887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 36 Svar

Hanhund eller hunhund - hvorfor??? Hanhund eller hunhund - hvorfor???

Hvorfor har du enten hun eller hanhund?????
Syntes det kunne være meget sjovt at høre...

Vi har valgt vores hanhund, fordi vi begge har det bedst med mandlige dyr hvis man kan sige det sådan - tihii.... Det har både gældt for mine tidligere heste, katte og hunde.... Ved ikke hvorfor men syntes at hundyr er så s... hysteriske - lidt ligesom kvinder kan være nogengange.... haha... forstå mig ret smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher not working 900 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Udskiftning af dørbælg på Samsung EcoBubble vaskemaskine 750 kr.
  • Handyman needed – URGENT (Before 12:00 Today) 1.200 kr.
  • IKEA sofa moduler monteres 800 kr.
  • Stikkontakt 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund eller hunhund - hvorfor???
  • #1   6. jan 2008 Vi har førhen valgt hunhunde, fordi vores erfaring sagde.(og andres) at de var nemmere at holde hjemme....

Den vi har nu, er en hanhund...........det var ikke planen, men han skulle ha et andet hjem, eller aflives........

Han bekræftede vores anelse om at IKKE blive hjemme.....så ham stort set ikke den sommer vi hentede ham.......PÅ TRODS af, at hele haven var hegnet ind.......han fandt ud alligevel..........Han blev kastreret, og nu er der ingen problemer

• #2   6. jan 2008 Har både tæver og hanner.

• #3   6. jan 2008 Jeg har haft hanhunde stort set hele mit liv. Da vi talte om en hund mere, ville min mand have en labhan og jeg ville have en goldentæve, så vi gik på kompromis og købte en labtæve. Det er noget af det bedste vi nogensinde har gjort. Vi har fået den skønneste sorte Lotus blomst. Grunden til at jeg ville have en tæve var, at jeg ike bliver yngre og jeg synes ofte at der er "slåskampe" med hannerne, specielt når der er tæver i løbetid og jeg trængte til noget "nemmere":-)))

• #4   6. jan 2008 Har en af hver *GG*

• #5   6. jan 2008 Jeg ved ikke om det er en skrøne at ovennævnte hundyr er lidt mere hysteriske... Men jeg har oplevet det med alle 3 slags dyr, ved ikke om jeg bare har været uheldig smiley
    Ja og derfor falder det mig meget naturligt med en hanhund smiley

• #6   6. jan 2008 Jeg vil sige at vores hunde er noget af det MINDST hysteriske:-)) OGSÅ Lotus:-))
    Vi har også en af hver og min mand har været OTROLIG heldig med Blackie, men eftersom jeg vil ha`tavle hunde, skal vi også ha`en labtæve, når Blackie ikke kan mere:-))

• #7   6. jan 2008 Vi har hunhund, dels pga. at kennelejeren anbefalede det, da de var nemmere end hanner, når det var første gang med den race! Men alle mine katte har været hanner. Men man køber vel egentlig altid den man forelsker sig hovedkuls i:)

• #8   6. jan 2008 Jeg har det ligesom C&C F, bare omvendt hæh.
    Jeg har altid haft hundyr ... Kaniner, katte, høns, heste, hunde etc. ... Jeg gider ikke alt det bøvl jeg forbinder med at have handyr såsom dominans, konstant brunst (strejfen etc.)
    Men der er selvfølgelig lige mange goder og "ulemper" ved begge køn ...
    Det er for mig af en eller anden grund bare naturligt at omgive mig med kønfæller ... :0) Spændende indlæg i øvrigt ...

• #9   6. jan 2008 kønfæller = kønsfæller

• #11   6. jan 2008 Jeg har hanhund...
    Jeg kan virkelig godt lide hanhunde både i sind og skind.

Jeg ved ikke, hvad det er, der gør det.

Men - jeg overvejer at anskaffe mig en tæve, som jeg kan træne med, når nu min mand har lagt beslag på hanhunden.
    Vælger i så fald tæven fordi den er lidt mindre stærk og måske lidt mindre hårhudet, og det kan være lettere for mig at træne med en sådan hund...

Men ville nu helst bare have en han.....

• #12   6. jan 2008 har valgt en han af samme årsager som dig, at jeg bedre kan med handyr smiley
    Og så kan jeg godt lide den stolthed mange ukastereret handyr har smiley

• #13   6. jan 2008 Hos Møffe blev der ikke kigget på kønnet -hun var for det første voksen, og for det andet var det jo lige hende jeg var fadet for.

Den næste bliver en hanhund, fordi møffe ikke er så god til voksne tæver.

• #14   6. jan 2008 Er bare mest til tæver og jeg har haft begge dele.

• #15   6. jan 2008 Har både hanner og tæver og de er alle sammen dejlige, men skal jeg være hudløst ærlig så er jeg mest til hanner -men jeg har så heller aldrig haft nogle "hanhunde problemer" med nogen af mine...

• #16   6. jan 2008 Øhh, Christina, man avler altså, når man får et kuld hvalpe...
    Og det er da ikke noget, man gør for sjov.... :oS

• #17   6. jan 2008 Christina D -"ik for at avle men bare for sjov."

-man avler dælme ikke bare for sjov. Det er kæmpe arbejde, og et stort ansvar.

• #18   6. jan 2008 Gider ikke sjatpissere, så tæver til mig.

