{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min hund en lille eller mellem hund
  • #1   14. dec 2009 Enig - hun er midt i mellem.

Men var hun en agility hund ville hun faktisk være en stor hund..

• #2   14. dec 2009 Jeg mener hun er en mellem, det plejer at skille ved 45 cm

• #3   14. dec 2009 jeg vil mene mellem:)

• #4   14. dec 2009 Jeg syns personligt hun er lille, men det kommer vel meget an på hvad man sammenligner med.

• #5   14. dec 2009 Enig med Loiuse - din hund er på størrelse med min Lanka, og det betyder, at hun i agility-sammenhæng ville være stor smiley Det er alle over 43 cm. Lanka er 45 cm. i "stangmål" og 42,5 hvis man måler i "sadellejet". Så da de danske regler for hvor man måler er skiftet et par gange igennem årene, er hun også blevet flyttet op og ned i klasserne. Nu er hun så gudskelov blevet senior, så vi ikke behøver bekymre os mere om det smiley

Men må indrømme, at i mine øjne, er vores hunde "mellem". Jeg ville aldrig nogensinde kalde Lanka for en stor hund...

• #6   14. dec 2009 Louise -
    Orv er hun så stor ? smiley
    Overvejer faktisk at starte til agility med hende. SÅ gisper de bare over det store æsel jeg kommer slæbende med *G* ..
    Ej jeg ved at der er en der løber agility derude med sine to Rottweilerblandinger så de har nok set større..

Britta -
    Ok der er ligefrem en officiel skrivelse om hvornår en hund er lille/mellem/stor !?

Danielle -
    Ja også det. Jeg synes jo at hun har været lille fordi at jeg havde Rottweiler før, men når hun f.eks står ved siden af en ren mops, så er hun dobbelt så stor smiley

• #7   14. dec 2009 Karina

Og sådan som tingene ser ud nu skal agility hundene formodenligt måles anderledes i dette år. Hvilket jo nok kommer til at betyde at en hel del hunde kommer til at rykke op i en anden klasse.

• #8   14. dec 2009 Nåårh ja på den måde.
    Tænkte ikke over det med at de løber i klasser.

• #9   14. dec 2009 Her er de officielle "regler", som ihvertfald gælder i agility:

I alle officielle klasser inddeles hundene i 3 størrelsesgrupper, der ikke kan konkurrere mod hinanden.
    Lille: Hunde med en skulderhøjde op til og med 34,99 cm.
    Mellem: Hunde med en skulderhøjde mellem 35,00 og 42,99 cm.
    Stor: Hunde med en skulderhøjde på 43,00 cm og derover.

• #10   14. dec 2009 Louise - ja, jeg har sgu opgivet at følge med.... Er glad for at Lanka nu er senior (man kan slet ikke få flow i et gennemløb på forhindringer på op til 70 cm, med en hund, der er hele 25 cm mindre!!!)

Og er glad for at de to drenge er KÆMPE-store smiley

• #11   14. dec 2009 Haha... Fedt at Laura er i samme klasse som Rotteiler, Grand danois osv

• #12   14. dec 2009 Lille hund går op til 34.99 cm
    mellem hund til 43.99
    og store hunde er alt over det.

• #13   14. dec 2009 Karina -
    Så hvis jeg skal gå til Agility så skal min hund springe 70 cm !?
    Det virker da helt åndsvagt...

• #14   14. dec 2009 Louise - nej - Mellem er kun op til 42,99 smiley

• #15   14. dec 2009 Så ja Stine, Rotterne er store i år *GGGG*

• #16   14. dec 2009 Stine, du har ret i, at det er helt håbløs, og jeg har aldrig trænet Lanka op til det. I DGI er max-højden for de store på 60 cm men i DKK er den faktisk 70. Jeg mener det slider alt for meget på de hunde, der kun lige ligger over de 43 cm.

• #17   14. dec 2009 Kan man ikke kræve at ens hund skal ligge i mellemklassen nu den kun er 1-2 cm højere end mellem ?
    Det er jo ikke sundt for hende i længden at springe SÅ meget over hendes egen højde...

• #18   14. dec 2009 Nej det kan du desvære ikke.

Vilkårene er ens for alle hunde.

• #19   14. dec 2009 Dertil skal det jo lige siges at hun i klasse 1 "kun" skal springe 55 cm. Det er kun hvis du regner med at tage hende længere op i klasserne hun skal springe højere.

• #20   14. dec 2009 Stine - til træning kan du selvføglelig sagtens. Ude ved os springer begynderne ALDRIG max-højde. Det gør de unge hunde, og de tunge hunde heller aldrig. Til træning er det jo helt dig selv, der bestemmer.

Men hvis du skal ud til konkurrence, er der ingen vej udenom. Så må du stille i den klasse, som hun er målt til.

• #21   14. dec 2009 Oooh på den måde..
    Troede at det også var sådan til træningen..
    Så kan jeg lidt bedre leve med det *G .... Men ja det er da stadig fjollet. Så ude til stævningerne så får man vel aldrig det optimale ud af sin "lille store" hund når den skal springe så unaturligt høje spring lige pludseligt...

• #22   14. dec 2009 Stine du har helt ret. Sådan én som din Laura og min Lanka, vil ALDRIG kunne blande sig mellem border collierne. Det er ikke ensbetydende med,at man ikke kan have en sjov og hyggelig dag. Men må indrømme at jeg af den årsag aldrig har startet Lanka i DKK. Jeg vil ikke lade hende springe så højt, uden at være trænet til det - og jeg vil ikke slide så meget på hende, som jeg ville gøre, hvis hun skulle springe den højde til træning.

