{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor går jeres grænse???
  • #1   2. dec 2010 Folk må have hund som de vil uden jeg blander mig det store - det er dem der skal leve med hunden, ikke jeg.

Selvsagt går jeg ikke ind for at man slår hunde, men om folk vælger at lade deres hund trække i linen, ignorere indkald, stjæle fra bordene og jagte de vilde dyr - jamen fred være med det; min hund er bare trænet anderledes.

• #2   2. dec 2010 er mere eller mindre enig med Christina K.
    hader "FORKÆLEDE" hunde.
    kenya er min lille baby men men men det er stadig en hund, og det bør folk huske smiley

• #3   2. dec 2010 Uha, hvor ville jeg gerne blande mig. Det er vel også derfor jeg skriver herinde smiley
    Men en hård tone og overgreb på hunden, kan få mig op i det røde felt.
    Tænker stadig tilbage på foråret, hvor jeg hørte en mand råbe af sin hund, fra et åbent vindue, og så hørte jeg hunden pive højt. Der fortryder jeg stadig, at jeg ikke gik derind!

• #4   2. dec 2010 Min grænse overskrides klart når det går ud over mig at andre har hund.
    Har jeg eller min hund lyst til kontakt, så spørger vi pænt inden og det forventer jeg også at andre gør.
    Jeg vil heller ikke overfaldes af en eller uopdragen køter fordi den ikke har lært indkald ordentligt eller fordi ejeren simpelthen ikke kalder på den.
    Jeg samler op efter min egen hund, så NEJ jeg gider ikke gå og træde andre hundes efterladenskaber!
    Og sidst men ikke mindst så gider jeg ikke gå en stor bue uden om en eller anden bare fordi de ikke har styr på deres køter. Har folk problem hunde er det dem der bør tage hensyn og ikke os andre der skal gå over på den anden side af fortovet eller lade være med at gå i skoven…
    Og når ja selvfølgelig vold mod hunden…

• #5   2. dec 2010 uha nej udklædnings dukker kan jeg heller ikke tage...
    og i den grad heller ikke folk der behandler deres hunde som var det deres biologiske børn....
    Min får ubegrænset kærlighed, men han ved sku hvor skabet står...

• #6   2. dec 2010 Uha det er et ømt emne for mig. Jeg mener selv man skal være pædagoisk og bestemt. Min grænse går helt sikkert til det med at slå hunde, der står jeg fuldstændig af, og hermed mener jeg også klap på snuden osv. Mener det er total unødvendigt. Min hund ved godt når den har gjort noget forkert og går i sin kurv og skammer sig, derefter er det sgu ikke nødvendigt også at klappe den en.

Man skal huske et nej er et nej. Robin gør alt hvad jeg ber ham om, og lytter altid til hvad jeg siger. Jeg gider f.eks. ikke have en hund til at tigge ved bordet når jeg spiser, og så snart jeg kommer ind med en tallerken går han i sin kurv. Det tager træning og lang tid, men det giver pote. smiley

• #7   2. dec 2010 nåh ja den glemte jeg hehe.... når man slår...

• #9   2. dec 2010 en ting er de har BRUG for tøj FORDI de fryser....
    noget andet er sku da at give dem små fine sko på og en sød lille sommer kjole fordi man finder det nuttet

• #11   2. dec 2010 Altså min Robin har os tøj, han har et vinter termodækken der er vand/vind tæt og åndbar, med reflekser og nakke krage, så vinden ikke kommer ind foran ved halsen. Så har han et softshell dækken vi bruger i regnvejr, eller lige i overgangen til aften ture hvor det tit er ved at blive koldt, også en lille trøje som vi bruger hvis det blæser, eller hvis vi skal ud og køre og det er koldt i bilen. som Charlotte siger, at det så ser smart ud, er en fordel da de alligevel skal have det på. smiley , Men kunne aldrig drømme om at klæde min hund ud, eller give den tøj på om sommeren. Det eneste jeg bruger disse jakker/dækkener til er som funktion. Dvs. Robin skal kunne holde varmen, da han ingen underuld har, eller vinter pels får som andre racer smiley