• #19   6. jan 2008 jeg har haft 3 hannser sammen og har aldrig haft problemer med dominans, sjat pisserri eller at de strejfer. Jeg valgte den første for at slippe for løbetid og den næste var fordi vi ik ville ha hvalpe og den 3. fordi der stadig ik skulle komme hvalpe og fordi 2 hanner og 1 tæve kunne skabe problemer når der kom løbetider.... er glad for mit valg og vil gerne ha en han næste gang igen da jeg stadig ik vil ha hvalpe ;o)

• #20   6. jan 2008 Tæver til mig - deres temperament passer generelt bedre til mit gemyt, og jeg synes også langt de fleste racer er kønnere med et feminint kønspræg.

• #21   6. jan 2008 Ginne -sjovt. Jeg har det lige omvendt, jeg synes hannerne har "det der ekstra" :o)

• #22   6. jan 2008 Jeg valgte en tæve fordi jeg har en idé om at jeg bedst kan med tæver smiley

• #23   6. jan 2008 vi har haft begge...
    først pige : Blackie
    Så dreng: Tiko
    Så Pige : Freia
    Nu dreng: Rafih
    Snart pige : Lillesøster X

• #24   6. jan 2008 Ved ikke helt hvorfor jeg bedst kan med tæver :o)
    Synes bare de er mere sådan nede på jorden..
    Og så vil jeg gerne kæle min hunds mave uden der er noget i vegen *GG*

• #25   6. jan 2008 vegen = vejen

• #26   6. jan 2008 Synes ikke Daisys løbetider er slemme. Holder hende bare i snor så kan der ikke ske noget :o)
    Og ikke en eneste blodplet ser jeg når hun er i løbetid fordi hun gør sig rent.

• #27   7. jan 2008 vi har begge... diego er dog kastreret...

jeg har mere udfordring i træning med en han end med en tæve.. smiler..

Anita >> kan du ikke sende Daisy forbi , så kan hun lige lære Chrissie at gøre rent efter sig.. he he..
    Chrissie har normalt bukser på, hun har fået dem af mange gange, hun kan ikke fordrage dem... he he.. men jeg blev ved, nu har hun så bidt dem i stykker.. aarrggg heldigvis er det ved at være overstået... griner

• #28   7. jan 2008 I will never... -hvis i har brugt bukser allerede fra de første par løbetider, kan det meget vel være derfor hun ikke holder sig rent, for så har hun jo sldrig lært det.

Men der er self osse enkelte tæver der bare bløder så kraftigt at de ikke kan holde sig rene, og nogen enkelte racer der (næsten) ikke kan nå derom, og så kan de self heller ikke:o(

• #29   7. jan 2008 hehe.. Ej Daisy svinede godt nok også lige de første par gange hun var i løbetid, men jeg roste hende hver gang hun slikkede sig (om det hjalp, ved jeg faktisk ikke) og hvis hun dryppede, skulle jeg bare pege på det og når hun så slikkede det op, fik hun ros :o)
    Nu ser jeg stort set ikke nogle pletter.
    Men det kræver så også at man ikke giver dem bukser på, ellers kan de jo ikke komme til at slikke sig *ss*

• #30   7. jan 2008 Anita -nemlig. Og det tager jo osse lige et par løbetider for dem at finde ud af det:o)

• #31   7. jan 2008 ja, det problem har Chrissie så løst for mig... gider ikke købe bukser når hun ødelægger dem.. griner..

ja hun har haft bukser på fra første løbetid... så må hun jo lære det.. smiler.. bliver som nok ikke et problem... hun bløder rigtig meget.... og hun er smidig nok til at nå derom, så hun skal bare lære at holde sig ren.... smiler...

• #32   7. jan 2008 I will -self lidt sent nu, men et tip til en evt fremtidig tæve er i hvert fald at undlade at komme "bukser" på i hvert fald de første 3 løbetider, og så se om ikke den lærer det.

Det kan ofte være svært for en tæve at lære, når først den er vænnet til at have dem på.

• #33   7. jan 2008 Anita Æ skrev: "Synes bare de er mere sådan nede på jorden.."
    Det er lidt sjovt, jeg har det lige omvendt; jeg syntes hanner er mere stabile og nede på jorden... :o)

• #34   7. jan 2008 oraklet >> he he.. jeg har de 2 "små"... de er ikke kommet i løb endnu..

det er chrissie anden løbetid, så må vi se i den næste om hun vil gøre sig ren... hun ville ihvertfald ikke selv vælge bukser.. sikken hun kunne sno sig om sofaen og vupti så var de af.. he he

• #35   7. jan 2008 Anne T: hehe ja sådan er man jo så forskellig :o)

• #36   7. jan 2008 Anita Æ -
    Det er jo det, lidt sjovt syntes jeg i hvet fald det var :o)

• #37   7. jan 2008 vi har kun haft han hunden så det lå meget naturligt for mig at vælge en han.
    men det strefede da mine tanker om en tæve, da jeg er alene med gå ture og træning. men jeg blev enig med mig selv om at hvis jeg ville have en tæve skulle hun ikke steriliseres, men jeg ville heller ikke have hvalpe, og tænkte lidt over det og blev enig med mig selv om at en han nu passer bedst til mig.

( blev enig med mig selv )haha lyder sjovt men ja jeg snakker med mig selv hihi

Kommentér på:
Hanhund eller hunhund - hvorfor???

Annonce