3.141 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

nyfødt hvalp med gane spalte nyfødt hvalp med gane spalte

Nogen af jer avler herinde der ca ved hvad en aflivning koster ?

Har talt med vagt dyrlæge i karlslunde da min egen dyrlæge i slagelse stiller om til dem .. , men han synes jeg skulle vente med at køre til min egen dyrlæge åbner kl 8 da kl vil være ca 8.30 før jeg er i karlslunde ..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyfødt hvalp med gane spalte
  • #1   28. dec 2010 Ved ikke hvad det koster, men man må godt aflive en nyfødt hvalp selv..

• #2   28. dec 2010 Cocio

Ej det kan man da ik gøre humant ?

• #3   28. dec 2010 Ta en anden dyrlæge i slagelse.. Hvem har du riinget til ?

• #4   28. dec 2010 Sørme nej om jeg selv gør det , det må dyrlægen ordne ,,

De åbner kl 8 så må jeg ringe der .

• #5   28. dec 2010
    *Charlotte DKK, "snob" .

Ja det skal hun , men det skal man bestille tid til .

• #6   28. dec 2010
    *Charlotte DKK, "snob" .

Kan ik nå at være der kl 8 så uanset hvad ringer jeg om 10 min og så kan det være jeg kan få undersægt mor og resten af kuldet samtidigt ..

• #7   28. dec 2010 9.45 får Bella som vi har døbt hende fred . Stakkels lille pige med gane spalte . pris 128 kr da det er nyfødt hvalp ..

Sørgeligt men lide skal hun ikke .

• #9   28. dec 2010 Næh men det er vel rart at vide hvor mange penge man ca skal have med, så man ikke står der og har for lidt med?

Godt hvalpen fik fred

• #13   28. dec 2010 Nej hold nu op for søren. Der er jo intet der tyder på, at TS hverken vil undlade at få hvalpen aflivet eller vente en uge og køre til Sverige for at få det billigere. Hun spørger, hvad det koster!!!!

• #14   28. dec 2010 *** Pinky Babs ** *

Helt ærligt , hvad giver dig ret til at skrive sådan ?

Jeg er sq ligeglad med hvad det koster , men jeg har vel lov til at forhøre mig hos de "kloge" herinde , men igen NEJ , det må man ikke for så tænker man penge og er åbenbart en dårlig hundeejer ,,, OMG ...

Nu var det ikke mig der ikke ville køre til dyrlægevagt , det var dyrlægevagt der ikke synes jeg skulle køre så langt når min egen dyrlæge kunne nå at åbne imens ..

Hvorfor skal man altid dømmes herinde når man spørger om noget ??!

Og tusinde tak til jer der så venligt svarede på mit spørgsmål eller prøvede på det .

Og jeg kunne da aldrig drømme om at tage livet af en nyfødt hvalp selv ej heller vente på billigere dage ..

• #15   28. dec 2010 HALLO!!!!! Det er IKKE nødvendigt at aflive en hvalp med ganespalte!!!!!! Hvad sker der????? - Har du fået det gjort?????

Skulle jeg så også ha aflivet min datter med ganespalte??? Og så siger du måske det ikke er det samme, men JO - Jeg kender da hunde der lever fint med ganespalte - de kræver bare speciel pleje som hvalpe!!!!!!!!!!

Mit motto har altid været "Lad være med at få børn, hvis I ik er klar til at tage dem med et handikap!!!" - Den er jeg altså nødt til at bruge her mht dine hvalpe også!!! SORRY; men jeg er rystet!!!

Du kan bruge pengene på at køre den lille til jylland, hvis du ik allerede har taget livet af den - så skal jeg opfostre den!!!

• #16   28. dec 2010 vildt at man kan sammenligne et menneske med en hund smiley nøj

• #18   28. dec 2010 Her havde den ikke levet længe nok til at nå dyrlægen, jeg havde aflivet den med det samme. At man kan redde mennesker med alverdens misdannelser, kan man ikke overfører til hunde, det eneste rigtige er at aflive hvalpen, det ved den alligevel ikke, så nej det er ikke synd for den.

• #19   28. dec 2010 Det er jo sindsygt at få den aflivet fordi man ikke GIDER give den den pleje den har brug for... Lille stakkel...

• #20   28. dec 2010 Hvorfor skal alt man skriver herinde , altid laves om til at man har dårlige hensigter............Jeg kan ikke se nogen steder at TS ikke vil få hvalpen til dyrlæge omgående................ Jeg kan KUN se et spørgsmål om , hvad man tror det vil komme til at koste......
    Kunne man ikke bare nøjes med at svare på det... ( hvis man kan )...
    R.I.P lille Bella......

