{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  fodring 2 eller 3 gange dagligt ?
  • #1   7. jan 2011 jeg plejer og gå over i to gange dagligt ved 6 mdr. alderen.

  • #2   7. jan 2011 okay, så vil jeg prøve det , er kl 8 og kl 18 så fint ?

  • #3   7. jan 2011 Det kan godt være at den gerne vil spise tidligere end kl 18. når den får første gang så tidligt og er vant til 3 gange. Hvis du er hjemme og har mulighed for det ville jeg nok rykke spisetider to timer altså kl. 9 og kl. 17.

  • #4   7. jan 2011 Vores 6 måneders hvalp holder vi på tre portioner mad i et stykke tid endnu.

    Han får en halv portion morgenmad spredt ud på græs(sne)plænen ved halvni tiden hver morgen. Resten af morgenmadsportionen får han som aktivering og belønning resten af formiddagen.
    Ved middagstid starter vi på ny portion, som også gives som aktivering og belønning. På arbejdsdage mest som belønning for små ting på gåture.
    Aftensmaden får han mellem 20 og 21. Her får han det meste af portionen i en skål med vand på og hvad der nu skal tilsættes af tilskud.
    Og så en lille slat til belønning.

    Her i huset kunne vi ikke give hunden dagens sidste måltid hverken klokken 17 eller 18. Der ville gå et stykke over 12 timer mellem måltiderne, og det ville han blive ustyrlig sulten af.

    Så skulle han have faste måltider og ikke over hele dagen, så ville det blive klokken 8-9, klokken 15, klokken 21-23. Max 12 timer mellem


  • #6   7. jan 2011 Susanne, dybest set handler det jo ikke om, hvad hunde gør i naturen (det er også LIDT tid siden, de var det), men om, hvordan man får en hundemave tilpas i hver enkelt families dagsprogram...

    Nogle hunde er tilpas med fodring 1 gang dagligt, andre 2 eller 3.... Og det er jo det, man skal vurdere - ikke hvad de gjorde for 15.000 år siden i naturen...


  • #8   7. jan 2011 Susanne, det er lige præcis pointen.
    Man skal gøre det, der virker på den enkelte hund, ganske enkelt.



  • #9   7. jan 2011 Dixie fik tre gange til hun var 7 måneder, så fik jeg over til 2 gange dagligt.
    Nu har hun piller stående fremme hele tiden, får mad fra dyrlægen om aftenen.
    Dandie spiser på samme måde, det er bare noget andet han får om aftenen


  • #11   7. jan 2011 Der er jo vide rammer for, hvad man kan vælge.
    Når jeg blandt andet skriver om sult, så snakker jeg ikke om appetit, for det har de fleste velfungerende hunde hele tiden.
    Jeg taler om regulær sult. Sult, der giver maveknurren og opkast af slim.

    Som sagt så gør jeg det, der virker på den enkelte hund.
    Jeg følger ikke anvisningerne på posen, jeg ser på hunden. Jeg fodrer så hunden ikke er sulten jvf. ovenstående. Jeg vælger foder ud fra indhold, men ser også på hunden, om den har god appetit eller ej. Jeg har kun en hund ad gangen, så jeg kan godt overkomme at give den et foder, den er glad for.

    Vi bruger foder til træning og man får ikke meget træningsgejst ved et foder, som hunden ikke er fuldstændig vild med, men bare spiser fordi den ikke får andet.

    Så igen - man skal gøre det, der virker... Der er ikke nogen hurra-løsninger, der virker på alle.
    Hvad fungerer i husholdningen, hvad fungerer for hunden.....


  • #12   7. jan 2011 Jeg er begyndt at give 3 gange om dagen hhv. 8, 15.30 og 19

    men hun er også kun 9 uger gammel


  • #15   7. jan 2011 Molly er 5 ½ måned og hun er gået over til at få 2 gange om dagen. Ca. klokken 9 og 17.

    Og så får de jo lidt i løbet af dagen når vi træner. smiley


  • #16   7. jan 2011 Jeg fodre min vuffer en gang om dagen. og kun en gang. Og altid efter jeg selv har spist.

  • #17   7. jan 2011 CH: Hvis du kun foder to gange om dagen syntes jeg bestemt ikke at man kan sige at der skal gå 12 timer imellem hver fodring som du skriver, der er meget stor forskel på hvor meget energi en hund bruger når den sover og når den er vågen. Og man må ligesom gå ud af at hunden sover mest om natten, selvom den selvfølgelig også sover i løbet af dagen.
    En anden ting er at det er bedst at planlægge det sådan at der går minimum en halv time, gerne en time, fra den har fået mad til at man går med hunden.


  • #18   7. jan 2011 About - hvis du nærlæser, så ser du at jeg skriver, man skal tilrettelægge fodringen så det passer til hunden ;o)

    Om det er en, to eller tre gange om dagen afhænger af den enkelte..

    Og så vil jeg lige pippe, at en halv time bestemt ikke er nok, hvis vi taler forebyggelse af mavedrejning. Ihvertfald ikke hvis hunden kan finde på at lege under gåturen.
    To timer til aktivitet fra fodringstidspunktet, mindre tør jeg ikke at give det med en voksen hund.


  • #19   7. jan 2011 Vi fik Oscar da han var otte uger gammel, de første par måneder fik han 3 gange om dagen. Der efter få han to gange om dagen, mellem 06 og 07 (lige efter morgenturen) samt mellem 18- og 19-tiden om aftenen.

    Nu skulle Golden Retrievere være meget madglade men det er Oscar ikke af én eller anden grund, han spiser sin mad hen over 3-4 timer efter det er hældt op.


Kommentér på:
fodring 2 eller 3 gange dagligt ?

Annonce