11.086 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 64 Svar

Har spist en hel pose pistacienødder? Har spist en hel pose pistacienødder?

Hej alle

Gucci stjal i lørdags (om natten) en pose pistacienødder. I dag er det så begyndt at komme ud i hendes afføring. Hun har selvfølgelig svært ved at komme af med det, og der kommer hele nødder med skal ud. Nu har hun lige for fem minutter siden kastet to hele nødder op... Troede det var videre i systemet, men det tyder på at de ikke er?

Er det farligt? Nogen der har oplevet lignende?

Håber i vil hjælpe.

Mvh. Louise

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har spist en hel pose pistacienødder?
  • #1   17. jan 2011 Jeg ville kontakte en dyrlæge ret hurtigt da nødder er giftige for hunde og når hun er begyndt at kaste dem op så kunne det tyde på der sidder noget og blokere i tarmen.

• #2   17. jan 2011 Ville helt sikkert kontakte dyrlæge med det samme !!!! for ja de er giftige !!

• #3   17. jan 2011 Hun spiste for et halvt år siden en hel pose peanuts, der var ingen problmer... Men jeg tænker mere på at der jo er skal på pistacienødder?
    Hvad er symptomer på forgiftning udover opkast?

• #4   17. jan 2011 Louise nu er der også forskel på hvor giftige de forskellige nødder er og pistacie er ikke sunde for dem, så ring til en dyrlæge nu.

• #5   17. jan 2011 Nila spiste for nogle uger 600 gram slik , alt mulig blandet . chokolade med en del nødder . Vi var obs pga nødder jo kan være som gift for hunde . nila fik tynd mave 2 døgn . så var det over . ingen tegn på gener ellers . hvordan er den almene tilstand , er hun glad , drikker som normalt og ellers upåvirket , er maven udspilet ? det vil dyre lægen jo nok spørge om . men jeg ville lige ringe til dyrelægen , lige at tjekke op på deres mening . mvh Line

• #6   17. jan 2011 Dyrlæge !!!!!!!

• #7   17. jan 2011 Hun virker upåvirket. Har været ude at gå som hun plejer og virker glad. Hun spiser hvad det bliver serveret. Synes dog ikke hun rigtig har drukket, men det kan også være jeg bare ikke har lagt mærke til det... Synes heller ikke hun virker udspilet...

• #8   17. jan 2011 Fatter simpelthen ikke at man ikke bruger sin sunde fornuft og ringer med det samme istedet for at søge råd herinde om noget så akut.... Det er jo klart at mavesæken ikke kan førdøje nødderne når de kommer hele op efter 2 døgn.

• #9   17. jan 2011 Louise ring til en dyrlæge, det kan være rigtigt farligt hvis der sidder noget og blokere i tarmen hvilket det kunne tyde på når hun kaster dem op 2 døgn efter. Og det er ikke altid man kan se noget på dem før i sidste øjeblik.

• #10   17. jan 2011 Jeg syntes du er total uansvarlig ved ikke at kontakte en dyrlæge nu !!!!! Uanset hvordan hunden har det nu

• #11   17. jan 2011 Hvor er det dog provokerende.... du spørger hvad du skal gøre... ALLE fortæller dig at du skal ringe til dyrlæge fordi det er farligt, og din hund viser tegn på at der er noget galt..... Og du snakker bare og R*ven går....
    Hvad går der af dig for at høre en dyrlæge ad? Ikke en skid.... Men i stedet skal din hund bare lide........ Hvorfor spørger du overhoved om råd?

HOST, og ja undskyld mit udbrud, men uhh hvor det provokere mig

• #12   17. jan 2011 http://en.allexperts.com/q/Ask-Veterinarian-700/lab-ate-handful-pistachio.htm

her udtaler en dyrlæge, at hvis hunden (her en lab der har spist en håndfuld) har spist pistacienødder skal den akut til dyrlæge..

Jeg ved ikke hvor kær du har din hund, men jeg tog ikke chancen !

• #13   17. jan 2011 Jeg oversætter lige lidt...

Drop i 24-48 timer for at hjælpe hunden til at få giften ud...

Fare for mavedrejning, hvor der skal en operation til.

Uanset hvad skal din hund have taget blodprøver for at finde ud af hvor MEGET gift (ikke om der er noget) den har i kroppen..

• #14   17. jan 2011 Du opretter en tråd, fordi du tilsynladene er bekymret, når rådet så er dyrlæge, så "slår" du det hen ?

Den fatter jeg ikke lige ?

