{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Hanhund eller hunhund {{forumTopicSubject}}

Hvad ville i vælge? Fordele og ulemper?
Står i den situation at jeg skal vælge hvalp, men ikke ved om der bliver en tæve til mig som var vores 1 prioritet. I vores famile (bedsteforældre, ældre søskende, forældre osv.) er der 1 hanhund og 3 hunhunde. Ville det være dumt at anskaffe sig en hanhund af denne grund, hvis den skal passes hos dem (selvfølgelig ikke når de er i løbetid).
Men er kommet meget i tvivl... Først ville jeg kun have en tæve, men nu er jeg kommet i tvivl om jeg skal vælge en hanhund hvis der er det....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund eller hunhund
  • #4   18. maj 2006 Undskyld, men jeg tror ikke helt at Rikke & Anne Louise svarer på mine spørgsmål????

• #5   18. maj 2006 Jeg har selv en hanhund, som tit bliver passet steder med andre hunde..

Jeg mener ikke der er noget problem i at vælge en hanhund, også selvom den måske skal passes et sted hvor der er en anden hanhund... De skal bare være under opsyn.. De vil prøve grænser, men hvis de begge for "NEJ" hvis de knurre af hinanden, skulle der ikke blive problemer..
    Så længe hanhundene ikke er på samme alder, skulle der ikke komme de helt store magtkampe ud af det.. smiley

• #6   18. maj 2006 Den eneste grund til at mange vælger hunhunde er at de ikke strinter og at de oftere kan med andre hunde.. De er ofte lidt "mildere".. Men udover det synes jeg heller ikke der er så meget forskel..

• #7   18. maj 2006 Jeg har haft 2 af hvert køn, og min helt klare oplevelse har været, at hannerne knytter sig tættere til familien end tæverne. De har alle været fransk bulldog. Vores hanner har villet være helt tætte på os, hvorimod vores tæver har været mere sig selv og ikke så afhængige af det tætte samvær. Det samme har de opdrættere, som vi købt af, sagt. Det kom meget bag på mig, men jeg har måttet sande, at det var rigtigt.

Hilsner
    Hanne

• #8   18. maj 2006 Jeg har selv en hanhund og jeg har lidt "fortrudt" at jeg ikke fik en tæve. Selvfølgelig elsker jeg da min hund højere, end noget andet, men det ville bare have været så meget lettere, hvis han var en tæve.
    Han er lige blevet kastereret (d. 10.04.06) så vi venter stadig på at han bliver lettere at håndter.
    Han kan overhoved ikke med andre hanhunde og når han går løs, kan man ikke slappe helt af, for man går hele tiden og holder øje med om der er andre hunde i sigte, for er dét tilfældet, så bliver vi nød til at kalde ham til os for HVIS det nu er en hanhund, så går det galt.
    Og når vi møder en anden hanhund, er han helt oppe på dypperne, det er ret irriterende!

Godt nok kommer tæver i løbetid, men hanhunde skal tisse ALLE steder, nogle strinter også indedøre.
    Min mor har næsten kun haft tævehunde og hun siger at en tæve knytter sig mere til én, end en hanhund gør.
    Tjalfe vil også hellere fjolle, end putte og der er gang i ham 24/7!

Selvfølgelig kommer det også an på, hvilken race du skal have. En Amerikansk Bulldog er jo en dominerende race, så hvis det er sådan en hund du har tænkt dig at anskaffe, vil jeg sige, at det nok er lettere med en tævehund.
    Jeg ville ihvertfald ønske at min Tjalfe bare kunne lege med de hunde der nu kom forbi, når man var ude at gå, istedet for at skulle være på vagt og først spørge om kønnet på den pågældende hund, før man tør lade dem hilse.
    Møder vi en løs hanhund går han også helt i selvsving. Det er desværre ikke alle folk som respektere, at man har en besværlig hund.
    Flere ejere griner bare, når Tjalfe hænger i snoren efter en anden hanhund, som provokerende står og spiller "smart" fordi den godt kan se, at Tjalfe er i snor og ikke kan gøre noget.
    Nå, men nok om mine problemer.
    jeg håber ihvertfald at din kommende hund bliver den rette for dig og din familie..

• #9   18. maj 2006 Til Charlotte: Det er en fransk bulldog ;o)

Kommentér på:
Hanhund eller hunhund

Annonce