{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Spor træning ( Race ) {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Jeg ville høre om i kender til en race som har en drivkraft og læreevnen til at gå til sportræning og lignende men som ikke er på størrelse med en Rottweiler, Schæferhund smiley

Jeg tænker en hund på SBT størrelsen, som er egnet til hundesport ala sportræning og lignende.

Hundens sind:

Skal hvile i sig selv, kærlig, trofast og gerne race som er social smiley

Udseendet:

Gerne kort pels, som sagt ikke en race som er større end SBT smiley

Vi kan tilbyde, hus med en god have til, daglig gåture og selvfølgelig træning, en dejlig stor skov tæt på hvor vi bor smiley

Vi har i forvejen en lille hund Blanding af Papillon og Dansk svensk gårdhund smiley

Hvis i har nogle ideer til en race så vil jeg meget gerne høre fra jer smiley

På for hånd tak




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor træning ( Race )
  • #1   7. jan 2011 Westi..!

    En herinde - Madam Blå - både opdrætter - men også bruger sine hunde aktivt, især spor.
    Hendes hunde har desuden den korrekte pels der ikke kræver alverdens "behandlinger" osv.
    Men tal med hende - du går ikke galt i byen der smiley


  • #2   7. jan 2011 mops ? *G*

  • #3   7. jan 2011 Cocker har jeg tidligere kigget lidt på smiley

    Mine forældre havde en da jeg var barn, det gik helt galt med den men efter at racen fik en del ros i medierne overfra England af så vækkede den min interesse igen smiley

    Freja:

    Hehe smiley


  • #4   7. jan 2011 En mineature bull terrier - de hviler meget i sig selv, er selvstædige, meget kærlige og yderst sociale (specielt overfor mennesker)... Den er ikke nem at træne som en labrador, da den ikke jer skyggen af et pleaser-gen, men forstår man den er den lærenem og utrolig intelligent :O)

    Der er nok en del der blot har dem som familiehunde, men de kan sagtens gå spor... Anneli hos Bulliebompa har flere mini'er med sporprøver :O)
    Jeg har planer om at træne både lydighed og spor med vores - gerne også forsvarsarbejde hvis jeg kan finde et sted, der vil tage imod hende :O)


  • #5   7. jan 2011 Jeg tænker beagle?

  • #6   7. jan 2011 Michelle:

    Okay smiley

    Vi har lige passet en Rottweiler på 3.5 år og det gik super godt, selve det at passe ham og han faldt hurtigt til herhjemme og de 6 dage vi havde med ham var helt igennem Fantastiske men han virkede ikke til at have drivkraften til at ville træne så derfor kigger jeg lidt på andre muligheder.. ikke dermed sagt at han er udelukket smiley


  • #7   8. jan 2011 Ginne:

    Har desværre haft en meget dårlig oplevelse med den race :s

    Han var ellers sød og ja var lærenem så snart der var mad som jeg kan læse mig frem til er lige i Beaglens smag men der skete desværre nogle uheldige oplevelser med ham :s



  • #8   8. jan 2011 Malinois fan:

    Jeg går pt stadigvæk og overvejer hvor seriøst spor træningen skal være, så jeg kan ikke svare 110 % men på nuværende tidspunkt tror jeg ikke at det skal være på et niveau hvor vi skal gå til konkurrencer så ikke på et vildt højt niveau..



  • #9   8. jan 2011 beagle,cocker,engelsk springer,norwich terrier tror der er mange racer der vil egne sig til spor.. smiley



  • #10   8. jan 2011 Petit basset griffon vendeen
    Synes jeg også er en skøn hund!


  • #11   8. jan 2011 Mange tak for svarende smiley

    Nogle gange ville jeg ønske at huset var i et plan så kunne det nemmere lade sig gøre at have en større hund smiley

    Selvom det gik mega godt med Rottweileren smiley

    Tror i det ville være for sent at træne spor med en hund som er 3.5 år og hvis han nu får noget andet foder med mere power i det må jo kunne løfte energi niveauet ligesom ved os mennesker smiley ?



  • #12   8. jan 2011 Malinois fan:

    Ja jeg vil gå i dybden med racerne så snart jeg ved hvilket niveau der skal trænes på smiley

    Vil prøve og kigge på nettet ang. resultaterne smiley mange tak smiley



  • #13   8. jan 2011 Henrik - en rottweiler af rette afstamning burde bestemt have drive :O)

    Altså min miniature bull terrier skal kun trænes for hyggens skyld - tror hun ville nyde det i fulde drag :O) Men de kan som sagt godt begå sig indenfor konkurrencer af spor... Anneli har flere hunde der deltager (og vinder) i vildtprøvespor (hedder det mon også sådan på dansk....)


