{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Hundeskov fri hund {{forumTopicSubject}}

Jeg var igår i en indhegnet hundeskov med Armani og nogen venner + hunde.. Da vi var midt inde i skoven kom der en "aggressiv" dobbermann han imod os han knurrede, gøede, og rejste børster. Men ejeren var ikke til at se, så vi kaldte vores vovser til os (Armani kom op i mors arme :-)) - og min kammerats tæve begyndte at rejse børster for at beskytte os..Vi tog dem i snor, og gik den anden vej, men den blev ved med at følge efter, langt om længe kom ejeren, og vi måtte sige til ha på en pæn måde at han skulle holde styr på sin hund.. Men vi fik den samme sviner, som en anden trådstarter herinde fik i en hundeskov.. "løse hunde kan man finde i en hundeskov og blablabla" Er vi berettiget til en sådan en røvfuld fra ejerens side?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundeskov fri hund
  • #1   26. nov 2010 Nej, det synes jeg ikke, I er. Jeg kommer selv dagligt på fritløbsområde - men jeg kommer der netop for, at mine hunde kan løbe frit. Ikke fordi de nødvendigvis skal hilse på alle hundene derovre.

    Jeg går konsekvent den anden vej, hvis der kommer nogle, jeg ikke kender, og hvis de kommer for tæt på, så tager jeg Lanka i snor, da hun ellers bliver utryg. Og når jeg på den måde klart signalerer, at jeg ikke ønsker hundene skal hilse, så forventer jeg altså også, at det bliver respekteret.


  • #2   26. nov 2010 Karina og Møghundene- halvt medlem af tavlemafiaen :
    Jeg er FULDSTÆNDIG enig med dig!
    i min tråd, bliver jeg høvlet ned, fordi min hund ikke kommer for at lege med alle hundene, men for at få nogle gode oplevelser med de hun han KAN med. men prøv at kig ind i min tråd.


  • #3   26. nov 2010 Aggresive hunde skal bare ikke være i en hundeskov...

    Løse hunde tror jeg aldrig man vil undgå. Men at give en sviner for at blive irrettesat, når ens hund har udvist aggresivitet... Så må man lige stramme an.


  • #4   26. nov 2010 TrustNo1
    Jeg har aldrig sagt at min hund er aggresiv over for hunde vi møde. Jeg har bare sagt at han ikke kan enes med dem. Det er SLET ikke det sammen!


  • #5   26. nov 2010 Så har vi ham heldigvis i snor, og kan forsvare ham, ved at holde hunden væk. VI lader ham ALDRIG hilse på en hund, før vi har snakket med ejeren!!

  • #6   26. nov 2010 Der er heller ingen af mine, der er aggressive - men Lanka er (pga hendes ret specielle baggrund) utryg ved de fleste hunde, som hun ikke kender, og derfor skal hun ikke presses ud i de situationer, og jeg gør alt for at undgå dem.

    Selv med hunde som hun kender, tager jeg hende i snor til at starte med, indtil jeg kan mærke på hende, at hun er helt tryg. Og først der kommer hun så fri igen.


  • #7   26. nov 2010 Altså nu er hundeskoven jo til at hunden skal gå uden snor. Men jeg forsår jer godt i at i tager den i snor når den viser den adfær.

    Jeg har prøvet at vi var i hundeskov med vores hund, og han løb rundt uden snor, og fik så øje på en hund som han løb ned til fordi han ville snakke. Den hund var så i snor, og ejeren "sparkede" nærmest vores hund væk, og det sys jeg ikke er i orden! For hvis han ikke vil ha' at der skal komme andre hunde hen til hans hund, så skal han da ikke gå ind i en hundeskov :S
    Og min hund var ikke agressiv eller havde truende adfærd.


  • #8   26. nov 2010 Ja det syntes jeg også er fint. Det samme gør jeg jo med min hund, men folk høvler mig ned.

  • #9   26. nov 2010 Det kan godt være jeg har misforstået noget, men jeg troede at hundeskov var til at man kunne lade sin hund gå løs i skoven, forudsat at man altså har styr på den og er i stand til at kalde den til sig.

    Ikke at man bare slap kræet løs og så må alle andre i øvrigt finde sig i den.


  • #10   26. nov 2010 Karin J:
    Den opfattelse havde jeg også???
    Men har åbenbart misforstået en hel del her!


  • #11   26. nov 2010 jannie N : der er stor forskel på din tråd og denne.


