1.095 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Prutte om prisen?? Prutte om prisen??

Jeg sidder og kigger i marked og undrer mig DYBT... Jeg ser ofte hunde til salg, hvor der er stillet spørgsmål om prisen er fast og ind imellem er der endda nogle, som skriver "jeg vil gi`så og så meget, for mere har jeg ikke råd til"......Er det kun mig, der finder det rystende???? Er "man" klar over hvad det koster at holde hund i 10-14 år??? Købsprisen er altså den billige del af at have hund.. Det kan godt være at jeg forarges nemt ind imellem, men jeg kan bare ikke fatte det..... Hvis man falder for hunden og ikke har råd, hvorfor lader man så ikke bare være med at skrive?? Eller skriver en PB??
Nå, men det er nok bare mig. Og jeg håber at disse mennesker, som måske får pruttet prisen 1000,- eller noget ned, har råd til dyrlægeregninger, når det er påkrævet:-))

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Prutte om prisen??
  • #1   6. aug 2008 Det er ikke kun dig, jeg forstår det heller ikke.
    Enten har man råd til at give det den koster ellers må man vente.

Det jo ikke et loppemarked.

• #2   6. aug 2008 Mosekonen:

Netop........Jeg plejer at være ret god til at prutte om prisen på "døde ting", men levende væsener, som man, forhåbentlig, skal have de næste maaange år, koster det det koster...

• #3   6. aug 2008 det kan man jo frygte de ikke har råd til. Har de ikke råd til hunden, hvad så med de andre udgifter?
    Da jeg købte min hund sidste år, gav jeg 7000 kr for ham.
    En måned senere blev han opereret i tårekanalerne, pris 1500 kr.
    Han har været indlagt i 3 dage, da han havde meget dårlig mave, pris næsten 3000kr
    Der kan hurtigt ske noget der koster penge

• #4   6. aug 2008 Der giver jeg dig helt ret.

Men det kan være der er nogle der bare ser dyr som en ting man kan skifte ud når det passer en, for den har jo ikke "kostet" ret meget.

• #5   6. aug 2008 Nickals:

Efter MIN mening er det en af de få ting i livet, som man bare ikke skal spare på!! Hvis man ikke vil give 5000,- for en blanding (hvilket er FULDT forståeligt), så find en anden!! Der er masser af dem!!

• #6   6. aug 2008 Helt enig Mette.

• #7   6. aug 2008 DG:

Måske.........Men for MIG at se er det en "mindre seriøs" sælger, som går på kompromis med prisen. Prisen er vel sat af en bestemt årsag. Ellers skal man lade være med at skrive pris på annoncen og så tage den over PB...

• #8   6. aug 2008 Nu behøver det jo ikke være fordi man ikke har råd... Man prutter også om prisen på en bil, som med garanti er dyrer i drift end en hund!
    Nu er jeg ikke typen, der prutter om noget overhovedet. Men kan da godt forstå, hvis man har en grænse for, hvad ex. et gadekryds skal koste.
    Jeg tænkte da også på prisen, da vi købte... Men har da stadig råd til at sende ham til dyrlæge... Skal blandt andet ligge 2100,- dernede på mandag...

• #9   6. aug 2008 Jeg vil ikke betale for meget for en hund, prisen afhænger af race, stamtavle m.v

Købte selv en engelsk springer spaniel med tavle for 3000, for halen havde et knæk.

Det er ikke ensbetydende med, at jeg ikke har råd til de udgifter som det koster at holde hund. , skulle nok finde pengene hvis jeg havde brug for lægehjælp, desuden er der forsikringer der kan tage toppen af regningerne

• #10   6. aug 2008 synes det er sjovt at opdrættere altid siger at har man ikke råd til hundens købpris har man ikke råd til at have den, altså min hund får godt foder og kommer til dyrlægen når det behøves men derfor kan jeg da godt synes at 15-20000 er meget for en hund selvom jeg måske godt kunne tænke mig hunden. jeg synes ikke man bliver en ringere hundeejer af at man prøver at spare 1000 som måske så bliver brugt på en ekstra lækker hundeseng eller sele

(og nej jeg har ikke selv pruttet om prisen)

• #11   6. aug 2008 Marianne B:

En bil er også en død ting. Jeg har lige købt en "ny" bil og pruttede også om prisen. Men en hund er et levende væsen og her mener jegærlig talt at man må finde en anden, hvis man ikek vil betale hvad den koster. Det kan godt være at jeg lyder dobbeltmoralsk, men det er bare MIN mening..