• #23   14. dec 2009 Zif er 48 cm (maximum for en tæve). Hendes race går som en mellemstor race....hannerne må være 50 cm.

• #24   14. dec 2009 Nej din hunds størrelse er ikke optimal til at løbe konkurrencer. Men heldigvis er der jo også meget andet end at vinde ved at løbe konkurrencer - som Karina siger er det også meget hyggeligt.

• #25   14. dec 2009 er du sikker på at du har målt rigtigt...? det er altså møgsvært at måle sin hund

jeg har hunde i mellem 32 og 36 cm og jeg kalder mine for mellemhunde. det er de to ældste der er størst, måske derfor jeg bliver ved med at tænke på dem som mellemhunde.
    de to små springer/skal springe i lille klasse

• #26   14. dec 2009 Nej jeg synes også at det er fint at deltage og bare ha' det sjovt med sin hund. Men véd bare at sådan noget ville nage mig lidt alligevel *G*

Connie -
    Ja. Kommanderede stakkel Laura til at stå stille og selvom at hun kiggede meget skævt til målebåndet så fik jeg de rette mål.
    Hendes dækken er str. 47 cm og det er lige for langt ved haleroden fordi at hendes hale krøller op på ryggen istedet for at gå lige ned.
    Str. 45 dækken sad for tæt til hendes krop.
    Så målene passer.

Men folk der kun har set billeder af hende herinde bliver også altid overraskede over "hvor stor" hun er i virkeligheden når de så møder hende *G*

• #27   14. dec 2009 ja for hun ser ikke så stor ud på billederne

• #28   14. dec 2009 Det lyder også helt rigtigt i mine ører med hendes højde. Også når du skriver at hun ideelt skal veje 14 kg. Lanka skal helst ligge på 13, men hun er også lidt mere spinkel end Laura. Så det passer nok helt fint at de er lige høje smiley

• #29   14. dec 2009 Connie -
    Nej præcis. Hun snyder smiley

Karina -
    Det er sjovt for jeg sad og kiggede billeder af Lanka og synes at hun ligner en hund der er større end Laura. Men stod de ved siden af hinanden ville de være præcis samme størrelse. Det kan jeg ikke få et mentalt billede af *G* ...
    Ja Laura er lidt mere massiv end Lanka. Det er den halve mops i hende der gør det.
    Synes altid at hun er for tynd og vejer nok nærmere 12-13 kg nu end 14 kg.. Hun taber sig meget nemt, selvom at appetitten er stor.
    (link fjernet) Her er hun for tynd i mine øjne, hvis i kigger på hvor meget hund går ind i lysken. Ved godt at det er svært når man ikke kender hunden. Men jeg fortrækker at hun er lidt bredere og at man slet ikke kan se antydningen af hendes ribben. Hun skal selvfølgelig ikke være en mursten smiley

• #30   14. dec 2009 Jeg synes faktisk hun er flot på det billede du linker til smiley Jeg kan også bedst lide, når Lanka har den foderstand, som hun har på sit profilfoto. Der går hun også lidt ind i lysken. Netop fordi hun er så spinkel er jeg meget hysterisk med at hun ikke må blive for tyk - specielt når hun også skal løbe agility. Lige nu vejer hun omkring 13,5 kg fordi vi har træningspause, men inden udgangen af januar, skulle hun gerne slankes ned til 13 kg eller ihvertfald 13.2, igen smiley

• #31   14. dec 2009 Ja Lanka er også i fin stand på profilbilledet men hun er jo også lidt slankere i type end Laura.
    Jeg kan bedst li' når Laura er en lille bitte smule "rund" og så fint markeret med sine muskler. Det passer bedst til hende.
    På et tidspunkt var hun så tynd at jeg var helt flov over at gå tur med hende. Hun var ribben/lårbensknogle og ryggrad udover det hele.. Måske derfra at det også sidder i mig at hun ikke må være for tynd.

Hun skal ha' lidt fylde med fra sin mopsefar og så det altetiske fra sin Foxterrier bastard mor smiley

• #32   14. dec 2009 Det kan jeg sagtens følge. Aqui er også altid lidt for slank efter min mening - men der lever jeg højt på hans tykke pels, som betyder, at han altid ser fin ud. Selvom jeg faktisk synes han mangler 2-3 kg!

• #33   14. dec 2009 Hvor er han smuk !
    Men kan godt se at der ikke er et eneste gram fedt på ham. Det er nemmest at se på det billede fra udstilling..
    Det er pudsigt at nogen kæmper en sej kamp for at holde vægten nede, mens andre gør alt for at få hunden til at tage bare lidt på..

• #34   14. dec 2009 Det er sgu svær...

For Laddie og Laura er jo faktisk lige store højdemæssigt, men vægtmæssigt ligger de et stykke fra hinanden.

Hmm, vil sige lille... En mellem hund for mig er en border collie størrelse, dvs. de 20 kg.
    Laddie vil jeg også kalde en lille hund...

• #35   14. dec 2009 Jeg vil helt sikkert sige hun er en mellem str hund:)
    En cocker er det samme, og deres racestandard foreskriver at de skal være 38-41.
    Men jeg synes det er meget forskelligt hvad folk bedømmer ud fra:)

• #36   14. dec 2009 Jeg vil iøvrigt aldrig selv betegne mine hunde som værende små, men det er der da en del som mener.
    For mig er små hunde chi`er, papilloner, cavalier osv

Kommentér på:
Er min hund en lille eller mellem hund

Annonce