{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Muskelhunde amok på hund og mand
  • #1   26. dec 2010 puha... sikke en forskrækkelse han har fået smiley og stakkels hund ...

Bare et mareridt da !

• #2   26. dec 2010 øv øv....træls at man ikke kan finde ud af at holde sin/e hund/e på egen grund:(

• #4   26. dec 2010 Oskar & Noah .: Hvis man kigger på de undersøgelser der har været på hvad for en hund der bider mest, er det ikke sådan en hund!!! og man har oz testet deres "lunte" og der står labben over amstaffen og pit`en, det vil sige at de tænder hurtigere af end de andre to..... så jo det er den anden ende af snoren den er galt med!!

• #5   26. dec 2010 øj for pokker. Stakkels mand, og hund!!

Line, tænder labben hurtigere end feks en pit? Har du noget link til den undersøgelse?

• #6   26. dec 2010 Line-- Den und ersøgelse vil jeg dælme gerne se, det tror jeg simpelthen ikke på.

• #7   26. dec 2010 Misja, Kiwi, og Carlos !: ja det gør den!! Og ja jeg skal gøre mit bedste for at finde det for det er et stykke tid siden vi var inde og undersøge det da jeg havde en fremlæggelse om de racer:)

• #8   26. dec 2010 Kommer ALDRIG til at forstå hvad folk vil med de psykopat racer ! Og nej, det vil du ikke opleve på samme måde med en lab .. lad dog være med at være så naiv !

• #9   26. dec 2010 Måske en lab "tænder" nemmere, men den vil du ofte kunne "råbe" væk....

• #10   26. dec 2010 Jamen, der må så være nogen der ikke fatter en skid, da det jo et Pitten, der er forbudt i flere lande.

• #12   26. dec 2010 Peter F - god pointe smiley

• #15   26. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" :det er desværre bare sådan at den ser mere "farlig" ud end en lab... og det er der mange forkerte typer der udnytter! og som regl er det ikke børne familier`s hunde man hører om. Tag min hund feks......han kunne aldrig finde på så noget! Vi har været ved min svigermor her i julen...og de har en lab.... den knorrer af vores og på min søn på 2år kom til at vælte over den og der knorrede den oz.....den har vores hund ALDRIG gjort! Og skal lige siges at deres hund oz er vant til små børn da hun er dagplejer og de har to børn på10 og 11år. Min søn på 8år ville hoppe op i hans seng og havde IKKE set at armani lå under dynen...så han væltede ned over ham og han sagde eller gjorde intet!!

• #16   26. dec 2010 hvorfor SKAL andre racer KONSTANT blandes ind i det ?
    ..............

• #17   26. dec 2010 Line, synes da det er helt fint svigerforældrenes labrador knurrer, fremfor at bide...

Den siger jo fra fordi den er utryg, at andre hunde intet siger til ungerne hopper på dem, det kan man da så ikke forvente er normalt.

• #20   26. dec 2010 Det var dog forfærdeligt!

En ting der undre mig, er at andre racer konstant skal blandes ind i det problem der er med listehunde!

Susanne: Hvor vil du hen med det der?
    Der er en grund til at listehundene er blevet valgt til listen, og de racer du linker til ikke er valgt!

• #21   26. dec 2010 Jeg mener faktisk at statistiker viser, at det er gravhunde, der optræder mest med bid - men det er trods alt begrænset , hvad skade der kan sker med den størrelse.

Jeg synes det er utroligt synd for de seriøse opdrættere af listeracerne, men er efterhånden også godt træt af hele tiden at høre hvor søde og rare de er - og at alle andre racer er meget værre!!

• #23   26. dec 2010 Hunden:
    Hvordan vil du så stille det op?

• #24   26. dec 2010 Line J

Når du nu skriver at en lab "tænder" hurtigere end både pit og amstaff - på hvilken måde mener du det så ?

• #25   26. dec 2010 En undersøgelse DKK har kendskab til ,viser at listeracerne optræder mere i bidstatistiker end racernes antal berettiger.

Det betyder jo ikke at andre hunde ikke bider!!

• #29   26. dec 2010 Hunden -

Ja, så enkelt kan det siges smiley

• #30   26. dec 2010 Helt enig i at den politiske metode er helt forkert, og heller ikke godkendt af hundefolket incl. DKK.

Men er så heller ikke enig med dyrlægen om at racerne kun er valgt på grund af ubegrundet frygt.

Ihvert fald Owtcharkaerne kan de godt fjerne helt for mit vedkommende. Disse vogtere passer overhovedet ikke i et tæt samfund som vi har. Een af ejerne af disse skrev for noget tid siden et indlæg om dem, og det var uhyggelig læsning.

• #31   26. dec 2010 Jeg har mig bekendt aldrig læst om et overfald begået af en Tornjak .. så hvordan er den havnet på listen ?

• #33   26. dec 2010 Line -

Han bed ikke fra sig, fordi der var et barn i haven ?????

Og hvad er en piss køter ?

• #34   26. dec 2010 Jammen det kan da ikke være en af hunde racerne fra forbuds listen der har bidt...?

Kloge hundekyndige polittikere har jo selv sagt, at de var træt af de mange overfald, og ville nu standse det med lov. Og selvfølgelig har de overvejet det, at uansvarlige mennesker overholder loven, så det ikke kun er de ansvarlige der bliver straffet smiley
    Overfald fra hunde stoppede jo d. 1. juli 2010, det har de jo vedtaget.

Men hvilken race er der så tale om..?
    Uanset hvad, så skal den på forbuds listen nu smiley

• #36   26. dec 2010 Line -

Han bed ikke fra sig fordi der var et barn i haven ?

• #38   26. dec 2010 Nej, jeg er spejlblank lige nu :DD

• #39   26. dec 2010 Line J:
    "Tag min hund feks......han kunne aldrig finde på så noget!"

- Hvordan kan du være så sikker på det?

• #41   26. dec 2010 Martine - det må være det man kalder "sort is" :o)

Og så er det lidt for ofte man hører at "det troede jeg ikke min hund kunne finde på"

• #42   26. dec 2010 ja men kun i haverne

• #43   26. dec 2010 HeHe Charlotte - den er god nok :0)

• #45   26. dec 2010 Næh, Susanne C, ikke før diverse klaphatte begynder at erstatte deres muskel- bastarder med nogle af de racer du nævner, så ryger de nemlig også på listen!
    Og der har du svaret på, at liebhavere af de nævnte racer græder snot, hvergang de ser endnu et kuld blandingsskravl, kaldt det ene eller det andet, falbudt bl.a. her på HG.

• #46   26. dec 2010 Hvad dælen er piss køtere?

• #47   26. dec 2010 Nemt nok Monica! Dine og mine hunde;-D

• #48   26. dec 2010 Monica: Jeg tror det er alle dem der ikke er på listen smiley

• #49   27. dec 2010 Jeg forstår ikke folk snakker så meget om racer i denne tråd. Så vidt jeg har set/læst er der ikke skrevet nogen steder hvilken race disse hunde er. Det er da vist før set, at aviser medier sætter prædikatet "muskehund"/kamphund på overfaldshunde der normalt iike ville associeres som værende en sådan, for at skabe overskrifter. Mit GÆT (hvilket vel egentlig er irellevant men ligeså berregtiget som alle mulige andre gætterier) er at der er tale om blandingshunde af den type, der før 1/7 blev registreret som amstaff eller ambull, men det kan være alt korthåret med en vis muskelmasse.

Som andre pointerer (jeg har ikke læst hele teksten) så kan der vidst efterhånden ikke være nogen tvivl om, at hundeloven pr 1/7 slet ikke har haft den effekt som politikerne bag den proklamerede den vill få.
    Man kan stadig ikke lufte sin hund trygt rundt omkring i DK uden frygt for overfald fra hunde, ejet af folk der aldrig burde have haft hund af en vis størrelse (og så er jeg ligeglad hvilke racer det er, det burde ikke foregå så hyppigt som tilfældet er).

• #50   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" .

Hvor kan man se, hvad for en race hundene er ?

• #51   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" .

Okay - tak skal du ha smiley Jeg søgte bare efter det, og kunne ikke finde noget nemlig.

• #52   27. dec 2010 Puha nej - en CC og Ambull er ikke til at spøge med ! Utroligt at man ikke passer bedre på, når man skal ha sådan nogle racer - godt de er aflivede ihvertfald.

• #53   27. dec 2010 Underligt at folk har så stort behov for at svine de forskellige racer/typer til, fordi de ikke lige selv er til den type hund.

Jeg mener ikke min amstaff er psykopat, rent faktisk har hun omvendt mange i familien, fra frygten af alle hunde der så sådan ud, til at nogle af dem faktisk er nogle rigtig gode hunde.
    Jeg TROR ikke hun kunne finde på at angribe eller bide med vilje, hvis hun nogensinde gør det, jamen så skal hun aflives..

• #54   27. dec 2010 Så kan vi jo lige nævne at Cane Corsoen IKKE er på listen.. underligt nok, når man ser på nogle af de andre hunde.

Har dog ikke været faldet over andre artikler hvor der har været en Cane Corso indblandet

• #55   27. dec 2010 Jeg bor sammen med en CC - og jeg mener mig i min fulde ret til at udtale mig og kalde dem det jeg vil.

De bliver aldrig til andet end psykopatrace / kamphund / steroidehund / potensforlængerhund og videre i den dur.

Jeg accepterer da også fuldt ud, at min race - mallen - bliver behæftet med diverse mere eller mindre flatterende navne ..

• #56   27. dec 2010 Mht hvilke hunde der er, og ikke er, på listen er jeg da personligt for længst holdt op med at undre mig ...

• #57   27. dec 2010 Martine - jeg kender ikke din race, for mig ligner den bare en schæfer der er lidt forkert på den smiley

• #58   27. dec 2010 CNN - *GGGGG* ... det er nok ikke helt forkert ;)))

• #59   27. dec 2010 Charlotte - FORKERT! En blandingshund er en hund der er blandet mellem forskellige racer.. Det har du ingen beviser for hun er.. Kan du fiske frem hvilken race der er i hende?

Det der stamtavlefis kan du godt pakke væk overfor mig, jeg er fuldt ud klar over at min amstaff ikke er med tavle og kunne jeg vælge om havde jeg da valgt en med, men så er det ikke sikkert jeg havde fået så skøn en hund som jeg har.

• #60   27. dec 2010 Martine - efter hvad jeg kan se, ligner de schæferen ret meget (før den blev malet), også størrelses mæssigt og brugsmæssigt.. bortset lige fra hovedformen, den ene der er på et billede på din ene profil synes at have lidt hovedform som en shiba blanding ( (link fjernet) ) th.

• #61   27. dec 2010 Charlotte - Nej og jeg har på intet tidspunkt påstået hun er andet end amstaff uden tavle..
    Hun er ikke en eller anden rundkørsel..

Vil du GÆTTE hende til at være anden race? smiley

• Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.759
    #62   27. dec 2010 Stakkels mand og hund smiley Det er igen og igen det sker

• #63   27. dec 2010 Som udgangspunkt, så kan en hund kun være ren hvis den har stamtavle, eller begge forældre har. Uden det kan man ikke være sikkert, og derfor kalder man det en blanding.
    Hvis man tager de hunde der blliver kaldt amstaff ude i belastede bolig områder, og sammenligner dem med de amstaffs man ser på en hundeudstilling, så er der forskel.
    Tit er dem uden tavle meget tungere, en anden øre stilling, bredere hoved osv. Og en anden ting er, at der kan stå 20 amstaff hanner tæt på hinanden på en udstilling, det tror jeg ikke man ser med brian og muhammeds hunde.
    Jeg har selv hunde med og uden tavle, og er langt fra tavle fanatiker, men lige netop med muskel/kamphunde, der mener jeg man skal have 100% kontrol med avlen. Og den eneste måde man kan gøre det, er ved kun at avle med tavle.
    Det er min opfattelse, at kontrol med avlen er det der kan redde disse racer, men sålænge 90% af disse hunde er uden tavle, og der stadig er købere til dem, så hjælper det ikke, at en håndfuld fornuftige avlere kæmper med det.
    Schæfere, rottweilere, og dobermann har været igennem processen gennem de sidste 20-30år. Og de racer fremstår i dag mindre "bidske" end da skam avl på dem var på mode i 80´erne.

