Jul uden min hund?? {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er i den K-E-D-E-L-I-G-E situation at min dejlige amull, Frida, ikke må komme med til juleaften hos mine forældre, trods at hun leger med deres hund og ellers ofte har været med derude (dog ikke til arrangementer).
Hvordan ville i have det med det? Mine forældre siger jeg bare kan lade hende blive hjemme, - men det er altså forkert, synes jeg. Det føles helt forkert for mig ikke at skulle holde jul med min dejlige vovse.. Så jeg har valgt at Frida og jeg holder vores egen juleaften herhjemme i stuen, bare hende og jeg. Det er dog også rigtig, rigtig trist, og ærgeligt at det skal ødelægge en jul med familien.
Sagen er at min papfar ikke kan lide hunde, trods at de har en selv (cairn t.). Jeg har sagt hunden kan være i kælderen på værelserne, og ikke nødvendigvis behøver at rende med rundt om juletræet ;o) Jeg vil bare gerne have hende i nærheden så jeg kan se hvordan hun har det, og gå ud og tisse med hende, osv.
Kan i følge mig i dette? Hvordan ville i have det med ikke at skulle holde jul med vovse, - og skal i det?
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.613
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.076
Du beder om en mening.
Her er min mening. Jeg ville nok vælge at holde jul et andet sted, hvor min hund var velkommen.
Har ALDRIG holdt jul uden at "vore" hunde var velkomne. Sidste år hos min mands søster og svoger var de godt nok i bilen, for var de kommet ind, så havde søsterens mynde ædt dem begge, da hun hader andre hunde.
Men ellers NEJ, ingen hund, så kommer jeg ikke.
Men det er bare min mening
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.634
Din papfar er slet ikke med på at I laver nogle regler, og evt. sætter et gitter op, eller hvis hunden har et stort bur til time-out?.. Så du kan få lov at være med?..
Tænker at racen og størrelsen måske gør ham lidt utryg?..
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 70 Svar: 1.166
Jeg selv skal på job juleaften og hundene være alene hjemme - og når vi skal på familiejulebesøg d. 23 og 25. er hundene enten hjemme eller i bilen - min familie er ikke så vilde med mine hunde.
Og jeg har jo hundene året rundt, men for min familie betyder det jo meget vi kan være sammen i julen, selvom jeg sagtens kan undvære alt det juleri - men min familie kan jeg ikke undvære
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.971
Selv holder vi altid jul her og derfor er tulle her, men når min søster holder jul hos os bliver hendes kæmpe hund passet af noget af hendes fyrs familie fordi han er for voldsom at have herinde juleaften desværre....
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.331
Først og fremmest . Hunden er jo ligeglad - Den ved ikke at det er en speciel dag og at det er EKSTRA hyggeligt for jer.
Jeg ville have meget meget svært ved ikke at have min hund ved mig juleaften, Hun er mit omdrejnings punkt - meget simpelt
Sidste år sad min nevø og pakkede gaver op med hende, Og hun hentede nogle af dem til mig når hun ellers gad.
HVIS jeg kom ud i situationen, så ville jeg nok vælge min familie ( selvom det er svært, uretfærdigt osv ) For .. ja - Det er én dag ?
Men ville også tage hjem lidt tidligere og lave noget ekstremt hyggeligt med vovsen, Gå en lang tur på de stille gader, forkæle hende og give hende en gave osv
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 540
så ja har valgt den del af familien fra juleaften
jul 2008
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 245 Svar: 6.753
Tak for din mening
Anja CS.
Nej desværre, jeg har virkelig prøvet at få det truffet igennem.
Han siger det er størrelsen, og fair nok. Frida opsøger ham slet ikke for hun ved godt han ikke gider hende, og det plejer aldrig at være et problem. Kælderen er varm og stor og der kan hun jo være uden hun genere nogen.. Så jeg håbede.. Frida er, vil jeg lige sige, bestemt ikke en hund som er svær at have med nogen steder og hun er vant til at være derude, og kender reglerne. (mest når papfar ikke er hjemme :o) ) Tak for din forståelse, hvor er det dejligt! De synes jeg er lidt sippet... men hunden er jo menneskets bedste ven, ikke sandt??
