743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 45 Svar

At samle op ?? At samle op ??

Jeg jeg samler altid op efter Micha jo mindre jeg simpelthen ikke kan komme til det, men jeg syntes bare der er så mange der ikke gør smiley det syntes jeg er rigtig trist og ulækkert, så derfor vil jeg høre hvor mange der samler op efter sin hund, og hvor mange der IKKE gør og hvorfor ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At samle op ??
  • #1   13. jan 2011 Samler op....

Så lige i tv igår om børn på en skole der er blevet syge af hundeafføring, efterladt på deres sportsplads...

Burde laves en lovgivning(nu er vi jo så vilde med love i dette land)

Forbudt at lufte på sportsanlæg og legepladser
    Bøde når man ikke samler op..

• #2   13. jan 2011 Men hvorfor ?? Det er jo ikke lækkert at der ligger hunde l*** rundt omkring, og det er jo ikke så svært kan godt se der er steder hvor der bare ikke er en skraldspand, men de fleste steder er der jo

• #4   13. jan 2011 Vi har en super park hvor vi bor og hele vinteren har der jo været fuld af sne og så forstiller jeg mig at folk lige dækker l***** med sne, for så er den væk ??? NEJ for nu tør sneen og det er så ulækkert smiley der er bare afføring over alt ØV ØV !!

• #5   13. jan 2011 Det kommer meget an på hvor vi er. Jeg kravler altså ikke ind i et krat ude midt i mosen for at samle op ;O)

• #6   13. jan 2011 Jeg holder altid øje med hvor MIcha laver også når hun er løs, for det er ofte steder jeg komme fast, jeg samler selvfølgelig ikke op hvis det er i krat, men hvis det er et sted med riciko for at nogen træder i det, samler jeg op

• #7   13. jan 2011 Jeg samler altid op , det andet er sku for ulækkert og folk der ikke hr valgt at have hunde skal ikke lastes med vores dyrs efterladenskaber smiley

• #8   13. jan 2011 Jeg har en hund som er blufærdig.
    Han vil kun skide inde i en busk eller krat- Han bakker hele vejen ind før han sætter sig. Så nej, med mindre jeg kan få fat på den, så gør jeg ikke.
    Finder han ikke en "egnet" busk på vejen, holder han sig, og gør det i vores egen gårdhave smiley

• #9   13. jan 2011 Jeg samler altid op! Det er bare så ulækkert nu når sneen smelter, hvorfor tror folk de er fritaget for at samle op når der er sne??? Der plejer altså aldrig ligge så meget lort langs vores vej, som der gør nu....

• #10   13. jan 2011
    lene S: Hehe, det er jo kun fedt sådan en hund har jeg også kendt, man skulle helst ikke kunne se hende, hun kunne komme ind i den tætteste busk smiley

• #11   13. jan 2011 Gitte - med den plettede pølse .: Det også rigtig slemt her for tiden smiley Er helt flov over det.

• #12   13. jan 2011 Samler altid op.
    Selv i skoven. Cleo rente aldrig væk hun blev lige bag eller foran mig selv når hun var løs så jeg kunne se lorten.
    Nogle syndes jeg var skør at samle op i skoven men jeg ser sådan på det at der jo er børn der leger. derfor.

• #13   13. jan 2011 Vi samler også altid op, medmindre det er tyndt (samme princip som at spise suppe med en gaffel - det sker heldigvis meget sjældent), eller hvis det er i busken, krat eller lign.

Min mor har en lidt dårlig vane, hun kører meget ofte steder hen for at lufte hunde og er der ikke en skraldespand i nærheden, jamen så putter hun posen i lommen (men lort i). Hun har et par gange glemt dem i lommen og først opdaget dem næste gang... mmm..