    Armani og Camilla M : Det er rigtig ærgeligt, og jeg ville måske hendvænne mig til skovfoden, hvis det er en agrasiv hund da disse selvfølgelig ikke skal komme i en skov hvor løse hunde er tilladt, man skal kunne gå i fred og hygge sig, uden at frygte for sin hund




  • #12   26. nov 2010 emilie t

    jeg synes det er almen respekt at når folk har deres hund i snor kalder man sin hund til sig

    som karina og.... skriver kan man også have en hund der er utryg og helst vil møde andre hunde i snor

    man skal have styr på sin hund selvom det er et sted hunde må løbe løs. altså man kalder sin hund til sig når der kommer nogle med hunden i snor det er ikke iorden bare at lade sin hund rende hen til de andre bar fordi det er en hundeskov


  • #13   26. nov 2010 kristina H:
    Hvad er forskellen????!
    Ser det samme problem hos os begge!!


  • #14   26. nov 2010 jannie N : I din tråd fortæller du om at du har din hund i snor, og fanger en hund der vil hilse på din med din snor, fordi at din ikke kan med andre hanner

    - Dette forgår i en hundeskov for løse hunde


  • #15   26. nov 2010 Nu ved jeg ikke hvad der står ved jeres hundeskove, men den vi bruger der står et skilt : "Hund uden snor i følge med ejer"
    Det ligner det samme skilt som når der står "Hunde kun i snor"



  • #16   26. nov 2010 jannie N: Din hund er køns agrasiv, og du ved det, for mig lyder det som om at det er den hund der kommer til ts hund der er agrasiv, så det bliver nødvendigt at tage dem i snor, du kom med din i snor


  • #17   26. nov 2010 Nej den ville IKKE hilse. Ved god dette ikke er skrevet, men den var nervøs, og en smugle aggresiv. Dette er dog også ligemget. Pointen i det er, at folk BURDE have styr på deres hund, og vise andre hundeejere respekt, ved at kalde deres hund til sig, hvis en anden hund går med snor!!!!!

  • #18   26. nov 2010 Emilie I : Ja også dem jeg kender


  • #19   26. nov 2010 Nej den ville IKKE hilse. Ved god dette ikke er skrevet, men den var nervøs, og en smugle aggresiv. Dette er dog også ligemget. Pointen i det er, at folk BURDE have styr på deres hund, OG VISE ANDRE HUNDE EJERE RESPEKT ved at kalde deres hund til sig, hvis en anden hund går med snor!!!!!

    OG VISE ANDRE HUNDE EJERE RESPEKT

    Hvilke du ikke gør ved at have en køns agrasiv hund med i snor


  • #20   26. nov 2010 emilie

    det er den samme skilt men det betyder du skal have styr på din hund hvis den skal være løs.

    normalt har man også almen respekt for andre mennesker og der kommer også folk som bruger hundeskoven bar til dem selv og måske er de ikke så vilde med hunde de skal også have lov at være i skoven. alle må bruge skoven uanset om de kan olide løse hunde eller ej

    jeg kalder altid mine hunde til mig når der kommer andre og spørger så om hundene må hilse så har ejer en chance for at sige nej min hund er kke vild med andre hunde og så er det det


    på den anden måde har de ingen chance


  • #21   26. nov 2010 Jo det gør jeg da når den er i snor!!!
    Fat det nu. Folk skal bare have styr på deres små hunde, så andre også kan færdes i skoven. Jeg har helt styr på min hund, hvilket andre ikke har, hvis deres hund løber hen til min som er i snor!!!!!!!


  • #22   26. nov 2010 jeg synes da det er okay at have en aggressiv hund med så længe den er i snor det omhandler jo bar at folk der kommer i hundeskovene skal have styr på sin hund og respektere at man har sin hund i snor.

  • #23   26. nov 2010 Line N : Nej det er lige netop ikke okay, der er et regelsæt om at agrasive hunde IKKE er tilladt i hundeskove, skal se om jeg kan finde det.


  • #24   26. nov 2010 jamen der er også regelsæt om at man SKAL have 100 % styr på din hund når du færdes i hundeskoven

    det vil dermed sige at det ikke er noget problem med agressive hunde da DU SKAL kunne få din hund til dig.
    I "min" hundeskov kommer der et par med en aggresiv hund men så længe reglen om 100 % styr på sin hund blir overholdt er det intet problem. er den agressive hund i snor kan det kun være et problem hvis de andre ikke overholder reglen.


  • #25   26. nov 2010 Hundeskove er jo netop for hunde uden snor så de frit kan løbe rundt som de ikk må alle andre steder, min den gamle hund er ikke så glad for andre hunde især hanhunde, så derfor tager jeg aldrig ham med i hundeskov da jeg jo ikk kan forhindre at ejere skal holde deres hunde væk fra min, da de jo tit bare kommer løbende en imøde og det respektere jeg også, derfor har jeg så kun Sika med når vi kører i hundeskov..

  • #26   26. nov 2010 skal lige siges, min den gamle er aggresiv over for andre hunde hvis de kommer anmasende, derfor tør jeg heller ikke tage ham med derind..

