1.845 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Køresyg hund Køresyg hund

Hej, jeg har læst et sted at man gerne må give hunde præparatet "Marzine", som er til mennesker mod transportsyge. Er der korrekt.

Jeg har en Lhasa Apso/malteser blanding på 9 år der døjer med køresyge, og dyrelægen skal have 750,- kr for 4 køresygepiller, da jeg skal betale for en konsultation også.

Normalt har jeg ham ikke med på længere ture bilen, men den 24. skal vi køre et par timer, og han bliver som regel urolig efter 20 minutter, han plejer ikke at kaste op, men han er som nævnt heller ikke med på ture over 1/2 time.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køresyg hund
  • #1   13. dec 2018 Jeg har med god success brugt ingefærtabletter både til mig selv (jeg bliver desværre køresyg i løbet af et splitsekund hvis det ikke er mig selv der kører) og en hund jeg havde der blev køresyg som hvalp/unghund. Det var faktisk en dyrlæge der gav mig rådet smiley
    Pilen skal spises ca ½ time før afgang.

• #3   13. dec 2018 Mette hvor køber du de ingefærpiller til hunden?

• #4   13. dec 2018 Men må hunden få de sygetabletter?

• #7   13. dec 2018 Jeg prøver de ingefærtabletter i første omgang, det er naturmedicin og Mette skrive jo det er råd fra dyrlægen, og jeg har haft kontakt til en dyrlæge der er interesseret i at vide om de virker, det ville han jo ikke skrive hvis hunden ikke må få dem tænker jeg.

• Mathias M
    Mathias M Tilmeldt:
    okt 2018

Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 373
    #8   13. dec 2018 Ingefær skulle virke, den er god nok. smiley og absolut ikke skadeligt for hunden.

• #9   13. dec 2018 antihistaminer kan ikke huske hvad mærke vi har, men har dem hjemme i skuffen. vi fik dem til dyrlægen for at have til en allergisk reaktion men det er med den bivirkning at de sløver så man kan jo få hunden til at sove under transporten

• #10   13. dec 2018 Hunde må godt få Marzine.
    Jeg havde en Laekenois som var meget plaget af køresyge, og fik at vide sf min dyrlæge, at jeg kunne købe Marzine i håndkøb og give ham. Jeg kan så ikke huske doseringen.
    De hjalp i øvrig hellere ikke.

Kan i ikke køre noget før hjemmefra den 24, og så stopper i hver halve time og går en lille tur med hunden, det kan måske hjælpe den.

Og enig med Skrigehunden i #6
    Håndkøbemedicin er slet ikke så uskadelig, det er det hverken for dyr eller mennesker

• #11   13. dec 2018 Har før læst noget med at det kunne hjælpe at putte vat i hundens ene øre - mener der var en herinde der havde succes med det ved køresyg hund. Det kunne man da ellers forsøge.

• #12   13. dec 2018 Prøv at komme en tot vat I det ene øre, men kun i det ene. Husk at fjerne det, når I kommer frem.
    Det bør så testes inden I skal køre langt.
    Ved ikke, om det hjælper på en voksen hund, da jeg kun har brugt det til hvalpe.

• #13   13. dec 2018 gravhunden Frida var vist ikke helt lille og der virkede det vist nok hvis jeg husker rigtigt

• #16   14. dec 2018 Vi har i mange år brugt Postafen køresygetabletter til vores hvalpe/unghunde. Det er efter råd fra dyrlægen og fås på apoteket uden recept. De koster ikke ret meget. Vil tro en halv pille en time før vil være nok.

• #17   14. dec 2018 Jeg brugte også Postafen efter dyrlægens anbefaling, da min schæfer var hvalp. Jeg kan desværre ikke huske dosis, men mener at hun blev doseret som et barn (noget med hundens vægt, og så skal hunde har dobbelt dosis i forhold til mennesker).

Jeg brugte det terapeutisk, og trænede hende i at køre bil. Men det er jo nemmere at gøre med en hvalp, end med en voksen hund.

Kommentér på:
Køresyg hund

Annonce