• #64   27. dec 2010 - Martine -: du er da godt nok for dum at høre på!!!
    Min mormor er blevet bidt af en schæfer, jeg kan ikke fordrage den race....de er grimme og bidske at se på! puha ad!

• #65   27. dec 2010 Og fortæl mig lige hvordan du får det inden i når jeg skriver det!? Bliver du ikke sur og ked? Det gør jeg når du skriver det du skriver om mh! Der er jo ligesom folk der ejer de hunde og elsker dem overalt på jorden, og hvis man har børn rammer det oz hårdt, for de har det jo godt sammen, og så bliver man da sur over at høre at ens hund bare er psykopatracer! Syns du skal bruge hovedet og la vær med at være sådan en kold skid og tænke over at der faktisk er folk der ejer og holder af de hunde...... så kan du jo gå og sige så noget i din omgangs kreds! Min søn er blevet bidt af en chihuahua, vil ikke sige noget så grimt, som du siger om mh, om disse racer fordi jeg ved at der er folk der holder af de racer!!!

• #66   27. dec 2010 Enig med Tonny og Maja..

Line.. Nu er det ikke schæfere Martine har smiley Eller jooo,de kaldes jo osse en Ikea schæfer.. GG

Tror næppe Martine blir dybt tøsesur,over jeg kalder dem det.. Ligesom jeg ikke blir tøse sur,når hun punker min race,når de laver lort og bider..

• #67   27. dec 2010 Godmorgen og undskyld, at jeg blander mig.
    Men er der overhovedet nogen, der ved hvilken race hunden var????
    Det står ingen steder, ergo er der INGEN, der skal kalde det en listehund medmindre de kan dokumentere det.
    Dernæst, så findes der altså ingen racer, der hedder Muskelhund, det er en negativ massebetegnelse opfundet af netop EB og BT og vi ved jo alle, hvor seriøse aviser, de er og at de aldrig nogensinde opfinder eller lyver( ironi kan bestemt forekomme i udtalelser om EB/BT)
    Trist at det forekommer her i landet, fordi der er nogen mennesker, der vælger at lufte deres hunde uden snor.
    På den anden side, for at spørge, er der overhovedet nogen, der ved om hundene egentlig ikke bare ville lege? ( jvf tidligere tråd, jeg oprettede, er slettet)
    Så vidt jeg ved med min begrænsede hundeviden, så kan en hund have en intention om at ville lege, når den løber mod en anden hund, men hvis denne hund føler sig truet og viser tænder og knurrer, så forsvarer den "angribende" hund sig vel.
    Prøv lige at vende hele situationen om og tænk lidt inden I alle farer op i det røde felt.
    Og jeg siger ikke at det er iorden og at det ikke er trist, men jeg kigger måske noget mere nuanceret på det hele idet jeg ved at der ikke er belæg for at kalde den pågældende hund for en Listehund, som nogle gør og der er heller ikke noget, der hedder en muskelhund.
    En muskelhund kan for så vidt lige så godt være en Rottweiler eller en Dobbermann eller en Greyhound ( jvf anden tråd ang muskelhund)
    Bare min mening!!!

• #68   27. dec 2010 Jeg ser meget meget gerne,at for visse racer lukker man festen for tavleløs avl og specielt min egen,til trods for jeg har en lækker han,uden tavle.. Her sker der så heller ingen tilfældige upser eller ihhh,han vil så gerne være far..

• #69   27. dec 2010 Heino.. Ejer har udtalt hvilke racer det var.. Læs længre oppe smiley

• #70   27. dec 2010 Nu syntes jeg ikke det er i orden, at en angribende hund uden snor skal løbe 100 meter over til en hund i snor og forsvare sig. smiley

99% af de alvorlige hunde overfald sker fra hunde uden snor, hvor ejeren har overvuderet sin egen eller hundens evner. Eller begge dele.
    En hund kan kun bide hvis den får muligheden for det, og det er ejeren der giver muligheden ved ikke at bruge snor, hegne haven ordentlig ind osv.
    Muskel/kamphunde er kun farlige, når de er ejes af en uansvarlig person, men det er de desværre også tit. Derfor ser vi så mange alvorlige overfald fra den type hunde.

• #71   27. dec 2010 Line: Det var da det største vrævl jeg har hørt..

"Min mormor er blevet bidt af en schæfer, jeg kan ikke fordrage den race....de er grimme og bidske at se på! puha ad! "

Jeg er blevet bidt af en golden retriever, da jeg var 5 år. Jeg kendte den og var på ingen måde vild mod den, den tog bare en bid af min kind, så der var hul lige i gennem... Måtte sidde med en hel toiletrulle på det for at forsøge at stoppe blodet. Jeg er syet med 54 sting i den kind og har et stort ar.

MEEEENNN den oplevelse skal da på ingen måde ødelægge mit forhold til hunde! Jeg synes stadig golden retrievere er søde og ville da aldrig svine dem lige som du gør med andre racer, for at få dem på listen!!!

Tænk dig dog om, hvorfor vil du byde andre hunde de modbydelige ting som din hund oplever i forhold til loven??? Det fatter jeg ikke... Arbejd dog på at formindske listen i stedet for at få andre racer på listen!

• #72   27. dec 2010 Stine M: Nej men pointen er at man da bliver ked og sur over at folk taler så grimt, som peronen gør, om ens race hund, det ville jeg da aldrig gøre

• #73   27. dec 2010 Line: Det er jo netop det du gør.. Totalt dobbeltmoralsk...

• #74   27. dec 2010 *Muffies M:ja det er ikke kun mh`er der kan være " psykopathunde" smiley

• #75   27. dec 2010 *Muffies M: ej...hehe...ja kan ikke lade vær med at grine lidt af dig!! Men det jeg gør er at sætte den person i mit sted, ang det med at man bliver sur og ked, derfor jeg skrev det som jeg skrev! Jeg vil ikke sidde og skrive en masse grimt om visse racer for der er ligesom folk der ejer og holder af dem....forstår bare ikke folk kan finde på at være så kolde at skrive sådan noget grimt noget!! Så bruger de i hvert fald ikke hovedet

• #76   27. dec 2010 Ok, læste kun artikel, der er linket og der står intet.
    Og Charlotte, jeg tror det gerne, men det var nu osse bare en lille bemærkning i forhold til at jeg en aften havde luftet mine tøser og var blevet "overfaldet" af en løs hund. Der var flere, der pointerede at den nok bare ville lege. Faktisk kun det, jeg mente.

1.Pitbull Terrier
    2.Tosa Inu
    3.Amerikansk Staffordshire Terrier
    4.Fila Brasileiro
    5.Dogo Argentino
    6.Amerikansk Bulldog
    7.Boerboel
    8.Kangal
    9.Centralasiatisk Ovtcharka
    10.Kaukasisk Ovtcharka
    11.Sydrussisk Ovtcharka
    12.Tornjak
    13.Sarplanina

Det er listehundene, som jeg lige fandt.
    Altså kun 1 listehund i dette tilfælde.Stadig tragisk og surt, at det sker. Synes osse det har været en "dygtig" ejer af hundene at overtræde loven. Men nå ja, det gør alle jo alligevel. Kender ingen mennesker overhovedet, der retter sig efter loven i det store perspektiv.

• #77   27. dec 2010 Jeg kalder aldrig hunde psykopat hunde.. Det er vist dit udtryk...
    Kender du udtrykket "lad vær at kaste med sten, når du selv bor i glashus?" Et passende ordsporg hertil...

• #78   27. dec 2010 Charlotte.. Godt du, skrev seriøse smiley

Line.. Nu er det ikke mine hunde,der laver den brøler der rammer overskriften.. Så jeg føler mig ikke personligt ramt,når folk kalder min race alt muligt og HG skal vist være glad for jeg undlader at skrive,hvad jeg mener om de ejere,der ikke burde ha hunde af en vis kaliber og hvor det går galt smiley

De gloser ringer jeg til en veninde og brøler i stedet for.. Hun kan klare det smiley

• #79   27. dec 2010 Stine M: hvad med den pige der faktisk næsten blev spist af den race hund du har?? Min søn`s faster har sådan en race og den er bare vildt dejlig, så det er jo ikke alle hunde der er sådan.......og jeg holder på at det er den anden ende af snoren den er galt med!

• #80   27. dec 2010 *Muffies M:
    De bliver aldrig til andet end psykopatrace / kamphund / steroidehund / potensforlængerhund og videre i den dur: det var martine, der skrev det!

Kender du udtrykket "lad vær at kaste med sten, når du selv bor i glashus?" Et passende ordsporg hertil...
    Nu er det ikke min hund der har gjort noget......så ved ikke lige hvor du vil hen med det der!!!

• #81   27. dec 2010 Stine M: jeg tror at grunden til at din race ikke er på listen er fordi de bliver så meget brugt politi militæret osv... Dere bid er ligeså kraftigt som en pit`s

• #82   27. dec 2010 Line.. Hvad med hende ?? Læs hvad jeg skriver og fortæl mig,hvor jeg fornægter min reces negative side.. Som jeg skriver,undlader jeg at skrive herinde,hvad jeg mener om folk der ikke burde ha en hund af en vis kaliber..

Rotten har flere bidesager bag sig.. Få af dem har været tavlehunde.. Der er pt 1000 rotter med tavle i Danmark.. 14000 uden.. lad os få lukket den avl !

Vi har jo set hvad hoved under armen avl,har gjort for andre lækre racer,som osse kræver en ejer med hjerne og fornuft.. Som ved at med de racer kommer der osse et større ansvar,for når de tænder,ja så laver de en del større skade end naboens labbe..

Fok ville ikke fatte dette og nu er nogen racer på en liste..

Tror du jeg som rotte ejer bare står og klapper i mine hænder og tænker.. Puha min gik fri,for så tænker du forkert.. det forbud er ikke til gavn for nogen og så sandelig heller ikke for min race,boxer eller stb.. Alt der kan bløde skal føde nu !

Så kom igen,Line !

• #83   27. dec 2010 Line.. det er galt med hjernen der holder snoren og hjernen der skal avle på alt.. Hjernen der ikke fatter,at visse racer er ikke puttenusse bamser,der bare skal ha kærlighed og kys..

Hjernen der ikke fatter sin races indhold !

• #84   27. dec 2010 For mig er folk,der ikke fatter overstående uden hjerne smiley Det må de sgu være.. Ups der blev jeg vist en kende negativ smiley

Men er træt af alle de racer folk splitter.. de kan sgutte ha interesse i at beholde deres race i fremtiden da !

Så køb en bamse !

• #85   27. dec 2010 Stine M: Så er vi også enige i at det er den anden ende af snoren den er gal med.

• #86   27. dec 2010 Ja Line og den avl man laver ! Var det ikke din tæve der var måske var blevet parret ??

• #87   27. dec 2010 Stine M: netop! Men som en ansvarlig ejer syns jeg bare det er så synd når der sker så noget som det her, da det går ud over alle os andre, der kan finde ud af at holde hund og har undersøgt tingene! Men nu var det så også en cc og amerikansk bulldog, men alligevel;(

• #88   27. dec 2010 Stine M: min tæve??? Jeg har en hanhund der er kastereret

• #89   27. dec 2010 Stine M: du har vist fat i den forkerte;)

• #90   27. dec 2010 Line.. Ja det beklager jeg,, Han får nok ikke hvalpe.. Gg

Om det er en amstaff eller en rotte,er fløjtende.. Så længe folk ikke vil stå ved,at nogen hunde har en neagativ side og vil stå ved det ansvar,blir der nød tila t blive strammet endnu mere op.. Luk den tavleløse avl og skru mere op for bøderne

• #91   27. dec 2010 Stine M: helt i orden:)
    Enig!

• #92   27. dec 2010 Line.. Så er vi osse enige i,at der ingen grund er til at trække labben,gbravhunden osv ind i en debat,hver gang visse racer skambider..

De har jo slet ikke den styrke og kraft,samt vilje smiley

• #93   27. dec 2010 Stakkels mand og hund og godt at de blev aflivet!

