{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Kan jeg tilbyde mine hunde nok? {{forumTopicSubject}}

Tankerne kører rundt i hovedet på mig og jeg er SÅ åplaget af dårlig samvittighed over for mine hunde. Jeg skal finde ud af at være alene med den samtidig med, jeg arbejder fuldtids og jeg er virkellig i tvivl, om det, jeg kan tilbyde dem er nok, eller det er egoistisk af mig at klamre mig til dem og insistere på at beholde dem.

Nu har jeg så fået et overblik over, hvordan ugens løb kommer til at se ud og beder om jeres udenforstående øjne på sagen

Mandag til torsdag morgen vil de få en kort tissetur, noget mad i haven og lidt leg og hygge. Jeg er oppe halvanden time før jeg går, hvor jeg stort set bruger tiden med dem.
Hver aften kommer de ud på en kortere tissetur ved 21.30-tiden
Mandag: Væk fra 8.30 til 16.30. 16.30. Gåtur i snor 1/2-1 time herefter
Tirsdag: væk fra 8.30-16. Gåtur i snor 1/2-1 time herefter
Onsdag: Væk fra 8.30-17.30. Min mor kommer 15.30, lukker dem ud i haven, leger, putter, giver mad og hvad de finder ud af. 1/2-1 time gåtur i snor, når jeg kommer hjem
Torsdag: Væk fra 6.30-13.30- Skovtur om eftermiddagen, hvor de kan løbe løs og det kan vare så længe, vi synes
Fredag: Morgentisning i haven. Ved 9-tiden en times skovtur. Væk fra ca. 11- 16. Gåtur i snor 1/2-1 time herefter
Lørdag og søndag: Frit slag i bolledejen: Strand, skov osv lige så meget, vi har lyst

Eftermiddagsturene i snor vil ofte blive til skovture i takt med, at det bliver lyst når jeg kommer hjem, men her i vintermånederne, er det sådan, det ser ud.

Hvad siger I? Jeg skal på arbejde, men kommer tilbage og læser svar i eftermiddag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjern trægulv med mulig asbest lim 3.000 kr.
  • Køkkenskab 640 kr.
  • Nedtagning af brændeovn 2.000 kr.
  • Hjælp til vaskemaskine 1.150 kr.
  • Rengøring af lejlighed 1.000 kr.
  • Udskiftning af vinduer 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan jeg tilbyde mine hunde nok?
  • #1   26. nov 2010 Hov, jeg er i overvejelse omkring noget prof. luftning men ved hverken om jeg har råd eller jeg synes om, at de skal efterlades to gange på en dag, så foreløbig er ovenstående det, jeg er sikker på

• #2   26. nov 2010 Jeg synes, at det lyder som et ganske almindeligt hundeliv? Nu er det jo også små hunde du har, så jeg synes det er ganske fint.

Hvis de er vant til mere, så kan der komme en periode, hvor de er lidt rastløse indtil de kommer ned i det niveau. Men de skal nok vænne sig til det smiley

Jeg ville bestemt ikke have dårlig samvitighed over det der.

• #3   26. nov 2010 Marianne: Det synes jeg sagtens, at du kan forsvare...;0) Faktisk bliver de jo aktiveret mere end den danske gennemsnitshund...

• #4   26. nov 2010 Kan godt forstå at du panikker lidt, da du skal igennem denne omvæltning, men dine hunde har et godt liv, og det du beskriver er da rigeligt til dine hunde... det skal nok gå smiley

• #5   26. nov 2010 Det lyder da fint,det er da livet for mange hunde,og mon ikke dine hunde acceptere det som det er,det er kun os mennesker der har alle de overvejelser,hundene spekulerer jo ikke som os.Som jeg kan se så er der meget luftning i din hverdag,mange hunde,også store hunde, må nøjes med små tisseture på hverdage og så en længere tur en af dagene i weekenden.

• #6   26. nov 2010 du kan roligt have god samvittighed!!! som de andre også skriver, så er det mere end mange danske hunde oplever på en hel måned!!!

• #8   26. nov 2010 det lyder som en god og holdbar plan, og især når du har flere hunde. de er jo ikke alene, de har hinanden i det tidsrum du er væk og bare det er en bonus de fleste hunde ikke har.

• #9   26. nov 2010 Bare rolig ja smiley
    Så længe deres sind og krop bliver aktiveret når du endelig er der ser jeg intet problem smiley

• #10   26. nov 2010 Tja, du har stort set beskrevet hverdagen hjemme hos os... Dog putter jeg et par minutters træning ind imellem med hver hund, når der lige et 5 minutter inden kødet skal steges eller lignende... Udover den ugentlige træning.

• #11   26. nov 2010 Kan slet ikke se problemet - din beskrivelse lyder meget som min dag...

• #12   26. nov 2010 Jeg synes ikke du skal have så dårlig samvittighed - der er nogen lange dage ind i mellem men det skal de nok klare smiley
    Jeg tror de fleste hunde har et sådan liv - med mindre men selvfølgelig er hjemmegående
    Hvis de ellers er glade og tilfreds nu - så virker det jo fint - de har jo også hinanden smiley
    så ro på nu og nyd dem !

• #13   26. nov 2010 Syntes det lyder som om du passer dine hunde rigtig godt... Så der skal du bestemt ikke have dårlig samvittighed,

• #14   26. nov 2010 Åh ha, nu tudbrøler jeg af lettelse :). Timerne, de skal være alene ændrer sig ikke så meget. Det drejer sig om en times tid om torsdagen og max en halv time et par af de andre dage. Onsdag bliver faktisk lidt kortere, så længe min mor hjælper til.

Det, de har været vant til, som de ikke får i vintermånederne er, at de har plejet at komme ud at rende løs stort set hver eftermiddag med mindre der virkelig er kommet noget på tværs. Det har jeg haft det godt med, når nu de har været alene hele dagen.

Min omgangskreds (som ikkeh ar hunde), synes også, det lyder af rigeligt, men jeg tror måske, jeg er farvet af, at man også tit læser herinde om folk der er oppe kl. 5 hver dag og gå spor på marken, træner 4 gange om ugen og går til hundesvømning og ja, så er jeg nok også lidt i panik i øjeblikket og synes jo bestemt ikke, det skal gå ud over hundene :).

1000 tak for jeres svar - så kom der lidt ro på lige det punkt. Det er jo helt ubærligt at sidde og kigge på sine hunde og forestille sig, de ikke skulle være der

• #15   26. nov 2010 Selvfølgelig skal de være der...;0)

• #16   26. nov 2010 Kæreste,du læser kun om dem der står op kl. ged og går spor osv,
    vi andre skriver bare ikke om at vi putter hunden ind under dynen på det tidspunkt og sørger for at de ligger godt og varmt,i stedet for at bliver våde og afkølede når de går spor.
    Hvis jeg gik spor det med mine hunde,ville de nægte,de ville afgjort foretrække dynen. :-))

• #17   26. nov 2010 smiley

Hermed en opfordring til at begynde at oprette tråde om hvor trist og kedeligt et liv éns hunde har, så vi normale mennesker ikke går ud af vores gode skind af stress smiley

Kommentér på:
Kan jeg tilbyde mine hunde nok?

Annonce