1.367 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Klage over hunden som ikke passer? Klage over hunden som ikke passer?

Hejsa alle sammen.

I snart de 2½ år jeg har boet her i lejligheden har der ikke været så meget som en enkelt klage over kali. Men så får vi nye naboer. Et lidt ældre par. de første par dage spillede de RIGTIG høj musik. så høj musik at vi skulle skrue vores stue tv op før vi kunne høre hvad der blev sagt. så en dag var de inde og banke på for at høre om jeg ville hjælpe med at sætte deres tv. osv til og det sagde jeg ja til. Da jeg kom derind ledte jeg samtalen lidt hen på at jeg syntes han spillede før høj og da jeg har aften arbejde så spurgte jeg om han ikke gad lade være med at spille højt om morgenen da jeg vågner rigtig let. det sagde han pænt ja det at det ville han godt lade være med. Så en dag da jeg stod nede i kælderen kunne jeg høre han kom ind i opgangen med en ung kvinde. der kunne jeg høre noget ala. "Han siger jeg ikke skal spille højt om morgenen men jeg gider sku ikke gå på listesko fordi han skal sove" nå nå tænkte jeg så. Så her for 3 uger siden får jeg pludselig en klage over kali i klagen står der at der er blevet klaget over at min hund tisser op af facaden (Flot når det er en tæve) o at min hund render og skider på udlejers areal (Hvilket ikke passer) jeg fik afvide i brevet at hvis det ikke blev ændret så ville de fjerne min tilladelse til at have hund. jeg blev skide sur og ringede til dem og brokkede mig. hun forklrede mig at det ikke var en officiel klage da den ikke lå på deres PC så jeg skulle bare tage det roligt og ikke tænke mere over det. så FANDME om ikke jeg fik en klage her i morges hvor i der står at de har fået klager over min hund tisser i opgangen og det lugter fælt og hvs ikke det ændre sig så vil de forlange jeg skal gå af med min hund eller skal jeg finde noget andet at bo i. Kali har aldrig nogle sinde tisset inde i opgangen og jeg er så skide sur lige nu. jeg tager derind i morgen og siger dem et par ord. jeg ragede åbenbart lidt uklart med de nye naboer så jeg kan ikke se det er andre der kan have klaget når klagerne først vælter ind efter vi har fået nye naboer..

Jeg er både sur og trist smiley

Tak til dem der gider læse det her smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Prop på ledning til stikkontakt 500 kr.
  • Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Samle ikea under og overskabe 1.500 kr.
  • Reparation af Siemens vaskemaskine 1.441 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klage over hunden som ikke passer?
  • #1   8. dec 2010 øv, det var da træls. Håber at du får styr på det...

• #3   8. dec 2010 Hvordan kommer du ud af det med de andre i opgangen?

Hvis der intet er med dem, kan du få dem til at skrive under på at der i den tid de har boet under samme tag som dig og Kali ikke har været nogen som helst problemer overhovedet.

På den måde kan udlejeren se at det er en bestemt lejer der bærer nag til dig og klagerne ikke har noget på sig.

Desværre kommer det tit til hvem der klager først. Sørg for at forklare sagen sagligt til din udlejer og så bør de kunne forstå hvad det i virkeligheden drejer sig om.

Hvis de bliver ved med at prøve at sende uretmæssige klager burde de måske lære lidt om injurier?
    En henstilling fra udlejers side til at de selv skal forsøge at løse evt. problemer med deres naboer på en ordentlig måde i stedet for at sende uretmæssige klager + at et krav om at deres påstande kan bevises fremover og man kunne håbe de stopper med det pis ..

