Jeg havde aflivet kræet ... {{forumTopicSubject}}
Denne "besked" fik jeg den anden dag, da jeg stod og snakkede med en fyr, som også træner hund ligesom jeg. og jeg fortalte ham om mine ret store udgifter i forbindelse med min ene hund, da han var halt for et års tid siden.
Jeg kan godt se, at jeg for den pris jeg gav for, først en fejldiagnosticering, og herefter betaling for undersøgelser, kunne have købt mig en helt ny hund af samme race .. endda adskillige gange .. men sådan tænkte jeg egentlig ikke på det lige dengang.
Han er en top-fortrinlig, ekstremt lovende unghund, og jeg ville bare have ham til at blive rask, så jeg kunne træne med ham og konkurrere i fremtiden.
Hvad synes I ? Er det tåbeligt, at betale 3-4-5 gange hundens pris i dyrlægeregninger, når man kan gå ud og få sig en ny, og spare en masse penge, eller hvordan ser I på det ?
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.606
Man knytter sig jo også til de bæster
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.207
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 367 Svar: 14.843
Helt enig i det du skriver mht at være realistisk. Jeg var også rigtigt meget i tvivl dengang om hvorvidt jeg skulle trække stikket ud, eller give ham en chance. Ken fra Faxe gav ham gode odds, og så lukkede jeg øjnene, trykkede på "godkend" på dankortterminalen, og krydsede for at han ville blive rask og holde til træningen fremover
Indtil videre gør han ..
Luksus -
Er ikke helt med ? Hvordan mener du "i mit tilfælde" ?
feb 2006
Men hvis dyrlægen kun giver 10 % chance for helbredelse eller med voldsomme men- så ville jeg nok tøve mere med at bruge 30.000 på behandling
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 267
Over hovedet ik, har selv lige fået vores lille hun på 6 md opereret for et brækket ben. Jeg var parat til at gøre alt for at han bliver rask. Vi har så forsikirng på ham og de betaler jo en stor del af regningne, som blev 19.300,-, det er hvad man kan få for forsikirng til at betale om året til udgifter på hunden. Dertil kommer der nu alle de kontroller, skift af bandage og medicin udgifter. Det er noget vi selv skal betale og gør det gladeligt, bare han kommer sig.
Så, NEJ det er ik tåbeligt, det er jo forskelligt hvor langt, vi forskellige vil går for vores hunde. Og det er ik ondt ment mod dem der heller ville aflive.
Knus Jeanett
jan 2006
Der er skam sygeforsikring på - men den dækkede jo kun op til vistnok 26000 kroner
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
jan 2006
Helt enig - så havde jeg heller ikke kastet mig ud i projektet.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
Jeg sælger "gerne" mit hus hvis det kræves for at betale for mine dyrs ve og vel.
Jeg havde faktisk en situation igår magen til denne.
Jeg arbejder sammen med en ung fyr som har en chihuahua sammen med sin kæreste. Denne hund er "deres barn" (forstået på den rigtige måde). HUndener så blevet syg og blev opereret igår. Operationen løber op i 20.000,-. Penge som det er svært for disse unge mennesker at skrabe sammen, men de skal nok klare det, sagde fyren til mig. En anden af mine kolleger, som har en lab, sagde at hvis det havde været hendes hund, så var den blevet aflivet!!!!
Jeg var der ikke da de snakkede om det, men han fortalte mig det senere og var trist over den udmelding fra kollegaen.
Jeg fortalte ham så at jeg havde gjort NØJAGTIG det samme som dem,hvis jeg havde stået i deres situation og at jeg tog hatten af for deres beslutning om at kæmpe for deres hund. Det trøstede ham:-) Jeg kunne også fortælle at kollegaen med labben faktisk ikke bryder sig voldsomt om hverken sin egen hund eller andre hunde, men at det er mandens hund og den har det godt.