• #15   17. jan 2011 Camilla: Haha, jeg kan da heldigvis kun grine over dit sure opstød. Hvis der er nogen der er opmærksom på sin hund og gør alt det bedste for den, så er det sgu mig.

Har talt med dyrlægen som siger at jeg ikke skal være nervøs. Jeg skal selvfølgelig observere hende på hendes almene tilstand, og hvis hun kaster mere op eller er dårlig skal jeg ringe.

Så rolig nu alle, jeg er bestemt ikke en uansvarlig hundeejer. Gucci er jordens mest uheldige hund, og mens familie altid siger jeg maler fanden på væggen når jeg kører til dyrlægen,har jeg altid ret i at noget ikke er som det skal være. Jeg er ikke normalt en der venter med at køre afsted hvis noget er galt.

• #16   17. jan 2011 Har min hund ædt noget giftigt nægter jeg at lade dyrlægen spise migaf med "se tiden an"..

Vi husker vel alle hunden der havde spist 2 panodiler og lå død under hækken 2 dage efter? - En her fra HG.

Og hunden der enten døde eller blev grueligt syg ved at spise en ukogt kartoffel?

JEG har min hund ALT for kær, især når man kan læse fra en dyrlæge på nettet hvor alvorligt det er..

• #17   17. jan 2011 Hvem er det der siger at jeg slår rådet med at ringe til dyrlæge hen? Måske jeg sagtens kunne have ham i røret mens jeg er online herinde. Lad nu være med den hårde tone fordi man ikke lige fluks skriver hvad dyrlægn har sagt. Jeg skriver herinde for at få råd fordi der er en masse mennesker som har erfaringer med mange ting. Jeg tager imod råd med kyshånd, så rolig nu derude. Sidder og bliver lidt ked. Elsker min hund over alt på jorden - hun har kostet min op mod 50.000 kr. i dyrlæge på de 5,5 år jeg har haft hende, så tror godt jeg ved når man skal afsted...

• #18   17. jan 2011 Tænk at man kan tage det så let, jeg havde forlangt at få min hund tjekket og ikke ladet mig synge hen af en dyrlæge der ikke gider arbejde en mandag aften...

• #19   17. jan 2011 Nina: Min dyrlæge sagde de ikke var giftige... Så er det godt nok også svært altså. Vil jo det bedste for min prinsesse, men når han siger det hvad skal jeg så forholde mig til?

• #20   17. jan 2011 Nadja: Ej hold nu op. Jeg har haft den dyrlæge i nogle år, og han ved hvad han har med at gøre. Det er da svært at reagere på noget når dyrlægen siger sådan?

• #21   17. jan 2011 Nadja: Han har flere gange måtte ud på dyrehospitalet til mig og gucci udenfor lukketid, så det er bestemt ikke det der er grunden... Håber jeg da ihvertfald ikke.

• #22   17. jan 2011 Jeg bliver nød til at høre , hvor kan man finde ud af hvad , der virker som gift for hunde ?? og hvad der er myter . Jeg hørte fornylig at kastanjer er møj giftige .. Jeg blev noget paf .. For nila har ædt en del , da hun elskede af hente dem , når jeg kastede dem i skoven .. og der er da nok blevet ædt en del .. men viste det ikke , og heldigvis skete der intet ..

• #23   17. jan 2011 Jeg ved ikke om dyrlægen bare ikke VED at pistacienødder er giftige for hunde, men det kan man jo håbe på - uvidenhed er bedre end dovenskab når det kommer til tillid..

Min egen dyrlæge vidste feks ikke at kastanjer er meget giftige før en hund døde af det og de fandt ud af hvad den havde spist..

• #24   17. jan 2011 http://www.hundeleksikon.dk/tox.html

• #25   17. jan 2011 Louise, ja det er da godt at der er nogen der kan grine af det..... Stakkels hund!

• #26   17. jan 2011 Tak smiley

• #27   17. jan 2011 Camilla: Du er da et dejligt menneske.

• #28   17. jan 2011 Louise: Tak smiley Ved jeg godt!
    Ærgerligt jeg ikke kan sige lige over....

• #29   17. jan 2011 Gitte: Er det mig der er blind, eller står der intet om nødder på den side?

• #30   17. jan 2011 kan i forhelvede ikke svare ts ordenligt, hun siger jo hun har ringet og tror nu nok dyrlægen ved bedre end jer,,tag jer dog lige en slapper,, held og lykke med det,,,

• #31   17. jan 2011 Camilla: Forstår slet ikke hvordan det her har hidset dig op. Jeg var i tvivl om pistacienødder var giftige. Søger råd herinde, får råd - ringer til dyrlæge. Følger hans råd (han er trods alt dyrlæge) - og alligevel er jeg et dårligt menneske?

