2.411 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar
Lille, mellem eller stor hund? Lille, mellem eller stor hund?
Jeg bliver så glad hver gang jeg ser et eller andet jeg mangler sat til salg til en stor hund......... og lige så skuffet bliver jeg så når jeg opdager at 'stor hund' i sælgers øjne er en Lab eller lignende.
En lab (og andre hunde i den srørrelse) er squtte en stor hund!
Og hvis den er, hvad er så en Irsk ulvehund, Sankt Bernhart eller Grand Danios?
Hvornår er en hund lille, mellem og stor?
0 synes godt om
apr 2009
Følger: 34 Følgere: 38 Hunde: 8 Emner: 169 Svar: 3.796
72 cm høj.... damn... min Dharma, den mindste i flokken er 84 cm over skulderen
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 254 Svar: 2.832
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Dog kender jeg nogle der havde købt en refleksvest til deres hund. Der stod størrelse large i, og den kunne hendes lab, desværre ikke være i...
Joy kan lige passe den, så den har han fået
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Og det synes jeg ikke er rimeligt...
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Os med mellemstore hunde vil altså gerne se vore hunde som store.. basta!!
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Men hvorfor er der aldrig seler eller lækre læder snore til salg i markedet til de "mellemstore" hunde? Altid kun til små
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.710
Små hunde er Jack Russel, Dansk Svensk Gårdhund og hunde i den størrelse.
Mellem hunde er Labber, Schæffer og andre hunde i den størrelse.
Og store hunde er Sankt Bernhard, Grand Danois og andre hunde i den størrelsesorden.
Men jeg kan da godt se på svarene at jeg falder udenfor med min opdeling ;o)
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
Men at se ham ved siden af en irsk får ham til at se meget lille ud - og det samme med mig *GG*
De helt store hunde er giganter =)
jan 2010
Fordi der ikke findes 'brugte' ting til STORE hunde...... de æder dem jo som kosttilskud ;o)
nov 2005
Følger: 82 Følgere: 76 Hunde: 1 Emner: 1.155 Svar: 19.276
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=19079
nov 2006
Taaaark, du har reddet min dag *G*
Jeg holder på din inddelng så mine vovser er nu igen STORE (=:
jun 2005
Hvorfor er en 2 meter rundsyet læderline kun til mindre hunde? Bruger de helt store andre ting?
Og en line til en lillebitte hund kan da sagtens bruges til en stor - med mindre det er de af perler og glimmer og en karbinhage på 4 mm ; )
Min ko har samme line som svigermors lhasa; men vi er også kedelige og vil bare have noget i god kvalitet og knap så bemærkelsesværdigt at se på ; )
jun 2005
jul 2007
hehehe ja det må være derfor, også derfor man altid er på kig efter seler og snore til signe egne. Ens egne er også altid flosset og ser meget hurtigt brugt og slidt ud *GG*
jun 2005
I 05 købte jeg en rundsyet læderline til min hvalp. Han gumlede på den som hvalpe gør; men jeg havde købt i lækker kvalitet og den holdt uden de store mærker.
Den line går jeg med dagligt, den er stadig pæn og velholdt - og Kaysers mærker er "vokset sammen" efter læderpleje inden og efter hver sæson (pleje inden sommeren, inden den våde tid i efteråret og inden den kolde om vinteren)..
Pas da på jeres udsyr mennesker *GG*
nov 2006
Næh, hvorfor det?
Du skriver:
0-8 kg er mini hunde.
9-15- er små hunde.
16-25 er mellem hunde.
26-49 er store hunde.
50+ er maxi hunde.
Tesla vejer omkring de 35 og Rami en smule mere...*S*
(=:
jan 2010
Skøøøn optagelse..... men Sakki ER altså bare en lille fis ;o)
Nina:
Som oftest skal tingene kunne holde til lidt mere til en stor hund, så karabinhager og det linen skal kunne holde til (just in case) er nødt til at være lidt kraftigere.