• #12   6. aug 2008 Ditte H:
    Der er jeg helt enig... Der er forskel på at ligge 10.000 her og nu, og skulle betale en dyrlæge regning på 2.000... Og som Alice skriver, så er der forsikringer... Hvilken vi også har på vores...

• #14   6. aug 2008 Alice:

Jeg siger ikke at det er dårligt at købe en hund billigt............Jeg siger at JEG mener ikke at man kan prutte om prisen. Der er STOR forskel:-)

• #15   6. aug 2008 Ditte H:

Nej, det er heller ikke det, jeg siger......Prøv at læse hvad jeg skriver......:-))

• #16   6. aug 2008 Det kan godt være at folk de prutter om fordi at de måske ikke står med så mange penge på en gang , men er faldet for hunden ..
    Det er der da ikke noget galt i ..

• #17   6. aug 2008 Mette:
    Hvad er forskellen på at prutte om prisen på en død og en levende ting?

• #18   6. aug 2008 Jeg ville ikke lige have 10.000 pt . til en evt ny hund, men stod jeg foran en operation af Fie, så kunne jeg godt finde de penge.

Synes ikke man kan stille det op med at hvis man ikke har råd, så kan man heller ikke have hund

• #19   6. aug 2008 Råd til hunden´s pris skulle der stå *GG*

• #20   6. aug 2008 Renè:

Nej, men så skal man måske vente til man har råd til at købe hunden?

• #21   6. aug 2008 Er vi enige om at det billigste ved at have hund, er købsprisen??

• #22   6. aug 2008 Derfor kan man vel godt spare på købsprisen, hvis det er muligt, selv om det er den billigste udgift i hele hundens liv... Eller?

• #23   6. aug 2008 Mette

Du skriver selv du ikke er bleg for at prutte om prisen på døde ting *G*

Jeg kan nu ikke forages over folk prøver at få en rabat, eller måske få lov at betale hunden over 2 omgange.

• #24   6. aug 2008 Renè:

Det med at betale over 2 omgange er noget HELT andet...........Så prutter man heller ikke om prisen, men betaler hvad det koster:-))

Nej, jeg er ikke bange for at prutte om prisen for døde ting. Men jeg kunne aldrig finde på at gøre det med levende væsener..... Og stod jeg som sælger og en begyndte at prutte om prisen på mine eventuelle hvalpe, ville døren være der-------------------------->

• #25   6. aug 2008 "at jeg vil købe en hund billigt er der ikke noget galt i,"
    det er ikkke ensbetydende med at jeg ikke har råd

Købsprisen på en hund er ikke afgørende for om man har råd til at holde hund

• #26   6. aug 2008 Marianne B:

Nej, det mener jeg ikke at man bør gøre...... Men kan godt se at jeg står meget alene med mine holdninger, og det må jeg jo så acceptere og holde mig væk fra marked:-))

Siger en, som bestemt ikke har R**** fuld af penge, men som IKKE prutter om prisen på levende væsener:-))

• #27   6. aug 2008 Prøv at læse hvad jeg skriver:

Jeg ser ikke noget galt i at købe en hund billigt..........!!!!!!!!........Men JEG ser et problem i at prutte om prisen på noget så dyrbart som ens følgesvend de næste maaaaaange år:-))

• #28   6. aug 2008 Mette
    jeg har læst hvad du har skrevet
    men er det ikke fordi du har en eller anden holdning til de mennesker der kan finde på at prutte om prisen at du forarges???

og jo vil give dig ret i at på langt sigt er købsprisen det mindste, men du betaler jo ikke alle hundens dyrlægeregninger og al dens foder på en gang

• #29   6. aug 2008 Jamen hvis jeg stod i et salg og folk prøvede at prutte prisen ned, så ville jeg ikke vise dem døren hvis jeg ellers mente de var de perfekte hundeejere, men blot fortælle at prisen er fast og så måtte de jo selv om de ville finde døren smiley

• #31   6. aug 2008 Jaaaa....... en af de få gange er jeg uenig med METTE :-)... he he.