Men mine kolleger ryster også på hovedet når jeg ræser til dyrlægen i tide og utide.......*GGGG* Synd for dem at de ikke oplever det specielle bånd der kan være mellem mnnesker og hunde:-(
sep 2010
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 4 Emner: 44 Svar: 267
Så det det skete igen, kort efter, troede jeg det var løgn og var så bange for endnu en aflivning på kort tid. Heldigvis kunne de lave Mickeys ben, og det er vi så taknemmelige for ,)
apr 2005
Følger: 127 Følgere: 127 Hunde: 4 Emner: 408 Svar: 3.946
Jeg har også betalt en formue på dyrlægeregninger for hest ;o)
feb 2006
aug 2006
Jeg ved godt, at jeg går meget langt, men nu har jeg stået i sådan en situation nogle gange, og jeg vil ikke aflive en hund på grund af økonomi alene.
Jeg kan sagtens nøjes for hundens skyld, det er ikke noget problem. Jeg har ikke børn, så der er ikke nogen, der går glip af noget.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Selv havde jeg nok ikke haft råd til at gå voldsomt mange tusinde over hvad sygeforsikringen dækker, men jeg er også stadig på SU.
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.645
feb 2006
sep 2005
Følger: 4 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 468 Svar: 4.476
jeg har selv stået med en allergi hund, da hun var 6-7 måneder sagde en dyrlæge til os at vi burde aflive hende fordi hun ville koste en bundegård i regninger, jeg skiftede dyrlæge da jeg gik ud af døren.
vi betalte over 50.000 kr i dyrlæge regninger på de 5 år hun levede, vi havde sygeforsikring det første år, men da hun fik konstateret allergi ville de ikke betale mere, og vi blev smidt ud af selvskabet og kunne ikke finde et nyt et der ville tage hende ind.
aug 2006
De dækkede dog - det blev så kun operationen til omkring 12.000, da hunden jo ikke kom med hjem igen, desværre.
jan 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.703
I det første år har han kostet mig og min forsikring ca. 30.000,-
Og for alle de penge kunne jeg da have fået flere stamtavlehunde med sandsynlighed for mindre sygdom.
Men det havde jo ikke hjulpet en hund på et internat, og samtidig havde det jo ikke været lige netop Julius jeg havde fået. Jeg ville ikke have valgt anderledes, selv hvis jeg kunne.
Jeg ville heller ikke være bleg for at gøre det igen :o)
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1329 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.578
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Jeg er efterhånden blevet en smule hård,men har osse været diverse ting igennem,med mere end en hund..
Men er ovenstående fakta,til at ta og føle på.. ja så kommer den under kniven mv..
nov 2006
okt 2010
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 27 Emner: 83 Svar: 1.163
Desværre blev det aldrig godt og han fik fred, men jeg fortryder ikke de mange penge, som jeg brugte og nu sidder lidt stramt i det økonomisk!
nov 2006
okt 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 54 Svar: 2.481
Min hund er lidt nervøs og frygtsom overfor nogle fremmede vi møder eller undertiden noget der sker pludseligt.
Hvis jeg fik at vide ved dyrlægen, at der var noget galt med hans øjne eller hørelse, og at han sandsynligvis ville få forringet eller helt minste syns/høresans, så ville jeg da overveje om det var bedre for ham at få fred.
Hvis hans angst tog til og han ofte blev forskrækket, så kunne han i værste fald blive farlig for sine omgivelser og det ville være synd for alle parter...
okt 2010
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.235
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.923
Min hanhund har Hd og meget løse hofteled. Han har indtil nu kostet dobbelt så meget som jeg gav for ham. Og han skal være på medicin resten af livet. og her dækker forsikringen ikke, da det er arvelige sygdomme.
Men jeg betaler med glæde, for han er sådan et livsstykke når han har det godt. og det er heldigvis det meste af tiden
jan 2005
Følger: 16 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 66 Svar: 472
jan 2006
Jeg kan se, at vi i det store og hele er enige.
For mig betyder det alt, at hunden kan få et liv som aktiv konkurrencehund efter behandling - kan den ikke det, ville jeg selv have valgt at aflive.
Det skal ses i lyset af, at han i det første år at sit liv har været trænet-trænet-trænet, og han er ganske enkelt avlet til det. At lade ham skulle leve et inaktivt liv, hvor der var ting han ikke måtte, ville jeg ikke byde ham - og han vil heller aldrig blive solgt til nogen, der ikke ville træne med ham på samme måde som jeg gør.