Og så skal du tænke på at på små hunde bruges den første meter af en 2-meter line næsten bare fra ejers hånd og ned til hund. Detter er jo ikke tilfældet ved store hunde, hvorfor disse snore sagtens kan være kortere.
På alm gåture bruger vi 'et slips' og kun ved skov, strandture osv hvor han skal have noget line at tumle med, bruger vi alm. line.
jun 2005
Nu ved jeg ikke hvad i forventer af en line, men vil giganterne trække og lave udfald - KAN i så holde dem?
Jeg havde store problemer med Kayser på "kun" 50kg nå han lavede udfald mod en anden hund. Jeg greb bare fat i nakkeskindet, så var der bedre kontrol end en line nogensinde vil kunne give =)
(en schæfer HAR så nakkesind, det ved jeg ikke om GDer har *GG*)
Det skal ikke ses som en kritik, jeg kan bare ikke forstå hvorfor i synes liner er dyre? De liner jeg har er lidt dyre, men de holder da også for evigt =)
jan 2010
Jeg må vist have overset nogle indlæg? Har ikke lige set det hvor nogen beklager sig over priserne?
Men jo, Linerne ER da dyre ... alt er dyrt til en STOR hund..... men sådan er det jo bare. Det er da forhåbentligt noget man har sat sig ind i INDEN hunden anskaffes?
jun 2005
Jeg har nok misforstået emnet =)
nov 2006
Kalder du nu mine vovser for små..?!?
*G*
De er jo ikke mastiff... de er tibetansk mastiff... du ved - den oprindelige mastiff.. *G*
jul 2007
Jeg har K9 seler og refleks snore og lædersnore. Snorene holder fint, det er mere fordi jeg bare elsker at købe snore (ja lidt underlig er man ski) Selerne er fordi de budrer meget med hinanden + de flere gange dagligt løbe i buskads, skov og mark, ja så de bliver hurtigt slidte.
Jeg brokker mig ikke over priserne i forretningerne, men når jeg nu ved, seler herhjemme har en kortere levetid, grundet jeg ikke kan holde ud a se på dem længere, køber jeg gerne brugte men velholdte ting til den halve pris
jan 2010
Nårrr, nu er jeg med :o)
Jeg kan bare godt lide at købe brugt og spare en del penge. Hvis det f.eks. er et bur eller en seng der er tale om, kan det godt være temmelig pebret at købe fra nyt af. Og ofte er det brugte jo knapt nok brugt :o)
jun 2005
Og jeg har også mange liner, jeg kender det alt for godt med at købe ting man ikke har brug for ; )
Jeg har en lædersele til Kaoz, og den holder til alt muligt - jeg smører den bare ind i fedt når den har været gennevædet af saltvand hele sommeren =)
- Men naturligt vil nylon blive forrevet og slidt af brug.. Nok derfor jeg sværger til læderudstyr ; )
jul 2007
Jeg sværger også til læderudstyr, men K9 selen, er mit bedste valg, grundet den store beskyttelse ved ryggen. Mine er ikke så store, men buldre gerne gennem alt krat, grene osv. ude på marken. De leger gerne med alle de store hunde, som rigtig kan buldrer dem. Der er det dejligt for mig, med den ekstra beskyttelse ved ryg og side, så de ikke bliver revet af grene, siv, strå, sten når de blive rullet rundt i leg osv.. Derfor har jeg gerne en tre stk. til hver. (de bruger desværre ikke samme str. så de kan ikke deles) Så jeg har altid en seks k9 seler hængende i hunde skabet. Og der er altid plads til en til *GG*
Mine udstillingsseler (læder) er også stadig pæne, nu bliver de jo ikke brugt overdrevent, men en gang læderfedt efter brug, og de står som nye, til næste brug
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Ja, hvis du er den lykkelige ejer af en ko, så må TS da være ejer af en elefant *G*
Nej, spøg til side... jeg har altid haft den opfattelse, at min - schæfer på knap 40 kg og "nogle og tres" over ryggen - hører under kategorien "mellem-stor" hund
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
Lille, mellem eller stor hund?