{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

fodring af 2 hunde {{forumTopicSubject}}

da jeg til sommer forhåbentlig skal have en lille hundehvalp er jeg begyndt at tænke lidt i fodringssituationer.
mim nuværende hund er småt spisende og taber sig nemt, hun har foder til at stå altid og spiser når hun har lyst. Det er prøvet for nogle år siden at tage gode fra hende for at se om hun ville spise lidt mere når hun vidste det ville blive fjernet igen. uden held dog.
hun er 8 år og taber sig nemt hvis ikke hun spiser og tager ikke så nemt på igen.
Så er ikke så glad for at gamble med hendes spisning og vægt.
den nye hvalp er af en race hvor de altså ikke lader mad stå og kigge på dem, det bliver sgu spist.
Jeg overvejer at få 2 madskåle til chip, så de åbner for den rette hund også fjerne disse madskåle når vi ikke er hjemme, så de ikke splitter dem ad. (trille spiser ikke alligevel når vi ikke er hjemme)
men hvalpen er af racen staffordshire bullterrie, og er da ikke lige sikker på jeg kan finde en der kan holde til en sulten staf.
er der andre der har prøvet dette?
nogen der har erfaringer med nogle skåle til chip eller andre gode ideer ? for jeg er lidt på bar bund.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring af 2 hunde
  • #1   13. mar 2016 Nej, men jeg oplevede at hund nummer 1 begyndte at spise fast da hund nummer 2 flyttede ind.

  • #2   13. mar 2016 Ja tanken har også strejfet mig om det måske kan lade sig gøre, men jeg har mine tvivl. men det ville jo klart gøre det ret nemt hvis hun gjorde.

  • #3   13. mar 2016 Det skete ihvertfald herhjemme da Laika flyttede ind.
    Mine forældres tæve var også småtspisende. Det første den hanhund de overtog gjorde da han kom, var at spise deres tæves mad. Hun kiggede noget og har spist sin mad lige siden. Hun skulle fandme ikke nyde noget af at han åd hendes mad smiley


  • #4   13. mar 2016 Vent og se, om det overhovedet bliver et problem - Nogen gange gør lidt konkurrence om maden underværker.
    Vores to år gamle golden retriever har (meget atypisk for racen) altid været småtspisende og til den slanke side grundet manglende interesse for mad generelt - Jeg har virkelig været frustreret over ham, da han bare aldrig har haft voldsomt meget appetit.
    Vi har nu fået en MEGET madglad hvalp, som inhalerer sin egen mad for derefter at gå direkte i Sammys.
    Det tog vores småtspisende hund to dage at opdage, at hvis man ikke spiser, når maden bliver serveret, så spiser man ikke, og så er der i øvrigt også en konkurrent, som i hvert fald IKKE skal have lov at spise hans mad.
    Så han spiser op ved hvert måltid for første gang i sit liv.
    Det er ikke første gang, jeg hører om noget lignende, så prøv at give det en chance smiley


  • #5   13. mar 2016 hmm ja det ville være rart.
    men når vi har passet hund (primært hund der også har mad til at stå altid) deler trille hellere end gerne sin mad ??
    og det hjælper heller ikke at blande op med noget lækkert for så kan man være sikker på hun har spist alt andet end tørfoderet smiley


  • #6   13. mar 2016 bad Wolf ja det kan være jeg skal prøve, men jeg synes alligevel jeg er nødt til at have et alternativ klar i tilfælde af det ikke sker smiley

  • #7   13. mar 2016 Altså.. Jeg har endnu til gode at møde den hund, der sultede sig selv ihjel velvidende at foder var tilgængelig smiley Min egen hund var utrolig tynd og voldsomt småtspisende, da hun var yngre, nogle gange kunne der gå dage hvor hun slet ikke spiste. I min bekymring talte jeg næsten med hver eneste anden hundeejer, jeg rendte på, om det, og en dag var der en, der sagde, at så længe hunden spiste lidt, om det så bare var godbidder, og drak regelmæssigt, så skulle den jo nok overleve, så jeg skulle da bare slappe af. smiley

    Så ja, jeg vil egentlig også bare sige, slap af, det skal nok gå. Måske den taber sig i starten, men i langt de fleste tilfælde vil en hund nr.2 netop gøre, at en småtspisende hund begynder at spise op, og i så fald skal hun jo nok tage på igen smiley

    Derudover, har du nogensinde overvejet at gøre måltiderne mere interessante for din hund? Mine forældres hund er også meget småtspisende, har altid mad stående fremme, da hun, som din, ellers ikke får spist op. Men når hun er ved mig, så giver jeg foder i et viskestykke, som jeg har foldet et par gange. Det gør fodringen sjov for hunden, og så spiser den op smiley


  • #8   13. mar 2016 Da Blackie, ( var enehund hos min mand og senere min svigermor, havde han altid en sæk foder til at stå. Han kunne gå hen og tage en,to foderpiller og så gik han væk igen. Grøntsager og frugt var NO GO (ligesom hans far har det)min mands blanding) Han spiste gerne franskbrød, men KUN med smør!! Hvis min svigermor drillede ham og gav ham 10 hapser med smør og en med margarine, spyttede han den med margarine ud.

