Køresyg hund {{forumTopicSubject}}
Hej HundeGalleri.
Vores collie Molly på snart et halvt år skulle meget gerne ud og opleve en masse, nu her mens hun stadig er hvalp.
Vi bor 7 km. uden for byen og derfor bliver hun jo nødt til at køre i bil når hun skal til hundetræning, med ud at handle, ud på rideskolen osv.
Problemet er bare at hun bliver ekstremt hurtigt køresyg. Vi når kun at køre en halv kilometer før hun begynder at savle, og når vi har kørt 3-4 kilometer kaster hun op.
Vi tror at meget af det er noget hun bilder sig ind, for hun kan da ikke nå at blive SÅ køresyg så hurtigt kan hun?
Første gang hun var ude at køre var en tur på halvanden time hjem fra hendes opdrættere, og det kan nok umuligt have været den mest positive oplevelse i hendes liv at blive taget fra sin mor, men derudover har hun kun haft positive oplevelser med de steder vi har kørt hende hen til.
Har i nogle gode råd til hvordan Molly kan vænne sig til at køre i bil så hører jeg gerne fra jer.
Mvh. Helena.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
Vores forhenværende hund Kiki blev osse køresyg og der havde vi igang i klikkertræning, nux vomica, ingefær og alt muligt andet. Hun kom først af med sin køresyge da vi købte en ny bil.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.147
Det har hjulpet vores der har haft det som din.
Knækker kæde bliver de syge igen.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.752
okt 2009
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 6 Emner: 51 Svar: 2.227
At hun savler er et tegn på at hun har kvalme.
Da jeg var barn blev jeg også køresyg, og jeg kunne sagtens kaste op inden vi havde kørt ret langt.
Selvfølgelig er det ikke noget hun bilder sig ind.
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.309
Det kan godt være det tager noget tid, men det er indsatsen værd i længden.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.727
Hun kaster næsten altid op når vi kører i bil så jeg må sidde med poser parat.
Men når jeg sidder bag rattet og har Daisy i bilen, laver jeg bløde opbremsninger og accelerere langsommere end jeg plejer. Så plejer der ikke at være problemer :o)
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
Den med kædden har jeg hørt skulle være en "and". Hvordan kan statisk el påvirker balancenerven??
Men okay hvis der er nogen der har held med det er det godt nok.
Held og lykke.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 55 Svar: 1.504
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 333
Jeg indrømmer gerne at bilen ikke er den mest optimale. Et bur i bagagerummet er desværre ikke en mulighed, da det er min mormors bil, som vi låner. Jeg tror faktisk heller ikke der er plads til et bur bagi.
Molly sidder/ligger foran ved mine fødder.
Vi må prøve med noget ingefær.
Brug hjernen, før du køber hund. S: Tror du også godt det kan være problemet, selv om hverken vores Dansk Svensk Gårdhund eller vores gamle schæfer har/havde problemer med at køre i bilen?
Jeg ved ikke om jeg fik forklaret det med at hun bilder sig det ind godt nok. Jeg prøver lige igen:
Når jeg fx skal ud at sejle tænker jeg ikke på andet end at jeg nok bliver søsyg, og nu må jeg endelig ikke blive søsyg, og så bliver jeg det selvfølgelig. Kan hun måske på samme måde gøre det værre end det i virkeligheden er?
De steder vi øver os i at køre hen er fx. op til min mormor (en tur på 7 km.) hvor hun så får lov at hygge sig med vores anden hund og hele familien i et par timer, eller til hundetræning som hun også synes er rigtig spændende.
Vi var lidt nervøse for at besøget hos dyrlægen ville ødelægge det fuldstændig, men hun syntes overhovedet ikke dyrlægebesøget var slemt i forhold til køreturen.
okt 2008
Andreas N
Ved det ikke.
Men har virket på alle 4. Så jeg er egentlig ligeglad med om det er en and, bare hundene ikke er syge.
Hvorfor bliver de så dårlig hvis kæden springer?
aug 2009
Nej, vinduet har ikke været åbent hele tiden da det jo er ret koldt for tiden. Men det må vi huske på, det kunne da let tænkes det hjalp en del.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 307
Altså hvis det har virket på 4 af din hunde, så kan man da ikke klage over det, kan man sige.
Men jeg ved det da helle rikke, det var bare noget jeg hvade hørt, men det kunne være jeg skulle foreslå det til en dag og det om det også virker der. Der kan ihvertfald ikke ske noget ved det.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 2 Svar: 47
okt 2008
Jeg kan ikke garenterer de virker på alle hunde, men det har hjulpet på vores, og det er en mega lettelse og undgå køresyge hunde, og en bil overbrækket.
aug 2009
Vores Dansk-Svensk Gårdhund bliver nemlig ikke køresyg, og det gjorde vores gamle schæfer heller ikke.
okt 2008
feb 2007
Jeg tror det kommer an på hvilken bil man har, om den er ny eller gammel.
De ældre biler havde rigtig nok en afleder under bilen så man ikke fik stød. Men de nye biler er lavet anderledes, så denne afleder ikke er nødvendig.
okt 2008
okt 2008
aug 2010
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
Børn/hunde ( Uden de ellers skal sammenlignes selvfølgelig
Ved nogen pædagoger bruger det trick hvis børn skal med bus på tur og de har børn der bliver køresyge. De slipper for at give medicin/piller af alle mulige former og børnene får en god oplevelse
aug 2009
Mon ikke hun alligevel foretrækker det frem for at være køresyg?
feb 2007
Hm, det lyder underligt, for det burde ikke være et problem med de nyere biler ! ?
okt 2008
Køresyg hund