Alice A
Dejligt med forståelse
feb 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 156
heldigvis er jeg i den situation at min kæreste tager hende med hjem til hans familie ( jeg kan ikke tage hende med, hun er i løbetid på det tidpunkt og mine forældre har en mega "horny" springer ha ha )
men, måske burde du lidt bide i det sure æble og holde juleaften hos dine forældre, ved godt at det er svært at undvære den lille men det er trods alt juleaften er det ikke lidt for trist at sidde alene derhjemme selv om det er med din lille vuffer.
men igen det er som man vil gøre for at føle sig bedst tilpas
håber du får en god juleaften lige meget hvad kram herfra
dec 2008
Min søster er f.eks bange for hunde, og vil absolut ingen kontakt have med min. Men hun er ALTID velkommen, og når vi kommer forbi er der lagt et tæppe ud, og sat en skål vand frem..
jul 2008
mar 2007
ja self. er hunden ligeglad :o) Men for mig er det bare kanon vigtigt for mig at have hende omkring mig, og jeg vil ikke kunne nyde juleaften og slappe af hvis jeg ikke havde hende tæt på, eller lige kunne kigge til hende. Det er for min egen skyld :o)
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 243 Svar: 15.312
Mine forældre har kat som ikke bryder sig om hunde, min stedfar er bange for Kia, min bror amstaff der ikke tåler andre hunde og Kia stresser nemt.
De vil have det bedre med fred og ro med lidt godt guf hjemme :o)
Så Djaxa og Kia hygger sig hjemme. + juleaften er store indbrudsdag/aften så Kia får lov at beskytte hjemmet den dag sammen med alarmen ...
Julen er for mig familiens fest. Jeg ved ikke hvor længe jeg har min mor (hun har sclerose) så nyder den tid vi har og mine søskende holder ligeledes juleaften sammen med os. Har aldrig holdt jul uden min bror og håber aldrig jeg behøver det :o)
Men synes du skal gøre som du synes er rigtig :o)
okt 2007
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Mine hunde er mit kæreste eje, og dem vil jeg dele min jul med.
mar 2007
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.299
Heldigvis har 99 % af dem forståelse for det og de ved godt jeg ikke kommer uden hunde, derfor holder jeg ikke hund hos min onkel, der må de nemlig ikke komme.
Så jeg forstår dig fuldt ud. Jeg har også holdt jul alene et år, bare med mine dyr, der kom noget familie til jul hos min mor som ikke ville have mine hunde var der og min mor havde jo inviteret dem så jeg blev hjemme.
feb 2005
mar 2007
Nadja.
Jeg har det på præcist samme måde. Hun er min baby, og hun skal være sammen med mig, så meget som muligt. Og en aften hvor man skal være sammen med dem man holder af ;o) så vælger jeg altså også min hund..
feb 2007
Følger: 54 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 571 Svar: 22.366
Og juleaften er man sammen med sin familie, og der med også mine hunde.
Mine hunde er som regel altid med når vi spiser ved venner og familie.
Hvis vi er afsted hvor vi er væk længe bliver de passet hvis de ikke er med.
En juleaften vil vi være længe afsted der kan vi ikke bare tage hjem lige efter vi har spist.
Men der er også mange indbrud i julen, så ville være skide nervøs ved at lade dem være alene.
mar 2007
For mig er det vigtigt fordi hun altid er med mig til altmulig andet kom-sammen medmindre det inkl. fulde mennesker, - så bliver hun hjemme.
Jeg vil gerne holde jul med min hund fordi hun glæder mig, og den aften vil jeg gerne have sammen med hende- OG min familie hvis det kunne lade sig gøre.
en stolt staffordshire bullterrier ejer:
Ja, det gad jeg også vide..
Mig og de 2 brune.K
Kælderen er ikke sådan en skummel kælder, men en beboet med varme i gulvene, sofaer og så videre. så kunne hun ligge og sove dernede, og der er masser af plads.
dec 2008
jeg tror måske det er en mere integreret kælder. Og så kan TS gå ned til hende regelmæssigt og være sammen med hende..
Sunshine,
sådan er vi nogle der prioriterer. Det handler om at man skal have en hyggelig og god aften, og hygges til den store guldmedalje. Og i min verden skal hunden være med for at hygge!.. Sidste år til jul inviterede mine forældre et familie-medlem som ikke fungerer godt med hunde. Det var et helvede, og jeg går aldrig med til det igen. Så må han holde sig væk, eller også holder jeg mig væk.. Dog prioriterer mine forældre også min hund højere end det (de ser hende som deres) så hun er selvfølgelig den vigtigste.
