{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.748 visninger | Oprettet:

Ny hundelov - tv-produktion {{forumTopicSubject}}

Tusind tak til alle, der har svaret på vores rundspørge om den nye hundelov i forbindelse med vores opgave på Journalisthøjskolen.

Det har virkelig været fantastisk med mere end 3000 svar. Det har været en kæmpe hjælp for os!!

Vi har forsøgt at gøre vores indslag så nuanceret som muligt, og har fokuseret på, hvorvidt hundeloven bliver overholdt frem for at gå ind i diskussionen af, om der skal være en lov eller ej.

Her er et link til det endelige resultat:
(link fjernet)
Håber, I kan lide det.

Venlig hilsen og endnu en gang mange tak for hjælpen,
Cecilie Lund, Sophie Kjærgaard og Natascha Kjær

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hundelov - tv-produktion
  • #2   12. jan 2011 Efter flere afbud fandt vi en i sidste øjeblik.

• #4   12. jan 2011 Man mangler måske at i havde talt med DKK opdrættere der rammes af denne lov.
    F.eks. opdrætter af amerikansk staffordshire terrier og en af de helt ukendte racer, der pludselig er endt på denne liste.

• #5   12. jan 2011 Og en type må man sige...
    Jeg kender ikke vedkommende, men en stor mand med et øje der ikke kan åbnes pga... slagsmål ??

• #6   12. jan 2011 Listehundeejeren mangler et øje efter en fyrværkeriskade nytårsaften.

• #7   12. jan 2011 Natascha : Areh okay.. Hvor er man ( jeg) bare forudindtaget...
    Har det med at sætte folk i bås.

• #8   12. jan 2011 Synes ikke indslaget er så objektivt, det fremstiller jo ejerne som kriminelle

• #9   12. jan 2011 Me me me meme...: det er han jo også?

Fint indslag. Jeg kunne godt have tænkt mig en klarere historie fra casen med chowchowen. Jeg har lidt svært ved at forstår, hvad der egentlig skete med hende. Blev hunden bidt eller blev hun bidt?

• #10   12. jan 2011 Flertallet af ejere er helt almindelige mennesker og børnefamilier, som rammes af denne lov, synes det er synd af den side ikke fremstilles, hvilket gør at indslaget tager parti.

• #12   12. jan 2011 Go film!:)
    Jeg syntes nu godt om loven i Tyskland;)

• #13   12. jan 2011 Krumme og shaker: stereotypen... smiley

• #15   12. jan 2011 synes det er okay ..
    synes i mangler udtalesler fra avler fra fx dkk

også synes jeg i skulle ha , flere udtalser fra muskelhunde ejere
    om hvordan det opviker deres ellers søde og rolige familie hunde..

• #16   12. jan 2011 Hvis man ikke påsætter mundkurv og line på max 2 meter når man har en listehund, så bryder man loven = man er kriminel....
    Og det er bare rigtig rigtig surt at være ejer af en velfungerende hund, som så bare pludselig skal være i snor og kurv, men sådan er livet nogle gange...

Gad godt have set en veltrænet listehund udføre lydigheds konkurrence øvelser.. For DET er noget af det jeg er mest træt af-.. At jeg nu ikke kan bruge min hund til noget som helst ( er ret meget en konkurrencehundefører )
    Synes det er smadder ærgeligt at foreninger ikke længere kan have disse hunde på lige vilkår som de andre hunde.. En veltrænet hund er sjældent farlig, men når man ikke kan gå til træning mere ( ja ja man kan bare finde noget privat )

• #17   12. jan 2011 Tja hvad kan jeg sige. Den siger jo ikke meget. Undskyld men det er en ensides information og derfor ikke den tid værd den vare.
    Der burde have været meget mere fra netop familie hundene som aldrig har gjort nogen eller noget fortræd, som nu skal være hæmmet i stor grad af en mundkurv.
    Skal det være ordentlig jurnalistik burde man gå hele vejen rundt, både godt og skidt, men som medierne har gjort hele vejen igennem, belyser den kun fordommenes side. Sørgeligt.

