i Teddi`s tilfælde hvor hvalpen savner sine søskende og mor, og derfor piver hele tiden, selvom ejeren er hjemme hos den..
    Jeg har desv.ikke så meget tid til at være på idag, men jeg håber at jeg før eller siden får "hittet" det link jeg har omtalt med alene hjemmetræningen.
    Bare husk når i f.eks går på toilettet, så gør det ikke noget at hvalpen står på den anden side og piver, den VED at i er på den anden side og den lærer hurtigt at i kommer ud til den ganske kort efter "her taler jeg altså ikke om når man tar bad" for det er FOR længe i starten, men husk ikke at pylre om den når den er ked, ros den til skyerne hvis den er stille i bare 2sekunder, det skal nok komme hos begge jeres hvalpe. :o)


  • #19   24. nov 2010 Undskyld at jeg bruger din tråd teddi S, jeg håber det er okay, ellers må du sige til:-) Men eftersom vi har næsten samme problem, så kan vi deles om rådene:-) Jeg har idag prøvet DAP, hvor hun skulle være alene hjemme. Hun sov da jeg kom hjem, men jeg har snakket med naboen, der siger hun har hylet og gøet det meste af dagen (de 4 timer hun var alene) Jeg er startet på arbejde, men har forkortet mine dage til 4 timer her i starten. Den første uge jeg havde Nala havde jeg selvfølgelig ferie. Vi øver og øver hver eneste dag. Jeg håber på at det bliver bedre, og ja hun er jo trods alt kun 10 uger, og har kun prøvet DAP en dag.

Kommentér på:
Hvalp piver vildt meget....

Annonce