Om jeg tager hunden med når jeg skal hjem til folk? Det kommer lidt an på, men som udgangspunkt: ja.
Skal jeg hjem til mine forældre er hun altid med. Det samme når jeg er hos min søs eller hos veninderne (som selv har hund).
Er det noget med min moster forsøger jeg at planlægge det så hunden kan være alene hjemme (f.eks ikke efter en lang arbejdsdag) da min moster virkelig ikke bryder sig om dyr, og er sådan lidt utryg ved dem og deres bevægelser. Men hunden er ALTID velkommen de steder.
feb 2005
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 189
Så jeg an se til ham ind i mellem og også så han kan få et par lufte turer!
Men jeg ville aldrig lade ham blive hjemme i så mange timer!
Nu er det ret forskelligt fra familie til familie hvor lang tid man fejre juleaften men i min familie starter vi ved 5 tiden og slutter først laaangt ude på natten
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 189
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.206
dec 2008
tænker jeg også??
Hvis jeg havde Basse siddende i bilen juleaften, ville hun bogstavelig talt dø af kulde. Ingen tvivl om det.
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
Men men for første gang er min hund ikke velkommen nytårs aften og der vælger jeg at blive hjemme hos min hund. Jeg er ked af det over det og trist da jeg plejer at holde med mine forældre og søskende og ALDRIG har prøvet at sidde alene, men den der vinder hunden altså.
feb 2005
okt 2007
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.279
Faktisk så tror jeg, at hunden vil nyde mere at være hjemme i de rolige omgivelser med et godt ben, fremfor det hurlumhej, der kan være juleaften. For slet ikke at tale om lade hunden sidde i en bil - det har jeg ærlig talt svært ved at se hyggen i... Men det er da ok at tage hunden med, hvis det er en rolig juleaften uden 117 hujende børn..
Jeg tager i øvrigt også kun yderst sjældent min hund med på besøg nogle steder..
Jeg holder rigtig meget af min hund, men hun er ikke mit barn - jeg har to børn ;o) Og jeg ville til enhver tid prioritere at holde juleaften med min familie, fremfor at sidde alene hjemme sammen med min hund.. Men sådan er vi jo så forskellige...
aug 2008
feb 2005
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 247
Men jeg vil nok priotere min familie højere på denne dag - da det er det eneste tidspunkt vi rigtig er samlet.
feb 2008
Følger: 115 Følgere: 112 Hunde: 5 Emner: 105 Svar: 2.290
aug 2008
feb 2007
Følger: 83 Følgere: 78 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 548
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 15
Hvis ikke hun måtte komme med ville jeg prøve at snakke med mine forældre og fortælle at hunden er min baby og derfor vil jeg gerne have den med mig. Hvis der stadigt er sure miner ville jeg så spørge om evt. børnebørn også skal blive hjemme når den tid kommer. Bare for at forklare at det er i det leje at man føler det er. Og så kan man jo altid appelere lidt til mor samvittighed:-)
Håber at du finder en løsning.
Glædelig jul
aug 2008
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Det er og bliver menneskelige følelser vi pålægger hunden. Nej, det handler mere om at man ikke vil acceptere at hunden ikke er inviteret. Jeg forstår godt dem som ikke ønsker at have hunde med juleaften, og de som inviterer har deres fulde ret til at sige at hunden ikke er velkommen. Så er det er spørgsmål om man vil vælge hunden eller familien. Jeg er af den opfattelse at man ikke skal skære den gren over man selv sidder på, og det gør man ved at sige familien fra. Hvis man ellers har lov til at have hunden med alle andre gange, så forstår jeg ikke problemet. Hunden tager ikke skade af ikke at komme med.
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.762
Hvilken aften vil det så ikke blive for dig at være til stede?
Men... hvilken aften vil det være for dig derhjemme?
Lige gyldig hvad du vælger vil du nok desværre ende op med at være såret indeni...
