987 visninger
|
Oprettet:
hvor går jeres grænse??? {{forumTopicSubject}}
hvor går jeres grænse når det kommer til andre hunde ejere og deres forhold til deres hunde...
her tænker jeg, opdragelses metoder, hva de tillader, og hvordan de omgås andre med deres hund
og hvordan de behandler dem?
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.177
Selvsagt går jeg ikke ind for at man slår hunde, men om folk vælger at lade deres hund trække i linen, ignorere indkald, stjæle fra bordene og jagte de vilde dyr - jamen fred være med det; min hund er bare trænet anderledes.
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 156
hader "FORKÆLEDE" hunde.
kenya er min lille baby men men men det er stadig en hund, og det bør folk huske
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Men en hård tone og overgreb på hunden, kan få mig op i det røde felt.
Tænker stadig tilbage på foråret, hvor jeg hørte en mand råbe af sin hund, fra et åbent vindue, og så hørte jeg hunden pive højt. Der fortryder jeg stadig, at jeg ikke gik derind!
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.936
Har jeg eller min hund lyst til kontakt, så spørger vi pænt inden og det forventer jeg også at andre gør.
Jeg vil heller ikke overfaldes af en eller uopdragen køter fordi den ikke har lært indkald ordentligt eller fordi ejeren simpelthen ikke kalder på den.
Jeg samler op efter min egen hund, så NEJ jeg gider ikke gå og træde andre hundes efterladenskaber!
Og sidst men ikke mindst så gider jeg ikke gå en stor bue uden om en eller anden bare fordi de ikke har styr på deres køter. Har folk problem hunde er det dem der bør tage hensyn og ikke os andre der skal gå over på den anden side af fortovet eller lade være med at gå i skoven…
Og når ja selvfølgelig vold mod hunden…
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 30
og i den grad heller ikke folk der behandler deres hunde som var det deres biologiske børn....
Min får ubegrænset kærlighed, men han ved sku hvor skabet står...
maj 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 97 Svar: 610
Man skal huske et nej er et nej. Robin gør alt hvad jeg ber ham om, og lytter altid til hvad jeg siger. Jeg gider f.eks. ikke have en hund til at tigge ved bordet når jeg spiser, og så snart jeg kommer ind med en tallerken går han i sin kurv. Det tager træning og lang tid, men det giver pote.
dec 2010
dec 2010
noget andet er sku da at give dem små fine sko på og en sød lille sommer kjole fordi man finder det nuttet
maj 2009
maj 2009
dec 2010
ikke så længe siden jeg så en chi, som... ja lignede en babridukke i et tog....
der var nu ikke noget der jeg fandt nødvendigt ss
dec 2010
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
Ser heller ikke noget galt i at folk behandler hunde som deres børn, så længe der er en forståelse mellem hund og ejer og hunden ikke lider under det.
Min grænse går ved vold mod hunde. Både fysisk og psykisk.
Min grænse går også ved folk der ikke træner deres hunde mentalt på den ene eller anden måde. Alle hunde, uanset race, har brug for træning.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
maj 2009
Det fatter jeg heller ikke, tror faktisk aldrig jeg har set en hund der var klædet ud. Men synes bestemt det er for meget! Fatter overhovedet ikke hvad sådanne mennesker tænker.
dec 2010
kender selv en hårløs som render rundt i tøj, og gu ser den da sød ud ss, men det har kun det nødvendige på
maj 2009
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
De går heller ikke med tøj eller smykker.
Hvad andre mennesker gør og hvordan deres hunde opfører sig..... rager ikke mig...( bare hundene er i snor ) og jeg synes heller ikke det er noget andre skal blande sig i.... men koncentrere sig om deres eget.
Min grænse går ved mishandling.....råben .... og hvis man kan se , hunden er utryg ved sin ejer.. og ikke er velpasset.... :O)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Det er klart at ser man en hund der får bank e.l. så håber jeg sandelig man vil gribe ind.
Men om hunden er snotforkælet, trækker i linen, aldrig bliver trænet e.l. går jo ikke udover mig.
jan 2008
Følger: 18 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 638
hunden, feks at den lider fysik el. Psykisk
Mig selv, gidder ikke have mit tøj svinet til,,væltes o.s.v.l af en uopdragen hund
eller hvis det går ud over andre der ikke selv kan sige fra, feks børn der bliver løbet over endne af en vild hund. Eller hunden jagter vildtet i skoven
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 31
Nu har jeg nørdet en del animalplanet og set mange tilfælde af hunde der er blevet mishandlet og er misrøgte..
Så det, at jeres grænse går nå folk elsker deres hunde over alt på jorden, ligesom vidst det var deres rigtige børn og giver dem tøj på (så længe det ikke er til gene) , er mig en gåde ?
Spørgsmål: hvorfor går jeres grænse ved mennesker der elsker deres dyr "for meget"
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 96 Svar: 11.001
Sikkert fordi hunde IKKE er børn.....Men HUNDE........ og hunde har det bedst med , at blive behandlet som hunde.......
apr 2010
apr 2010
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 231
mishandling det er dog der værste. At slå, sparke og rive i hunden :@ der sætter jeg grænsen..
Hvis man skal have hund skal man kunne styre den, så den ikke hopper op og er helt tosset omkring mig..
Min hund sover i sengen og går med tøj når den fryser.. Det er min baby, men tigge og skabe sig det skal hun sku ikke. Høre efter det forlanger jeg også. Nu ejer jeg jo verdens sødeste lille chi så den kan da godt komme op på armen og danse en lille dans med mig
okt 2010
maj 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 348
Jeg har flere gange taget folk i, ikke at samle op, og tilbudt dem en pose (går altid med en rulle i lommen) og folk ser fornærmet på mig. Det er satme for dårligt. Ligger der en lort foran min have, eller på fortorvet, så samler jeg den altså op. Hellere fjerne en, eller at den bliver jogget ud over det hele.
Så....HUSK NU POSEN! Så vores hunde ikke bliver alt for upopulære
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
okt 2010
Men syntes det er fint du fjerner foran ejen dør hvis det er der ligger noget
aug 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 327
Jeg opdrager, omgåes og "behandler" min børn i forhold til hvor de er i deres udvikling, deres unikke personlighed, hvilke behov og forståelse de har brug ift udviklingstrin og så giver jeg dem masser af opmærksomhed, nærvær og kærlighed.
Det samme gælder mine hunde.....
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
jeg bryder mig ikke om tøj til hunde medmindre det er nødvendigt og de fryser og så synes jeg dagens måde og opdrage hunde på og holde hund på er meget overdrevent feks noget prioritere deres hunde foran alt andet ligefør deres hunde kunne skambide naboens barn og så har de en undskyldning hvorfor hunden gjorde dit eller dat
men det er jo folks egen hovedpine
hvor går jeres grænse???