Den værste var da hun havde glemt en i bilen, det skal lige siges at poserne selvfølgelig er lukket, men jeg måtte gøre hende opmærksom på en lækker dunst i bilen - ingen af os havde trådt i noget og hundende var ikke med. Hun fandt så en pose bag sædet den næste dag... mmmmm

• #14   13. jan 2011 samler osse altid op efter hundene da jeg syntes det er så klamt hvis jeg eller hundene træder i en. jeg bor tæt på genfoeningespladsen og der bliver bare ikke samlet hundelorte op *klamt* og da der er skøjtebane derover i øjeblikket har jeg osse set mennesker skide og de har toiletruller med .Er det ikke bare for klamt.

• #15   13. jan 2011 Har undladt at samle op en enkelt gang, fordi jeg havde glemt hundeposer... Ellers samler jeg ALTID op.

• #16   13. jan 2011
    Show of Winners :
    Altså til tider er det nu også lidt træls!
    Jeg er tilhænger af at man skifter rute på gåturen ret tit, men så skal jeg altid planlægge at vi komer forbi et krat eller busk smiley
    Men ja han bakker så langt ind at man kun kan se kan hovede.. griner nogen gange lidt af ham smiley

• #17   13. jan 2011 samler altid op, syntes det er så klamt når folk ikke gør, der findes sku da ikke noget mere træls end når man træder sin sko ned i sådan en nutella streg!

det er ikke mere end 2 dage siden jeg var på besøg hjemme hos mine forældre, og troede det var løgn da jeg så det. men gu hjælpe mig og der ikke kom et kvinde fordi med 2 store hunde der satte sig til at Skide lige midt i mine forældres forhave og ikke nok med det så samlede hun det sku ikke engang op. blev så arrig at jeg rendte ud på vejen med en frysepose og råbte til hende at det griseri kunne hun fand..e selv komme og rydde op! og det gjorde hun så og måtte gå rundt med en gennemsigtig pose fyldt med hundelort ha ha ha håber så meget hun følte sig dum!!

• #18   13. jan 2011 Jeg samler op hvis jeg kan. Men det er nu ikke så tit for Charlie han er også meget genert og kan ikke komme langt nok ind i krattet, nogle gange er det lige før han bakker om på den anden side. Og hvis han har tynd mave, som han har haft meget på det seneste, tror jeg skifter foder! så samler jeg heller ikke op må jeg ærligt sige..

• #19   13. jan 2011 Anne Kathrin F
    Men som loven er udformet nu, er det faktisk dine forældres pligt at samle det op.... Så hun kunne bare ha´ gået sin vej, og intet galt gjort...

Det er jo for åndsvagt...

• #20   13. jan 2011 Jeg samler op.....men men der er da også nogle gange jeg ikke gør fx bor jeg på landet og løber hund langt ud på marken løber jeg ikke efter....

Jeg har heller ikke samlet op i hundeskoven....men efter en gå tur da sne kom væk var der lorte over det hele og det fik mig på nye tanker og samler op der også... mit problem er at min hund skal meget langt væk når han skal lave....
    Men i en hunde skov burde der være skrallespande til hømhømer og hvad folk ellers smider i en skov

• #21   13. jan 2011 Tanja
    Om ikke andet er det da endnu mere vigtigt at samle op i en hundeskov, hvor du med sikkerhed ved der kommer mange hunde.. Der er jo altså div. smittefarer ved at lade lorten ligge og flyde!

• #22   13. jan 2011 M&R

der må jeg så sige " breaking the law" jeg er en skidt pige sådan at rende rundt og råbe efter folk at de selv kan samle deres lort op når de har efterladt det i vores forhave! ha ha
    håber du kunne se ironien smiley

men det er sku da for latterligt, altså herreste gud at en hund laver stort i forhaven er jo ikke jordens undergang, en hund skal vel når den skal.

men bare at gå fra det, efter at ens hund har skidt på en andens ejendom! jeg ville føle mig såå pinlig over det hvis Kenya havde gjort det og jeg ikke havde flere hundeposer, så havde jeg sku selv banket på at have spurgt efter en pose hos vedkommende! syntes bare ikke det høre nogen steder hjemme!