Kunne godt lyde som om du intet vil få ud af at snakke med din Mor om det ("Mine forældre siger jeg bare kan lade hende blive hjemme"), så det vil jeg ikke råde dig til, gør det i stedet rigtig hygsomt for dig og hunden eller evt. holde jul sammen med din kammerat :o)
Håber for dig du hurtigt kan acceptere at "sådan er det" for at tumle for meget med det, gør for det meste ondt værre indeni.
Held og lykke med din jule aften :o)
Vi holder jul for os selv (mand - børn - hundene her), det er mest hygsomt ;o)
jul 2010
Skulle mine hunde ikke være velkommen, så er jeg hjemme :o) De andre her tager for det meste af sted alligevel (er vi enige om), børnene skal ikke gå glip af f.eks. en børnefødselsdag i familien pga. der ikke må komme hunde med.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Syntes nok det er en kende overdrevent og ikke vil holde jul med familien hvis ikke hunden skal med.
Kunne forstå hvis det var nytårs aften du ikke ville lade den alene, men julen er den roligste aften på hele året.
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
Så jeg er altid ammen med mine hunde i juleaften....
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.058
Jeg vil ikke pådutte andre mine hunde, ligesom jeg ikke gider folk kommer her med deres hunde!
Synes simpelthen det grænser til vanvid, at man kan fravælge nogle i familien frem for et dyr??
sep 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 27 Svar: 358
Hunden er forbavsende ligeglad, og hvis det ikke er med overnatning og en hel-dags-ting, så ser jeg INTET problem i at lade hunden blive hjemme.
Come on.........
Vi holder jul hjemme de her år, fordi vi har små børn, så hundene kan være hos os, men normalt så tuller de ud og lægger sig i ske med hinanden i deres seng, og gider nærmest ikke være i stuen hos os.
Nytårsaften er noget andet. Der er vi hjemme, PGA HUNDENE. Ikke fordi de nogensinde har reageret voldsomt på fyrværkeri, men det er bare aldrig til at vide, og derfor vælger vi at være hos dem.
Ungerne nyder at være på gaden, og at de kan blive putet i deres egen seng, når de falder bevidstløse om..
jul 2010
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
nov 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 44 Svar: 542
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jeg er ikke sådan én der slæber min hund med hjem til alle mennesker, JEG har valgt at have hund, det betyder ikke at alle andre skal belemres med mit valg.
vi holder på skift jul hos min og min mands familie, min far har selv hund som min leger godt med, men de ville vælte træet hvis han skulle med sådan en aften hvor vi er så mange.
og min svigerfamilie hader hunde så der giver det sig selv
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Jeg ser det fra flere vinkler.
Hunden aner ikke det er juleaften, så for den er det som at være alene hjemme en hvilken som helst aften.
Så det er noget, der ene og alene handler om dig, Sofie.
Jeg kan godt forstå, at du gerne vil være sammen med din hund i julen - det har noget symbolsk betydning, som hunden dog ikke aner noget om.
Men - livet kan også være for kort. Man bliver nødt til at passe på de menneske-relationer man har, og selvom det måske lyder grotesk, så synes jeg det er værd at overveje, at i morgen kan det hele se anderledes ud - vi ved ikke hvem vi mister, hvornår.
Og så er det ærgerligt, at have valgt en hund til, som ikke aner hvad det handler om, og de tætteste relationer i livet fra.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.811
Indbrud? Ja - disse indbrud kan også ske ved højlys dag når man er på arbejde - her har vi installeret alarm med udrykning.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 62 Svar: 640
2. jul med fie var en STOR juleaften med hele kærestens familie + noget af min(og 4 små drenge i alderen 1-5 år), der lod vi Fie blive hjemme. Hun fik et godt kødben og hyggede med julemusik indtil vi kom hjem. Om dagen havde vi gået en laaaang tur på damhusengen, så hun var godt træt. Hun så ganske tilfreds ud da vi kom hjem.
i år (3. jul) skal vi igen være hos kærestens familie, dog bliver vi ikke så mange og der er ingen små børn. Der tager vi Fie med. Den del af familien holder meget af Fie og kan godt lide at vi tager hende med. Og ellers så var hun bare blevet hjemme hos os selv...