  • #27   26. nov 2010 * vabbe & Sika * Vil give dig helt ret

    Hvis man ikke vil ha' at der kommer andre hunde og hilser på ens egen hund, så vil jeg mene at så er det ikke en hundeskov man skal komme i.


  • #28   26. nov 2010 der er ingen af mine hunde som viser aggresiv adfærd men tager jeg snor på mine hunde forventer jeg også at dem der kommer imod mig tager deres hund i snor

    det kan jo også være at det kun er lige en hund den ikke kan med og man faktisk ikke vidste at den kunne have problemer med andre hunde da den ikke plejer at have det


  • #29   26. nov 2010 Ja der vil jeg også give * vabbe & Sika * og Emilie I ret

    Har nu sendt skov og natur styrelsen en mail om disse debatter da det bekymre mif at i kommer med jeres agrasive hunde.



  • #30   26. nov 2010 Jeg ville da gerne have at andre hunde skal hilse på min hund, HVIS de ikke er aggresive, men derfor ville jeg først snakke med ejeren, for at høre om den kan med en hanhund. Det er ligesom ikke alle hunde der kan det. Det har altså meget at sige, bare lige at tage sin hund i snor, et kort øjeblik!!

  • #31   26. nov 2010 jannie N : Hvis nu folk lod være med at tage agrasive hunde med, var vi ude over det.


  • #32   26. nov 2010 Jamen derfor skal folk STADIG have 100% kontrol over sin hund i skoven, hvis den skal være løs. Og det har jeg på min hund, så det er ikk min skyld, hvis min hund bider en anden, når den kommer hen til min!!

  • #33   26. nov 2010 må jeg så spørge hvad i gør hvis der kommer folk i skoven som ikke lige gider snakke med jeres hunde?

    kan i ikke kalde dem til jer når de er løse ???

    for hvis i kan det kan det da umuligt være et problem at kalde hunden til sig når man ser en anden hund i snor?


  • #34   26. nov 2010 jannie N :Jo det er din skyld da din hund IKKE må bide, det er en skov for løse hunde, og fordi den kommer hen og hilser betyder det ikke den ikke er under kontrol,

    Men jeg skriver så snart jeg har foet svar fra skov og natur styrelsen, og så må vi se hvad de siger.


  • #35   26. nov 2010 uvenlige hunde hører ikke hjemme i en hundeskov....jeg tror de fleste som færdes i hundeskoven kommer for at give ens hund nogle dejlige oplevelser så som at møde løse venlige hunde som forståe at lege pænt og alle kan slappe af men i de fleste hundeskove kommer l
    løber.rytter,gamle damer som ikke kan lide hunde osv men det værste er nu vrede hunde som ikke kan med andre og hvad er meningen så med hundeskoven hvis man ikke kan være tryg......


  • #36   26. nov 2010 kristina H:
    Har du fundet det?? Ville meget gerne se det!


  • #37   26. nov 2010 lad os se på facts.


    - Alle hunde kan bare ikke sammen
    - Nogle hunde reagere måske for første gang sådan i møde med en hel fremmed hund`
    og det er jo derfor at man viser respekt for andre mennesker og har rimelig styr på sin hund inden man slipper den løs


  • #38   26. nov 2010 Line N Det er ikke noget problem at kalde hende til mig, men hun skal da have lov til at hilse på andre hunde, og jeg har ikke lyst til at skulle gå og være nervøs for at møde en agrasiv hund. Men jeg håber da at det er noget de vil tage op i skov og natur styrelsen da jeg da syntes det er et problem


  • #39   26. nov 2010 jannie N : Jeg har sendt dem en mail og spurg ind til det og fortalt om vores debat.


  • #40   26. nov 2010 kristina

    jamen hvis hunden er under kontrol kalder man den til sig når der kommer hunde i snor



  • #41   26. nov 2010 Godt nok.

  • #42   26. nov 2010 Line N : Nej alle hunde kan ikke sammen, kan alle mennesker heller ikke, men derfor behøver man ikke reagere agrasivt.

    - Hvis man ikke kender sin hund eller den er agrasiv, så fri os andre for den !


  • #43   26. nov 2010 hun skal have lov til at hilse på andre hunde. hmm hvis den anden hund er i snor spørg man inden man lader sin hund fræse derhen???

    jeg spør generelt hver gang jeg ser en hund om den er i snor eller ej.

    I "min" huneskov kommer der små hunde som er bange for store hunde som min golden og berner sennen derfor spørg jeg inden jeg synes alle hunde skal have en god oplevelse i hundeskoven og dermed spør man inden hundene mødes så der ingen misforståelser sker.