Hvis man skal have hund skal man være 100% sikker på hvad det er man går ind til og om man kan magte det og det kan man kun ved én ting, og det er at hunden har tavle så du VED hvilken hund det er du køber.
    Køber du en hund uden tavle aner du ikke hvad du får... om det så er gadekryds eller ej, det gør ingen forskel! Du aner ikke hvad der ligger bag hunden.
    At have hund er et stort ansvar og det er ikke kun ansvar over for sig selv og hunden men også over for andre mennesker. Lever man ikke op til sit ansvar ender det som det gjorde her, med en masse uheldige episoder.
    Det ville svare til at du på dba købte et tv uden at vide hvilket mærke det var og det gør man jo heller ikke?

• #94   27. dec 2010 Nu har jeg lige læst ALLE indlæg igennem igen, for at være sikker på at jeg ikke har overset noget.
    Jeg synes, at der er nogle brugere herinde, der burde skamme sig, jeg nævner ikke navne, men lynhurtigt var der nogle brugere, der nævnte Pitt, amstaff som mulig overfaldshund. På det idspunkt var der ingen, der havde nævnt, hvike racer, det drejede sig om. Det gjorde Charlotte først kl 07.17 i morges. Debatten havde kørt i aftes/nat, hvor der var indtil flere, der havde udråbt amstaff/pitt til overfaldshunden. Helt ærligt, get your facts straight inden I anklager.....
    Det er simpelthen grotesk, at der konstant er nogle racer, der skal nævnes, når de end ikke har gjort noget.
    Tror næste gang, så vil jeg med det samme skrige herinde, at det er en Rottweiler( når der står MH). Så kan det være at rotteejerne kommer op af stolen. Dog er der en rotteejer, jeg tager hatten af for, da hun ved at hendes race er potientelt farlig. Hatten af for Stine M!!!!

• #95   27. dec 2010 og kan godt forstå at ejere af listehundene er trætte af konstant af få skudt i skoene at deres hunde er "dræbere"

• #96   27. dec 2010 Heino.. Takker smiley

men ja prøv at råbe sådan op.. GG

Tror nu næppe,du får nogen af de seriøse ejere til at gå i forsvar,ligesom man heller ikke ser de seriøse ejere og opdrættere af f,eks amstaff,gå i flint herinde smiley

I starten da jeg havde rotte,tog jeg osse et hvert angreb på min race personligt,for tog det som et slag mod mig som ejer af racen..

Altså at det var mig,der ikke havde styr på min hund og at mine hunde havde lavet skaden.. Blev stødt når folk,trådte over på den anden siden af gaden,fordi avis overskriften på gaden,havde en forside med endnu havde en dræber rotte igen,bidt..

Kunne da ikke forstå,at de ikke kunne se,det gode i de 3 jeg kom gående med.. GG

Man blir klogere og vender tingene.. jeg kan idag og har i mange år godt forstå folk frygt,både for dem selv og for deres hunde..

Nogen racer ikke for alle og sådan ville jeg gerne,at man kunne lave det.. Så vi var fri for forbud og så folk der brænder for deres race kunne,ha dem under ansvar smiley
    At opdrættere osse blev mere kritisk med,hvem de solgte til.. For selv med tavle er der brådne kar.. Bare knapt så mange som de der avler på alt !

Vi skal lade vær med at hyle,ta vores ansvar og jo gu kan det være svært,at smile til folk der kigger sært på ens hund.. Men prøv det,det gir ret ofte positivt feedback smiley

• #97   27. dec 2010 Altså, jeg har set før( og kommer til igen) ejere af listehunde, der kommer op i det røde felt, når alle folk herinde "beskylder" deres race for at være en dræber uden egentlig at have dokumentation for det.
    Det er det, jeg vil frem til.
    Hvorfor er det altid Amstaff og Pitt, der nævnes først, når vore "seriøse og yderst pålidelige" aviser EB og BT skriver om overfald?? Jeg bliver ked af det på vegne af de folk, jeg kender, med de racer, der konstant lægges for had. De kan jo ikke lufte deres hunde offentligt uden at der skal smides en bemærkning om det ene eller det andet. Det er synd.

Personligt har jeg et værre forhold til Schæfere og Rottweilere end jeg har til listehunde. Og nej, så mange listehunde kender jeg heller ikke, men kender nogle stykker.
    Og som der er mange, der ofte pointerer, så er det ejerne af hundene, der oftest får dem til at blive farlige idet de fornægter at deres hund kan være farlig.
    Og det er der, jeg synes du er fornuftig, Stine M. Virkelig mange kunne tage ved lære af dig....

• #98   27. dec 2010 Heino: Jeg ved ikke hvordan du læser, men det må da være som fanden læser biblen.

Der er ingen der har talt om hvilke racer der bed i den nævnte sag.
    Det hele startede med at Line sammenlignede Pitten med Labrador, og at Labrador tænder hurtigere end MH'erne

Det har været grundlag for hele diskusionen, og først sent bliver bævner Cahrlotte hvilke racer der er tale om, efter flere har spurgt.

• #99   27. dec 2010 Heino.. Jamen klart medierne skriver sådan.. det sælger aviser og det er det de lever af.. Så kan man vælge om man vil tro,på det de skriver eller lige stikke en finger i jorden og afvente lidt flere fakta...

men fakta er nu engang,at for mange har hunde,de ikke aner hvad indeholder og fakta er at mange køber en hund alene,fordi den enten ser sød ud,eller har en udtråling der passer til tøjet smiley

Chi er blev ramt af Hilton trenden.. pludselig for alle rundt med små hunde i tasker.. dette går næppe ud over nogen,andet end måske hunden,får den ikke lov til at være hund.. mere farligt er det med mode,i hunde der kan udgøre en fare og meget farligt er det,når folk igen og igen viser sig så udvidende,at de sammeligner labber osv med de hunde..

Så er vi sgu på et sidespor af rang og alle os,der brænder for de racer,ja vi sidder som taberne..

Jeg forbander de mennesker !

• #100   27. dec 2010 Måske Peter F
    men nu er jeg ateist, så læser ikke biblen.

Men kan jo osse se hvad Line skriver længere oppe, med at hun stoler mere på MH end på andre racer og det skal hun så nedgøres for?? Ikke acceptabelt.

Heller ikke acceptabelt at Susanne C, da hun linker om andre racers overfald straks skal gøres til grin og hendes motiv for at linke det sættes der spørgsmål tegn ved. Det er da tydeligt hvorfor hun linker disse.
    Hun vil vel bare fortælle at det IKKE kun er MH, der bider og lemlæster.

Og ja Peter F, pitten er forbudt i flere lande, men da andre lande osse har lister, hvor f.eks Dobbermann, Rottweilere er på, så er det vel osse potientelt farlige hunde herhjemme. Men dejligt at se, at der er nogle ejere af disse racer, der vedkender deres hunds "mindre pæne" sider og tager sig iagt.

• #101   27. dec 2010 Synes også det er forfærdeligt når sådan noget sker - men man kan ikke belægge disse episoder enestående til bestemte hunderacer,
    det synes jeg godt folk må huske på...

Og så ps. - og nej, det er ikke fordi jeg langer ud efter andre hunderacer, eller ønsker at se flere/nogen som helst på forbudslister m.m.

men husk lige på, at top3 bidere af dyr og mennesker stadigvæk er
    1)schæfere
    2)chow chows
    og
    3)labradors

Alle hunde kan bide - derfor skal man tage sit ansvar alvorligt når man har en hund - uanset hvilken race man har.

• #102   27. dec 2010 Jeg synes ikke der bliver nedgjort nogen, men der ironiseres da kraftigt.
    Når man stiller tingene firkantet op, så må man forvente tilsvarende svar.

Når Susanne sender en stak links, hvor eks. en Coton tilsyneladende har bidt et barn i fingrene og tilsvarende, så beder man altså selv om at andre kommer med lidt perspektiv til tingene - også med ironi.

Jeg tror ikke du finder mange her, der ikke synes listen og forbud er noget skidt, og det gives der da også udtryk for.

Jeg erkender gerne at have et lidt anstrengt forhold til Amstaffen - grundet en forfærdelig oplevelse for en del år siden.
    Men det forhindrer da ikke, at jeg fuldt ud respekterer de seriøse TAVLE-opdrættere, og jeg synes det er utroligt synd for deres arbejde med racen, at der nu er forbud.

Men det er altså anstrengende hele tiden at se mh'erne fare op over alting, og have travlt med alle andre racer.
    Det er forøvrigt ikke kun BT og EB der benævner en del racer som mh'ere - det gør DKK også, men de er måske lige så useriøse!
    Og lad dog være med at skrive om den løse hund der bare vil lege, og når modparten ikke lige har lyst og afviser, så er det forståeligt at "legen" bliver til et overfald - det er altså for langt ude.

Stime M er rigtig fornuftig. Erkend dog at nogle racer kræver en hel del mere end andre.

• #103   27. dec 2010 Jeg synes ikke jeg fornemmer at ejeren af disse hunde bliver forsvaret -
    tværtimod et eller andet sted.

For der er måske kommet skarpere tone på -
    - flere synes jo åbenbart åbenlyst at det da er godt at sunde og raske hunde aflives, som 'bevis' på at hundeloven fungerer?!

Dvs. man mener det er ok, at aflive hunde, kun udfra hvordan de ser ud...

Det synes jeg kendetegner godt, at meget er kommet for langt ud.
    Heksejagt

Hvad med at man brugte sin energi på at håndhæve loven overfor dem der ikke har styr på deres hunde -

det er jo ikke de enkelte racer der er et problem, derimod uvidende mennesker der erhverver sig et krævende kæledyr.

Jeg tror bestemt ikke vejen frem er at pege fingre og danne små hadegrupper mod enkelte hundeejere og deres hunde -

men derimod at sørge for oplysning om hunde - og hvad de forskellige racer kræver af træning og opmærksomhed for at forhindre at de skambider nogen eller andre dyr -

og så skal der appeleres dybt til de enkeltes ansvar -

at straffe en masse uskyldige mennesker og deres kæledyr - pga. af enkelte andres dumhed, ignorance og ansvarsfrakastelser DET synes jeg er groteskt nogen som helst kan se det anstændige, retfærdige eller formålsholdige i...

• #105   27. dec 2010 Også enig

• #106   27. dec 2010 Peter F
    Først og fremmest, det jeg mente med hunden der kom over og måske bare ville lege, det henviser blot til hvad nogle brugere herinde kom med som modargument til at jeg lossede en hund væk fra mine hunde, da den kom løbende over og ville overfalde dem, som jeg så det.
    Men jeg havde åbenbart mistolkes hundens hensigter, da det kunne være den bare ville lege ( ironi????)

Og Anne, jeg synes af og til du skal passe lidt på med at være så kritisk overfor andre, du har jo selv været for hurtig en gang og måttet give en undskyldning da du kaldte en anden for usympatisk og hvad du ellers skrev. Pas på med udtalelserne. Og det er jo osse godt for alle vi andre med tæver, at du sørger for at holde din i snor, så vore hunde ikke bliver flået af din store MH.
    Og jeg synes så modsat dig - som altid - at der er nogen herinde, der har lavet hadegrupper mod MH og hver eneste gang, der er en bidepisode, så er det straks Jer, der himler op om MH og linker til hver lille episode. Det er altid de samme mennesker, der linker bidepisoder med MH, Ikk Anne??
    Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes forbudene er iorden og at det ikke er synd, men hvorfor er det altid MH, der skal have skylden? Uanset hvad, så er det altid MH, der er skurk.
    Forresten, hvilken race er en MH???? Prøv dog at lægge pres på medierne for at få dem til at lade være med at køre hetz mod enkelte racer.
    Ja, listehunde er kommet på listen af en grund, jeg er ikke uenig i det, men istedet for at se det hele fra egen navle, så se det i et større perspektiv. Tror da osse Anne er ved at være godt træt af at jeg hele tiden hentyder at hendes hund er en potientel dræber. Sådan må det vel føles at være ejer af en Amstaff og hvilke racer I ellers har bestemt Jer for at hade.

