1.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Hvor tit............ Hvor tit............

Nogle der kan give lidt oplysninger... eller råd..

har lige fået mig den skønneste Chihuahua dreng på snart 5mdr..
Men hvor tit skal den race dog lave stort??
7 gange i dag har jeg måttet samle op... plus 3 gange ude...
Får han forkert foder??
andet jeg måske skal være opmærksom på??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor tit............
  • #1   21. dec 2010 Hvad får han at spise og hvor mange gange om dagen fodrer du?

• #2   21. dec 2010 hva fodrer du med?

og hvor længe har du haft ham?

• #3   21. dec 2010 Det lyder voldsomt. Jeg vil sige 1-2 gange mere end antal måltider max.
    Hvad foder får han, hvor ofte og hvordan med mellemmåltider og godbidder???

Min laver stort 1-2 gange om dagen - nogen gange en ekstra gang på samme gåtur, alt efter hvad hun har fået i mavsen.
    Som hvalp og ung passede det meget godt med antal måltider og så måske en ekstra lille gang.

• #4   21. dec 2010 Har kun haft ham i 2 dage,, fik en pose foder med fra opdrætter, hun oplyser det er hills...
    Han har maden stående hele tiden...

Jeg har i dag købt Royal canin junior, da det er det mærke min anden hund altid har fået..

• #5   21. dec 2010 det kan vel også være nervøsitet der fremmer det. et helt nyt sted og nye omgivelse kan vel godt give lidt dårlig mave eller hva?

• #6   21. dec 2010 Det er alm, fast afføring...

Jo tænker os det kunne være lidt nervøsitet...
    vil tro der kan være ca 2dl i skålen og der er nu lidt over halvdelen tilbage...

• #7   21. dec 2010 problemet er bare at min anden hund er van til at have mad fremme hele tiden uden problemer, og ville være smartest det var ens...

• #8   21. dec 2010 Du skal ikke lade maden stå fremme, for så går han bare og småspiser - og efterfølgende småklatter. Del fodermængden op i 3 måltider dagligt, som senere sættes ned til 2, når hunden er voksen. Kommer der godbidder o.s.v. oveni, reduceres mængden af tørkost tilsvarende. Så kommer hans mave ind i en bedre rytme og det samme med det, der kommer ud den anden vej.

• #9   21. dec 2010 Tak det vil jeg prøve fra i morgen tidligt..
    det vil ikke være forvirrende for ham, når han har været van til det andet ???

• #10   21. dec 2010 Ja tak,, det er jeg inforstået med...

• #11   21. dec 2010 Det skal han nok hurtigt vænne sig til. Du kan jo evt. give et marvben eller noget andet han kan tygge i som mellemmåltid, så han ikke føler der går for lang tid imellem.

• #12   21. dec 2010 Mette L

mine 2 bruget at have maden stående fremme hele tiden , men så blev min tæve korsbåndsoperert og tog på kg , så jeg måtte give mindre mad...

min tæve bruget at spise 3 ganger daglig når hun hadde maden stående framme , nu får hun også 3 gangner bare opmålet...

de første dagene var hun lidt utrlfreds med at maden ikke stod framme ( normalt så sagde hun ifra hvis madskålen var tom , uansett om hun skulle spise eller ikke . bare den var fyldt var hun tilfreds )

og efter et par dage sluttet hun at " bråke" sig over at madskålen ikke stod fremme... når hun voffet og logret med hele kroppen ( og jeg viste det var pag madskålen ) så kigget jeg ikke på hende , bare snudde mig vækk .. så efter et par dage var det helt fint

hanhunden tog det helt fint , ingen problemer med ham , det var lige som det var helt normalt for ham ( han spiste kun 2 ganger daglig når maden sto fremme )

lykke til med hunden... er sikkert pag er kommet i nytt hjem smiley

• #13   22. dec 2010 har ingen problemer med de spiser af hinandens mad, de har hver sin skål...

• #15   22. dec 2010 han vejer 1,5kg.

• #17   22. dec 2010 hej alle,, takker for jeres opbakning,, og vil i dag fortælle hvor godt lille Buller har taget imod det nye forslag med at få mad 3 gange om dagen , og det fungerer vildt godt, og i dag har der ingen uheld været i huset,, da vi har kunnet styre besørgningerne, efter endt spisetid...

tak til jer alle og glædelig jul...

• #19   23. dec 2010 Det var da en rigtig positiv ændring, dejligt! Fortsat held og lykke med det hele frem over - og god jul til dig og dine smiley

Kommentér på:
Hvor tit............

Annonce