• #12   2. dec 2010 Christina, der er jeg helt enig smiley . Det synes jeg også er alt for meget. En ting jeg så elsker er charme klude, synes simpelthen det er så søde til alle slags hunde. De gør virkelig heller ikke godt for andet end udseendet smiley

• #13   2. dec 2010 charlotte: hehe det var det nu heller ikke ss.... det var bare for at understrege at NÅR den har brug for tøj er det noget andet ss....
    ikke så længe siden jeg så en chi, som... ja lignede en babridukke i et tog....
    der var nu ikke noget der jeg fandt nødvendigt ss

• #14   2. dec 2010 charmeklude er da heller ikke det samme som palietsko og strutskørt

• #15   2. dec 2010 Hvad er forskellen for en hund, om den har et dækken eller en kjole/ shorts på? Hunden er ad ligeglad. Har den først vænnet sig til ay få beklædningsgenstande på, er den fuldstændig ligeglad med hvad man gidver den på. Jeg bryder mig heller ikke om at se en hund klædt ud som menneskebarn, men rent psykisk, lider hunden jo ikke under det.
    Ser heller ikke noget galt i at folk behandler hunde som deres børn, så længe der er en forståelse mellem hund og ejer og hunden ikke lider under det.
    Min grænse går ved vold mod hunde. Både fysisk og psykisk.
    Min grænse går også ved folk der ikke træner deres hunde mentalt på den ene eller anden måde. Alle hunde, uanset race, har brug for træning.

• #16   2. dec 2010 Tastfejl er gratis idag.................undskyld

• #18   2. dec 2010 Nej det jo det smiley Også ser hunde bare så nuttede ud med dem på smiley
    Det fatter jeg heller ikke, tror faktisk aldrig jeg har set en hund der var klædet ud. Men synes bestemt det er for meget! Fatter overhovedet ikke hvad sådanne mennesker tænker.

• #20   2. dec 2010 hehe charlotte jamen så er vi jo enige ss.....
    kender selv en hårløs som render rundt i tøj, og gu ser den da sød ud ss, men det har kun det nødvendige på

• #21   2. dec 2010 tror bestemt heller ikke det er rart! Jeg har f.eks. holdt mig skrigende væk fra flyverdragter. Robin er en lille hund ja, og han har ingen vinterpels, og hans blå dækken som han os har på på nogle af billederne jeg har herinde, det er længe fint, så må jeg bare lade vær med at gå så lange ture. Synes bare ikke det er normalt for en hund. Min Araber har sku da heller ikke en flyverdragt på ude på folden. Ved ikke, men synes allerede det er for meget smiley

• #22   2. dec 2010 Tjaaa..... nu er mine hunde ikke mine " Babyer ",,, uf.....de er mine HUNDE ......De skal høre efter hvad jeg siger....... stoppe ..komme...spytte ud...lægge sig..... ikke hoppe op.... ikke tigge...og blive der ( når jeg siger det )....
    De går heller ikke med tøj eller smykker.

Hvad andre mennesker gør og hvordan deres hunde opfører sig..... rager ikke mig...( bare hundene er i snor ) og jeg synes heller ikke det er noget andre skal blande sig i.... men koncentrere sig om deres eget.

Min grænse går ved mishandling.....råben .... og hvis man kan se , hunden er utryg ved sin ejer.. og ikke er velpasset.... :O)

• #23   2. dec 2010 Så længe hunden ikke mishandles, blander jeg mig ikke i hvordan folk har hund (medmindre jeg da bliver spurgt, eller folk lægger det op til debat herinde;o))

Det er klart at ser man en hund der får bank e.l. så håber jeg sandelig man vil gribe ind.

Men om hunden er snotforkælet, trækker i linen, aldrig bliver trænet e.l. går jo ikke udover mig.