• #107   27. dec 2010 Og Charlotte
    som jeg skrev tidligere, så ved jeg godt at det slet ikke kan sammenlignes med bidepisoderne, men de psykiske men er de samme om du får flået huden af armen eller om du får et markeringsbid i hovedet af en sindssyg schæfer. Personligt stoler jeg ikke på schæfere og har på forhånd gjort mig klar til at losse en schæfer, hvis den kommer for tæt på mig. Man ved jo aldrig hvornår dyret tænder af.

• #108   27. dec 2010 Og igen Charlotte, hvilken Line fik sin tæve ups parret??
    Vær lidt mere nøjagtig, da der er mere end en Line i denne tråd ;O

• #110   27. dec 2010 Heino - helt i orden med at du mener "andre" har skrevet om at lege, men...
    ""På den anden side, for at spørge, er der overhovedet nogen, der ved om hundene egentlig ikke bare ville lege? ( jvf tidligere tråd, jeg oprettede, er slettet)
    Så vidt jeg ved med min begrænsede hundeviden, så kan en hund have en intention om at ville lege, når den løber mod en anden hund, men hvis denne hund føler sig truet og viser tænder og knurrer, så forsvarer den "angribende" hund sig vel.""

Det var som set så ikke lige det du skrev.

Og så synes jeg du kunne have sparet følgende kommentar til Anne:

"Og det er jo osse godt for alle vi andre med tæver, at du sørger for at holde din i snor, så vore hunde ikke bliver flået af din store MH."

Hvad bilder du dig egentlig ind efter Annes beskrivelse af overfaldet på hendes hund - det er da en søllle kommentar

• #111   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob": ej nu må du stoppe! jo det er ejeren der er noget galt med! Feks i denne tråd...hvis de var lukket forsvarligt inde og ejer havde holdt øje med dem ville det jo aldrig ha været sket! Ja "vores" hunde har en styrke som dine hunde ikke har men det handler oz om at man er opmærksom på det som du oz skriver! min søn er, for ikke så længe siden, blevet bidt af en chihauhau....og det kan altså også gå hen og blive meget farligt når man kun er 1år-2år! Og det der med en puddel..... det er jo en aggersiv race; og den kan du da gøre ligeså sindsyg! .

• #113   27. dec 2010 Helt ærligt Line J

Det er synd for din søn at han blev bidt.

Meeeeeen
    Jeg håber ikke det var en overdimensioneret dræberchihuahua på næsten 3 kg, for så var det da gået helt galt.

• #114   27. dec 2010 Maj-Britt *DKK snob *:kan du virkelig ikke selv regne det ud...hehe...
    Som jeg skrev...ja så har de mere styrke...derfor man oz skal ha styr på sin hund...men det havde ejer jo ikke så det er da ejers skyld at det skete!! Fordi de gjorde som de gjorde, betyder det jo ikke at alle af de racer er sådan;)

• #115   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" : ved ikke helt hvad du mener? Og syns du skal passe på med hvad du skriver...for skriver hverken noget grimt om dig eller dine hunde....det er for barnligt!!!

• #116   27. dec 2010 Og undskyld min bøvs, men jeg er træt af at høre de samme modargumenter konstant

Samtidig er jeg ligeså møgtræt af muskelhundeejere - ofte med tavleløse hunde - der sidder og prædiker gang på gang, at deres hund er fredelig, og at diverse andre racer er meget værre.

• #117   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" .Ej helt ærligt....jeg kender andre racer der oz kan li dette!!!
    Han kan li det, ser det som en leg...som feks at kaste pind, som han oz rigtig godt kan li! han har godt af det. Det er ligesom hvis du trækker tov med dine hunde! Det har intet at gøre med at vi træner ham i at bide!! Men i stedet for jeg skal stå og trække med ham, kan han trække lidt i den:) Du skriver om noget du ikke har en dyt forstand på!!! Sæt dig ind i tingene før du skriver sådan noget dumt noget!! Ja han er super dejlig og har aldrig gjort noget, og vi er meget glade for vores "lille" nuttet hund!;)

• #118   27. dec 2010 Line J -

Hold da op ... bliver du ked af det, når jeg kalder min CC for en psykopathund / steroidehund / potensforlængerhund osv osv .. ?

Det tror jeg ikke du behøver - hun forstår alligevel ikke hvad jeg siger !

Tal om at være nærtagende - tror du ikke du skulle få dig nogle problemer, der var værd at gå op i ?

Og din mening om schæferhunde får mig ikke til at kaste mig ud i krampegråd - lidt fordi jeg ikke HAR en schæferhund .. og lidt fordi din mening er mig uendeligt ligegyldig !

Hilsen hende, der er indehaver af en kamp-psykopat-steroide-potensforlængerhund .. og kalder ALLE MH for disse navne.

jesus

• #119   27. dec 2010 Peter F
    Korrekt, min kommentar var under lavmålet ang Annes hunde, men hun må godt udtale sig på den måde om andre hunde??? Bare fordi hendes hund ER blevet overfaldet af en Amstaff ( hvilket jeg faktisk synes er pissesynd), men jeg må ikke være ræd for at hendes egetkønsaggresive hund skal overfalde mine hunde?? Der er ellers forskel på folk!!
    Og Peter F, Maj-britts udtalelse er vel osse helt iorden??? ( ang en pelsning af hund)
    Derudover Peter F, så burde du måske vide hvad det er, jeg hentyder til, det er Anne og alle de andre, der føler sig ramt af min udtalelse ganske klar over. Du kan jo bare se hvem der har kommenteret. Det er som regel dem, jeg er uenig med i alle henseender.

Og Charlotte, du har en pointe, men jeg vil slet ikke bides, punktum færdig. ;O
    Og så er jeg da ligeglad med hundens størrelse og hvad den ellers kan.
    Og jeg har heller ikke på noget tidspunkt fornægtet at MH kan være farlige, aldrig så det vil jeg ikke have skudt i skoene.
    Og Majbritt, så vil du jo osse hade at få dem "pelset" an en Schæfer, New Foundlænder, Skt. Bernhard, da du heller ikke kan fjerne den hund. Jeg spørger bare og siger ikke at disse racer er "farlige", men at dem kan man da heller ikke lige fjerne.

• #120   27. dec 2010 <i>Og Majbritt, så vil du jo osse hade at få dem "pelset" an en Schæfer, New Foundlænder, Skt. Bernhard, da du heller ikke kan fjerne den hund.</i>

Her er jeg nødt til at spørge .. hvordan ved du, at det ikke er til at fjerne hunde af disse racer ?

Erfaring, eller gætter du bare ?

• #121   27. dec 2010 Martine
    Hvis du kan fjerne en 70 kg hund, så er du altså stærkere end jeg er. Og vil nødig skulle forsøge at fjerne en af disse racer, hvis den var i kamp med en anden hund. Så jo, jeg vil sige det er gærværk, som så meget andet herinde.
    Gætværk og antagelser i massevis, det ser ud til at være sitets mening.

Der er ingen af os, uanset hvad, der kan vide hvad der foregår i en hunds hoved og vi kan heller ikke vide, at vi kan bortavle aggression, vi kan kun gætte og håbe. Ellers er der sket noget indenfor gen forskning siden jeg sidst checkede, for dengang kunne man ikke bestemme voldelige gener fra andre.
    Og det kan man heller ikke ved dyr.
    Og Charlotte, ja der e rvi så forskellige, for som sagt, så vil jeg bare ikke bides ;O og så er jeg da ligeglad med hvilken hund vi snakker om. Vil meget nødig genopleve mit mareridt med hensyn til overfald af hund.

Lige noget andet.( måske i samme boldgade, ved ikke)
    I er mange, der er imod at f.eks en "kamp/muskelhund" trænes ved at styrke kæberne ved at hænge i en eller anden ting.
    Er det så meget anderledes end at lade en f.eks schæfer gå til BIDEtræning???

• #123   27. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" .

På den måde som vi ser illustreret på billedet ? Nej !!

Som belønning til hunden i en træningssituation - jeg bruger en, der er noget mindre når jeg træner lydighed ind imellem - er den god.

Men den skal bestemt kontrolleres - at bare lade hunden stå og trække og trække formålsløst, tjener intet formål .. det er vist bare for at få hunden kørt træt.

Ikke dermed sagt at hunden ikke kan lide det - for DET kan den smiley

• #124   27. dec 2010 Heino MEGA DHL/DRU SNOB C

En Schæferhund på 70 kg !!! Sig mig, bor du i Gullivers land ????

Det handler langt fra om fysik - det handler i langt højere grad om psyke ...

Mht schæferhunden - en race, jeg har lidt kendskab til - er det ikke en uoverkommelig opgave at få dem til at opgive deres angreb. De er jo ikke avlet til at være immune overfor smerte i kampen mod en anden hund,

Der er en grund til at Pitt´en er så god til at slås - den er jo for pokker avlet til det !
    Så at tillægge en schæfer, der på ingen måde igennem avl er blevet selekteret for dens udholdenhed i hundeslagsmål - samme egenskaber, er imo at skyde meget over målet.

Ikke at en schæfer ikke kan være en idiot overfor andre hunde - men den er som sagt forholdsvis nem til at få til at holde op igen.

• #125   27. dec 2010 <i>I er mange, der er imod at f.eks en "kamp/muskelhund" trænes ved at styrke kæberne ved at hænge i en eller anden ting.
    Er det så meget anderledes end at lade en f.eks schæfer gå til BIDEtræning???</i>

Hvem er mange ???

Og ja da ! Der er da slet ingen sammenligning mellem at lade en hund hænge i et tov - og så at lave forsvarsarbejde med en schæferhund (eller en af de andre brugsracer).

Programmet er lavet på den måde, at din hund skal være lydig, kontrolleret og bide med et fast roligt greb uden at tygge overhovedet.

Det kræver en del mere træning for at få det til at gå op i en højere enhed, end at hænge et tov op i en gren og sige "Attack, Fido" smiley

• #127   27. dec 2010 *HB*
    Jeg har flere gange diskuteret med Anne på andre tråde, hvor hun har nævnt at hendes var egetkønsagressiv. Det er der, jeg har det fra.
    Og nej, det er ikke personligt, jeg skriver bare hvad Anne selv har fortalt på andre tråde og det ved du osse, for du blandede dig osse i disse tråde og fortalte om Jeres nære venskab. Og respekt for det!!!

Martine.
    Kom nu videre, jeg nævnte osse andre racer, så hvorfor falder du lige over schæferen? Nej, har aldrig set en schæfer på 70 kg. Tilfreds!!!!
    Og derudover så tror jeg osse at de meget seriøse opdrættere og ejere af dine haderacer ( som jeg læser det) tager netop denne form for træning lige så seriøst som bidetræning. Og nej, jeg tror nu ikke de lærer at angribe, som du skriver. Latterlig holdning og sammenligning, du der kommer med.
    Hunden
    Nej, jeg er jo bare en ignorant og derfor ikke må udtale mig om noget som helst.
    Nej, jeg ved ikke noget om brugstræning, men har da lov at mene at jeg synes det er noget nær det samme at lade en hund træne på den ene eller den anden måde. For mig er der ikke den store forskel om den hænger i et tov og bider sig fast eller om den skal lære at bide på kommando, som jeg har forstået at de gør til bidetræning.

Men når det er sagt, så fatter jeg altså ikke hvorfor at det konstant er sådan at når man udtrykker sin mening og forsøger at være objektiv og nuanceret, så falder i over små detaljer, der partout skal pilles i atomer. Det er sgu da det forkromede overblik, der skal til her og i det store billede, at vi skal se det, ikk`?

• #129   27. dec 2010 Hunden
    Det er da godt at vide, hvor man har dig.....
    Men har da heller aldrig nogensinde sagt at jeg havde alle svarene på alt i verden.
    Og prøv så at forklar mig, at det er muligt at bestemme de voldelige gener fra andre i en hund og forklar mig lige samtidig med hvordan du kan være 100 % sikker på at bortavle aggression i en hund. Det kan du ikke, det er umuligt, du kan have alle hensigterne, noble er de ja, men desværre umulige.
    Og tror så nok osse du vil være lidt af en ignorant, hvis du udtalte dig på Nato atomprogram. Men jeg bliver bare ikke personlig med fornærmelser, vælger bare at svare pænt og høfligt igen.