Vi kører lidt efter det princip at Fie ikke skal udsættes for alt for meget stress og det bliver hun hvis der er små børn og mange mindre kendte mennesker. Hun har epilepsi og vi har erfaring med at stress ikke gør noget godt ved det....
dec 2008
Derfor føler TS det lidt som en afvisning at den pludselig ikke må komme med, på en vigtig dag.. Og det forstår jeg altså godt..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Jeg skal ned til mine forældre, hvor min mormor kommer, som ikke er så meget for hunde.
Min kæreste skal ud til hans forældre som også har hund, men der må hun ikke komme med, da hundene konstant løber rundt i huset hvis de er sammen, og der bliver ebn værre ballade :o)
Vi hygger med Bine i løbet af dagen, og tager så afsted om aftenen uden hende.
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
Jeg har også været enig med dine indlæg her ;o)
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.513
Skulle jeg blive hjemme for deres skyld, ville jeg ikke kunne holde jul med min søn. Så vi vælger at hvert andet år, må tøserne holde jul selv
aug 2008
aug 2008
okt 2008
Tager i heller ikke fra hunden juledag? Der er der også mange indbrud.
TS. Jeg syntes du skal holde jul med familien og så kan du holde nytår sammen med hunden.Der har den betydeligt mere brug for du er hos den.
okt 2008
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
da jeg havde begge mine hunde, var de kun med juleaften det første år vi havde dem, der var de ogaå kun små hvalpe, og skulle bestemt ikke være alene i så mange timer, og de var også med til nytår, året efter havde min svigermor, og min kærestes bror fået hund, så der var kun svigermors hund med, vi holdte det nemlig derhjemme, et år holdte vi jul hos min kæreste og jeg, og der var vores hunde der jo selvfølelig, men de har ingen år været alene hjemme, vi boede sammen med min svigerfar som var hjemme ved hundene jule aften. nu har vi kun en hund, og hun er også alene hjemme jule aften.. vi er sammen med hende hele dagen, går nogen dejlige ture med hende, og så ved hun jo altså ikke det er jul.
nu boede vi så også kun ca 50 meter fra min svigermor så det var ikke fordi vi skulle på en lang køretur for at holde jul.
til nytår har de heller ikke været alene hjemme, min svigerfar har været hjemme ved dem, og jeg selv er så gået derhjem lidt inden kl 12, og blevet der til det værste krudt er skudt af, heldigvis er hende vi har nu ikke bange for det, og det var den anden heller ikke, men der er stadig ingen grund til de er alene.
jeg syntes det er en smule overdrevet at sige man ikke vil komme hvis hunden ikke er velkommen, det er 1 enkelt aften man snakker om.
jeg kan forstå det hvis det er fordi man skal på flerdags besøg hos familie at man gerne vil have hunden med.
men omvendt så er man jo så forskellige og hvis man har det bedst med at være sammen med sin hund så er det jo det man skal gøre, syntes bare ikke man kan tillade sig at blive hverken fornærmet eller andet over hunden ikek er velkommen alle steder
jul 2007
Har jeg forstået rigtigt, at du ikke forstår at fordi familiemedlemmer ikke bryder sig om dyr, du ikke forstår hvorfor man anskaffer sig et?
Altså fordi man en gang om året skal forlade sin hund i mindre end 8 timer (som de er alene i dagligdagen) skal man ikke anskaffe sig en hund?
For ja, mine kommer ikke med i år. Men alle årets andre dage, både træner, hygger og værner vi da om vores dyr, så hvorfor skulle jeg ikke anskaffe mig dem? grundet de hvert andet år, ikke kan komme med juleaften.
aug 2008
Er du sammen med din hund 24 timer i døgnet, uanset hvor du går og står?
sep 2007
at jeg har mennesker i mit liv der ikke bryder sig om hund, gør da ikke at jeg vil undvære hund, hvorfor i alverden skulle jeg det ?
jeg elsker min hund, men jeg kan sagtens respektere at alle andre ikke gør det.
er du selv sammen med din hund 24 timer i døgnet? det er jo også synd at tage på arbejde så? det ville jo være 1% af danmarks befolkning der kunne have hund, hvis man aldrig må gå fra den
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.007
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 592
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Tak for denne tråd, så man lige husker hvor heldig man er:o)
jan 2008
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 49
håber dig og frida finder ud af det med julen (: . .
ellers har jeg jo sagt mig og Zuka kigger forbi (: ..
