{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.918 visninger | Oprettet:

Min hund gøer HELE tiden. {{forumTopicSubject}}

Goddag jeg skriver her inde da jeg er ved at være godt træt af at min hund gøer hele tiden.

Han er ikke syg, det er tjekket. Men hver eneste gang der går nogen forbi vores hjem, lukker en dør, går ude i opgangen eller der er en regndråbe der falder dorbi vinduet så gøer han af det.
Vi har prøvet med at fjerne fokus.
Vi har prøvet med at stille os ved siden af ham for at vise at der ikke er noget at gø af.
Vi har givet ham skideballe, det har været sidste udvej efter alt andet er prøvet.
Han har ikke gjort det hele tiden det er først inde for de sidste par måneder at han gør det hver eneste dag, Vi ved også han han står og gøer når vi ikke er hjemme, det har vi fået fjernet næsten helt ved at lukke alle på nær et vindue ned, så han ikke kan kigge ud.
Det er mest når han er træt om aftenen at han snakker meget, men ellers er da der lige nogle stykker i løbet af dagen der også skal have et vuf med å vejen.

Hvad Fa.... kan man gøre jeg er ved at være godt træt af det. jeg gider heller ikke gå og være sur på min hund hele tiden. Han er en fantastisk hund ud over det, og er normalt rigtig lydig når man tænker på at han kun er 14 måneder gammel. Men lige på det her punkt virker nej kommandoen og alt andet ikke.

Enden snakken om motion kommer igang, så får han al den motion der er sundt for ham. Hans race gør at han ikke må få for meget da han vokser RIGTIG meget.
Jeg gider heller ikke betale for flere enetimer med en hundetræner, for deres råd som er blevet fuldt godt ikke virker.

Håber der er en der kan få min lille dreng til at snakke lidt mindre. For det er jo ikke fordi han ikke må snakke bare lidt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gøer HELE tiden.
  • #1   22. nov 2010 Nu ved jeg ikke, hvor længe det har stået på, men min har haft perioder, hvor han har gøet meget.. første lømmelalder og så igen nu 2 år gammel.. det er lidt ligesom han reagerer på alle lyde, og når vi er ude er han meget vågen/bliver hurtigt bange specielt når det er mørkt, hvilket han normalt er helt ligeglad med.

    Jeg prøver at aflede og sørge for han opmærksomhed.. og regner med at denne periode går over ligesom første gang, hvor han gøede meget.


  • #2   22. nov 2010 Det kunne være fantastisk, det har som sagt kun stået på i nogle måneder og det er lige midt i hans lømmeltid. Så det kunne være en god forklaring. smiley
    Men desværre virker han fuldstændig ligeglad med at man kalder på ham eller kaster et stykke larmene legetøj hen ved siden af ham. desværre


  • #3   22. nov 2010 her står lidt..

    http://www.nethundeguiden.dk/artikel.php?id=138

    Jeg ignorerer min lidt og distraherer ham så godt jeg kan... altså lade som om det ikke er farligt.. og tror ikke det hjælper at skælde ud, da den måske er usikker..

    Selvom du har prøvet træner, så kunne en god adfærdsbehandler måske hjælpe..


  • #4   22. nov 2010 Han har jo nok fundet ud af, at han får opmærksomhed, ved at gø, at det så er negativ, betyder nok ikke så meget for ham.

    Min mops på 1 ½ år, har også tendens til det. Så der skal helst være noget lyd tændt herhjemme, rimelig meget lyd smiley

    Og så masser af aktivitetskugler og lydehed i hjemmet, men ikke omkring lydene. Ikke noget med NEJ, eller råben, selvom det kan være svært smiley



  • #5   22. nov 2010 Mere mootion vil jo også bare gøre ham endnu mere udholdende og frisk, så tror du skal fokusere på at køre ham træt mentalt. Dvs massere af træning hvor han skal bruge hovedet, fordersøgning osv.

  • #6   22. nov 2010 En rigtig god ting jeg har gjort for at få zita til at holde op med at gø
    det er simpelthen at sætte hende i 'time out'
    så når hun gør så tager jeg hende f.eks ud i køkkenet hvor der er ret 'kedeligt' for hende at være. stiller mig med ryggen til hende og ingorere hende i 10-15 sek også lader jeg hende gå ud igen
    og det skal man virkelig gøre hver eneste gang så finder hunden hurtig ud af at det er rigtig kedeligt at gø for så bliver man taget ud i køkkenet og skal stå der og kukkelure. men det virker sku nu det meget sjældent hun gør også kan jeg nøjes med en " nej " smiley

    du kan jo afprøve og se om det virker, der kan jo være meget forskellige grunde til de gør. nu min jo en blanding af meget gøende racer så det naturligt for hende at advare når der går nogle på opgangen men det har hun så fundet ud af at det behøver hun ikke smiley


  • #7   22. nov 2010 Louise S: det er ellers et rigtig godt link smiley

  • #8   23. nov 2010 Charlotte.. jeps og det passer faktisk på min hunds opvækst.. bare ikke helt med alderen, da han er lidt sent ude denne gang smiley

  • #9   5. jun 2016 Hej med dig jeg har en veninde der har en hund der gør hele tiden hvad skal hun gøre ved det hilsen fra Karina grann Nielsen

Kommentér på:
Min hund gøer HELE tiden.

Annonce