{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blød Westie
  • #1   2. jan 2011 Det kommer an på om den bliver klippet eller trimmet. Hvis den bliver klippet får den blød pels. Hvis den bliver trimmet er den mere ru i pelsen.

• #2   2. jan 2011 Det er en ruhårs race og den skal trimmes. Ødelægges pelsen ved at den klippes bliver den blød.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 47 Svar: 189
    #3   2. jan 2011 Hvordan mener du man "ødelægger" pelsen ved at klippe den?
    Det du "ødelægger", er det ikke udelukkende dens mulighed for at udstille?

• #4   2. jan 2011 ikke alle Westier eller andre ruhår terrier der skal trimmes har den ruhårede pels, der er nogle der er født med den bløde pels, kaldes ''bam bam'' pels, og den kan være svær at trimme ,så derfor kan det ofte være nødvendigt at klippe den.

• #5   2. jan 2011 Hallo Westie opdrættere! fortæl om klipning kontra trimning og deraf eksem!! i mange tilfælde

• #6   2. jan 2011 En af mine venner har også en westie. han er heller aldrig blevet ruhåret smiley

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#7   2. jan 2011 Okay, men hvad hvis man falder for en ruhåret Westie, ville der så ske noget ved at man "klippede den blød"?

• #8   2. jan 2011 Er det ikke lidt noget skidt at avle westier som via deres bløde pels ikke lever op til standarten? Jeg mener de skal (!) jo være ruhårede.....

• #9   2. jan 2011 Det kommer du vist til at uddybe...?

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#10   2. jan 2011 Anne Julie F - Hvorfor skal man leve op til racestandarden, hvis man hverken skal avle eller udstille, men blot skal have en udvidelse af familien?
    Jeg kan personligt bedre lide bløde hunde,fremfor rødhårede.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#12   2. jan 2011 Ja, 100% enig, men der er vel intet problem i at klippe dem, hvis man bedre kan lide det? Det er det jeg gerne vil have at vide.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#14   2. jan 2011 Nu bliver jeg nød til at lege djævelens advokat.
    Hvorfor bør man ikke klippe en Westie?!
    Kan det give allergiproblemer.
    Jeg er da ligeglad med om racestandarden ikke er sådan, jeg skal ikke udstille min hund, men have en blød og lille ven.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#17   2. jan 2011 Du har da seriøst mangel på argumenter.
    Det er da fint nok at sige den er beregnet til at have ru pels, men det skader jo ikke at gøre den blød, så vidt jeg ved.
    Så kunne du jo evt. foreslå en race der mindede om Westien.

• #19   2. jan 2011 Alexander.. nu laver du jo tråde konstant om hvilke racer du skal vælge osv.. du må da snart have fundet det, som passer til dig... en Westien er nu engang en race, som er ruhåret.. så hvis du vil have en blød hund, så køb en westie og klip den....

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#21   2. jan 2011 Louise - Kan ikke se problemet ved at læse på lektien før man vælger en race, man skal have i omkring de 10 år.
    Er det ikke meget normalt, eller hvad?

Mikala - Jeg kan da ikke se hvorfor jeg skal argumentere for at klippe den fremfor at trimme. Jeg spørger bare ind til dem der rent faktisk ved noget om Westier, om det er klogt at klippe den for at få blød pels, eller om det ville kunne give problemer. Der vælger du så at sige at det burde man ikke fordi at det er en ruhåret race? Det er da ikke et argument for at man ikke måtte klippe den.
    Men det ville være et argument at sige *hvis* den kunne få allergi af at blive klippet.
    Se så var det jo en helt anden sag.

Men jeg ville nu enlig bare gerne vide om der ville komme noget faktisk dårligt, ud af at at klippe den.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#23   2. jan 2011 Kan i ikke lige fortælle hvorfor i næsten hentyder til at jeg spørger ind til jer "kloge" mennesker om forskellige racer, så man er sikker på at man ikke køber katten i sækken.

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#24   2. jan 2011 Mikala - Jeg er da sikker på at 90% af alle tråde der bliver postet herinde ville kunne findes på nettet.
    Men nu ville jeg da bare benytte muligheden for at spørge herinde, da man i de fleste tilfælde faktisk ender med at få mere ud af det i siger herinde end hvad der står på nettet.

• #25   2. jan 2011 En Westie med blød pels er ikke en westie.
    Hvis du vil have en hund med blød pels, så køb en race med blød pels.

Et sidespring, så ved du vel hvad racen egentlig hedder? Ellers er det måske ikke liiiiige det rigtige.

• #26   2. jan 2011 Alexander.. alle svarer jo.. men du bliver ved og ved, og det gør du i alle dine tråde.. fint du undersøger grundigt før du vælger race, men det er lige som om, at du gerne vil have diskussionen... lidt Rasmus Modsat.... men ja jeg kan jo misforstå dig smiley

• #27   2. jan 2011 hvor er westie opdrætterne ?

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#28   2. jan 2011 Me me me me - Hvad racen hedder? West Highland White Terrier, det er bare nemmere at skrive Westie hehe..