men altså ja, jeg vil sige, min hund er ikke en baby, men et sidestillet stykke til mig, der hvor jeg kommer kommer Zuka.
me3n altså jeg vil sige, nu er det en kæmpe hund du har, så mon ikke nok hun skal kunne klare en indbrudstyv? (-; ihvertfald hvis det er mand
men men, det er jo op til en selv om man kan leve uden siden hund juleaften (: ? jeg kan ikke have zuka med mig i år, da min far bestemt ikk bryder sig om hunde, men derfor elsker jeg jo min far alligevel (: .. men nicklas har hende så, min hund er jo en del mindre end din, så hende ville de sku bare putte i lommen ..
stod jeg i præcis samme situation som dig med min hund, så ville jeg sku blive hjemme os, men det er kun fordi jeg ville være bekymret for indbrudstyve s:
aug 2008
Og som jeg skrev så er juleaften den dag med FLEST indbrud, derfor er min hund ikke alene hjemme, selvom det nok ville være mere synd for indbrudstyven end min hund . .
sep 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 540
jeg er sådan set ligeglad med hvad andre folk mener om at jeg ikke vil holde jul uden min hund, jeg ville IKKE hygge mig uden min hund, han blir regnet som en del af familien ergo skal han da med. ( i den ene del a familien)
derudover skal jeg arb til kl 14 juleaften så jeg ville ikke lade min hund være alene en hel dag især ikke juleaften ville aldrig tilgive mig selv hvis der blev indbrud som der er en større chance for juleaften.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.775
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 946
da min søster er flyttet sammen med hendes kæreste der har en Staff hvalp. problemet er at den er hvalp og ja klumpet som hvalpe jo er..den vil lege med Zita og Zita syntes bestemt ikke det sjovt at få 10-13 kilo hvalp over sig og siger fra men det fatter den jo ikke. så ved ikke endnu hvad vi gør juleaften men må Zita ikke komme med så kommer jeg ikke- af flere grunde, ved hun er ligeglad men det er jeg ikke.
aug 2008
En hund skal ikke behandles som ens baby, det er ens hund!!!! H U N D..
Den har ikke de føelser et menneske har- det er os der forestiller os en masse ting fordi vi holder af vores hund/hunde..
MEN man er altså lidt for meget hvis man begynder at priotere end hund frem for sin familie!!! En hund er i ens liv en meget kort %del og ens familie er der det meste af ens liv- og alligevel skal man huske på at man ikke ved om man har dem imorgen.. for alt kan ske.. Husk det KAN være den sidste jul.. Hvis familien går bort, vil man så nogen sinde tilgive sig selv ikke at have holdt jul med dem bare fordi hunden ikke kan komme med??
Det ville jeg ikke..
og ja der er indbrud juleaften, men det sker faktisk flere indbrud i de dage op til juleaften- fordi det er der alle har gaverne hjemme.. det sagde de også sidste år.. men her tænker man ikke altid på det er risikabelt hunden er alene hjemme..
og hvis man deler det ud tror jeg ikke på chancen er SÅ meget større for at man har indbrud jule aften end resten af året for der sker virkelig mange indbrud hele tiden- vi hører bare ikke et tal på dem som på juleaften...
Lad hunden blive hjemme, eller blive passet hos venner eller på en pension. det er bare en hund..
Ens familie bør ALTID komme i første række sådanne vigtig dag!!!
aug 2008
aug 2008
der skal jo være plads til alles meninger derfor fik i også lige min med
maj 2006
jan 2008
sep 2007
helt enig
aug 2006
Man bliver nødt til at overveje det store perspektiv.
Med hensyn til indbrud - de gange vores hunde har været alene juleaften skal jeg blankt indrømme, at jeg har haft sommerfugle i maven over det. Men jeg ved godt at det er irrationelt - og tøjler det derfor.
Men det ER en ubehagelig tanke....
aug 2008
og selvfølgelig har man da is i maven når hunden er alene, men det er den også mange andre dage om året..
her hvor jeg bor har der da været indbrud i løbet af året men kun i julen den 22-23 december i et ud af 3 år her.. så man bør også have is i maven alle andre dage egentligt...
til trådstarter: Jeg ville priotere familien og nyde dem mens du har dem og så nyde din hund de andre 364dage om året.. juleaften er en dag man skal bruge med sin familie (mennesker)
aug 2008
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
Dagen igennem forløber som normalt,som alle andre dage..
