Er prisen fast??? hvad synes i?? Er prisen fast??? hvad synes i??
Nu ser jeg en masse annoncer herinde, man ved jo aldrig om drømmehund nummer 2 dukker op lige pludselig, men jeg møder konstant en masse annoncer hvor der i "chatten" bliver spurgt om prisen er fast..
Hvorfor er det man spørger om det som det første?
Hvorfor vil man ikke give det for hunden som den er sat til hvis man virkelig er interesseret i den?
Er prisen så vigtig for nye hundeejere så det er det første man bør spørge ind til når der nu er sat en pris?
Er det okey at presse prisen ned på hunde? viser det
ikke mere at man ikke ønsker at ofre ret meget på en hund?
- Det er oftest de billige hunde der endda bliver spurgt om prisen er fast på..
Hvad er jeres holdning?
Hvad tænker i når i selv har en annonce til salg og de første flere kommentare er om prisen er fast osv??
Jeg spørg af ren nysgerrighed , nu har jeg ikke selv hunde til salg, men havde jeg selv det ville jeg aldrig sælge min hund til en der starter kontakten med at spørge om prisen er fast= de vil ikke ofre for meget på hunden... synes ikke selv det virker ret seriøst.?? Det jo levende væsener hvor alt andet for mig er mere vigtigt end at spare lidt penge..
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
dec 2009
Følger: 30 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 566
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.816
dec 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 86 Svar: 1.133
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
I øvrigt syns jeg det er rigtig dårlig stil at prutte om prisen på et levende væsen...
mar 2006
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 6 Emner: 36 Svar: 1.176
for en hvalp - hvalpen som var et stort stykke over de 8 uger - og jeg skulle køre fra Lolland til Jylland for at se og evt. hente hvalpen - og det koster altså nogle penge.
Sælger ville kun sælge til de 15.000, - og jeg må så sige OK - deres valg
Jeg var ikke desperat - det var jeg for 4 år siden - og ville have betalt hvadsomhelst ;0 - og gjorde det også :0)
Lige nu venter jeg på at der bliver født hvalpe i en kennel i USA - og håber at få en hvalp derfra.....som vi fik for knap 2 år siden.
Men er det OK at prutte om prisen hvis der ikke er købere?
Ikke voldsomt meget - men i min situation hvor hvalpen ikke var solgt og jeg ville have dækket mine kørslesomkostninger?
Jeg prutter altid om prisen til loppemarkeder ;0) - ved godt at det ikke er det samme med vapser - men ofte ser jeg den "dyre" hvalpe være nedsat med kr. 2000,- efter et stykke tid....
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 71 Svar: 917
Jeg tilslutter mig de andre - fandt jeg drømme vapsen, ville jeg betale uden at blinke og have sparet op til det - det ville desuden heller ikke være herinde jeg fandt den.
Derudover tror jeg også det i mange tilfælde er folk der ikke har sat sig særlig meget ind i det at holde hund og hvad en sund hund er, skal være tjekket for og kan koste.
-Det er vel også derfor der er et marked for billige blandingshunde?
Hvis det er en ældre hund ville jeg personligt som sælger, sige pris før hjem - men jeg ville nok heller ikke sælge til en der så prisen som værende det vigtigste.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 26 Svar: 579
Ingen grund til at se hunden, hvis prisen ikke er rigtig, spild af tid for alle.
Så derfor er det da Ok at spørge om prisen er fast, som noget af det første, hvis man synes den er for dyr.
Jeg købte Benny gennem DBA, vi kørte fra RIngsted til Ålborg, sælger gav 500 i rabat allerede i telefonen, da vi kom så langt væk fra.
Han var nu så billig at jeg havde betalt uden brok selvom vi skulle køre langt, det kunne vi jo bare lade være med.
Jeg har fint råd til at have hund, og betale dyrlæge mm, hvis det skulle blive nødvendigt.
Og Benny har jeg bestemt ikke fortrudt vi hentede, han er HUNDEN for mig
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
Men hvorfor er det sælgers problem at du har langt at kører? det kan da ikke være deres problem at du -eller andre- falder for en hund der bor langt væk..?
Det må da være for købers egen regning at man vil have en hund langt væk fra??
Det ihvertfald min holdning...