    Så flyttede han herover. Her var min gamle golden, som var et madøre, og Lotus kom hurtigt til som 8 ugers hvalp. Jeg skal love for at Blackie nu pludselig kunne spise. Det var foder, brød, grøntsager og frugt!!

    Så vent og se om der overhovedet bliver problemer.


  • #9   13. mar 2016 hund 1 mega kræsen, og småt spisende ... det gik over da vi fik hund nr 2 ... den ældste spiser stadig langsomt, men hun spiser når den yngste spiser .. skulle det en enkelt gang ske at en af dem ikke spiser til spisetid, så sætter jeg maden væk, hunden får i et andet rum maden tilbudt en gang til lidt senere, men spiser den ikke der, så får den ikke tilbudt mad før næste normale måltid.... det er yderste sjældent et problem....

  • #10   13. mar 2016 Altså der kunne gå en lille uge hvor trille ikke spist fordi.. ja det ved jeg ikke, hun ikke gad.
    nu har jeg langt om længe fundet foder hun bare gider og spise hver dag og samtidig fungere på. triller vejer 7.5 kg når hun er fin i vægt og kan altså gå helt ned og veje 5-5.5 kg når hun ikke ville spise, så nej hun sulter sig ikke ihjel, men hun er stædig og jeg vil ikke risikere hun ikke spiser derudover vil jeg heller ikke tilbage til hvor hun var engang, at hun ikke ville have sit tørfoder fordi hun vidste så kom der andet. hun er for gammel til at jeg vil tage chancer nu.

    Men håber da det kan gøre hun spiser så smiley ville være så dejlig nemt. så det skal da helt sikkert bare prøves af smiley

    trille har altid været sådan og igennem hendes 8 årige liv har jeg prøvet alt, noget jeg har erfaret er at hvis hun skal lave noget for at få hendes mad så er hun sgu ikke sulten, ikke engang hvis det er lækker mad.


  • #11   13. mar 2016 ej hvor er det betryggende at så mange siger at første hund begynder at spise!
    har simpelthen tænkt så det bragede hvad jeg kunne gøre, så det er jo bare perfekt hvis hun ville spise når der blev serveret!


  • #14   14. mar 2016 DKK min hund er nu ganske sund bare fordi hun har foder fremme altid så det er altså noget vrøvl....


  • #16   14. mar 2016 Nej ikke 100% det har været i mine tanker mange gange og jeg har virkelig læst og læst om det.
    Jeg fatter det bare slet ikke og ved simpelthen ikke hvornår de har fået nok af ben, kød osv. så er lidt små ræd for at gøre noget forkert.
    derudover bor jeg i lejlighed med nærmest ingen fryserplads.
    men jeg overvejer at prøve det der vom hundemad hvis det ikke går.


  • #17   14. mar 2016 Min rocky har altid været en der spiste lidt af gangen, og kunne have sin mad stående hele dagen, men efter vi fik atlas, er rocky begyndt at spise op med det samme, for atlas skal jo ikke tage det fra ham.

  • #18   14. mar 2016 jamen 1000 tal for hjælpen.
    så må vi håbe at det kommer til at gå så nemt.
    hun får også nu kvalitets vådfoder ved siden af, og det spiser hun altid lige med det samme, så hun kommer ikke til at sulte for det fortsætter vi med.
    Så kan være jeg kan lave en blød overgang på den måde, så jeg i starten putter lidt dåse mad i hendes foder så hun spiser med det samme også putter mindre og mindre i efter lidt tid.


  • #19   14. mar 2016 tre af vore tæver får mad på deres natlogi, og den store har en skål i stuen hele dagen....da vi havde Trunte fik de mad to gange og vi vogtede at hun fik nok for ellers tømte Blackie den ...nu går det stille og roligt for hun er alene i stuen.
    Vores hanhund får sin mad i køkkenet og udestuen ikke i hvalperummet hvor han er om natten for vores madøre (hans søster) spiser hans hvis hun kan komme til det!


  • #20   14. mar 2016 Inden vi fik Juice havde Emma også altid mad fremme. Vi havde prøvet at tage det fra hende og fodre x gange dagligt, men hun spiste aldrig op hun tog kun lige en lille mundfuld.

    Da Juice så flyttede ind så begyndte hun at spise op når der blev serveret og har gjort det siden. smiley


  • #21   14. mar 2016 Dejligt så kan vi modtage hvalp uden den store bekymring. for har virkelig været bekymret for hvordan vi skulle få det til at fungere!
    så kan vi rigtig begynde og glæde os smiley


  • #22   14. mar 2016 Ja glæd i jer bare, det hele skal nok falde på plads smiley Vi var også bekymrede, men det vidste sig at være helt uden problemer. Er sikker på at langt de fleste vil spise op når der pludselig er "konkurrenter" om føden smiley

  • #23   14. mar 2016 Dejligt. smiley

  • #25   14. mar 2016 Det var skam også en måde at gøre det på Pia, men flere aspekter har gjort jeg mente hun også skulle have tørfoder og da jeg har fundet noget hun fungerer virkelig godt på, vil jeg gerne fortsætte med dette.
    Men i tilfælde af at alt går galt når hvalpen kommer, jamen så går vi over til våsfoder hvis det er det der skal til.


Kommentér på:
fodring af 2 hunde

Annonce