Når jeg har været i bad,ryger de enten i bur eller i deres hundegård,til nytår evt pasning med en kæmpe knogle..
Jeg gider ikke ha dem rendene om ørene,når først folk kommer i pænt tøj og vi skal hygge.. de har fået deres og hygger sig fint med at æde kødben.. De går ikke glip af noget og det gør jeg heller ikke ved,at de ikk er er sammen med os lige de dage
maj 2006
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.988
aug 2008
Skrev faktisk sådan:
der skal jo være plads til alles meninger derfor fik i også lige min med
Jeg kan ikke respektere folk der ikke læser hvad man skriver men fare i hoved på en og bare omvender ens ord til noget HELT andet.. For ingen skal skrive hvad JEG mener og siger og gør og er for det kun MIG der ved det, og jeg ved at det du skriver om mig ikke passer og det er faktisk ikke iorden.. du kan skriver hvad DU mener om emnet ikke om mig for det handler tråden ikke om..
Og man kan da ikke skrive en mening har noget med en sandhed at gære sikken en gang ævl..
men sandheden er at en hund IKKE er en baby og ikke skal påføres menneskelige føelser den ikke har.. Den kender ikke datoer og begivenheder, det noget man sætter sig i hoved når man føler hunden er ens baby..
- ofte er det dem der ingen børn har der kalder deres hunde babyer og behandler dem som babyer og det er det altså´ikke.. det er ens hund og ja den kan og skal man holde af og passe på og hygge med. men så er den heller ikke længere.. man skal ikke spærre sig inde og sætte hunden før mennesket det simpelthen vanvittigt at miste nære familie og venner pga en hund.. Hunden dør ikke af at være alene hjemme om det er den 4 eller 24 december.....
Man vælger selv fra og til her i livet, men man skal huske på hvad konsekvenserne af ens valg kan være..
og jeg synes man skal værdsætte sin familie og bestemt være sammen med dem juleaften, fordi man netop ikke ved om man har dem næste jul.. nyd hver jul man har.. for fremtiden vil altid være uvis...
apr 2007
aug 2008
Ville aldrig selv kunne få mig selv til fravælge pga min hund..
apr 2007
Og bliver vi fravalgt, af nogen på den konto, jamen så er det bestemt ikke mennesker, som er værd at være "venner" med...
Seriøst ville jeg føle mig røvrendt, hvis vi blev, regnet for mindre end en hund !
apr 2007
TS: Nej det er ikke trist og ærgeligt !! Du har valgt din hund!! Helt ærligt, betyder den mere for din end dine forældre ??
Jeg synes godt nok du skulle skamme dig !!
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.844
Jeg er ikke overrasket over at nogen kan reagere på den måde over en hund - men jeg fatter det ganske enkelt ikke.
Det du kører TS, er i mine øjne et martyrium og det er temmeligt ucharmerende, synes jeg.
Hunden er 80 millioner procent ligeglad med om det er jul, pinse eller påske - det er DIG alene, der har et problem, og jeg fatter reelt ikke hvordan du kan have det på den måde.
Vi har 5 hunde, og skal holde jul hos nogle venner, der har én. Vores kommer da ikke med, de skal ligge her med store våde hundeøjne og slet ikke forstå hvordan vi kan være så onde ved dem .. eller noed ....
Come on - tag dig sammen, giv din hund en god gåtur, et ordentligt stort ben og så tag du til juleaften med din familie.
Du kommer til at fortryde det, hvis du ikke gør.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.549
jul 2007
Tænk hvis min søn eller datter ikke, når de blev voksne, ville komme til juleaften, hvis jeg af en eller anden grund, sagde nej til deres hund. Nøj hvor var jeg blevet såret! Man kan ikke forlange andre ser ens hunde som børn, som en selv måske gør og må have forståelse for andres syn på hunde.
aug 2008
aug 2006
Hvis jeg - trods det, at jeg er hundemenneske om en hals - beslutter, at der er hunde, der ikke skal ind til mig, så er det da helt og holdent mit valg, der intet har med andet at gøre, end at det er mit ønske.
Ingen skal påduttes andres hunde.... Det er et personligt valg, man træffer.