  • #14   8. jan 2011 Malinois fan:

    Okay super smiley


  • #15   8. jan 2011 *Michëlle:

    Ja det var også min tanke, så blev meget overrasket over at han var så rolig og ikke havde den vilde energi smiley



  • #16   8. jan 2011 Altså de rotter jeg har kendskab til, elsker skam også at ligge og slappe af i sofaen... Men de elsker skam også at træne :O)

  • #17   8. jan 2011 Malinois fan:

    Han virkede ikke interesseret i at træne, når jeg ville træne med ham havde han mere en tildens til at ligge sig ned og det samme fortalte ejeren mig i dag at han nogle gange vender om og går ind og ligger sig hvis de skal ud og gå tur.

    Nu passede vi, ham kun i 6 dage så det er kun de dage jeg kan udtale mig om..

    Han får det billigste foder, de to gange ejeren har skiftet foder har han fået eksem så foreslog ham i dag og få taget en blodprøve så dyrlægen kan checke hvad han er allergisk overfor så han kan få noget bedre foder smiley



  • #18   8. jan 2011 Malinios fan - det ved jeg godt, eller har i hvert fald læst en del om det herinde ;O) Men fornemmede i starten at ts blot ville have en træningspartner, der kan og vil gå spor, og ikke nødvendigvis den der er bedst til det - og så vil jeg da mene at en rottweiler bør være egnet smiley

  • #19   8. jan 2011 Malinois fan:

    Nej der skal selvfølgelig være det driv, men tanken slog mig at foderet måske ikke gav ham energi nok..

    Måske det er bedste og starte helt fra bunden med en hvalp smiley


  • #20   8. jan 2011 Malinois fan:

    Nej det jo det smiley

    Jeg har ikke nogen erfaring med spor træning så det er helt fra nul vi skal starte smiley



  • #21   8. jan 2011 Malinois fan - så absolut :O) I så fald ka man jo vælge at købe efter forældre der har vist deres værd på en træningsbane... Vælger ts en ikke-brugsrace, så er det jo ligeså meget et sats.. Hvis ik mere smiley

    Som du før har skrevet, så skal ts nok finde ud af præcis hva hunden skal bruges til og hvilke andre kvaliteter den skal have :O))


  • #22   8. jan 2011 Malinois fan:

    Ja det vil jeg sige at han er altså ud fra de få dage vi nu passede ham smiley

    Her snakker vi ikke om tørfoder men f.eks. en pølse og lignende smiley så det ville være en mulighed for at kvikke ham lidt op men det virkede ikke det store de gange jeg ville træne med ham men som sagt 6 dage er for kort tid at bedømme det på smiley


  • #23   8. jan 2011 Fordi jeg holder lidt tilbage, med Schæferhund, Dobermann og lignende er pga. huset at jeg er usikker på om det vil være en for stor hund at have på nuværende tidspunkt.

    Derfor er jeg nysgerrig om der er racer som kan opfylde nogle af de samme muligheder som ovennævnte racer evt. kunne give smiley


  • #24   8. jan 2011 Jeg synes nu ikke du skal holde igen pga husets størrelse - vi skal forhåbentlig have rottweiler indenfor overskuelig fremtid og vi bor i lejlighed :O) Det handler jo om at aktivere hunden nok - den er ligeglad med pladsen indendørs så længe den er sammen med dig... :O))

    Så hvis du virkelig vil spor (og evt de to andre grene af brugshundetræningen) så synes jeg da at du skal vælge en race der virkelig egner sig til det :O)


  • #25   8. jan 2011 Malinois fan:

    Okay smiley

    Og hvis vi er over i Brugshunde træning så er det racer som Schæferhund, Dobermann, Rottweiler og lignende smiley ?



  • #26   8. jan 2011 Michelle:

    Jeg tænker mere på at der er trapper fra gaden og op til hoveddøren og ned til kælderen smiley

    Det skal siges at Rottweileren som vi passede, overhovedet ikke var i vejen eller noget tværtimod smiley


  • #27   8. jan 2011 Og hvis man VIRKELIG vil brugshundetræningen så er vi ovre i malinois i stedet... Når man kigger på resultater af IPO prøver er den vidst klart førende... Dog ved jeg intet om hvor krævende en hund det er smiley

  • #28   8. jan 2011 Jeg tænker på den form for træning, hvor du sender hunden afsted og finder Figuranten osv. smiley



  • #29   8. jan 2011 Trapper er ikke godt for nogen hunde - og slet ik hvalpe.... Mine franske er blevet båret til de var omkring 1 år - vores miniature er nu knapt 6 mdr og går nogle gange selv op, men bliver altid båret ned... Vi bor på 1. sal så det er ikke fordi det er mange trin, men ingen grund til at belaste hunden unødigt... Vores kommende rott vil blive båret ligeså længe det er fysisk muligt og så skal han lære at gå rigtigt på trapperne og ikke springe afsted :O)

    Så hvis ik det er flere trin der er tale om så ville jeg ikke se det som et problem :O) Du kunne evt lade vær at have hunden i kælderen - så er det færre trin..

