{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.238 visninger | Oprettet:

Min hund gøer af gæsterne {{forumTopicSubject}}

Ja vores hund Joey er 1½ år.
Han er så god og rolig, en rigtig familiehund.
Han elsker når vi får besøg af folk han kender ( som han har kendt fra han var hvalp)
Men når der kommer nye folk ( eks. idag da vi fik besøg af sundhedsplejesken for første gang bliver han ved med at gø af folk.
Det vil han bare ikke have lige i tiden at der kommer nye mennesker ind i vores hjem.
Jeg ved han aldrig ville gøre noget men han lyder rigtig farlig og folk bliver jo bange for ham.
Og så er det faktisk ret pinlig, hvis folk bare sidder ned, kigger han bare på dem men lige så snart de rejser sig gøer han helt vildt.
Jeg forstår ikke hvor han har den ide fra at nye mennesker pludselig er farlige.
Hvis vi er ude og møder nye mennesker er der ingenting.
Nogle der har haft samme problem?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gøer af gæsterne
  • #1   18. maj 2009 tja altså vores gør det samme med det så med børster og helle motivitten , vi lukker ham simpelthen ind i et andet rum da han simpelthen er så bange at han kryber ind under dynen hvis han får lov og opdager han så det en han kender tisser han

  • #2   18. maj 2009 Bed ham om at være stille og hver gang han opfører sig pænt så giv ham en godbid.
    Virker det ikke så prøv at aflede opmærksomheden fra gøen med fx. at sprøjte vand på ham og når han så stopper giver du godbid smiley


  • #3   18. maj 2009 Han passer på jer. Alle nye mennesker er en potentiel trussel. Min sofus gjorde det også en overgang, men jeg lærte af en herinde, at vende mig mod ham løfte hånden med håndfladen lodret op foran dig, og sige TAK. Ved ikke om det er noget i ordet der fik ham til at falde til ro, men det virkede efter et stykke tid...

    Men ja det er træls og pinligt, for fremmede bliver bange, og tror ikke helt på at det faktisk er en sød og rar hund.


  • #4   18. maj 2009 altså jeg ville bestmt ikke anbefale at reagere på det , vi har betalt rigtig rigtig mange penge ved en adfærdsteapout fordi simpelthen er så bange ! og vi skal lade som om han ikke gør det.. og ikke gå for tæt på fremmede i hverdagen , hvis vi ved der kommer gæster som skal spise og sådan , så møder vi dem udenfor uden snor da han så tror at han ikke kan slippe væk

  • #5   18. maj 2009 Ja det ender nok også med vi må lukke ham i et andet rum, heldigvis er det jo ikke så tit der kommer helt nye folk der skal være hos os i længere tid.
    Og det er også super dejligt han passer på os, det er jo også en del af hans job, hvis bare han kunne nøjes med at gø når det ringer på døren.
    Jeg forstår ikke helt han bliver så sur, jeg ville da håbe at han forstod når vi lukker folk ind og han kan se vi hilser på dem, at så er de gode nok og ikke er en trudsel.


  • #6   18. maj 2009 jeg tror det en blanding af at passe på og at være enormt bange

  • #7   18. maj 2009 At reagere kan man gøre på mange forskellige måder. Ved at vende sig mod hunden og sige tak, kan hunden også forstå som positivt. Jeg prøved at bruge det, da jeg tænkte at sige tak, ikke kan skade og hvilket det heller ikke har gjort.

    Men ja hvis man har mulighed for at møde gæsterne undenfor hundens domæne, er det fint, men det kan man jo ikke hver gang, det er umuligt.

    Min sofus idag, gør når folk kommer, men ca 2 sek efter han har set dem, så er han super glad, også overfor komplet fremmede mennesker.


  • #8   18. maj 2009 Han er 1½ år, og dermed først ved at være helt voksen. Det er nu han grundlægger sin væremåde. Jeg ville bestemt ikke lukke min hund ind i et andet rum. Det vil efter hvad min adfærdskonsulent siger bare forværre hans frygt eller vrede. Hvis du lukker ham i et andet rum, så kan du risikere at han tænker, at nu er der først grund til at gø...

    Jeg ville gøre følgende. Sige TAK, og lade ham se gæsten. Hvis han fortsætter med at gø, så ville jeg måske lukke ham i et andet rum, men først når han har set gæsten.