• #21   28. dec 2010 Maria B
    GIDER?
    Ja, jeg gider da ikke at se en lille hvalp lide? Den havde i hvert fald også været aflivet straks! Hellere den får fred i en tidlig alder, end at den skal leve med en misdannelse.

• #23   28. dec 2010 Charlotte
    Jeg er normalt tilhænger af, at emner udvikler sig og det ene fører til det andet, men her synes jeg nu, det mere er rettet mod TS (nok mere Pinky's kommentar end din), som står i, hvad jeg forestiller mig er en lidt ulykkelig situation og der er INTET, der antyder, hun ikke vil den lille hvalp det bedste.

Hvis man synes, en debat om hvorvidt man bør "shoppe" dyrlægebehandling efter pris er interessant, kunne man måske lige i sådan et tilfælde her, udvise så meget pli overfor TS og hendes situation, at man simpelthen oprettede et nyt emne, så det ikke risikerede at komme til at virke som en kritik af hende

• #25   28. dec 2010 Jeg tror, at jeg ville have hevet fat i min nabo, der er landmand og har forstand på den slags og så få hvalpen aflivet med det samme. Den vigtigste prioritet må være, at hunden ikke skal lide længere end nødvendigt.

Maria - det er da egoisme i yderste konsekvens ikke at aflive en hvalp med ganespalte. Den hund kommer aldrig til at kunne spise og drikke selv - hvordan vil du have, at den skulle leve et godt hundeliv?

Det handler bestemt ikke om at gide, men at tænke på hunden.

• #26   28. dec 2010 SNOB: Jeg holder mig til emnet, kommer med kritik, men tilbød dog (desværre for sent) GRATIS min hjælp til at pleje/opfostre hvalpen! DU kommer med et personligt angreb mod mig. Vær rar (og inteligent nok) at blande dig uden om hvis du ikke vil ha en frysning! Dine kommentarer har intet med emnet at gøre, men er personligt rettet mod mig! Du ved det ikke er lovligt, så lad dog være!

En lille note: EN HVALP MED GANESPALTE LIDER IKKE. DET GØR IKKE ONDT PÅ DEN. DEN HAR BARE BRUG FOR OPFLASKNING MED BLØD FLASKE - GANSKE ENKELT!

• #27   28. dec 2010 Maria, lidelse handler om meget andet end smerte..

Det er dælme ikke i orden at lade en hund opvokse på en måde, hvor den til hver en tid kan blive kvalt fordi den tager sig en slurk vand af en vandpyt....

Det er virkelig topmålet af egoisme ikke at lade sådan en hund få fred.

• #28   28. dec 2010 Sorø 4180
    Beklager dit tab af hvalpen, men godt valg, du traf.
    Vi bruger dyrlægerne i Dianalund og kan kun anbefale dem, de er vildt søde derude.

• #30   28. dec 2010 Maria B

Nu stopper festen sq .

Hvalpen har fået fred , den kunne IKKE sutte ved sin mor .
    Og jo jeg gad skam godt flaske den op hvis ik det var fordi jeg viste den ville få et ringe liv som voksen med komplikationer !

Og dit personlige angreb på mig synes jeg på ingen måde du kan tillade dig !!! Hvad bilder du dig ind .

Derudover skulle den da ikke flaskes op uden sin mor og søskende ..
    Så nej jeg ville ALDRIG sende den ud af min dør til nogen andre . BASTA !!!

• #32   28. dec 2010 Til jer der er interesseret i at se de små er der billeder om lidt smiley

Vil i fred lille Bella og tak for de få timer vi måtte " låne " dig smiley

• #33   28. dec 2010 For det første - jeg ved godt man ikke kan sammenligne det, men; for et års siden fik jeg den dejligste lille West Highland White Terrier, Liva. Da jeg tog hende til den første dyrlæge fik jeg at vide hun var 99% blind på begge øjne - det samme sagde den næste dyrlæge. Men jeg valgte at beholde hende, for hun lider ikke under det, hun klarer sig lige så godt som min Cairn, man må bare ikke rykke rundt på ting smiley men bare det at have en blind hund sætter nogle grænser for en som ejer. Men jeg havde bestemt gjort det samme som TS; fået hunden aflivet, hvis den havde ganespaltning. En blind hund kan sagtens spise og drikke selv, men en hun med ganespaltning står til en virkelig hård opvækst og endnu sværere som voksen. Jeg kan godt forstå TS, det var det bedste for hvalpen.
    Hvil i fred, lille Bella - heldigvis havde du en ejer, som elskede dig højt nok til at du ikke skulle lide smiley

• #34   28. dec 2010 Jeg syntes også det er mest rigtig at aflive sådan en lille en,,selvom det er hårdt.
    Her er det sådan at vores egne dyrlæger ikk har vagt mellem 24 og 0800 der tager karlslunde over som immervæk er ret langt væk fra os

Til jer få der skriver negativt til Sorø kan jeg fortælle jer at hun bestemt ikk er ligeglad og ikk tænker pris mht hendes dyr.
    Hun er dyrens ven og gør alt der står i sin magt for dem og for de skal have det bedste.

