Kan jeg tilbyde en hund et godt hjem? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg går og er lidt hunde skrunk
Jeg er dog en person der tænker vildt meget over tingene før jeg gør handling.
Jeg savner at have det tætte bånd med et dyr og få lidt selskab/underholdning i hverdagen.
Det der bekymre mig mest er om alenetiden. Jeg arbejder 2 dage om ugen fra 9-15(15 min til og fra) og hver anden fredag fra 8-12. Jeg er meget ude når vejret er til det. Jeg bruger tiden i haven, går lange ture og cykler mig nogle lange ture. Det vil jo ske jeg er væk et par gange om dagen på mine fridag pga. træning, besøg og ude at handle. Jeg vil dog tage hunden med mig hvor den nu kan komme med.
Jeg ville tilbyde den morgentur, middag/eftermiddagstur og aftentur. Jeg går snildt 10 km på en dag så luftning skulle ikke være et problem.
Jeg vil dog også gerne rejse en uges tid nogle gange om året, men her tænker jeg den vil komme i pension, hvis ikke den kan passes andet sted.
Er det synd for hunden man er væk flere gange om dagen af en time eller to? Jeg er alene om det hele. Hvad gør I hvis I fx. har en vildt lang dag hvor I ikke kommer hjem før måske sen aften. Får I så en til at lufte hunden og så er den alene igen indtil du kommer hjem?
Jeg har fundet en blandning af en dansk-svensk gårdhund og en shiba jeg er faldet lidt for.(indtil videre dog kun gennem billeder)
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
At du rejser et par gange årligt ka jeg ikke se problemet i
Og nej det er ikke synd for hunden ar være alene hjemme et par timer dagligt, hvis den kan.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Jeg går af princip kun en gang på en dag. Så jeg ville jo bare træne og handle på samme tid. Men ellers lyder det som et dejligt hundeliv
nov 2015
Syns du skal kigge efter racer og hvad du ka tilbyde og så ta den derfra
mar 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 24 Svar: 99
Hvorfor fraråder i blandingen? Hunden er rolig og vant til at være hjemme alene fra 13-21 uden at lave ballade/ulykker. Hunden er dog meget tryghedsnarkoman og lidt forsigtig anlangt.
Kan I ellers anbefale nogle racer/blandinger på ca. max 10 kg, rolige og kan holde til masser af bevægelse?
nov 2015
Jeg anbefaler stærkt en Cavalier king Charles spaniel, har en selv og det er altså en skøn hund, der elsker at arbejde og være sammen med ejer
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
Altså, med dine krav tænker jeg tibetansk spaniel. Mit indtryk er, at de kan være på, når man ønsker det, men ellers er rolige hunde.
Eller en shih tzu. Sådan en har min nabo. Han er en skøn lille fætter.
mar 2016
nov 2015
nov 2015
En dansk svensk gårdhund er osse et bud
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Derudover er nogle blandinger bare lavet, fordi det var lige den hund der så sød ud - det kommer man ikke så langt med.
Shiba er i forvejen en meget speciel race.. Når man så går ud og blander den med en race, med andre indstinkter, ville jeg være meget forbeholden. Alene hjemme skal trænes igen ved skift af hjem, og når den er usikker (tryghedsnarkoman), så kan det sagtens blive værre af at skifte hjem..
Jeg ville gå efter en hund, hvor der er tjekket for racerelaterede sygdomme - dette finder du nemmest hos DKK, fordi man kan gå tilbage og tjekke status. At hunden har DKK-tavle er dog ikke et "fripas", man skal stadig tjekke op på forfædrene og være kritisk med opdrætteren
mar 2016
Lenchow: Hunden ser virkelig fin ud - desværre synes jeg den bliver for stor til mit lille hus på ca. 55 kvm.
Hunden må gerne være voksen og jeg følger en del med på internatet her i Nordjylland.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Prøv at kigge på de forskellige typer af selskabshunde.
Jeg har absolut intet imod hverken genbrugs- eller blandingshunde (har selv begge dele), MEN du skal se dig godt for.
Du virker som en forholdsvis uerfaren hundeejer, så hvis du gerne vil have en voksen hund, så gå efter én uden alt for mange lig i lasten, da det kan være et langt og sejt træk at få rettet op på det (undgå angste og usikre hunde).
Kigger du efter blandinger, så kig efter blandingshunde, hvor racerne i blandingen minder om hinanden mht. temperament og aktivitetsniveau, så du har en idé om hvilken type hund du ender op med.
Den blanding som du nævner (shiba inu og DSG), vil jeg absolut ikke anbefale dig, da de 2 racer er meget forskelligt mht. temperament, og du derfor ikke aner, hvad du ender op med. En shiba inu kan være noget af en udfordring, selv for erfarne ejere.
Vær også obs på at blandinger sjældent er testet for noget som helst (inden de bliver sat i avl), så du er ikke så godt sikret mht. arvelige sygdomme. Eller erstatning, hvis hunden skulle vise sig at blive syg.
En hund med stamtavle er ingen garanti for at hunden er 100 % sund og rask, men det giver en bedre mulighed for at sikre at avlsdyrene er testet for racetypiske sygdomme (i flere generationer), og bedre mulighed for erstatning, hvis hvalpen lider af arvelige sygdomme.
God fornøjelse med at finde en 4-benet ven
mar 2016
Jeg har altid været vild med DS gårdhund.
Jeg kunne godt tænke mig ikke at skulle op og give over de ca. 5000
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
Kan jeg tilbyde en hund et godt hjem?