  • #9   18. maj 2009 Jamen det der med at være bange synes jeg bare slet ikke passer på ham.
    Han har enormt meget selvtillid (på den gode måde, ikke på en dominerende måde)
    Han elsker at møde folk, andre steder end herhjemme, og er altid glad.
    Vi har dog en kammerat han har kendt altid som han bliver ved med at gø af ligegyldig hvor mange gange han kommer på besøg.
    Vi har prøvet at gå ham i møde udenfor først men det hjælper ikke.
    Det skal så også siges at ham kammeraten slet ikke har forstand på hunde, han laver alle de forkerte arm-bevægelser og snakker helt forkert til ham, hvis i forstår hvad jeg mener.
    Vi har prøvet at forklare hvordan han skal opføre sig over for en hund men han forstår det bare ikke.
    Kan denne ene kammerat havde ødelagt det for alle andre nye gæster, så vores hund tror de er farlige?


  • #10   18. maj 2009 Nej kunne heller aldrig finde på at lukke ham inde med det samme, men hvis han bliver ved med sit gøen er der vist ikke meget andet at gøre.
    Det er faktisk også kun når de nye folk der kommer ikke selv er hundemenneseker.
    Han kan vel mærke de er nervøse.
    Og så synes jeg bare det er så pinligt folk der måske i forvejen ikke er vilde med hunde så tænker de rigtig: sikke en uopdragen hund den kan de jo slet ikke styre.


  • #11   18. maj 2009 Min kæreste var BESTEMT heller ikke hunde menneske da jeg mødte ham. Men jeg bad ham simpelthen om at ignorere Sofus, og først når Sofus opsøgte ham, skulle han uden øjenkontakt stikke hånden ned til ham. Altid med knyttet hånd, da en udstrækt hånd kan virke faretruende.

    Da Sofus stille og roligt havde vennet sig til min kæreste, måtte han se ham i øjnene.
    De er bare de bedste venner idag, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad der ville ske med Sofus hvis Rasmus pludselig ikke var her.

    Men ja det er træls og pinligt som jeg skrev tidligere...


  • #12   18. maj 2009 han får ikke lov at hilse på gæsterne hvis vi hygger sammen og ser tv så lægger han inde ved mig , han bliver ikke lukket ind alene og han ser altid gæsterne feks juleaften hvor vi ikke kan have ham til at gå ude så ser han dem og går amok og så bliver han lukket ind, nogle gange bliver han også lukket ind og så kommer han ud når gæsterne har sat sig

  • #13   18. maj 2009 Vi havde en dag besøg af en eletrikker, og basse gøet som en gal, men var stadig væk interseret(staves) i manden, min mand og jeg forsøgt flere gange og få basse til og stoppe, men intet så ud til og hjælpe. Så fortalte eletrikkeren at vi bare skulle ignorere ham, så ville han holde op til sidst, og ganske rigtigt efter 5 lange min. holdt basse op og lod som ingenting.. så det er måden vi gøre det på smiley

  • #14   19. maj 2009 Camilla E : Det lyder også som en god måde.
    Vores hund Joey står bare helt tæt på folk og hopper nogle gange lidt op ad folk mens hans gøer, så folk bliver rigtig bange for ham så vi synes jo ikke vi bare kan ignorere det desværre. Hvis han så bare stod på afstand og gøede...


  • #15   19. maj 2009 bare en tanke.. ved ikke om man kan, men tænkte lidt om du måske kunne have ham i snor når der kommer gæster og når han så gør og hoppe op så gå den modsatte vej, og prøve og gå mod dem igen, når din hund er faldet ned/stille..

  • Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
    #16   19. maj 2009 For mig lyder det som at i skal have det vendt til noget super positivt. Aftal med nogle som kender ham og ikke er bange for hans gøen at de kommer. Når de kommer starter du med at give ham godbidder, før du lukker dem ind. Bare foder ham med godbidder mens du lukke gæsterne ind, husk at snakke til ham i en glad tone. Hvis ikke han begynder at gø når de kommer ind, går i bare ind i køkkenet / stuen og tager en kop kaffe. Når i sætter jer ned og drikke kaffe, giver du ham en tyggepind eller ligende.
    Hvis han begynder at gø, vender gæsterne ham bare ryggen og du fører ham ind i et andet rum. Lav nogle kontakt øvelser med ham og når har er rolig går i tilbage til gæsterne.
    Håber du forstår hvad jeg mener, men prøv at gøre det positivt for ham at der kommer nogle.
    Min egen går hen til kiksebøtten når jeg lukke gæster ind, med et giv mig kiks blik. Hun gør når de kommer med så snart jeg siger hej til dem, ved hun det er ok og vil have kiks.


Kommentér på:
Min hund gøer af gæsterne

Annonce