• #35   28. dec 2010 Jeanette.. Siden hvornår er det blevet sådan i Slagelse.. Min dyrlæge havde da vagt juleaften ??

• #36   28. dec 2010 Jamen det husker jeg ikk,,men slagelse dyrehospital fortalte mig det har selv stået i kniben,,at turen til karlslunde tog længere end at vente til kl 8 hvor der blev åbnet.

Hvad tid var du til dyrlæge juleaften??

• #37   28. dec 2010 jeanette.. Jeg var ikke til dyrlæge,men forhørte mig lige hvem der havde vagten i juledagene,da vi var forbi og ønske god jul ;.-)

Hmmm er Slagelse DH mon ikke med i vagtordningen mere ??

Skal da lige ha forhørt mig,da mine hunde under ingen omstændigerheder skal på karlslunde..

• #38   28. dec 2010 jo de er,,men efter kl 24 og indtil 8 ommorgen er dte karlslunde,,som jeg forstod og Sorø fik samme besked imorges.'

Dvs ringer du kl 22 om aften er det stadig de lokale der har vagten

• #39   28. dec 2010 Stine M

slagelse havde nogen af juledagene og rude nogen og sorø nogen , kan ikke huske hvem der mere er med i vagt ordning . men igår var der rude der havde vagt men fra kl 24 skal man køre til karlslunde og det er da et stykke væk ,,

jeanette-Antisnob:-)) N

Tak for de rosende og søde ord og ja pengene er ikke det vigtigste for mig det er dyrenes velfærd .. Og mener bestemt det var det mest humane at gøre med lille Bella , selv om jeg helst havde beholdt hende, men det ville være egoistisk og ikke i hvalpens tarv ..

• #41   28. dec 2010 Sorø og jeanette.. Ringede lige til vetsygeplejsken og ja i har sgu ret.. Dog er det op til den enkelte dyrlæge,om vil sende folk afsted eller de selv tar tlf efter kl 24..

Lorte ordning i mine øjne smiley

• #42   28. dec 2010 Stine M

ja det er en lorte ordning , for der er sq langt til karlslunde hvis det går helt galt ...

• #43   28. dec 2010 Sorø.. ja det er der.. smiley

• #44   29. dec 2010 Charlotte.. Ved ikke det ville være nemmere.. Men måske hurtigere.. Jeg tænkte nemlig på Fakse,men det tar lige så lang tid...:-(

• #45   29. dec 2010 Hunden,,man må ikk aflive mennesker...det her er en hvalp et dyr....

Iøvrigt er der mange børn somikke burde sættes i denne her verden,men det er jo en anden snak!!

Jeg oplevde en episode den anden dag i Bilka som har forgulgt mig,,en familie med 3 børn,,deres dreng ca 9 år sad i rulle stol,han kiggede op et par gange du ku se hnas blik at han stadig forstod noget,,en datter på 6 år rendte frisk rundt den sidste sad i vognen,,hun var vel omkring 4 år og mongol,,og denne kvinde var igen høj gravid!!
    Det er så grotesk og egoistisk efter min mening og det ville det også være at beholde denne hvalp,,og jeg kan love dig Soør har grædt sine tårer...

• #46   29. dec 2010 Jeanette - det er jo svært at gøre sig til dommer over andres livskvalitet.
    Ingen ved, hvad der er kommet til drengen i kørestolen. Det behøver ikke at være en medfødt defekt han har. Og pigen - jamen mennesker med downs syndrom kan i allerhøjeste grad leve et liv med livskvalitet, så her kan man ligeså vel argumentere for, at det er egoistisk at abortere barnet.

Der er ingen der siger, at den mors graviditet ikke er blevet tjekket i hoved og ende for kromosomfejl og misdannelser. Barnet i maven kan sagtens være sund og rask...

Jeg ser ikke egoismen - men synes det er vildt, at sådan en familie har et overskud så stort, at de kan magte det.

• #47   29. dec 2010 Enig med CH, men jeg kan sagtens sætte mig i dit sted Jeanette.

• #48   29. dec 2010 CH ja sådan kan man også se det,og måske du har ret
    Min tanke gang var bare man simpelthen ikk har lov at sætte flere børn i verden hvis de får sådan et liv.....ved ikk hvorfor den drengs blik har forfuglt mig siden

• #49   29. dec 2010 Vil så lige indskyde at jeg INTET har imod mongol børn,,syntes faktisk de er super skønne og har altid gjort det

Kommentér på:
nyfødt hvalp med gane spalte

Annonce