10.832 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hendes led knækker?? Hendes led knækker??

Hejsa,

Vores lille hvalp Chanels led er begyndt at knække. Er der nogen der ved hvad dette kan betyde? Hun var ved dyrelæge for præcis en uge siden, hvor alt så top fint ud og hun blev vaccineret. Igår kunne vi så høre at det knækker i ledene på hendes bagben, ved "knæet". Det lyder præcis som ved os mennesker, når foden eller håndledet knækker, og hvis man knækker fingrer. Har ringet til dyrelægen, og hendes ved telefonen turdet ikke udtale sig, så hun vil få en dyrelæge til at ringe når han er ledig. Har bare ventet aaalt for længe, i forhold til hvad min sarte sjæl kan klare, hvad mine hunde angår smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hendes led knækker??
  • #1   14. jan 2010 følger lige med her

• #4   14. jan 2010 Hahha den var sjov :o) Var mere om det er noget med ledene, eller den slags godt kan ske, ligesom mine led tit siger den lyd. Hun ligger ikke selv mærke til det, og gør på ingen måder ondt på hende, så tænkte netop om det var ingenting - ved selvfølgelig ikke hvordan det er hvis der er noget med led og sådan :-S Men hverken mor eller far fejler noget... Hvis han vil have hende ind, så kommer hun selvfølgelig det, var mere om nogen kendte til problemet og vidste om det er alvorligt, eller om ledene bare godt kan give lidt lyd fra sig smiley

• #6   14. jan 2010 Uhha, vi skal ikke have nogen grim oplevelse da smiley Håber din hund er okay?

• #8   14. jan 2010 Aii det er jeg frygtelig ked af, må hellere få set på Chanel smiley

• #9   14. jan 2010 Så har jeg snakket med dyrelægen! Han siger det er meget normalt med de racer Chanel kommer af, at de har løsere led som hvalpe, end andre hunde har. Dette kan godt gøre at de knækker lidt. Han siger desuden at netop fordi de har de her løsere led (noget med hvor knoglen sidder på og det mellemrum der er), kan røngten ikke bevise noget mens de er så små. Dette fordi deres led ser anderledes ud, hvilket er helt normalt.

Han sagde dog at vi skal holde øje med andre ting som kan preje i retning mht. om der skulle være noget alvorligt galt - det kunne være om ledet satte sig fast (hvis der ikke er nok af det der skal være mellem eller i ledet). Det vil vises sig ved at benet bliver lidt stiv og hun så hopper på 3 ben, til det er smuttet fri igen. Dette er heldigvis ikke sket på noget tidspunkt. Han sagde vi slet ikke skulle bekymre os, men holde øje som man jo altid gør med sine dyr :o) Dog hvis det bliver ved efter krop og led er vokset, så skal det ses på.

• #11   14. jan 2010 Hej med jer..

Min mormor er opdrætter med chow chow hunde, hvor de netop også er præget af knirkende led, knogler mm. hun fik et tip af dyrlægen med at hun kunne købe noget det hedder glucosamin på 400 mg og så kan du eventuelt også give den en fiske olie pille samtidige.
    Der går så ca en lille månedstid før det begynder at virke ..

Og det skal så os lige siges at min mormors hunde har spist dem i 4 måneder, både voksne og hvalpe, og der er ingen af dem der knirker mere. smiley

Mvh.

• #12   14. jan 2010 Hejsa,

Det er jeg super glad for at høre :o) Deres knirken skulle heller ikke være skadeligt vel? Stoler på min dyrelæge, han er rigtig god, men når man hører hvor det går galt, så tænker man alligevel - hvad nu hvis :-S

Skal det købes ved dyrelæge eller hvordan?

• #13   14. jan 2010 Nej det er ikke skadeligt i den forstand, men det kan det blive..
    Du skal tænke hen af, at hvis vi knækker finger i mange år, så er der at vi kan få gigt, det samme kan dyr.
    Og det er os godt at du tænker, "hvad nu hvis" for hvis du slet ikke bekymre dig om det, så er det netop at det kan gå galt.
    Det er vigtigt at du i hvert fald gør noget ved det, og ikke bare lader som ingen ting..

Du kan købe det på et apotek, da mennesker også kan bruge det, jeg tager selv pillerne, da jeg har et dårligt knæ.. Og jeg kan sige dig at det hjælper, men det hjælper bedre med en fiskeolie pille samtidige, så smørrer det meget mere i leddende, og det er sundt samtidige ..

Du skal give din hund to glucosamin piller og en fiske olie pille om dagen.. Gerne i et ftykke leverposteg, ost eller hvad din hund elsker, for det smager jo ikke lige frem vidunderligt smiley

Men desværre er glucosamin pillerne lidt dyre, men det værd hvis man vil sine dyr det bedste.
    - Men hvis det går helt galt og den ikke rigtig vil spise pillerne, ved jeg at man også kan købe det i pulver, men det tror jeg at du skal gøre hos dyrlægen..

Jeg ønsker dig alt held, og du må meget gerne lige melde tilbage med en opdatering når det har fået lov til at virke i en månedstid smiley

Knus og hundekys fiiá og Baby..

• #14   31. jan 2010 IIIIIIHHHH hvor er jeg glad for at jeg fandt denne debat...

min lille pomeranianpige på 14 uger er nemlig også begyndt at knække lige der hvor du beskriver at din hundevaps knækker... jeg følger med her!!!
    min lille pige får olie i maden, og a38 i om morgenen så jeg sikrer mig at hun får lidt kalk:)
    Hendes mor havde det der patella noget hvor knæskallen hoppede ud af plads og frygter virkelig det skulle ske for min bette skat også, så nul trapper og for meget hopperi til hende mens hun er så ung:) men jeg følger lige med i de gode råd du får herinde...
    det er super dejligt at man kan snakke med hinanden om sådanne ting, og at folk er så venlige:)

• #15   31. jan 2010 Heh ja det er ganske dejligt :o) Jeg ringede til min dyrelæge for at høre nærmere til ovenstående, og man kan faktisk få et produkt der indeholder alt de søde mennesker ovenfor anbefaler, og det kan købes ved min dyrelæge. Det skulle hjælpe i de her led, og forebygge at der skulle ske noget. Selv hvis det bare er race-hvalpe-knæk og hunden ikke fejler noget, så er det ganske sundt at de får det :o)

• #16   31. jan 2010 Aviaja N

Patella sygesomme kan man desværre ikke gøre noget ved udover en opration, du kan prøve at google der og læse nærmere om det, det er SÅ farligt at købe en hund/hvalp med sådan en sygesom, desværre er der mange chihuahua der har den sygesom hvor knæskallerne rykker sig, og det kan komme i forskellige sværhedsgrad.
    Tal hurtigst muligt med din dyrlage, og få en tid til tjek, de kan med det samme side og din vapper har det.
    Bare et råd, for det gør SINDSYGT ondt..
    pluds at det er ubehageligt, for hunden..

knus..

Kommentér på:
Hendes led knækker??

Annonce