{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

min hvalp knækker i bagbenene. {{forumTopicSubject}}

min skønne hvalp på 16 uger er underlig stiv i bagbenene, og når jeg løfter på hende knækker det i bagbenene, det lyder ligesom hvis vi knækker fingre. og hun er ikke glad for at blive løftet og har aldrig været det. det har været sådan siden vi fik hende.
jeg har bestilt tid ved dyrlægen, men har det svært med at vente til på onsdag og vil derfor høre om der er nogen af jer som har oplevet dette eller kender til det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskmaskinens hovedafbryder virker ikke og dermed kan den ikke tændes 810 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.590 kr.
  • Kun udevndig vinduespudsning på 1. sal 300 kr.
  • Opsætning af gips på lille område af skråvæg. 2.000 kr.
  • Vvs-installatører 2.000 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til at få hængt 2 lamper op 375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  min hvalp knækker i bagbenene.
  • #1   17. dec 2010 Min hund knækker i det ene ben, han har hofteledsdysplasi, og meget løse hofteled, derfor denne lyd

• #2   18. dec 2010 Ja, mine tanker er også HD. En sund hund knækker ikke i bagparten, desværre. Det kan være pga løshed i hofterne. Du kan evt for at afhjælpe dette tage hunden til svømning, hvor den får nogle flere muskler uden at belaste kroppen/knoglerne.
    Men først ville jeg få dyrlægen til at undersøge den, således at hvis den har HD, at den ikke bliver overbelastet fremover, altså at i kan tage jeres forholdsregler.

• #3   18. dec 2010 Har også kun trist erfaring med dette.. Dog ikke min egen hund.... Håber det bedste for dig og din hund

• #5   18. dec 2010 Kan også være patela, har selv haft en med det samme, og det var både patela og hd, desværer, håber ikke for dig det er det, min måtte falives da hun var 9 mnd, fik det konstateret da hun var 7 mnd.

• #6   18. dec 2010 åh nej, det var det jeg var bange for. hvis det er HD og det viser sig allerede nu, hvor gode er hendes chancer så for at leve et langt og smertefrit liv?
    vi vil selvfølgelig gøre alt hvad der er muligt for hendes sundhed. ejeren sagde at hverken faren eller moren fejlede noget, men jeg har ingen papir set.
    jeg havde hende til dyrlæge da hun var 12 uger til vaccination og der sagde dyrlægen ingenting om det, og han sagde at jeg bare skulle give hende kiks når vi løftede hende så hun kunne forbinde løft med noget godt.
    puha der er lang tid til onsdag nu smiley

• #7   18. dec 2010 Ja det er noget af det værste man kan komme ud for, og hunden kommer til at lige under det, hvis det blir værere, min havde hd i sværeste grad, men det behøver din jo ikke ha, så de kan godt leve et godt liv, hvis det er mild grad, var bare desværer ikke for min, pu ha det var hårdt, og vi havde købet hende med henblik på avl, men den gik ikke, er så nu så heldige at vi har fået en ny, som ikke fejler noget, og venter hvalpe med hende nu, vi fik alle vores penge tilbage fra opdrætter, og det skal du også ha, hvis du har en købekontrakt på hende.

• #8   18. dec 2010 sussie: nej hvor frygteligt for jer, det må være så hårdt at skulle aflive sin lille hvalp, og især i den alder der er man jo rigtig begyndt at kende den og knytte de stærke bånd, jeg kan slet ikke forstille mig at skulle undvære bella.
    men man er jo nød til at være stærk når det er sygdom, det er os der står med hele ansvaret for deres velbefindende.
    godt at i fandt en dejlig ny vaps og at det går godt med den smiley

• #9   19. dec 2010 Altså det er jo svært at sige hvad prognoserne er, synes at hvis de har svær HD, så viser smerterne sig, når den bliver 5 mdr ca. Men hvis f.eks den har C hofter(som godt kan give de knæklyde), så kan den sagtens få et godt liv, men om det bliver langt er svær at vide. Problemet er jo, at det du kan høre er knoglerne der går mod hinanden, det er jo ikke sundt i det lange løb.

Kommentér på:
min hvalp knækker i bagbenene.

Annonce