    Malinois fan - det er bestemt også min opfattelse smiley Jeg har haft mange overvejelser blot ved at anskaffe mig en rotte - jeg har en del erfaring med hunde, men ikke med træning af den slags.. Men vi har haft en god snak med opdrætter om det, og om hva vi ønsker af hunden... Og når hun tør overlade en af sine guldklumper til os, så er jeg sikker på det nok ska gå :O))


  • #30   8. jan 2011 Vi har ingen ambitioner om at stå på nogle skamler - endnu i hvert fald :O) Vi ønsker blot en hund, der er træningsvillig og som kan bruges indenfor IPO, så især min kæreste kan få det prøvet (han vil gerne i politiet..... ) og så skal den selvfølgelig fungere som familiehund... Valget er faldet på rotten, da jeg elsker molosserne og eneste hund jeg er bange for er schæferen... Men prøver at bløde op i tilfælde af at kærestens drømme går i opfyldelse :O)

    Vi skal have hvalp fra Kennel Fairmoors..


  • #31   8. jan 2011 Malinois fan:

    Jeg tror at jeg vil prøve og høre om jeg evt. må tage hunden vi passede med ud et sted hvor der er gode og rolige omgivelser og prøve og se om han vil træne og se om jeg kan se om han virker mere interesseret smiley før vi udelukker ham smiley

    På nuværende tidspunkt vil det være et alt for stort spring for mig at træne en hund på et højt seriøst plan smiley så hvis Rottweileren vi lige har passet kan komme op i et fornuftig gear så er det måske en god hund og starte med smiley



  • #32   8. jan 2011 Malnois fan - tak, glæder mig som et lille barn til juleaften :O))

  • #33   8. jan 2011 jeg har altså gravhunde som både går spor på blod, slæb og menneskefod så alle gravhundevarianter kan komme på tale

  • #34   8. jan 2011 Ghita:

    Okay smiley tak smiley


  • #35   8. jan 2011 Mange Shibaer er vild gode til at gå spor . Der er osse Schnauzere som fås i forskelige størrelser

  • #36   8. jan 2011 Ved at Anne ed rotterne træner brugshunde træning på vist ret højt niveau?

    Vis du har muliged, så prøv at kontakt hende, og tag med derud hvor hun træner, hun er en rigtig sød pige, og fortæller gerne om racen, og har styr på den :-). Eller tag til nærliggende rottweiler klub. Der vil du kunne høre meget om de forskellige gener og aner, og hvilke du eventuelt skal kigge efter. Måske den Rotte du passer en gang imellem, ikke kommer fra aner med drive, og derfor heller ingen har selv. Måske de kan vækkes en smule, men aldrig som "rigtige rotter med brugs aner"

    Ved spor, er mange Rhodesian Ridgebacks rigtige gode. Mange RR ejere har stor succes ved Shweiss spor. Men dette er en stor hund (som rotten), der kræver rigtig meget træning og hjerne stimulation. Og vil igen klart anbefale at snakke med Ridgeback klubben, hvis sådan en skulle have interesse.

    Held og lykke med din søgen smiley


  • #37   8. jan 2011 når du skriver spor træning.
    HVilke type spor mener du så, der er jo en del og de har meget forskellige træningsmåder.

    En stor forskel er hvor selvstændigt de må udredes.
    IPO-sporet (menneksefod) skal jo gå slavisk, hvorimod Schweiss eller dyreslæb ilke kræver slavisk sporing (eks må en hund der udreder 1000 m kanislæb gå op til 65 m fra sporet før der kaldes fra med fejl)

    Schnauzerne og flere typer terriers er super til vildtslæb, men lidt mere træge i menneskefod.

    De store schnauzere er dog gode til at indlære menneskespor.

    Alle hunde kan lære det, nogle har bare bedre lære evne for en type end for andre typer.


  • #38   8. jan 2011 "hvorimod Schweiss eller dyreslæb ilke kræver slavisk sporing"?

    Det er jo ikke sandt. Det er meget individuelt fra race til race .... min "slags" må IKKE afvige fra sporet - kun få meter - uanset det er slæb eller Schweiss.
    På Schweiss er der et skema hvor der gives poient for alt - max 50.
    Der kan du læse hvad der giver hvad.
    I Gribskov opnåede en Weimaraner max poient som den eneste iøvrigt.
    Men Weimaraner er også en yderst sporfast hund - og meget lærenem da det ligger til den.


  • #39   8. jan 2011 Jeg hader ordet "drift" og hvad folk lægger i det....
    hvis man har en hund der ikke tænder på ex legetøj så har man en driftsvag hund.... nej nej ikke alle hund tænder på det samme. undskyl mit indlæg


  • #40   8. jan 2011 Mange Tak for alle svar smiley

    Vil kigge nærmere på de forskellige racer smiley


  • #41   8. jan 2011 Godt at se dig på banen House O.H

    Henrik - det er netop derfor jeg skrev en Westi fra start smiley


  • #42   9. jan 2011 Hvad med schnauzer - de findes også i mindre størrelse, og med den rette indlæring kan de blive rigtig gode til at gå spor :o)

    /Carina


Kommentér på:
Spor træning ( Race )

Annonce