  • #44   26. nov 2010 Hvis den af lige vel er i snor så ffind en anden skov smiley

    Vi med søde venlige hunde vil kunne slappe af på vores skov ture


  • #45   26. nov 2010 jamen du kan da aldrig vide hunde reagere ved at bide ud hvis den anden hund ikke respektere et lille knurren og at rejse hår og det er der rigtig mange hunde der forstår som leg.


    og jo mennesker reagere også agressivt jeg blev i lørdags slået ned af en eller anden jeg ikke engang kendte sad lige så fredeligt og snakkede med en anden men hun havde lige hørt jeg havde svinet en jeg knap nok kendte hvilket jeg bestemt ikke har så jo nogle mennesker er også aggresive


  • #46   26. nov 2010 tja jeg går i hundeskoven pga de mange dufte af andre hunde et kvarter i hundeskoven kan køre mine hunde trætte hvor hvis jeg tager i en almindelig skov skal jeg gå i ihvertfald en halv time.


  • #48   26. nov 2010 Linda R:
    Man bør have FULDSTÆNDIG kontrold over dem!!!!


  • #49   26. nov 2010 Fra Skov og Naturstyrelsens hjemmeside:

    Hundeskove
    I statsskovene er der mere end 150 hundeskove, og her må du lade din hund være løs. Din hund kan her færdes uden snor, men med ledsager. Også her gælder reglerne om, at ledsageren skal have fuld kontrol over hunden. Ofte er hundeskovene mindre, afgrænsede skovområder med et forholdsvis fattigt dyreliv. Som regel ligger de ved tætbebyggede boligområder, hvor det ellers kan være svært at finde et velegnet sted at slippe hunden løs


  • #50   26. nov 2010 Linda R

    Gir dig ret..


  • #51   26. nov 2010 Også her gælder reglerne om, at ledsageren skal have fuld kontrol over hunden. Ja så man skal have fuldstændig s´tyr på hunden!

  • #53   26. nov 2010 Linda: der er forskel på, hvordan hunde hilser. Jeg er ikke interesseret i, at alle mulige hunde kommer væltende uden ejer hen i hovedet på min lille hund. Men han må meget gerne hilse på rolige hunde i følge med ejer

  • #55   26. nov 2010 Faktum er at jeg vil kunne slippe min hund løs, uden at der kommer en agressiv hund hen og rejser børster!

  • #56   26. nov 2010 man lader bare ikke sin hund løbe hen til fremmede hunde uden det er aftalt med ejeren. Så er det bedøvende ligegyldigt om det er i en hundeskov eller ej, og det er bedøvende ligegyldigt om hunden har snor på eller ej. Det må da være logisk for enhver ANSVARLIG hundeejer.

    Men den slags hjundeejere finder man godt nok sjældent i hundeskovene


  • #57   26. nov 2010 CE: Fuldstændig enig!!!

  • #58   26. nov 2010 ce jeg er helt enig jeg holder styr på min hund med det samme jeg ser andre mennesker og hunde om jeg er i hundeskov eller hvor jeg er.

    jeg har respekt for andre mennesker og deres dyr og det bør alle virkelig have!!!!


  • #59   26. nov 2010 Der er ingen regler om, hvorvidt en hund skal være venlig mod alle andre hunde eller ej i en hundeskov.

    Der er derimod ganske klare og nedskrevne regler for, hvem som må have deres hund løs i en hundeskov. Og det er stadig hundeloven som gælder her.

    Dvs. at man ikke må slippe sin hund, - ej heller i hverken indhegnede eller uindhegnede hundeskove, med mindre man har fuld kontrol over sin hund.


  • #60   26. nov 2010 Mette B

    <b> uvenlige hunde hører ikke hjemme i en hundeskov....</b>

    Synes DU!

    Igen - ALLE er velkomne i en hundekov, - men KUN de, som kan kalde deres hunde til sig, må slippe dem løse.


  • #61   26. nov 2010 CE. Adfærdskonsulent og alt muligt andet .
    Er fuldstændig enig med dig!! har prøvet at sige det til alle som ragger mig ned om min tråd.



  • #62   26. nov 2010 det er da totalt respektløs at lade sin hund fare hen i hovedet på en anden hund. hundeskov eller ej.
    Det er ikke alle hunde der bryder sig om dette, og det betyder ikke at de ikke er venlige hunde, og kan en hund ikke respektere en anden hunds grænser og signaler, ja så kan det ende i slagsmål.

    kan ikke forså nogen synes dette er iorden.


  • #64   27. nov 2010 linda

    nej, men der bestemt forskellige måder at hilse på smiley


  • #65   27. nov 2010 Min hund er bestemt ikke aggressiv, men hvis han bliver opsøgt af en overgearet unghund, som ikke har den fjerneste idé om hvordan man høfligt henvender sig til en ældre og meget selvsikker hund, så er der kontant afregning.

    Hvem ville så have en god oplevelse ud af det ???

    Derfor.....spørg først.


Kommentér på:
Hundeskov fri hund

Annonce