Forelskede jeg mig i en hund i jylland måtte jeg da selv stå for udgifterne til at hente den når det mig der ønsker hunden
Havde jeg en hund til salg ville jeg da ikke betale for at andre kunne hente hunden hos mig.. jeg må da også selv kører til københavn når jeg vil købe kage udstyr- de deler da ikke transporten med mig
Jeg synes det er helt iorden at snakke om prisen senere- at man som sælger også sætter en højere pris for at få seriøse henvendelser og så kan man senere vælge at slå noget af prisen når man finder den rigtige køber.. men det skal ikke være det første man tænker på når det handler om hunde efter min mening..
Der skal bare være forskel på levende og matrielle ting ..
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.974
men jeg synes bare ikke det iorden at starte med at spørge om prisen er fast.. Vil man ikke give hvad ejer ønsker føler jeg ikke man vil ofre nok på sin hund på en måde..
så kan man jo kikke på de hunde der er billigere...
om prisen så er realistisk er så en helt anden snak.
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 106
Det er vel frit at stille spørgsmål?
Jeg mener godt man kan være en god hundeejer, selvom man spørger om en pris er fast, ligeså vel mener jeg, at man sagtens kan være en god opdretter selvom man siger, at prisen er fast, eller at man gerne vil gå lidt på kompromis.
Mit urin kan i hvert fald ikke gå i kog over om man spørger....
Det er vel bare at sige, som opdretter... "Nej, prisen er fast - den er ikke til diskution..." .. slut-prut-punktum-finale..... Så er den ged ikke længere...!
Personligt stiller jeg ikke spørgsmålet, fordi den race jeg søger, der er prisen ligesom mere eller mindre fastlagt, når jeg kræver en DKK hund....
Jeg ved, hvad jeg sådan ca. skal give.
Det vidste jeg inden jeg tog kontakt til opdretter - vi har aldrig drøftet prisen. Hun sagde bare..."Den koster 12.000..."... "Det er bare fint," svarede jeg...og så var den and barberet....
altså... spørg hvis du har brug for at spørge, lad være, hvis du ikke har.... Verden er den samme om du stiller det spørgsmål eller ej... Der er andre ting her i verden, der kræver vores analyse og dybe opmærksomhed, end uskyldige spørgsmål...
Sådan ser jeg på det....
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Synes det er uhøfligt at prutte om prisen når vi taler om hunde. En hund koster det den koster. Det er ok at spørge om prisen hvis den ikke er der, men man skal ikke prutte om den.
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
Vi fandt Nala herinde.... 8 mdr gammel.... der stod såmænd en pris på hende, men den ville jeg ikke give.... og havde ikke travlt med at finde en ny træningsmakker til M....
Jeg skrev en pb til sælger, at jeg var interesseret, men ikke havde intentioner, om at give prisen, da jeg oveni skulle ud og ofre på sterilisation af hende.....
forklarede, hvad vi kunne tilbyde hende, hvad hun skulle bruges til, og fortalte om vores to andre hunde....
jeg meldte klart ud, og sælger kunne bare have sagt nej....
vi ville gerne give Nala et godt hjem, men sq ikke for samme sum, som vi kunne have fået en lille 8-ugers hvalp til..... (selvom det endte der alligevel)
det kan jeg ikke se noget forkert i....
vi mangler ikke penge, vores hunde mangler INTET, og har det godt alle 3
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 43 Hunde: 4 Emner: 150 Svar: 9.054
ikke sælgers problem... i know...
men som jeg så på det... hvis de mente at hun kunne få det godt hos os, var de villige til at gå ned i pris....
Ej - i vores situation, var det omvendt... de valgte at gå ned i pris, for at hun kunne få et godt hjem..... de kunne klart ikke vide, hvad de sendte hende ud til, men jeg forsøgte så godt jeg kunne, at sikre dem.....
og tror begge parter var tilfredse, da vi kørte sydover med tøsen i bilen
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
Jeg ville aldrig spørge om prisen som det første, men det ved du søde ;O)
Men er det en blanding´s hund/huskat, ville jeg nu gerne prutte om prisen hvis den ikke er rigtigt.
Er det stamtavle hund/kat ville jeg aldrig prutte om prisen, da det er de færreste der faktisk tjener penge på deres hvalpe.
I i hvert fald de racer vi har kigget på...
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Jeg har ikke noget imod man spørger til prisen. Jeg har nemlig ikke skrevet det nogen steder, men jeg har noget imod at det er det eneste spørgsmål. Selvom de reagerer på min mail er jeg ret sikker på jeg ikke vil sælge til dem.
jul 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 37 Svar: 357
Når det så er sagt, så ville jeg til hver en tid sælge, til dem som kunne tilbyde det hjem jeg syntes passede bedst. Også selvom de ikke kunne betale "fuld pris". Dem med flest penge er jo ikke nødvendigvis de bedste hundeejere...