Jeg vil heller ikke - som en del af jer skriver - have en hund, der skulle medicineres resten af livet.
Jeg ville så heller ikke betale så meget hos dr Dyr, at jeg ville blive nødt til at gå fra mit hus ! Så langt ville jeg aldrig gå.
Maj-Britt skriver også noget essentielt - alder. Det spiller også ind hos mig - omtalte hund var på daværende tidspunkt et år, så han havde tiden for sig.
Min schæferhund blev opereret for cauda equina syndrom (en ryglidelse) og han kom sig aldrig rigtigt over det, og kunne ikke bruges til træning mere.
Det vil jeg ikke en gang mere udsætte en hund for, så får jeg en hund mere med den sygdom vil jeg vælge aflivning.
Og det har intet med penge at gøre, for sygeforsikringen æder sådan en operation ..
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 574
Min kat fik nyt korsbånd her i foråret, det kostede 10.000 og katten havde være gratis, der var faktisk ikke ret mange der forstod jeg smed de penge i den, men jeg er altså meget glad for hende, og hun har mange år igen.
De samme mennesker ville MÅSKE have gjort det hvis det var en hund, for mig er der ingen forskel, jeg ville også gøre det igen hund eller kat er underordnet.
Det der betyder noget er at dyret for et godt live bagefter, prognosen skal være god, og nej, jeg vil ikke gå fra hus og hjem - tror jeg ikke i hvertfald -
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 18 Svar: 123
Vi stod i en lignende situation med vores ene huskat i sommers, en kat vi intet har givet for, men har haft fra fødsel.
Hun skulle have killinger, men kunne ikke selv føde dem. Vi tog hende til dyrlægen som kom med dommen, aflivning eller kejsersnit.
Og selvfølgelig valgte vi kejsersnit!
Det kostede os 5000,- og killingen i hende var død.
Men vi fik Dina med hjem, og jeg ville gøre det samme igen, om det så kostede 10 eller 20.000, hund, kat eller hest, det er underordnet.
Vi er på kontanthjælp, både min kæreste og jeg, så der røg en hel månedsløn på den operation, men vi klarede os da
okt 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 780
jeg har selv to stk og jeg vil gøre meget for dem især den ene jeg har postet formentlig mere end 100000 kr i hunden i dyrlægeregninger hvis ikke 200000 kr de seneste år så længe han har det godt og jeg kan hjælpe vil jeg gerne og han har en speciel plads i mit hjerte så jeg har også hørt fra flere som siger afliv hunden køb en ny så sparer du mange penge og du får en ung aktiv hund.
men nej .
det skal så siges at jeg gør ikke så meget for næste hund
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Den eneste måde de kunne gøre noget for hesten var hvis de tog den ind til Højskolen. Det ville give en regning på mindst 25.000 kr. for op. Der til kom der udgifter til ophold efterfølgende behandlinger osv.
På det tidspunkt havde jeg allerede regninger for 5 besøg af dyrlægen hvor det ene var søndag aften, og tre uden for lukketid.
Der var ingen garanti for om hesten kunne få det bedre, odds var imod os.
Det ville jeg simpelthen ikke byde en hest der allerede var afkræftet. Så var det bedre at stoppe.
Jeg må give andre ret. Man bliver nødt til at se på hvad der er økonomisk forsvarligt, og når man kun får SU, så er regninger for måske 50.000 kr. slet ikke forsvarligt...
maj 2004
Følger: 28 Følgere: 31 Hunde: 5 Emner: 181 Svar: 1.402
Måske burde jeg have haft hesten sygeforsikret, men det kræver også en almindelig forsikring og med sådan en har man desværre ikke meget at skulle have sagt i forhold til hvornår man vælger at slutte et behandlingsforløb. Jeg har oplevet hvordan forsikringsselskaber kan trække dyrs lidelser unødigt i langdrag, og jeg er glad for at jeg ombestemte mig mht. forsikringen.
Jeg havde aflivet kræet ...