Jeg synes det er totalt ligegyldigt om man prutter om prisen på en ... bil...hus...halsbånd...hundekurve.... eller HUNDE.
    Hunden er ligeglad....den er nøjagtig lige så sød , uanset hvad den har kostet...og bliver vel behandlet lige så godt...;O)

Så... METTE :-).....*GG*.... du skal bare nyde din " dyre " Dronning ".....
    Iøvrigt "prutter man sgu da heller ikke om en "Dronning"... er du gal... ...*LOOOOOOL*

• #32   6. aug 2008 NITTIP:

Neeeeeeeej, tro mig, jeg har skam heller íkke pruttet om DRONNINGEN.......*LOOOOOOL* Hun var billig i sig selv......*GGGGGGGGG*

• #33   6. aug 2008 Jeg er så meget enig med Mette, hvis nogen forsøgte, at prutte om prisen på mine hvalpe, ville min umiddelbare reaktion vare: han/hun synes ikke, hvalpen er den pris værd, jeg har sat, han/hun kan øjensynlig ikke lide den godt nok, han/hun skal derfor ikke have den.

Da det nu er så almindeligt at prutte i resten af samfundet, kan jeg accepterer, at folk spørger én gang, om prisen er fast. Hvis de prøver igen, er det farvel og tak for i dag.

Nu går jeg så i det hele taget ikke så meget ind for at prutte, måske med undtagelser af på loppemarkeder og markeder, men i forretninger burde prisen være fast. Som det er, kommer de dårligere "pruttere" til at betale prisen for de gode "pruttere", og det synes jeg ikke er rimeligt.

• #34   6. aug 2008 TAK, Lene:-))

• #35   6. aug 2008 Jeg undrede mig på et tidspunkt over, at det er (ofte) de samme mennesker som prutter om prisen i markedet. Der var bl.a. en som ved hver muskelhundeannonce skrev:" er prisen fast?" . Det synes jeg sgu er en underlig måde at købe hund på.

• #36   6. aug 2008 Louise:

DET er en helt anden situation. Du havde en vist beløb at købe for og sådan er det. Det er HELT fair:-))

Pia S:

Nemlig:-))

• #37   6. aug 2008 en hvalp nej, der betaler man hvad den koster. men en vosken hund hvorfor ikke.. dem der skal af med den vil ikke have den mere og har sat en eller anden pris for at rede nogle penge hjem igen på den.. så er man da fordum hvis man ikke prutter om prisen.. og det betyder jo ikke man ikke har råd til hunden men man ikke er så dam man bare betaler. og så kunne hunden måske også få den fede hunde seng i stedet for den alm.. men kan faktisk ikke se forskæl på at prutte om prisen på en hund eller en hest. og ingen ved deres fulde 5 betaler bare det en hest koster, og den koster eller en del mere en en hund i drift..

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 143
    #38   6. aug 2008 Er det en racehund med tavle osv. jamen der koster hunden det den koster. Her er prisen også sat efter det arbejde avleren har lagt i at få nogle ordentlige hvalpe.
    Er det hjemmeavl, så er der intet galt med at prutte om prisen. Her sætter sælger nemlig prisen efter sin egen grådighed, så her er det for mig helt ok at handle om prisen.

• #39   6. aug 2008 Jamen, så er jeg både for dum og ikke ved mine fulde fem:-)) Jeg har ALDRIG pruttet om prisen hverken når jeg har købt heste eller hunde:-)) Så er det nok bare mig, der er for sart:-)))

• #40   6. aug 2008 Tine P en hjemmeavler kan da sagten ligge lige så meget arbejde og kærlighed i et kuldhvalpe som en registreret opdrætter.
    og en registreret opdrætter kan være mindst lige så grådig (hvis ikke mere) som en hjemmeavler

Kommentér på:
Prutte om prisen??

Annonce