Lægger man mere i det end det, så tror jeg ens relationer bliver temmelig besværlige....
apr 2007
Mht TS, jamen hun har jo valgt !! Så kan ikke se hvorfor hun skriver det er trist og ærgeligt ?!?! Hun må da klappe sin lidt ekstra juleaften, da hun jo åbenbart, foretrækker dennes selskab, frem for familie !!
jul 2010
Nu har man fulgt denne lange tråd, synd TS ikke er mere på banen....
Da jeg skrev mit indlæg tænkte jeg at der var mere i det end fortalt, måske det ikke er et godt forhold imellem steddatter - stedfar, men okay mht. datter - mor. Måske hun tager ting nært pga. hun altid har følt sig lidt værd? alderen eller andet...
Vil ikke mene man kan give et 100% godt råd i denne situation, gav mit råd ud fra hvordan hun har startet ud..... står stadigvæk ved det råd, men kan også godt se hvad I andre skriver, at hun vælger hunden frem for "forældrene", synes det er godt det også er skrevet så hun måske tænker over det, for er ret sikker på det ikke er sådan hun ser det, hun ser det sikkert som at papfaderen spænder ben for hende, hvilket sikkert vil ødelægge hendes aften hvis hun holder jul hos dem, måske det også vil ødelægge deres aften mere end hvis hun bliver væk, for vil de kunne undgå at mærke hun er skuffet og egentlig ikke føler sig velkommen, det tvivler jeg på...
Et eller andet sted kan man også vende den og sige, hvor er det småligt af dem at hunden ikke kan være i kælderen når det nu betyder så meget for hende... hvorfor kan de ikke give lov til det så de kan holde jul sammen?
Hvad hvis hun holder jul og invitere dem, mon stedfaderen vil komme for at være sammen med familien selvom hendes hund er der eller vil han fortrække at blive hjemme og være alene med deres hund selvom han ikke kan lide hunde? hehe kan forestille mig at den nok ville ende i kælderen så han var fri for at se på den ;oP Sry kunne ikke lade være ;o)
Jeg ved godt hvad jeg ville vælge, jeg ville sige hun måtte tage hunden med og den kunne være i det opvarmede rum i kælderen så ingen skulle undvære hende juleaften...
Mit skreven fra "03-12-2010 06:42:41", kom til at skrive hunde, mente hund, vi har først den 27 nov. fået en hund mere, vi havde ikke lyst til at lade Blis være helt alene så vi har haft hende med når vi har været hjemmefra, men nu har hun selvskab hvis der skulle være behov for at tage af sted uden hund(e) :o)
Det var bare lidt tanker herfra...
Ønsker alle en glædelig jul :o)
okt 2008
Men man bør også lige tænke på om man også fremover hellere ønske en hunds selskab frem for familien. Det kan i nogle tilfælde betyde man ikke bliver inviteret fremover, og er det det man vil ?
Det er en lidt farlig vej og gå.
Håber TS finder en løsning alle kan leve med.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.011
Det er jo ikke første gang man ser og hører om dette, familie er ikke ligefrem = automatisk Kærlighed ;o))
okt 2008
Ja, men man skal bare være klar over hvad man kar resikere ved det.
Så TS og andre ikke næste år fortryder deres valg.
aug 2006
Dette handler ikke om den eneste sandhed. Det hander ene og alene om, at der svares på spørgsmålet. Og kan man ikke som læser holde ud, at folk giver udtryk for deres holdninger, så er det måske lidt forkert at give sig i kast med et debatforum.
apr 2007
aug 2006
Hvis DU synes suppen er overkogt, så kan du jo finde en anden suppe at spise af og så lade andre om at nyde denne uden at blive forstyrret.
Det er faktisk dig, der bidrager med en rigtig kedelig stemning.
dec 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 49
apr 2007
mar 2007
Tak for alle jeres svar!
Glædelig jul ti ljer og hundene!
aug 2008
aug 2006
Lis - nogle gange er det en god ting at se indad ;o)
Din mening er ikke et must...... :o)
aug 2006
Det pudsige er, at alt afhænger af øjnene der ser, og man jo oftest er blind for sit eget... Og det synes jeg også er til at få øje på i denne tråd ;o)
aug 2006
Jul uden min hund??