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Nogle mennesker har gjordt det til en vane altid at "prutte" om priser. Dette kan være en grund. andre grunde kan være helt reele økonomiske overvejelse.
I mit tilfælde f.eks Jeg har brugt rigtigt mange penge på dyrelægeregninger den sidste tid. Derfor har jeg kun mulighed for at købe en hvalp til max 6000kr. + ca, 1500kr Sygeforsikring. Ellers må jeg vente og spare op.
Hvis jeg skulle støde ind i den helt helt rigtige, uden overvejelser, Store næsegruse kærligheds hund. Inden jeg har fået skrabet de nødvendige ca 10.000 sammen.
Ja så Kan jeg godt se hvordan det kan være fristende at prøve på at "prutte"
Jeg er sikker på der kan være mange andre grunde og at ikke alle er et spørgsmål om ren nærighed.
maj 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 70 Svar: 1.491
Det er nemlig rigtig og det er ikke kun "netto generationen" som en nævner, det er alle typer der prutter ;O)
Har haft en mand på 93 der pruttede om prisen på pille man skal spise mod hård mave ;O)
Han fik 9 kr i rabat og han var tilfred ;O)
Dette var i en alm superbest ;O)
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 40 Svar: 388
Hvorfor er det lige præcis, at man ikke må spørge ind til om man kan slå af i prisen pga afstanden? Tænker her, at hvalpen var pænt over 8 uger, og så kunne man måske indgå et kompromis? Ikke voldsomt pænt, den måde du formulerer dig på, er det kun din mening, der gælder eller?????
Og nej, jeg kender ikke til situationen, synes bare, din kommentar er lidt upassende.
maj 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 691
Synes iøvrigt det er ligeså vanvittigt at sælgere ofte blir sure over reele spørgsmål som DE har udeladt at svare på i deres annonce.. Sommetider ser man jo annoncer:
Hund - 2 år - sælges
Nååå.. Jamen.. Så køber jeg da den uden at stille yderligere spørgsmål!
*SUK*
Nå, det var vist dagens galde..
okt 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 138 Svar: 2.087
Jo, man kan faktisk godt prutte om prisen i en butik, når man kommer langvejs fra. Har selv prøvet det, så jo.
Derudover så har du ret, man prutter ikke om prisen på sin drømmehund, men alt andet, Prut løs. Du betaler da heller ikke 200.00 for en Mercedes i København, hvis du ved at du kan få den til 150.000 i Viborg. ( dårligt eksempel)
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 35 Svar: 1.212
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Jeg købte Silas for 7000 kr. - min søster gav 3000 for hans kuldbror. Det er ikke noget jeg er sur eller fornærmet over. For det var opdrætter der valgte at et underbid, som min søsters har, betyder at hunden koster noget mindre. Også selvom Silas viste sig at være meget uden for standart, så fortryder jeg ikke at jeg gav 4000 kr. mere.
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 1.341
Jeg ville heller ikke have noget imod at folk spørger til prisen, men hvis de sender en mail hvor eneste indhold er et spørgsmål til prisen så synes jeg det er dybt useriøst..
At man vil have dækket sine tranportomkostninger dækket og man gør det til opdrætters problem at man har valgt en opdrætter langt væk, synes jeg er helt forrykt...
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
Jeg kan ikke se et problem i at spørge om prisen og den som mange bruger med, at man vel kender prisen på den race, man gerne vil købe holder altså ikke, for hvor H skulle man vide det fra, hvis man ikke må spørge om den ??
I butikker mm. SKAL prisen være tydeligt angivet....hvorfor er det anderledes bare, fordi det gælder hunde ??
- ved godt, at man kan argumentere for at det er et levende væsen og blah blah blah, men man har vel som køber ALTID ret til at få prisen afvide, inden man måske kører langt for at se kræet, og så måske finder ud af, at man slet ikek har råd til en hund fra lige den avler fordi avler mener hunden skal koste en herregård istedet for den bondegård man havde forestillet sig - det er vel også de færreste der har uanede midler/muligheder - og hvorfor SKAL folk egentlig også have det bare, fordi de skal købe en hund ??