• #18   12. jan 2011 Jeg synes det er rigtig fint at bringe den tyske lov op.. Den model tror jeg mere på

• #21   12. jan 2011 Nu handlede indslaget jo ikke om hundeloven er brugbar eller ej og om familiehunde rundt omkring lider, men om den bliver overholdt eller ej. Og familiehundene lider jo ikke ligefrem, når så mange ikke overholder loven.

• #23   12. jan 2011 Det er også tosset at indføre en lov der tilsyneladende er så vanskelig at håndhæve

• #25   12. jan 2011 Jeg syntes også godt om filmen, og det er positivt at der bliver gjort status på hvordan loven virker "eller netop hvor den ikke virker" hvordan den IKKE virker :o).

Jeg ville godt nok også ønske at loven fra den tyske delstat "hørte ikke hvilke en det var" men den indeholdt jo de elementer som de fleste danskere længe har ønsket, nemlige "Kørerkort til hund" og intete salg til unge under 18 og det gælder "i min verden" for alle hunderacer.
    Er man under 18 så må mor el.far "kautionere = påtage sig ejerskab og ansvar til barnet fylder 18" selv om jeg ved det kan blive svært da mange slet ikke bor hjemme mere i den alder.

Sorry. Det var jo så en HELT anden historie.

Men en godt gennetænkt kortfilm, syntes jeg alt i alt. Thumps up.*Smiler*

• #26   12. jan 2011 Jeg synes også at det var en fin lille dokumentar, der tager problematikken om overtrædelse af loven op. Ikke så meget om hvad der burde gøres, men blot at loven ikke overholdes. Det andet bliver nok temmelig svært, for der vil altid være nogle der mener det ene fremfor det andet.
    Håber I fik det ønskede resultat

• #27   12. jan 2011 Overordnet set er det en fin lille dokumentar. Jeg synes desværre bare den er mangler nogle flere sider af sagen. Jeg havde gerne set, at man havde kontaktet nogle af de virkeligt seriøse muskelhundeejere, som brænder for deres race, og ladet dem fortælle hvordan loven påvirker dem. Gerne dem som både træner deres hunde og bruger mundkurven. Opdrættere.
    Det havde også været en fin ide at tale med eksempelvis DKK og Bull Image Gruppen,

Jeg havde samtidig gerne set, at man havde set lidt mere på hvor meget af det der rent faktisk har skyldtes de specifikke racer, og ikke skodblandinger, og tavleløse hunde, som reelt set ikke kan sammenlignes med de hunde man ser fra rigtige opdrættere.

• #28   12. jan 2011 Nu handler klippet om hende der blev "overfaldet" heller ikke ret meget om loven bliver overholdt eller ej.
    Så hvis man skal have den slags ufaglige udtalelser, så skal man også have noget fagligt.

Desuden er der ikke mange på den liste der er avlet til kamp, som en "ekspert" udtaler.

• #29   12. jan 2011
    Me me me meme, It's all about me !

Se, den studsede jeg også over smiley

• #31   12. jan 2011 Jeg synes det er en rigtig god dokumentar...... Flot lavet!!

Er lidt rystet over det kun er 16 % der har mundkurv på sin hund.

• #32   12. jan 2011 Det er en fint produceret video, men jeg synes personligt ikke I er sluppet helt godt fra det med at nuancere billedet.
    Som reprsæsentant for ejere af listehunde, er der kun medtaget en som helt bevidst og åbenlyst bryder loven (at hans udseende så samtidig nok ikke associeres til "svigermors drøm" er endnu et lidt ærgerligt punkt). Jeg kan love for, at de hundeejere som har ægte hunde af listeracerne er mindst ligeså generet af "lovbryderne" som alle andre. Det er trods alt vores renracede hunde der er ramt af den nye lov og IKKE alle de tavleløse blandingshunde som har skabt problemmerne.
    En anden ting der irriterer mig er, at der i videoen siges at man stadig kan anskaffes listehunde i DK (hvilket for så vidt er sandt), men der nævnes amstaff -men nej det er ikke amstaffs men blandingshunde der henvises til (blot fordi sælger siger ét er det ikke sikkert det er sandt -kildekritik er yderst vigtigt!)

