fryser men vil ikke hjælpes ? fryser men vil ikke hjælpes ?
Amanda min lille chihuahua fryser ubeskrivelig meget.
hun vil ikke gå tur fordi hun simpelthen fryser så meget . og har købt alverdens tøj/jakker til hende . den varmeste jeg har til hende er denne :
http://www.trendsales.dk/annoncer/freedog-super-laekker-vinterjakker-vind-og-vand-taette/18847964?pn=5&rt=ssr&search=freedog&status=1
men når jeg giver hende den på, så rykker hun sig ikke ud af flækken, så sidder hun bare og glor, lige meget om jeg har snor på og prøver at rykke i den, eller om jeg logger med foder, godbidder, legetøj alting , hun kan simpelthen ikke ?
mange siger hun bare skal vende sig til det men hun kan simpelthen ikke gå, har en enkelt gang set hende tage et enkelt skridt og der væltede hun om på siden. ?
men en ski strømpe som jeg har klippet i stykker kan hun godt finde ud af at have på ?
en anden ting er. hendes sele denne her:
http://www.trendsales.dk/annoncer/lunastar-fashion-ophoersudsalg-billige-bloede-gaaseler-til-hund-og-kat/19382224?pn=6&rt=ssr&search=lunastar&status=1
har jeg måtte sy ind. den passede med målene men når hun går tur får hun forbenene ind på maven, det samme sker når hun har bluser på, er simpelthen ved at opgive at give hende noget på med ben i, men det er jo bare en del varmere ?
har nogen de samme problemer ? eller er min hund mærklig ?

mar 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 22
jeg har taget en af mine ski sokker og klippet huller i til benene, og det fungere fint, så længe der ikke er "ben" i tøjet. problemet er at vi er vant til at gå lange ture, og med en sok på kroppen så bliver det rigtig koldt når den først bliver våd af sneen, så ville gerne have hun lærte at bruge jakken.
men overvejer om det er fordi der er for langt mellem "hullerne" til benene altså i jakken ?
jun 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 640
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Købe noget praktisk istedet for noget smart.
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
uden for meget tingel tangel-hætte og ben
måske skulle du også starte med at købe et der ikke var så voldsomt
så hun lidt letter kunne vende sig til det også et rigtig vinterdækken bagefter når hun havde vendet sig til det andet.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.870
Den nye hvalp brugte lige en halv times tid på at vænne sig til trøjen og siden har der ikke været problemer
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
Start med en enkel trøje/skisok som du er sikker på sidder rigtig og øve derhjemme først med godbidder osv. Når det går okay så bær hundene udenfor, min "glemmer" nemlig at hun har den på når vi først er udenfor. Og så må du acceptere at du har valgt en race med en pels der ikke egner sig til det danske vintervejr og tilpasse turens længde derefter.
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
Men hun har også været li som din, tror de ska vænne sig til det. Men hva med at købe et rigtigt dækken til hende, og ikke noget med ben i. Det jeg har købt er også mave varmer, sådan der går noget ind under maven.
mar 2010
Susanne S : som jeg har skrevet omkring hendes ben kan hun ikke gå med noget med ben i , har prøvet massere men hendes ben kommer ind på maven når hun går . så det duer ikke
hun kan sagtens have en ski sok på som går helt op i nakken hun kan bare ikke have noget med ben i , men problemet med sokken er at den bliver driv våd, og derfor bliver endnu koldere at have på end hvis hun ingenting havde på ?
Jackie : hvilket dækken har du købt ?
jeg overvejer et buster som forsøg, men har snart købt mig fattig i ting til hun kan holde varmen men intet vil hun have på
har prøvet med samtlige ting at give hende dem på indendøre men hun sidder samme sted i en time og kigger hvis ikke hun får det af ? Ej ikke en time, men så lang tid som jeg lader hende sidde, og jeg kalder på hende, og godbidder og vifter med snoren osv intet hjælper ?
mar 2010
så blir nok nød til at købe et hurtta str .221
har andre nogle forslag som fås så små ? her er hendes mål ?
hals:19
mave: 26
længde: 22
feb 2008
mar 2010
er bare bange for det sidder dumt når det er for langt, og hun i forvejen ikke er så glad for det ?
syntes bare hurtta er så dyre i forhold til buster, og buster virker til at være rigtig gode til vinterdækkenerne
feb 2008
mar 2010
Tøj størrelse Halsmål Bryst Længde Vægt på hunden
XS 29-30 cm 33-43 cm 25 cm Under 4 Kg.
Amanda hals : 19 længde 22 omkring maven 26 vægt 1,2 kg .
hun er meget meget smal ? tror det bliver for stort ?
feb 2008
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.936
fryser men vil ikke hjælpes ?