• #24   2. dec 2010 Blander mig kun hvis jeg kan se det går ud over:
    hunden, feks at den lider fysik el. Psykisk
    Mig selv, gidder ikke have mit tøj svinet til,,væltes o.s.v.l af en uopdragen hund
    eller hvis det går ud over andre der ikke selv kan sige fra, feks børn der bliver løbet over endne af en vild hund. Eller hunden jagter vildtet i skoven

• #25   2. dec 2010 Forstår ikke hvorfor der er så mange der tager afstand til det, at hunde har tøj på :s ?
    Nu har jeg nørdet en del animalplanet og set mange tilfælde af hunde der er blevet mishandlet og er misrøgte..
    Så det, at jeres grænse går nå folk elsker deres hunde over alt på jorden, ligesom vidst det var deres rigtige børn og giver dem tøj på (så længe det ikke er til gene) , er mig en gåde ?
    Spørgsmål: hvorfor går jeres grænse ved mennesker der elsker deres dyr "for meget"

• #26   2. dec 2010 Maria + to bøller (: .

Sikkert fordi hunde IKKE er børn.....Men HUNDE........ og hunde har det bedst med , at blive behandlet som hunde.......

• #27   2. dec 2010 Ja MEN altså de kan jo aldrig 100% blive behandlet som børn , fordi som du selv skriver , at de ikke er børn ... Bare hunde der bliver forkælet lidt ektra.. forstår ikke hvorfor man kan have noget imod det ? Måske forstår jeg ikk hvad i mener når iskriver bliver behandlet som børn ? for lov til at sove i senge eller hvad ?

• #28   2. dec 2010 Får lov til at sove i sengen * (;

• #29   2. dec 2010 Folk der ikke samler deres hunds lort ud! Jeg bliver sindsyg.. '
    mishandling det er dog der værste. At slå, sparke og rive i hunden :@ der sætter jeg grænsen..
    Hvis man skal have hund skal man kunne styre den, så den ikke hopper op og er helt tosset omkring mig..

Min hund sover i sengen og går med tøj når den fryser.. Det er min baby, men tigge og skabe sig det skal hun sku ikke. Høre efter det forlanger jeg også. Nu ejer jeg jo verdens sødeste lille chi så den kan da godt komme op på armen og danse en lille dans med mig smiley men mere baby er hun ikke, hvilket jeg heller ikke syntes de skal smiley

• #30   2. dec 2010 .

• #31   2. dec 2010 Ja Camilla, det havde jeg helt glemt, HUNDELORTE!

Jeg har flere gange taget folk i, ikke at samle op, og tilbudt dem en pose (går altid med en rulle i lommen) og folk ser fornærmet på mig. Det er satme for dårligt. Ligger der en lort foran min have, eller på fortorvet, så samler jeg den altså op. Hellere fjerne en, eller at den bliver jogget ud over det hele.

Så....HUSK NU POSEN! Så vores hunde ikke bliver alt for upopulære smiley

• #32   2. dec 2010 Jeg blander mig meget lidt i det....

• #33   2. dec 2010 Charlotte . syntes det er så meget ioden smiley de skal sku bare have..
    Men syntes det er fint du fjerner foran ejen dør hvis det er der ligger noget smiley

• #34   2. dec 2010 Hvorfor må man ikke behandle sine hunde som børn? det virker som om det herinde er rigtig grimt!
    Jeg opdrager, omgåes og "behandler" min børn i forhold til hvor de er i deres udvikling, deres unikke personlighed, hvilke behov og forståelse de har brug ift udviklingstrin og så giver jeg dem masser af opmærksomhed, nærvær og kærlighed.
    Det samme gælder mine hunde.....

• #35   2. dec 2010 mine grænser går ved at mange idag behandler hunde som det er små menneske børn som har brug for samme opdragelse som menneskér men glemmer det er et dyr og har et helt andet sprog end mennesker

jeg bryder mig ikke om tøj til hunde medmindre det er nødvendigt og de fryser og så synes jeg dagens måde og opdrage hunde på og holde hund på er meget overdrevent feks noget prioritere deres hunde foran alt andet ligefør deres hunde kunne skambide naboens barn og så har de en undskyldning hvorfor hunden gjorde dit eller dat

men det er jo folks egen hovedpine

Kommentér på:
hvor går jeres grænse???

Annonce