Personligt kunne jeg aldrig finde på at spørge om prisen som det første, da jeg mener der er andre ting jeg gerne vil vide inden jeg overhovedet overvejer køb, men jeg vil da gerne have den afvide, inden jeg får spildt både sælgers og min egen tid på en sludder for en sladder...er jeg så en dårlig køber, at jeg måske spørger i første tlf.opkald/mail whatever, so be it
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 90 Svar: 1.307
- har også selv tidligere solgt katte(for 100 år siden) på afdrag, hvis køber kunne tilbyde hvad jeg mentevar etskide hamrende godt hjem, men ikke havde alle pengene på en gang...betyder ikke at pengene kommer før og/eller jeg bare ville af med katten, men at jeg prioriterede det jeg mentevaret godt hjem.
Betaling og kvalitet hænger altså ikke altid sammen !!
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.904
Den ene kigger på sin vare og vurdere hvad han synes den er værd.. sætter en pris som han selv ville give og det er så prisen...
Og så er der sælgeren som vurdere at ofte gives et afslag i en handel, så derfor sætter han prisen i den høje ende af hvad han synes varen er værd. Så der er lidt at handle med...
De to typer går ofte skævt af hinanden i marked...
jan 2010
jan 2010
jan 2010
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 18 Svar: 123
Jeg spørger gerne til prisen, men er det hundén, så betaler jeg hvad der betales må.
Jeg synes egentlig det er i orden at høre om prisen er fast, og er den det, så må man jo betale eller finde en anden hund.
Vi har eks. søgt efter hund i et stykke tid, og vi så bl.a. på en islandsk fårehund. Hvalpen var 7 måneder, og de havde stadig dens 6 søskende.
De stod til 3500,- sat ned fra 5500,-
Vi valgte dog at sige nej til denne hvalp, ikke pga. prisen, men fordi den var sky og vi fandt ud af at den var opvokset i en boks i en stald da vi kom derover.
En uges tid efter fik jeg en besked fra sælger, om at hun nu havde sat hvalpen ned til 2500, om jeg så ikke godt ville have den?
Det synes jeg er for meget. Det viser blot at sælger ikke har kunne komme af med sine hvalpe, og nu er personen desperat.
Jeg kunne aldrig finde på at købe en hund som jeg egentlig ikke ønskede, bare fordi den var billig.
Heldigvis har vi nu fundet en skøn hvalp på 6 mdr. som sælger selv foreslog at tage 500,- af prisen, da vi har langt derop. Det synes jeg derimod er i orden, men ikke en nødvendighed.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 18 Svar: 123
Synes ikke man kan tillade sig at forvente nedslag pga. afstanden. Man får jo heller ikke benzinpenge for at tage rundt og kigge..
mar 2006
Ligeledes var andre hvalpe fra anden opdrætter tidligere på året sat til salg til kr. 15.000 og bleve senere sat ned til 13.500 og senere til 11.000....
Jeg synes så at det må være lidt med udbud og efterspørgsel....har man som opdrætter is i maven - så venter man selvfølgelig bare - men jeg synes ikke at det gør mig til et dårligt hunde-menneske at jeg prutter med prisen.
Måske jeg er en mærkelig opdrætter - men jeg henter gerne folk ved færgen så de kan spare at tage bilen med over når de skal besøge os
mar 2006
sep 2008
Følger: 29 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.238
Jeg er da temmelig sikker på at jeg ikke får en pose varer billigere i Netto i Jylland, end jeg gør i Netto i Nakskov, bare fordi jeg har brugt diesel og færge på at komme dertil.. En større varer heller ikke, kan jeg prutte den ned i den anden ende af landet kan jeg da nok også her, men jeg får da ikke ekstra rabat til transport.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 499
så vil jeg siger du skulle kigge efter en anden hund, syntes virkelig ikke det er sælgerens problem, at du skal køre lang og det koster penge.
Har slev vært udsat for det samme, hvor jeg har solgt ting, og folk fra københavn virkelig gerne vil hente, hvis jeg gik 3-4000 kr ned i pris, men kan da på ingen måde se hvorfor jeg skulle det..
mar 2006
Om jeg så henviser til at det vil koste at køre langt - eller jeg "bare" prutter om prisen - det synes jeg så kan være lige meget.
Der er så andre der synes noget andet.
Vi er heldigvis ikke ens allesammen ;0)
Jeg må leve med at opdrætteren afviste mig - og det lever jeg fint nok med - jeg kendte den eventuelle konsekvens da jeg tilbød de 14.000,-
mar 2006
Her venter vi så fortsat på at der bliver en lækker hvalp klar i USA :0)
Er prisen fast??? hvad synes i??