En sidste ting omkring videoen er, at I ikke har sat enheder på akserne ved jeres grafer. Det er forvirrende og afføder at folk tager fejl af jeres resultater og dermed fejlciterer: se blot indlægget lige herover.

• #33   12. jan 2011 *Charlotte*: Ja du har givetvis ret (og nu skal jeg ikke sætte folk i bås, da jeg jo slet ikke kender noget til manden -men de udtalelser han kommer med bryder jeg mig ikke om).

Mit indlæg ovenfor lyder nok lidt negativt, men hatten af for, at der er folk der forsøger, at skabe debat og se tingene lidt udefra.

• #34   12. jan 2011 Er (ikke overraskende) ret enig med Tue i dette.. :o))

Er dog glad for at i får bragt den tyske form op... Som har formået at seriøse mennesker af racerne har kunnet fortsætte deres arbejde og liv med den race de brænder for....

• #35   12. jan 2011 Åh, lydighed med mundkurv findes faktisk:

http://www.youtube.com/watch?v=7BqwxtDDPHE

Jeg var i Greve idag. På den korte tur mødte vi 5 listehunde. Alle 5 uden snor og uden mundkurv.

• #37   12. jan 2011 Krumme:

Ja, det er det nemlig:-))

• #38   12. jan 2011 Det virkede helt proff lavet. Godt klippet og redigeret, synes jeg. Stort tillykke med det smiley

• #39   18. jan 2011 "Vi har forsøgt at gøre vores indslag så nuanceret som muligt, og har fokuseret på, hvorvidt hundeloven bliver overholdt frem for at gå ind i diskussionen af, om der skal være en lov eller ej.."

Sakset fra TS's oplæg...

• #41   18. jan 2011 Susanne: Lad nu være med at slæbe den mudderkastning herind...

• #43   18. jan 2011 Som Cecilie skrev tidligere på dagen:

Det er beklageligt, at der sker en tolkning af filmen, der ikke er korrekt. Det vi i vores udsendelse dokumenterer er, at den nye hundelov i stor stil hverken bliver overholdt eller håndhævet. Det har ikke at gøre med, hvorvidt vi er for eller imod lovens eksistens.

Vi holder fast på, at vi på intet tidspunkt har manipuleret med hverken interviews eller billeder. Vi har fra start haft korrekte aftaler med alle vores medvirkende.

Derudover vil vi gerne slå fast, at alle rygter der går om, at filmen skal vises på tv-stationer, er usande. Den er, som vi hele tiden har meldt ud, lavet til undervisningsbrug og er og bliver kun offentliggjort på nettet.

• #45   18. jan 2011 Susanne:
    Til gengæld nævner vi slet ikke de hvide hunde eller deres ejer i indslaget. De er blot brugt som billeder af nogle af de omtalte hunderacer.
    Med hensyn til Marianne, så synes jeg, du skal lade hende tage den med os personligt. I stedet for at der bliver pisket en stemning op, hvor alle MENER at have HØRT et eller andet..

• #46   19. jan 2011 Susanne: Har du set råbåndene? Var du med til at klippe og redigere??

• #48   19. jan 2011 Jeg forstår slet ikke hvad Marianne har at klage over? Har hun ikke selv godkendt filmen?

Og Susanne. Jeg fatter STADIG ikke hvad alle dine citater fra en gruppe på FB har at gøre med dette?

Hvis man føler sig SÅ anklaget, som visse åbenbart gør over denne udsendelse, så kontakt dog journalisthøjskolen?

• #49   19. jan 2011 Det er godt nok ikke særlig nuanceret, hvor er alle hyrdehundene? Og hvad med lidt facts? dem har der jo ikke rigtig været nogen af i hele "debatten", der er jo skadestuestatistikker over hundebid, men de er selvfølgelig heller ikke så underholdende som en rystet Marianne der nusser sine hunde (ikke at hun ikke har grund til at være forskrækket). Og sikke dog en rabiat k....ng hende Ditte!!

Kommentér på:
Ny hundelov - tv-produktion

Annonce