• #132   27. dec 2010 Line J: Jeg ved ikke om du nogensinde har hørt om at en hund kan være egetkønsaggressiv, men det er ikke noget ejeren har fået hunden til at være, det er noget der ligger til visse racer. Så nej, det er ikke altid ejerens skyld at hunden angriber, men det er ejerens skyld at hunden har mulighed for at angribe.
    Det er ikke alle mennesker der magter at have sådan en hund, og de burde bare lade være.

• #133   27. dec 2010 Charlotte
    Nej netop. Man kan NOK ikke......
    Men det er da godt at der osse mentaltestes osv.
    Selvom de mentaltestes, så kan der vel godt smutte en fejl nu og da kunne jeg forestille mig.
    Men tak for svar Charlotte, dejligt med et ordentligt svar.

• #134   27. dec 2010 Hunden
    Synes ikke jeg er nærtagende, men ignorant betyder faktisk det samme som dum. Og du behøver ikke kalde mig dum, når du ikke kender noget som helst til mig. Det skal jeg nok lade andre om.

• #135   27. dec 2010 Søde, rare Heino ...

Nu må DU sq komme lidt videre !!!!!!

Du skriver New Foundlænder ,Skt Bernhard OG Schæferhund ! Jeg aner ikke en dyt om New Foundlænder og Skt Bernhard, men jeg ved en hel del om Schæferen .. hvad i alverden er der så galt i at jeg kommenterer på den ?
    Og du skriver "<i>Hvis du kan fjerne en 70 kg hund, så er du altså stærkere end jeg er</i> .. skal jeg så lige regne ud at nu er schæferen ikke mere med i din optegnelse, og at du nu udelukkende taler om NF og SB ???

Ville det ikke være nemmere for alle parter, at du forsøgte at skrive så man kunne forstå hvad du mente, og ikke blive sur over at man helt seriøst kan blive endda RIGTIGT forvirret over dine indlæg ?

Godt så - nu skal jeg ind og kommentere på at du TROR at seriøse opdrættere tager det at lade deres hund hænge og dingle i et reb ligeså seriøst, som andre tager forsvarsarbejdet ... hmmm ..
    Mig bekendt er der ikke konkurrencer i hvem der kan hænge og dingle længst - så jeg føler mig ret overbevist om at seriøsiteten er til at overse .. og jeg har da iøvrigt mere end én gang herinde læst om hvordan seriøse opdrættere af disse racer (dem med DKK tavle, hvis du var i tvivl) har beklaget alle de billeder af dinglende Amstaffs .. så nej Heino - det har du temmeligt sikkert ikke ret i !

Du må have lov til at mene lige præcis hvad du vil om forsvarsarbejde og hunde, der dingler.

Det undrer mig dog bare en hel del, at du, når du bliver oplyst om hvad det drejer sig om i forsvarstræningen vedbliver med at synes at der ikke er den store forskel ...

Hvad laver du på et board, hvis du alligevel har besluttet dig for hvordan tingene hænger sammen ?

Jeg giver dig et sobert svar - forklarer dig hvordan forsvarsarbejdet fungerer i store træk, og hvorfor du ikke kan sidestille det med at hænge og dingle .. og så får jeg en sviner tilbage ...

Er du præmenstruel eller hvad sker der for dig, Heino :DD

• #138   27. dec 2010 <bSynes ikke jeg er nærtagende, men ignorant betyder faktisk det samme som dum.</b>

hmmmm ;))))

<i>Having the lack of knowledge, or background/factual information of a particular thing in general. However, the effect in which this person will be proceeding with their "unproven knowledge" imbedded in their mind as if factual information, they, in turn, will plan on using it in the future to make false and incorrect statements based on what they didn't know about the particular thing, or may have heard as a majority of votes for.

And being ignorant does not mean stupid. There's a big difference between the two words.</i>

• #139   27. dec 2010 Martine
    Synes nu du starter med en sviner, men fair nok, jeg er nok bare nærtagende.
    Og nu nævnte jeg så desværre 3 racer, ok, skulle så måske nok liiiiiige i samme moment have skrevet hunde i den slags størrelser, for at gøre det mere nøjagtigt.
    Og takker da osse for oplysningen om hvad bidetræning er, men har bare fået den opfattelse, hvilket jeg siger, at det går ud på at lære hunden at bide. Og bliver så korrigeret i det. Fair nok.
    Men synes nu osse, at jeg hele tiden skriver TROR, altså er det jo ikke et faktum, men bare hvad jeg tror. Håber jeg har forklaret mig lidt nærmere.
    Og tror så derudover at vi er lige pms, hvis det er....;O

• #141   27. dec 2010 Hunden -

Hold da op ! Det havde jeg ikke lige fantasi til at forestille mig .. men man skal lære så længe man lever - og retfærdighedsvis KAN det jo være, at seriøsiteten i dingle-konkurrencerne er mindst ligeså stor, som i konkurrencerne i IPO .. ret skal være ret smiley

• #143   27. dec 2010 Heino -

<b>Her er jeg nødt til at spørge .. hvordan ved du, at det ikke er til at fjerne hunde af disse racer ?

Erfaring, eller gætter du bare ?</b>

Her er de to linier jeg skriver i mit første indlæg til dig .. du må meget undskylde .. men hvor i alverden ligger svineren i de to spørgsmål ???

Men lad det nu ligge - du har forklaret dig nærmere, og jeg tror nok jeg forstår hvad du mener nu smiley

• #144   27. dec 2010 OMG smiley

Heino helt ærligt..... det kan godt være at dine intentioner, er at belyse tingene fra alle sider.... men come on..... du kan da ikke sammenligne en hund der dingler i et tov, med en brugshund, der bliver sendt afsted efter en figurant ...... :-S

du tror da vel for pokker ikke, at folk stillede frivilligt op som figuranter, hvis ikke der lå en HEL DEL træning bag? og hvis ikke fører havde kontrol over hunden??

• #145   27. dec 2010 Nemlig Charlotte
    Der er ingen, der med 100 % sikkerhed kan sige at deres hund ikke er agressiv. Og hvorfor er der så nogen, der fastholder at alt kan bortavles bare fordi det er med tavler?
    Og ja, jeg mener osse, at der er behov for kontrol og det kan vi kun få med tavler.

HB
    * jeg VED at den ikke er egetkønsaggerissiv. Jeg ved at hun har valgt at den ikke skal snakke med andre fremmede tæver. Better safe than sorry. *
    Sådan har Anne osse skrevet, men osse skrevet at den er egetkønsagressiv, det må du medgive mig, hvis du er ærlig. Desværre kan jeg ikke huske i hvilken tråd det fremgik, men jeg husker det dog. Men lad det ligge.

Hysted
    Jo, det tror jeg faktisk. Folk er villige til at gøre hvad som helst ( ironi kan forekomme)

• #147   27. dec 2010 Heino.. du kan ikk sidestille et pive dyr,som je kalder schæferen og dette er ikk uden grund,med f.eks min race.. jo vist kan en schæfer tænde af og bide,men de fleste er til at kyse for en stund,hvis man selv puster sig op og mener,sgu fanden.. dette vil være mere svært med en rotte eller en amstaff,ambull,lukker de først op for dampen og sætter af..

Schæferen er nemmere atg tænde,men osse nemmere at slukke,når vi taler hårdt mod hårdt.. I øvrigt er jeg enig med Martine omkring gr C.. dette skal håndteres lige så seriøst,som dem der træner,det der trække noget med deres amstaff eller lignede..

Jeg træner med folk der kører begge dele og ingen af deres hunde er farlige i den sammenhæng smiley

• #148   27. dec 2010 Samt Anne har aldrig sagt at Dedee er egentkønsaggrassiv,men at hun kan udvilke sig i den retning,da det ligger til racen og derfor omgåes Dedee med hendes alder nu,kun tæver hun har kendt fra Lille smiley

• #149   27. dec 2010 Charlotte.. Nej ikke i mine termer og heller ikke i Annes.. Men der er jo et af de store problemer..

Folk aner ikke at deres race,kan udvikle den side og nogen er det mere end andre og når de så får lov til at rende løse og ryger i en anden hund,er det folk står " det har min lille prinsesse,der er opdraget med kys og kærlighed aldrig gjort "

Nej idiot,læs og lær om din race og dens egenskaber,før du bllir taget med bukserne nede og Fru Hansen hund,blev skambidt !

Gid folk da for ............... ville aflæse deres hund og stå ved at alle skal ikke kunne med alle,trods nogen adfærdsdutter,syntes noget andet.. Det er tilladt at bruge hjernen og tænke selv ! aaaaaaaarrrg

• #151   27. dec 2010 Det er det jeg siger - stakkels Heino er præmenstruel :)))

Han kan heller ikke ret godt li mig, Anne .. gu ved om det har noget at gøre med at vi træner brugsarbejde ???

smiley

• #154   27. dec 2010 Så må jeg være det ultimative mareridt - IPO-udøver OG kamphundebæst-ejer ;(

• #155   27. dec 2010 Hallo de damer.. Jeg træner sgu da osse brugs og nej jeg har ingen problemer med Heino smiley Tværtimod

I skal lade være at blive så hysse.. Loool

• #157   27. dec 2010 Susanne.. Hvor mange links er der med "listehunde,dræberhunde osv sidestillet med ??

• #158   27. dec 2010 Tilbage til det seriøse.. Luk for tavleløs avl og højere bøder,så kan det måske lykkes alle,at ha de hunde der brænder for.. I så fald opdrætterne osse ser på,hvem de sælger til !

• #159   27. dec 2010 Lidt misvisende liste du har lavet Susanne. Episode 17 og 18, hvor du skriver skotsk terrier, er jo samme episode. Har ikke læst alle artiklerne igennem, men hvis der er flere gengangere, er den ikke helt brugbar.

• #160   27. dec 2010 Helt ærligt - Anne, Stine m.m.

Nu må I simpelthen tage jer sammen. Kan I ikke se hvad listen fortæller??

Der er kun listehundene tilbage - alle andre skal forbydes.
    Og vhvs vi så slipper en masse børn løs i haverne - så er alle problemer overstået

Sorry - kunne ikke lade være

• #161   27. dec 2010 Susanne.. Hvor er de overfald med amstaffen der åd en kanin f.eks ??

Peter.. Loool.. Lyt til min slagsang,som Anne linker til.. Skal synger højt under gr c smiley

• #163   27. dec 2010 Ingen racer af en vis kaliber er bedre end andre,så er det sagt og alle hunde kan bide,der er bare forskel i styrken,viljen og driften,til at forsage alvorlig skade på andre mennesker eller hunde,min egen race incl..
    Vigtig ting !

Nu har jeg vist gentaget mig selv nok idag og stået ved,at jeg ikke for et forbud og at min race ikke er en hellig sofakøter med culottekæber smiley

Gider ikke debatten mere idag.. men et sidste bøvs til Line.. Nej en puddel kan ikke blive,lige så sindesyg og farlig,som din eller min race.. Så meget ved jeg da smiley

• #164   27. dec 2010 Uha-da-da

Godt du ikke skal vise listen som vist ovenfor - over 9.000

• #165   27. dec 2010 Stine - helt rigtigt

og god nat

• #166   27. dec 2010 Charlotte
    Først og fremmest, så har jeg aldrig udtalt og vil heller aldrig udtale, at der ikke kan være problemer med disse racer, det mener jeg faktisk at jeg plejer at gøre. Men gør det åbenbart ikke tydeligt nok, det er så min fejl.
    Jo, jeg tåler skam godt at der stikkes til mig, når man kan bevise sine påstande-
    Nej Anne, jeg kan desværre ikke finde det link, selvom jeg har ledt.
    Men skal samtidig indrømme, at jeg muligvis har misfortolket det at din hund ikke kan sammen med fremmede voksne tæver med at den er egetkønsagressiv. Den må jeg så tage på mig.
    Men derudover Anne, så er du jo bare stadig sur fordi jeg gav dig en udstemme efter din tilsvining af mig en dag herinde.

Og så har jeg faktisk lidt svært ved at se det seriøse i at I siger, jeg ikke kan lide Jer ( Hunden, Anne og Martine) Det har jeg da aldrig udtalt mig om, det er da nærmere Jer, der så kører det på et personligt plan, men lad det nu være, det går nu nok.