• #24   13. jan 2011 Dejligt at høre det trods alt er de fleste der samler op, men dem der ikke gør skriver nok heller ikke her, syntes bare det høre med til den opgave at have hund

• #25   13. jan 2011 M&R .

Ja jeg ved det. er helle ikke stolt over det men sådan har det været.

vors lille hundeskov skel flyttes og jeg vil skrive en mail til dem og høre om vi ikke kan få sat skraldespande op inde i skoven så tro jeg der er flere der vil samle op

• AndersN
    AndersN Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 159
    #26   13. jan 2011 Nu er det her et hunde forum men generelt er dem der brokker sig over folk der ikke samler op de samme mennesker der tømmer deres askebæger ud på mit fortorv. Eller smider deres glasflasker, slikpapir, colaflasker, cigaretpakker, kondomer, boner, plasticposer, franske hotdogs, ispinde, og endda BLEER over ALT! For derefter at brokke sig over at min reaktion ikke var hurtig nok for at samle op efter min hund.... Samler NÆSTEN altid op... Dog vil jeg indrømme jeg har en nabo (blokken længere henne ) og kan jeg time det sådan at han-hundene pisser op af hans bildæk eller skider på hans trappe så gør jeg det.... Mest af alt fordi han er en sur gammel nar der dytter som en syg mastuberende tysker når jeg går med mine hunde.... og det er ikke på den gode måde.... smiley

Men ellers samler vi altid op ;-)..... aaa rart med lidt luft..... huha...

• #27   13. jan 2011 Tja nu kommer jeg fra en rigtig lille landsby, og før jeg selv flyttede til byen havde jeg aldrig samlet op efter mine forældres hund. Jeg må indrømme at jeg ikke havde skænket det en tanke… Jeg var vant til at gå med hunden på mark, i skov og i moser. Der er der ingen grund til det.
    Efter jeg fik Zena og flyttede til byen, så samler jeg altid op. Det er noget helt andet når der er så mange hunde samlet på et sted. Det er simpelthen for klamt at lade være! Og smittefaren er for stor. Det er så tydeligt når der er en eller anden virus i omløb, for så ligger der den ene gang nougatsovs efter den anden. Derfor prøver jeg også at samle op hvis hunden har dårlig mave… Jeg vil ikke være syld i at andres hunde bliver syge…

• #29   13. jan 2011 Jeg samler altid op, også i skoven, af hensyn til andre og for ikke at sprede sygdomme. Men det kan godt virke noget formålsløst når man kan se at der er mange andre der ikke gør det, men mener det er okay at lade lorten ligge, bare det ikke er midt på fortorvet, og tjaaaa der er også dem der mener det er okay at lade den ligge på fortorvet.

• #30   13. jan 2011 jeg samler altid op. Medmindre at det er helt inde i en busk, så er det jo gødning til busken.

• #31   13. jan 2011 Samler op hvor folk kan komme til at træde i det..
    I skoven, på heden på marker osv væk fra stierne samler jeg ikke op

• #32   13. jan 2011 Jer der ikke samler op, tænker I ikke over at I kan være med til at sprede sygdomme og orm?

• #33   13. jan 2011 Altså jeg må ærligt sige at jeg ikke gider kravle rundt inde i et krat eller buske!
    Jeg tager em jeg kan komme til at tage, men de andre, gider jeg ikke ligge og kravle for smiley

• #34   13. jan 2011 Jeg smaler altid op efter min hund

• #35   13. jan 2011 Jeg samler altid op jeg syntes det er ulækkert hvis man lige pludselig træder i en lort...

• #36   13. jan 2011 det er altså også vigtigt at se det fra det sundhedsmæssige aspekt.

en lort fra andre hunde kan indeholde ufattelig mange bakterier og om ikke parasitter. jeg prøver så vidt så muligt at undgå at kenya sniffer til andres efterladenskaber. men f.eks. i en hundeskov er det jo svært når der ligger lort overalt fra folk der ikke gider at samle op!