• #4   8. dec 2010 Jeg ved ikke hvad det bliver til men en ting ved jeg og det er at de klager ikke passer. selvfølgelig tisser kali ikke på opgangen og jeg går altid med hunde poser. så jeg forstår slet ikke de sender klager ud til højre og venstre uden at vide om de er sande eller ej. det stinker ude på opgangen af deres hjemmerullet smøger så gad vide om jeg skal klage over det bare for at være på tværs. de er typerne der klager over ingenting. vores postkasser sidder ved siden af hoved døren og man kan høre så snart han går ind i opgangen hvis der stikker reklamer ud af postkassen så står han og himler op ude på opgangen hvor træls det er at folk ikke tømmer deres postkasse og så tager han det hele og smider ud. sur ældre mand

• #5   8. dec 2010 Sanne M : Vi har ikke meget kontakt med de øvrige beboer da de næstenaldrig er hjemme. men jeg har ingen problemer med dem overhoved og vi hilser på hinanden osv. pånær med vores nabo.

• #6   8. dec 2010 lav din ejen insamlig af underskriver om der er nogle andre der føler sig generet af din hund som kan tisse op af vægen smiley

• #7   8. dec 2010 Så er spørgsmålet bare om de tør stå ved at de har klaget over mig.

• #9   8. dec 2010 Dem der bor oven på dem har også været nede og bede dem om at skrue ned fordi de spillede så højt. det er privat smiley

• #10   8. dec 2010 Puha, den er svær. Der er ikke noget mere øv end folk der ikke tør sige noget direkte til en.

Hvis du taler med dem du skal ind til i morgen, så hold tonen pænt og lad være med at hidse dig op, selvom det kan være svært. Hvis der ikke kommer noget konstruktivt ud af det, så må du i gang på egen hånd at finde ud af hvem der har klaget. Er det kun det ene par, så holder den ikke. Der skal mere end en beboer i en opgang til at klagen skal tages alvorligt.

Sørg for at holde din sti ren, så du ikke kan komme i klemme på den konto. Så tror jeg helt bestemt, at du nok skal få lov at beholde Kali.

• #11   8. dec 2010 Øv en trist historie. Hvis jeg var dig ville jeg gå ind til den nye nabo og tage en stille og rolig snak med dem. Prøv at "pejle" dig ind på om det virkelig ér dem. Sig til dem at du selvfølgelig er super ked af at det pludselig er blevet et problem at du har hund i opgangen (uden at anklage dem for noget). Måske I så kan få en fornuftig snak istedet for at ende ude i noget endnu mere trist som feks. at skulle flytte.
    Håber virkelig det løser sig i fordragelighed og du kan blive boende. Held og lykke.

• #12   8. dec 2010 JEg synes at du dels skal prøve at tage en konstruktiv snak,hvis de altså ikke er udenfor pædagoisk rækkevidde,optag helst samtalen,så du er sikker på hvad der bliver sagt,eller få en anden med til at overvære samtalen.
    Går der "ged" i samtalen,så må du rundt og snakke med de øvrige beboere om de har nogen klager over din hund--få det skriftlig fra starten af.

• #13   8. dec 2010 Selvfølgelig gider vi læse dit indlæg og øv hvor er det træls med sådanne naboer.
    I en opgang bør man have respekt for hinanden og skal de holdes fest med høj musik bør det advares på forhånd.
    Dina nye nabo er en rigtig hykler må man sige,Jeg ville tage en snak med de andre i opgangen for at finde ud af hvor mange der er imod din hund og spørge om de vil skrive under pga din situation ..så kan man jo hurtigt pejle sig ind på synderen ikk.
    Jeg har et boligkompleks som nabo hvor mange unge flytter ind og ud hele tiden. Unge som kommunen har placeret der og ofte har der selvfølgelig været ballade og høj musik, men ingen klager over dem ??? og det forstår jeg ikke , men måske man er bange for ballade, på nær ham der laver balladen og den brod skal du bare have fjernet..

• #14   8. dec 2010 Uanset hvordan du griber det an,så sørg for at have vidner/dokumentation i orden,det er måske lidt bøvlet,men det kan godt komme til at betale sig,hvis du skulle ende i en sag hvor det er hvad den ene siger og den anden siger,når du har det på skrift eller vidne,så kan han ikke løbe fra det.

Kommentér på:
Klage over hunden som ikke passer?

Annonce