Skal da for fremtiden nok lade være at blande mig, når I voksne snakker og så ellers holde snutten for mig selv. Måske nok en god ide, da jeg jo heller ikke er DKK ( sorry Charlotte), så ved jeg jo nok heller ingenting.

Anne igen

Og Anne, jeg synes af og til du skal passe lidt på med at være så kritisk overfor andre, du har jo selv været for hurtig en gang og måttet give en undskyldning da du kaldte en anden for usympatisk og hvad du ellers skrev. Pas på med udtalelserne. Og det er jo osse godt for alle vi andre med tæver, at du sørger for at holde din i snor, så vore hunde ikke bliver flået af din store MH.
    Og jeg synes så modsat dig - som altid - at der er nogen herinde, der har lavet hadegrupper mod MH og hver eneste gang, der er en bidepisode, så er det straks Jer, der himler op om MH og linker til hver lille episode. Det er altid de samme mennesker, der linker bidepisoder med MH, Ikk Anne??
    Dermed ikke sagt, at jeg ikke synes forbudene er iorden og at det ikke er synd, men hvorfor er det altid MH, der skal have skylden? Uanset hvad, så er det altid MH, der er skurk.
    Forresten, hvilken race er en MH???? Prøv dog at lægge pres på medierne for at få dem til at lade være med at køre hetz mod enkelte racer.
    Ja, listehunde er kommet på listen af en grund, jeg er ikke uenig i det, men istedet for at se det hele fra egen navle, så se det i et større perspektiv. Tror da osse Anne er ved at være godt træt af at jeg hele tiden hentyder at hendes hund er en potientel dræber. Sådan må det vel føles at være ejer af en Amstaff og hvilke racer I ellers har bestemt Jer for at hade.
    Det har du end ikke gidet at svare på. Ja, var lidt grov, det indrømmer jeg da gerne, men du ER jo træt af at jeg hele tiden hentyder at din hund er en potientel dræber.
    Tror du så ikke at listehunde ejere, der er klar over hvad de har med at gøre, er trætte af at du konstant fortæller dem at de har med en dræber at gøre?
    Hvorfor er der forskel på folk herinde? Nogle mennesker må skrive hvad som helst og bakkes op af deres veninder, andre får på nakken, hvis de udtaler sig om noget, de ikke lige ved( migselv inkl)
    Der er det igen det der med tonen herinde.

Nå, nok fra mig, så kan I roligt fortsætte med jeres snak, hav en fortsat dejlig aften ;O

• #167   27. dec 2010 Godnat Peter.. Humor er altid godt smiley

• #168   27. dec 2010 Heino.. er jo ikke helt uenig med dig smiley men at ligge pres på medierne,glem det..

Da rotten var i vælten,for mange år tilbage inviterede vores specialklub den samlede danske presse til,at overvære vores mentalt test.. Hvor mange tror du der kom ??

Det kan jeg fortælle dig... INGEN ! de eneste der havde så meget pli at melde,nej tak,var jyllands posten..

Samt når du berører vores sport,ja så træder du på hellig grund.. GG

Ingen,hverken mig,Martine eller Anne kan nok lige ha,at folk udtaler sig om gr c,uden at vide hvad der foregår.. Så hermed en åben invitation til vestsjælland,så du kan få syn for sagen smiley

Vi har både kaffe,kage og sange,samt hunde af en vis kaliber der kan te sig smiley

• #169   28. dec 2010 Og Anne, når vi så er igang med det der emd at kræve links fra højre og venstre, så ser jeg gerne at du linker til det emne, hvor jeg skriver eller mener:
    Heino skriver at han er meget bange for min hund, jamen det behøver han jo så netop ikke være. For i modsætning til alle dem, der som han selv, mener at alt kan kysses og krammes væk, så tager jeg netop forholdsregler for at der ikke kan ske noget, uanset at min hund "aldrig har gjort noget før"..
    Og samtidig vil jeg gerne at du linker til alle de debatter, du hentyder til, for så vidt jeg husker, så har vi faktisk været enige nogle gange.
    jamen det er personligt, Heino går altid efter mig i de her debatter. Det handler slet ikke om egetkønsaggression eller ej, men jeg venter stadig spændt på linket..

Og nej, det er ikke personligt, men du føler det personligt ligesom jeg føler det personligt at du går efter mig. Er det ikke det samme?

Men du får ret og jeg får fred.

• #170   28. dec 2010 Men Anne
    Helt seriøst, stille og roligt, jeg sprøger pænt og forventer ditto svar.
    Du skriver at din tæve ikke kan sammen med fremmede voksne tæver. En smule deroppe af i debatten står det ihvertfald og da du så skærer det ud i pap, skriver du at du ved at racen kan være egetkønsagressiv.
    Så spørger jeg, er det ikke noget nær det samme, altså det ikke at kunne med andre taf samme køn og være egetkønsagressiv? Nej, jeg ved godt du har styr på din hund og det plejer jeg osse at komplimentere dig for, hvis du vil give mig ret i det, for det ved jeg.

• #171   28. dec 2010 er virkelig enig med susanne c! martine skriver så nedladende og grimt om mh, og det syns jeg er virkelig barnligt, martine bliver jo personlig, altså udtaler sig om de billeder jeg har på min profil, og kalder det typisk kamphunde ejerere, det syns jeg bare ikke er ok, og martine, det kaldes leg og han kan li det, og når jeg siger slip, gør han det også. han bliver hverken aggersiv eller farlig af det!! Men der er jo nok af udvidende folk her inde!!

• #172   28. dec 2010 susanne c
    Du har ret i hvad du skriver, synes jeg.
    Og jeg har som dig heller ikke sympati for hunde, der overfalder mennesker eller andre hunde, men det er der jo ingen, der tror på alligevel.

• #173   28. dec 2010 BESKED FRA LINE J TIL MARTINE

<b>Du er virkelig for meget. brug dog hjernen for du skriver!!</b>

Eeeelsker private beskeder .. især fra en som dig Line - for DU bruger da bestemt hjernen .. iøvrigt, kloge Line .. så hedder det FØR du skriver ikke FOR du skriver ..

Jeg er selv indehaver af en MH - og jeg taler om den præcis som det passer mig. At du er så nærtagende og fintfølende at du ikke kan klare det, kan på ingen måde interessere eller blive noget jeg gider tage mig af.

Og iøvrigt kloge lille Line - HVOR har jeg skrevet at hundene bliver farlige eller aggressiv ?

Og jo - du er sq indbegrebet af en kamphundeejer - og tro mig, det er IKKE ment positivt på nogen måde.

Dine PB´er vil iøvrigt herefter blive postet i tråden ... bare lige til info smiley

• #174   28. dec 2010 Tak Stine, det er nemlig PRÆCIS hvad jeg har sagt og PRÆCIS hvorfor jeg har valgt at hun ikke skal hilse på, eller lege med fremmede voksne tæver..

Sådan skriver du længere oppe, Anne.

For det andet, så er du jo så igen dobbeltmoralsk, for hvis det at racen kan være egetkønsaggressiv er lig med alle hunde er det, jamen så kan vi jo fortsætte og sige at det at en del muskelhunde er skudt i låget og skambider mennesker og hunde er lig med alle muskelhunde er sådan smiley

Hvor har jeg skrevet at jeg mener at alle hunde er egetkønsagressive, jeg ser frem til at du kommer med de links, jeg bad om, og kan/vil du ikke det, jamen så må du jo være den, der LYVER nu!!!

Og jeg ser osse frem til at du linker med ALLE de tråde, hvori jeg sidder og tuder.

Og kan/vil du ikke det, jamen så må vi jo bare indse, at vi to bare ikke skal snakke sammen, hverken her eller IRL ( ikke at vi nogensinde kommer til det).

Vi KAN bare ikke sammen, du mener jeg lyver og omvendt. Jeg har så bare ikke nogen til at bakke mig op, men jeg klarer mig nu nok
    Og mener bestemt osse, at jeg har beklaget fejlen, men det har du vel ikke gidet at læse i din personlige hetz mod mig.
    Og jeg kan nu heller ikke se hvorhenne jeg har angrebet DIG personligt, som du jo har ved mig.

Og så skærer jeg det osse ud i PAP, så du kan forstå det, jeg spurgte om.
    Spurgte ganske enkelt fordi jeg ikke er klar over dette:
    Du skriver:
    Skrevet: 28-12-2010 00:29:14

Ej, nu skal jeg skære det HELT ud i pap så du kan forstå det:

Min hund har ALDRIG udvist aggresiv adfærd overfor fremmede hunde, hverken små eller store, hanner eller tæver... MEN kære Heino, fordi jeg ikke er såå hamrende naiv, som der er en del med potente racer der er, så har jeg selvfølgelig kendskab til at egetkønsaggresion KAN være et problem ved blandt andet min race.

Skrevet: 27-12-2010 21:15:01

Og her er hvad jeg skrev i en tråd i går, ved ikke om det er den du hentyder til, men så må du dælme godt nok skulle have briller Heino:

Anne -med rotterne .
    Skrevet: 26-12-2010 22:25:24
    Slet indlæg

Jamen jeg er enig, men jeg har tre bekymringer, for det første skal min hund helst fortsætte med at være ligeså venlig og tolerant overfor fremmede hunde, som hun har været hidtil, da jeg skal kunne træne og udstille hende.

For det andet er rottweileren, som en af mange racer, kendt for at kunne have problemer med fremmede, voksne hunde af eget køn, derfor og på grund af ovenstående har jeg truffet valget om at undgå fremmede, voksne tæver.

For det tredje, skulle der s alligevel komme en fremmed, løs hund hen til min og "starte" ballade og min svarer igen, jamen så vil det ikke kun være ødelæggende for min egen hund og de ting hun bliver brugt til, men jeg risikerer også at det vil smitte af på hele racen, på trods af min hund var i snor.
    Skrevet: 27-12-2010 21:17:53

Charlotte, nej, ikke som sådan, men det ville gøre det svært at bruge hende til de ting jeg bruger hende til, eller i hvert fald besværliggøre det MEGET og derfor gør jeg alt hvad jeg kan for at undgå dårlige oplevelser og har truffet valg om at undgå fremmede voksne tæver..

Jeg beklager skam gerne igen at du føler det som et personligt angreb på din person og din hund, men jeg har så bare misforstået og kommet til at læse ud af sammenhæng, som du jo osse har gjort.

Men jeg ser frem til de links, hvori jeg skriver de ting, du beskylder mig for udenfor denne tråd.
    Jeg har beklaget min fejl og det skal ikke gentage sig, jeg holder mig langt væk fra de tråde, hvori du befinder dig for fremtiden, for så undgår vi en sådan situation igen.

Mit eneste spørgsmål til dig var om det ikke var noget nær det samme om en hund ikke skal hilse på andre af samme køn, da det muligvis kan give problemer.... om det ikke er det samme som at være egetkønsagressiv.
    Og denne gang vil jeg lige for KONG KNUD pointere at det er GENERELT, jeg spørger, det har INTET med din hund at gøre.

• #175   28. dec 2010 Martine martine martine dog!!! Ja jeg skrev det til dig, og ja jeg er klog;) en stavefejl er en stavefejl....hvis man overhovedet kan kalde det for det. og jeg mener virkelig det jeg skrev! Men hvis du får det bedre med dig selv ved at nedgøre visse racer osv....så fint med mig, men syns ikke der er nogen grund til at blive personlig, som du gør, og kommentere mit billede af min hund!!! Du burde slet ikke have en mh, når du omtaler dem på den måde du gør! Jeg er sgi ligeglad med om DU syns jeg er indbegrebet af en kamphundeejer! For jeg har rent mel i posen mht at overholde loven ang min race osv!! Jeg kan virkelig ikke forstå du har så meget brug for at være modbydlig over for andre her inde!! Du må da virkelig have det dårligt med dig selv.....sørgeligt!!!

• #176   28. dec 2010 *HB*..uhhh det var store ord!!!;)

• #177   28. dec 2010 tak smiley

• #180   28. dec 2010 Maria Dilling ( Petphoto ): enig

• #181   28. dec 2010 Ja ja, du får ret og jeg får fred....
    Skal vi så ikke lade den ligge der.....