Louise - Nej, det jeg fisker efter er enlig bare om der kan ske noget ved at man klipper den, i forhold til allergi osv...
    Har jeg både skrevet her: Okay, men hvad hvis man falder for en ruhåret Westie, ville der så ske noget ved at man "klippede den blød"?

Her : Nu bliver jeg nød til at lege djævelens advokat.
    Hvorfor bør man ikke klippe en Westie?!
    Kan det give allergiproblemer.
    Jeg er da ligeglad med om racestandarden ikke er sådan, jeg skal ikke udstille min hund, men have en blød og lille ven.

Og ja jeg kunne blive ved.
    Men i bliver ved med at sige "Jamen, det er en ruhåret hund, køb en blød hvis du vil have en blød."
    Altså det kan jeg jo ikke bruge til noget.
    Prøv at sæt jer bare en lille smule ind i min situation.
    Jeg prøver på ingen måde at starte en diskussion, det ville være dejligt hvis der bare var en der kom med et kort svar "Jo, der kan ske det, det, det og det." Altså det ville jo være meget nemmere, kan i føle mig?

• #29   2. jan 2011 Jeg har sat mig ind i din situation sammen med mange andre og har svaret på spørgsmål om mange racer, men du har tendens til at blive ved og ved... og vores svar er aldrig de svar du vil have... jeg kender ikke racen ret godt, men den skal være ruhåret, så hvorfor ønske sig en hund, hvis man ikke ønsker sig den pels den har..

• #30   2. jan 2011 Dine tråde ved en hurtig søgning.. er sikker på at der er flere... og igen så føler jeg lidt, at du allerede har en mening om de forskellige racer, og så spørger du alligevel og er ikke tilfreds med de svar du får.

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=434799

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=434221

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=434967

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=434041

http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=428780

• Alexander V
    Alexander V Tilmeldt:
    maj 2010

#31   2. jan 2011 Hvad er din pointe med de tråde der?
    Jeg prøver faktisk bare at finde en race der passer til mig.
    Kan ikke se hvad problemet er med nogle af de tråde der?
    Prøver du nu at spolere den her tråd eller hvad er din hensigt?
    Vil du have mig til at sige undskyld 1000 gange?
    Jeg prøver bare at få svar fra mine spørgsmål om der kan ske noget ved at man klipper en West Highland White Terrier i forhold til allergi?
    Men det kan jeg ikke få svar på fordi, at du er ved at ødelægger denne tråd.

• #32   2. jan 2011 jo men det er nok måden du gør det på... hva med at skrive til en af dem som opdrætter racen, som er herinde... de kan svare på alle spørgsmål omkring deres race... og de kender dem bedst.

• #33   2. jan 2011 Jeg ved ikke ret meget om Westi eller Cairn pels, men jeg har stået udenfor en hundetrimmer og set en ung mand trimme en Cairn.
    Det var ikke rart at høre på!
    Jeg måtte forlade butikken uden at få købt det, jeg kom for.
    Så ondt gjorde det, at høre på.
    Om hunden var specielt sensibel eller den unge mand uøvet skal jeg ikke kunne sige.

• #35   3. jan 2011 Er Westie opdrættere lige så bløde i pelsen, som nogle af Westierne !!!!!!!!!!! HVORFOR kommer I ikke på banen og fortæller hvad der er ret og forkert!!

• #36   3. jan 2011 ''Alexander'' Der sker intet ved at klippe din Westi, så længe du ikke skal bruge den til udstilling, som jeg skrev tidligere, er det ikke alle der kan trimmes , men hvor det så er nødvendigt at klippe, og ja så selvfølgelig kan den klippes, og det sker der intet ved, Jeg har klippet en Airedal terrie for mange år siden netop fordi den havde været til en hundeklipper der havde trimmet den , og hun havde flået/ revet hårerne af den så den havde fået eksem defor blev den klippet fremover.

• #37   13. jan 2011 Undskyld mit sene inlæg men ruhårede hunde får altså ikke Eksem af at blive trimmet!!!!

Det mange hundesaloner gør galt er at de vasker hunden enten inden eller efter hunden er blevet ordnet, Dette gør at porene åbner sig og derved er der stor risiko for at hunden får eksem.

Hunden må ikke vaskes 1 uge inden trimningen og heller ikke 1 uge efter.. altså...

Et eks.

Dag 1 Vask
    dag 2
    dag 3
    dag 4
    dag 5
    dag 6
    dag 7
    dag 8 Trimning
    dag 9
    dag 10
    dag 11
    dag 12
    dag 13
    dag 14
    dag 15 vask

Udover det ville jeg ALDRIG lade en blødpelset westie trimme da det nemlig gør skide ondt (undskyld sproget) Prøv at hive dit eget hår ud, gør det ikke ondt??
    Derimod ville jeg til hver en tid få en ruhåret trimmet/håndplukket.

Der er jo mange måder at trimme en hund på.

Trimning med maskine
    Trimning med kniv
    Trimning ved hånd
    og Klipning med saks

Kommentér på:
Blød Westie

Annonce