• #38   13. jan 2011 syntes at hundeskoven i ringkøbing

flyder med bæ. især her efter at meget af sneen er forsvundet! det er så klamt

• #39   13. jan 2011 Det kommer meget an på hvor det er henne ...

Normalt samler jeg op ! - Også når han er løs.
    Men hvis vi går tur i skoven, samler jeg ikke op. - Han skider alligevel aldrig på stien, men midt inde i skoven.

Jeg går meget op i at samle op på fodboldbaner, legepladser og hvor jeg nu ellers kunne have ham løs. Både for de mennesker der kommer og bruger stederne, men også fordi jeg gerne vil blive ved med, at have lov til at kunne komme de steder med min hund.

Generalt samler jeg altid op, hvor der går mennesker.

• #40   13. jan 2011 http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=3403

• #41   13. jan 2011 Tanja O

ja så det godt. jeg bor lige ved siden af skolen og har tit luftet kenya ¨på sportspladsen. men altså gud hvor jeg dog set mange hundeejere der ovre der bruger pladsen som skide sted. er helt holdt op med at gå der over med hende fordi der ligger så meget bæ.

syntes sku det er synd for børnene. det er jo netop i det vejr her det er sjovt for dem at lege og kælkebakken ligger der ovre.

det er altså bare ikke i orden!!

• #42   13. jan 2011 Tanja O
    Ja det er lige præcis det jeg gerne vil undgå !

Både for børnenes skyld. og for min egen skyld, så jeg stadig kan komme sådanne steder.. derfor går jeg meget op i at samle op sådan nogle steder !

• #43   13. jan 2011 Hvis jeg går på fortove, veje eller stier vil jeg samle op. Charlie har nu aldrig lagt noget sådan et sted endnu. Når han laver stort er det altid på græs eller i mellem træer. Og her samler jeg kun op hvis det er et sted hvor folk skal færdes. Ikke i langt gærs/vildnis. Hvis græsset slåes så samler jeg også op.

• #44   13. jan 2011 Vi samler ALTID op og de fleste andre, vi kender samler osse op. Der er dog et yngre par i vores blok, der partout IKKE GIDER samle deres Mops´ lort op.... Og det skal vi andre rende og træde i. Lækkert.... Og så er der osse dem, der lufter hund nede på dyrskuepladsen lige overfor vores blok..... og heller ikke samler lorten op.....eller på fodboldbanen......
    Skønt!!!!

• #45   13. jan 2011 jeg samler altid op... der er simpelthen ikke noget værre end når der ligger sådan en human og kigger på en når man går forbi.. kan ikke klare det...

• #46   13. jan 2011 Vi samler altid op. Og hvis han sked i en busk (hvilket han aldrig gør, for der skal han bare ikke ind), så ville jeg også samle op. For det er altså ikke kun klamt at træde i, det kan også give orm til andre hunde.
    Jeg synes ikke man kan tillade sig at lade det ligge.

Men ja, jeg er glad for sneen lige for tiden. For under den, er der virkeligt klamt.

• #47   14. jan 2011 En ting jeg ikke er forstår er folk som samler op, og så bare smider posen fra sig.. jeg har lagt mærke til der ligger mange hundeposer rundt omring på vejene og i buske. smiley underlig ting at gøre,.. så hellere lad lorten ligge ! - eller endnu bedre.. find en skraldespand ;o)

• #48   14. jan 2011 Det synes jeg også er en mærkelig ide. Men der er jo de der poser der er nedbrydelige.

• #49   15. jan 2011 Ja og det er en fantastisk opfindelse... men helt ærligt.. hvorfor så ikke bare finde en skraldespand, eller lade lorten ligge. Hvorfor gå og smide poser rundt i naturen.. det fatter jeg godt nok ikke.

Kommentér på:
At samle op ??

Annonce