Og så vidt jeg ved har jeg kun slettet en tråd herinde, men påstand mod påstand, ja ja, du får ret og jeg får fred.

Og jeg prøvede helt seriøst at spørge om noget og får beskidt svar igen, ok det er så fair nok og tak for det.
    Men du får ret og jeg får fred, skal såmænd nok sætte dig på filter, så undgår vi jo dette scenario i fremtiden, ikk søde Anne??? smiley

Og igen, du læser ud af kontekst, det er umuligt at forsøge at forklare dig noget, så skal vi ikke bare slutte vores indbyrdes tilsvining med at sige
    Du får ret og jeg får fred, søde Anne.....

• #182   28. dec 2010 og så kan jeg iøvrigt heller ikke komme med en udtalelse fra dig om din hund ;O

• #183   28. dec 2010 Anne -med rotterne :"Ja det kan da undre mig at Line udtaler sig om at skrive barnligt eller grimt, eftersom hun selv gør det længere oppe i tråden og nu i PB´er.. "

Hvor er det lige jeg gør det?? Og hvorfor blander du dig....hmmm... får du det også bedre med dig selv så??;)

• #184   28. dec 2010 ja ja Anne, du får ret og jeg får fred.
    Du GIDER åbenbart ikke læse hvad jeg skriver.

Her er den så lige igen, bare så du kan læse det

J E G B E K L A G E R at jeg tydeligvis har misforstået noget.
    Kan du læse det nu??
    Og igen, din påstand om den tråd med at jeg for i flint, men det er ikke den eneste, du hentyder til, så kom endelig med ALLE de andre tråde, kom så med dem eller lad venligst være med at LYVE om mig og svine mig til.
    Jeg har BEKLAGET at jeg har misforstået, så håber jeg at du har fattet det denne gang.
    Og jeg vil altså heller ikke finde mig i at du sviner mig til og LYVER om mig, for det må du jo tydeligvis gøre, når du ikke gider linke mine såkaldte udtalelser.
    Jeg har ikke kunnet finde nogle steder, hvor du har udtalt dig om din hunds egetkønsagression, derfor må jeg tage den på min kappe, at jeg har misforstået og det har jeg sgu da skrevet flere steder, så fat det dog!!!
    Men igen, du får ret og jeg får fred, ok søde Anne?

• #185   28. dec 2010 Anne -hvornår lærer du det? det er altid schæferen der er den værste ;o)
    den race er sq syndebuk for mange ting smiley

• #187   28. dec 2010 How how how.......... Jeg føler mig forbigået........... Hvad med labben????

• #188   28. dec 2010 Anne -med rotterne :den med schæferen var ikke ondt ment og hvis du læser længere nede kan du se hvad min poient var! Var den ikke særlig modent??? Jeg skrev den da i det mindste ikke her inde, det var martine der gjorde det og hvad er der galt med den besked? jeg sviner hverken martine til eller hundene martine har! Men jeg syns det var helt på sin plads det jeg skrev

• #190   28. dec 2010 Jeg har intet imod schæferen. Min tidligere nabo har en og den er da vældig sød

• #191   28. dec 2010 TAK Hunden......... Nu har jeg det godt igen..........*GGGGGG*

• #194   28. dec 2010 Hunden - det kan jeg dælme godt forstå..... forstår heller ikke, hvordan jeg har kunnet være så dum, at anskaffe mig sådan en skummel køter.... og så hele TO gange?????

• #195   28. dec 2010 HB:

*Æv jeg vil elleres mega gerne have en labbe*

Så kan vi promenere på gaden og skabe rædsel..........Cooooooool!!

• #198   28. dec 2010 Hunden - i know smiley
    men er jo altså også blond ;o)

ved heller ikke lige, hvad der sker for den der grå farve, og lige ryg? smiley

• #200   28. dec 2010 klaaaaaart smiley

Det var en ulv! og den løb DEN VEJ ------------->

• #201   28. dec 2010 pas på i ikke får skældud for at lave sjov i tråden *G*

• #202   28. dec 2010 Hold da op en pæn, konstruktiv og sober tone der holdes her i debatten...

(ironi kan forekomme)

• #203   28. dec 2010 Nåååååå

• #204   28. dec 2010 <i>Jeg er sgi ligeglad med om DU syns jeg er indbegrebet af en kamphundeejer!</i>

Uha ja - det virker sandelig også sådan :DDD

Og nej, Line - jeg har det fint med mig selv - det behøver du ikke bekymre dig om - ej heller skal du bryde din hjerne med at jeg ikke burde ha en psykopat/steroide/kamphund - for det har jeg .. og der er intet du kan gøre ved det.

Dine billeder på din profil står enhver frit for at kommentere .. ellers må du slette dem - længere er den ikke.

Så nej Line - herfra hvor jeg sidder virker det ærligt talt mest som om at det er dig, der har det dårligt lige nu ... nogen stor psykolog er der ikke gået tabt i dig smiley

<i> ... iøvrigt - når man skriver FOR hvor der skulle ha stået FØR .. så kan man helt sikkert godt "kalde det" en stavefejl - for det er jo det, det er smiley ..</i>

• #205   29. dec 2010 martine hold da op hvor må du have det dårligt med dig selv!!!!! Hvor er det sørgeligt med så nogle som dig!!! Du skriver jeg er nærtagende!? Det er du da helt sikkert også! Det kan man da se på den måde du skriver til mig! Du er virkelig kun til at grine af! Jeg er da så voksen, at jeg ikke kommenter andres billeder....det er lige lidt for lavt at gøre...hehe...Men ja hyg du dig med at skrive sådan til folk, når man tydeligt kan se at du får det bedre med dig selv af det!!!

• #206   29. dec 2010 så magler jeg jo osse en undskyldning for DINE løgne og links til ALLE de tråde, hvori jeg har tudet.
    Har selv søgt og undet HELE 3 stk..... Vildt mange....(ironi kan bestemt forekomme)
    Men hvis du havde gidet læse alle mine indlæg idenne tråd igennem, så havde du nok osse læst for læææææææænge siden, at jeg skrev at jeg tog fejl. Men sådan går det jo, når man kun lynlæser et indlæg fremfor lige at lade den synke ind og læse den igen.
    Og nej, det er jeg heller ikke god til at gøre.

• #208   30. dec 2010 du får igen ret og jeg får fred, ikk søde Anne

• #209   31. dec 2010 Line J

Er det voksent at lade være med at kommentere på andres billeder ??

Dvs, at alle de, der har været inde og skrive på mine 3 hundes profiler og kommenteret på de billeder, der er af dem er nogle små barnerøve ???

Uha, du er godt nok roet lidt for langt ud på søen, Line ...

• #210   31. dec 2010 Martine, det er ikke voksent at kommentere et billede som du gør det!!! Lad nu vær med at spille så dum

• #211   31. dec 2010 ja ja Anne, så siger vi det. Du får ret og jeg får fred....

• #212   31. dec 2010 *fnis* Heino 1. b

• #213   31. dec 2010 Line J -

Jeg har ikke kommenteret dit billede, søde. - jeg har svaret på et spørgsmål som Charlotte stillede om jeg kunne fortælle hende hvorfor man brugte sådan en "bideting",som du gør med din hund, på følgende måde :

<På den måde som vi ser illustreret på billedet ? Nej !!

Som belønning til hunden i en træningssituation - jeg bruger en, der er noget mindre når jeg træner lydighed ind imellem - er den god.

Men den skal bestemt kontrolleres - at bare lade hunden stå og trække og trække formålsløst, tjener intet formål .. det er vist bare for at få hunden kørt træt.

Ikke dermed sagt at hunden ikke kan lide det - for DET kan den :)</i>

Det kan jeg godt se er yderst barnligt !!!

Og slet ikke at sidestille med at sende pb´er med små svinere, kalde folk dumme, kritisere schæferhunde og kalde andre hunde for "piss-hunde".

Nej, jeg kan godt se, at du da bestemt er den voksne og saglige af os to :DDDDDDDDDDD

• #214   31. dec 2010 - Martine -: Ja ja du har din holdning og jeg har min og jeg har aldrig kaldt nogle hunde for piss-hunde! Jeg er nok den mest voksne af os to, tak:)

• #215   31. dec 2010 *Charlotte DKK, "snob" : Ja man kan kigge på billederne, men tror også du ville blive sur hvis jeg kommenteret et af dine billeder, på en grim måde! Og en hund har ligså meget værdi uden tavle som med! Jeg ville ikke elske tavlen men hunden! Det andet vil jeg ikke svare på da jeg går ud fra at det ikke er til mig:)

• #216   31. dec 2010 fnis selv T.Hysted 0.A ;O

• #217   31. dec 2010 Jeg er ikke i tvivl om ar disse hunde er gode hunde i de rette hænder.
    Desværre er det de færreste ejere af disse hundetyper, der har de rette hænder.

• #218   3. jan 2011 1 gang pga en lille dansk svensk gårhund (han vel ogmærket) snappede efter ham de han snuste til ham, med logrende hale. i første omgang trak han sig tilbage og pev. prøvede selvfølgelig igen at tage kontakt til hunden, igen med logrende hale da den anden hund snappede igen og fik fat i den ene læbe, blev han sur FORSTÅELIGT NOK
    Der kan jeg så ikke forstå du ikke stoppede din hund, når den ikke selv kunne forstå en afvisning.
    Og jeg forstår heller ikke hvorfor der er behov for og fortælle at andre racer også skal forbydes. Der er stadig stor forskel på de enkelte racer, og for og blive en god ejer af en hund, bør man starte med og finde ud af hvilken egenskaber racen har og hvad den bliver eller har været brugt til.
    Og ud fra det tage de forbehold der er nødvendige.
    Lukker jeg mine ind i en fårefold hyrder de fårene, selv om de i generationer ikke har været brugt til og hyrde. Ergo, jeg holder mine hunde fra og rende ind til får.

• #219   3. jan 2011 Mandie F
    Pas på med at skrive sådan, du risikerer at rottefolket tænder helt af på dig.....;O

• #220   3. jan 2011 Nej jeg forstod godt det var den anden der bed. Jeg ville bare have fjernet min hund efter første markering , når hunden ikke forstod dens handling var uønsket.(hundesprog)
    Hundekørekort tror jeg så slet ikke på. De bliver kun en lille procent der vil tage det, og næppe dem hvor der er et problem.
    Ja, der er også problemer med andre racer. Ingen hund kan vel sige sig fri for at den kan bide.
    Rotten er også en hund man bør sætte sig ind i før man anskaffer sig den. Og ja den kan også være farlig i de forkerte hænder. Dog bliver der gjort et stort arbejde fra Rottweilerklubben for og undgå uheld og samtidig er rottweileren ikke så populær blandt de helt unge der skal have protensforlængere..
    Mit bud er forbud mod avl på blandingshunde af de listehunde og få mentaltestet hundene. Gøre et større arbejde for og undgå de havner i de forkerte hænder, og endelig ar ejerne generalt tager deres hund alvorligt. Det er ikke legetøj.

• #226   3. jan 2011 MajBritt
    Nu har din søn vel heller ikke hunden som potens forlænger, vel??? ;O

Og lad os da endelig give vore "dejlige" politikere en anerkendelse af at være kompetente til noget....

• #229   3. jan 2011 med mine erfaringer så har de ikke små tissere, nærmere ingen hjerne eller tisser ;O

Og så må jeg sgu da godt nok være godt udrustet, hvis det gælder *GGGG*

• #230   3. jan 2011 men synes sjovt nok at denne tråd er kommet langt væk fra oprindelsespunktet.
    fra muskelhund til tavle eller ej. Nå ja, tanker vandrer jo hos alle....

• #231   3. jan 2011 Charlotte nu er jeg nysgerrig, men hvor har du læst at Mandie F har 5 hunde, for jeg har ikke læst det nogensteder??

• #233   3. jan 2011 ok, havde bare ikke læst det, men kan det ikke tænkes at det var hendes forældres hunde???
    Og hvis det så var forældrenes hunde, så skal hun vel ikke lastes for at hun har betragtet dem som sine egne.
    For hvis det er sådan, jeg skal regne det ud, så har jeg da haft 8 hunde i mit liv.... altså når jeg regner dem med, vi havde da jeg var barn...

• #235   3. jan 2011 Måske ikke Charlotte, men selvom det var mine forældres hunde, så var det da mig, der stod for luftning, fodring osv af hunden.
    Det giver da osse en erfaring. Ligesom at det giver erfaring at køre i en lånt bil fremfor ikke at køre, hvis man kan stille det så firkantet op.

Af alle de hunde, jeg har haft kontakt med gennem mine kun 36 år, så er det kun den ene af vores nuværende, der har "tavle". ( skriver i parentes, da det er DRU tavle og har jo set jeres mening om DRU tavler før *SS*)

• #237   3. jan 2011 jeg provokerer aldrig ;O

Men seriøst, så må det da tælle som erfaring selvom man ikke har været ejer af hunden, når man faktisk har gjort alle de andre ting, der er forbundet med at have hund. Det vil jeg da mene....

• #239   3. jan 2011 Jamen hvorfor går det så ikke??? Kan godt se at rent juridisk har man ikke ansvar for hunden, når man ikke er myndig, men man ordner jo alt andet, så giver det jo erfaring/kompetence. Det er da logik.

Hvis man er grov kan man sidestille det med at køre bil, kører du i en lånt bil, så giver det jo erfaring fremfor at du slet ikke kører. Altså jeg synes det er logisk.

Men nå ja, jeg har jo aldrig ret alligevel ;O selvom man ikke kan få ret( ikke ret mht andres overbevisning *GG*

• #243   3. jan 2011 Nej Charlotte, det har jeg aldrig skrevet. Det skriver du med et ? bagefter.
    Har jeg slet ikke skrevet noget som helst om.

Hunden
    Nu er der altså lidt mere til det med at holde hund end at give den kiks og gå tur engang imellem.
    Men bare fordi man ikke sætter sig ind i racer, adfærd, træning og hvad der ellers er relevant for at man kan kalde sig erfaren i dine øjne, jamen så burde ingen mennesker have hund her i landet, da interessen jo skal starte et sted og jeg tror ikke at der er nogen mennesker, der vågner op en dag og siger til sig selv" Jeg vil sørme anskaffe mig en hund om et år, når jeg har læst alt litteratur, der er om hunde, for så er jeg en klog hundeejer".
    Forstår du hvad jeg mener???
    Interessen for hund kommer et eller andet sted fra og det er vel ved at man er vokset op sammen med hunde og har lært sig selv nogle ting med at lege med hunde, få den til at gå osv. Men det tænker en 10 årig vel ikke over medmindre mor og far står og skriger til barnet at de skal gå til træning med hunden. Nej, jeg er vokset op på landet og har altid haft hund, aldrig gået til træning med den, men den kunne de basale ting, da vi legede det med hunden, mine søstre og jeg.

• #246   3. jan 2011 Hunden
    Jeg behøver ikke at skulle forsvare noget, jeg ikke har udtalt mig om.

Man skal være førstegangsejer en gang, det er det, jeg mener. Man tager jo ikke bare ud og køber en hund fordi man lige får lyst til det.

Du har jo en vis ballast i form af det, du har erfaret med din barndomshund. Og det er da en erfaring, er det ikk`?

Charlotte
    Nu pointerer jeg lidt længere oppe, at hvis man ser bort fra det rent juridiske aspekt i sidespringet her og der mener jeg det som du f.eks skriver lånt kontra egen bil.
    Det kan så ikke sammenlignes og det er heller ikke det samme som at sige at køre bil kontra ikke køre bil.
    Enten har du hund og har haft hund i din barndom og derigennem fået lidt indsigt i hunde ( ikke nødvendigvis pløjet dig gennem flere tusinde lærebøger om alle racer, det er ikke det, jeg mener).
    Jeg tror som sagt ikke på at der er nogen, der ud af det blå vågner op en dag og pludselig vil have hund uden at have en vis form for kendskab til dyret.

• #247   3. jan 2011 Personligt kunne jeg aldrig drømme om at anskaffe mig kat, jeg har aldrig haft kat og vil heller ikke have det.
    Og jeg vil da heller ikke ændre mening bare fordi jeg ser en sød lille killing i en annonce.
    Det er det, jeg mener. Enten har du erfaring og lyst til dyret eller osse har du ikke.
    Giver det mening?

• #248   3. jan 2011 ja, det kan faktisk godt tænkes. Men det er da lige så meget de avlere, der sælger til dem, der er skudt i hovedet.
    De burde da lige så meget skamme sig som de, der køber hunde fra de avlere, ikk´?

• #249   3. jan 2011 Heino:
    Men det er da lige så meget de avlere, der sælger til dem, der er skudt i hovedet.
    De burde da lige så meget skamme sig som de, der køber hunde fra de avlere, ikk´?

- På det punkt er jeg MEGET enig med dig. Jo disse avlere skulle skamme sig, men de er jo pisse ligeglade med hvor hvalpene kommer hen, bare de får penge og slipper for selv at skulle beholde nogle de ikke kan komme af med.

• #250   3. jan 2011 Jeg synes ikke man kan kræve tavlepåbud på kun udvalgte racer -
    det bør være alle eller ingen.

Det ville desuden nok heller ikke være realistisk - hvis man tænker på hundens udvikling siden tidernes morgen.
    De forskellige racer er jo kommet frem via diverse blandinger m.m.
    og det er jo heller ikke kun Danmark der har ansvaret for de hunde der fødes -
    overalt i verden findes der utallige blandingshunde, med og uden ejere -

og det ville da være kynisk, synes jeg, så at skulle forsøge at nedslagte disse blandinger rundt omkring for at opnå total racerenhed.

Jeg synes blandingshunde har ligeså meget ret til nogle gode ejer-mennesker som racerene hunde har.

Jeg vil da 1000 gange hellere se, at man tog sig af de hunde der har det skidt eller står og mangler et hjem, fremfor at avle nye hunde - rene såvel som blandinger.

Desuden vil det nok også være meget mere realistisk, at man forsøgte at bruge energien og ressourcerne på at registrere hundene, både indenfor landets grænser såvel som dem der krydser ind -

særligt det sidste, bør man kigge grundigt på, da det er disse hunde der er svære at fremskaffe dokumentation på, og derved heller ikke kan afvises at stamme fra såkaldte hvalpefabrikker.

Ved registreringsopsyn, kan man bedre få fat på de useriøse, pengegriske og ansvarlige mennesker - og derved undgår vi nedslagtning af helt uskyldige, sunde og raske hunde...

• #251   3. jan 2011 Charlotte
    Hvis nu du læste det allerførste Line skriver, så skriver hun jo netop det samme som dig. Bare med anden ordlyd
    Tavletvang på alle racer (dit ordvalg)= tavlepåbud på alle racer (Lines/dit eget ordvalg). Sådan læser jeg det.....
    Men uanset hvad, så er det stadig langt væk fra trådens oprindelse.
    Hvor har den da osse været vidt omkring....

Men med alle de ønsker folk nu har herinde, jamen så kan jeg godt se, at der skal arbejdes. For enhver ændring kræver en start og den må komme fra en selv.
    Så, på med arbejdshandskerne, piger ;O

• #262   5. jan 2011 Sidder lige og undrer mig en anelse....

Majbritt har erfaring med nogle hunderacer uden at have ejet dem eller boet sammen med dem. Ok, fair nok, men hvordan kan hun have erfaring med nogle racer, når jeg ikke kan betragte min erfaring med hunde som noget, der er kompetencegivende???
    Og der spørger jeg dig, Charlotte, da du var en af de, der mente, at jeg kunne ikke bruge min erfaring fra mine barndoms hunde til noget. Men hvorfor kan Majbritt så i form af at være træner????
    Jeg er nødt til at spørge, da det er lidt dobbetlmoralsk holdning. Og nej Charlotte, jeg prøver ikke at svine dig til eller noget, tror jeg osse du ville opleve, hvis du sad overfor mig. Så ville jeg nok fremstå lettere forvirret i dine øjne.
    Og Majbritt, jeg prøver heller ikke at nedgøre din erfaring med hundene, har bare tidligere i tråden "diskuteret" netop det med erfaring..... Så synes det er godt at du har erfaring med hunde af alle racer smiley

• #265   5. jan 2011 Nej nej Majbritt, det var heller ikke sådan du skulle forstå den. Skrev dig "bare" på, så du ikke ville føle, at jeg overfaldt dig. Men jeg ved godt at det ikke er mig, du har diskuteret det med smiley

Charlotte
    Nu boede jeg så hjemme indtil jeg var 23 og havde da ansvar for husets hunde og det har altid været lab, siden jeg var 10 år gammel. Og jeg har da læst en smule om hunden, det er da klart, men jeg har mere aflæst hundene osv og det mener jeg jo så at det på samme måde som Majbritt giver erfaring. Godt nok er hun træner, det ved jeg og det vil jeg ikke negligere overhovedet, men tror nok at de, der har interessen for det sagtens kan blive trænere. Men ikke alle vil kunne blive gode hundeejere. Ja, man skal gøre sig klart hvad man har med at gøre og det har jeg da osse gjort med den næste race, vi skal have. Har indtil nu læst 4 forskellige bøger om racen, besøgt nogle venner der har en tæve af racen, kigget mange steder på nettet og føler derfor, at jeg mentalt nok er ved at være på rette spor til hunden. Men det er med stor overvejelse at vi vælger den hund.

Men tror, hvis vi skal være helt bundærlige, så er vi muligvis mere enige end vi regner med og det gælder for både Majbritt og Charlotte.... Jeg er sgu ikke så dumt et svin, som der er nogen herinde, der regner mig for at være...
    Og jeg er bestemt ikke så naiv at tro, at jeg kommer til at vide alt om min kommende hunderace. Jeg har bare sat mig et næsten uopnåeligt mål. Jeg vil nemlig have Danmarks bedste hund indenfor racen. Bedst bedømte, best in show osv. Disse mål har jeg og det vil jeg arbejde med sammen med vores kommende hund

• #266   5. jan 2011 Charlotte
    Altså, må jo desværre sige, at JO, den hund, vi skal have er med DKK Stamtavle og det er en meget anerkendt kennel i DK og Europa.

Chihuahua ved jeg ikke meget om, ved dog at de kan være tyraner af værste grad. Kender nogle hestefolk, der har en chi og 2 stk Bullmastiff. Og det er Chi´en, der er leder af flokken og bestemmer. Et noget så sjovt syn, når man kommer derop er, at den lille står og skælder vildt ud..... mellem benene på den ene af de store..... Simpelthen griner.....

• #267   5. jan 2011 Vi skal have en Dobbermann fra en kennel i Jylland. Det er en bekendts nevø, der har kennelen og det er faktisk vores bekendtes "gamle" kennel og hans blodlinier, der videre føres der. Min mand har tidligere haft 2 tæver derfra og det vil vi have igen.... på et tidspunkt, men ikke lige nu. Vi skal lige have vores eget hus først og så må vi se....

Ja, jeg har så aldrig hørt en chi knurre, har kun hørt dem gø og ellers set dem krybe langs paneler i huset. Men det er en sød race.....

• #271   9. jan 2011 Jeg kan godt undres over - hvorfor nogle til tider udtaler sig så generaliserende og forskelligt om en og samme hund?

At sige, at 'vores muskelhunde' i klubberne er ok, for det kan vi se, men alle andre skal bare nedslagtes.

Der har jeg meget svært ved at se hvor den generelle hundeforståelse er at finde i.

Ligesåledes, at jeg synes det er voldsomt kynisk at tænke og direkte tro på, at vejen frem er nedslagtning af en masse halvblodshunde, eller hunde med tvivlende papirer.
    Synes godt nok det er langt ude et eller andet sted - for det ser jeg slet ikke høre sig hjemme i hvad vores hunde har krav på af liv, som menneskets bedste ven.

Og nej, det er da også vanvittigt misforstået at tro at ren blodavl vil udelukke hvalpefabrikker - for hvalpefabrikker er netop primært opstået pga. efterspørgsel af rene racehunde i de dyrere kategorier, hvilket ikke kun betyder dårlig trivsel for hundene, men også indavl samt fald i værdi på hunderacerne.

Kommentér på:
Muskelhunde amok på hund og mand

Annonce