• #32   17. jan 2011 Pia H: Tak:) Føler heller ikke jeg har gjort noget forkert, elsker min hund og selvfølgelig og ønsker det bedste for hende:)

• #33   17. jan 2011 Fatter simpelthen ikke du gambler med din hunds liv på den måde! Og ja hvorfor oprette denne tråd hvis du ikke lytter til folks råd? Min hund spiste engang et par pistacier og det fik han tynd mave af men blev heldigvis hurtigt frisk men det var også meget få nødder så hvis din hund har spist så mange vil jeg mene der er en betydelig risiko for alvorlig sygdom. Opkast er aldrig et godt tegn. Desuden kan evt. knuste skaller laver ridser/flænger i tarmvæggene som så kan forårsage tarminfektioner! Jeg ville dælme ikke tage nogen chancer!

• #34   17. jan 2011 (link fjernet)

• #35   17. jan 2011 Louise, din hund har spist fødevarer, som er giftige for hunde. At din dyrlæge slår det hen ville jeg personligt betragte som værende et tillidsbrud fra hans side.
    Specielt når hunden efter så lang tid viser tegn på, at det ikke bare er smuttet ret igennem systemet.

Var jeg dig, ville jeg kontakte en anden dyrlæge for en second opinion og foreligge vedkommende, at du VED, at pistacienødder er toxisk for hunde...

Til Pia - Har du nogensinde noget at byde ind med i forhold til temaet, eller er det bare din evigt tilbagevende rolle at være selvbestaltet politibetjent og drønubehøvlet overfor andre brugere?
    Du behøver ikke at svare... det er i bund og grund et retorisk spørgsmål...

• #36   17. jan 2011 Pia: Dyrlæger ved meget men de ikke et omvandrende leksikon og kan jo altså tage fejl! Det da alm. viden at nødder er giftige for hunde og i de mængder ville jeg ikke tage nogen chancer. Har engang ringet til dyrlæge vagt da min hund var syg fik ikke fat i min normale dylle og han sagde jeg skulle se tiden an men min mavefornemmele sagde mig noget andet for nu er det jo en selv der kender sin hund bedst og heldigvis tog jeg afsted som det første om morgenen for han var faktisk ret syg og det havde kun blevet værre af at vente. En dyrlæge kan råde en over en tlf. men kan jo altså ikke vurdere hundens tilstand så det nemt at tage fejl.

• #37   17. jan 2011 Jeg gambler på ingen måde med min hunds liv. Søgte blot råd herinde, da jeg var i tvivl om hvorvidt de nødder var giftige. Jeg har lyttet til og fulgt folks råd, men alligevel bliver jeg hakket ned.

Jeg ringer til en anden dyrlæge nu og ser hvad han siger.

Det er lidt fejt når man ikke kender folk og så hakke dem ned på den måde. Føler godt nok jeg bliver sparket på, selvom jeg har fulgt alles råd. Grunden til at jeg reagerer på det nu er fordi hun har kastet op en enkelt gang her til aften, ellers så det jo ud til at det var på vej ud af systemet.

Til orientering, er det at svine til ikke den bedste måde at få folk til at lytte på. Igen vil jeg sige at jeg elsker min hund, gør alt for hende og gambler bestemt ikke med hendes liv.

• #38   17. jan 2011 hun har jo ringet til dyrlægen,,,,, han har jo svaret,,, nææ som vores siger (har været det i 30 år),,,det er blevet så moderne hvad angår dyrlæger,, at man tager til dem, bare hunden siger hik,,, i guder vores gamle blev13 år og var kun til dyrlæge til årlige tjek,,,og det samme gælder svigerf,, hunde,,,og de har sgu også spist lidt af hvert,,,

• #39   17. jan 2011 Super Louise. Better safe than sorry.

• #40   17. jan 2011 Godt for dig, Pia.

• #41   17. jan 2011 Jeg forstår simpelthen ikke at du kan tage det så roligt... mest af alt, forstår jeg slet ikke at din dyrlæge siger at der ingen fare er..

Min veninde havde en labrador blanding, som om natten fik fat i nogle pistacienødder, han havde efterfølgende diaré, og opkast. ellers ingen symptomer, spiste, drak og legede som sædvanligt, dyrlægen sagde derfor at der ingen grund til bekymring var. dog skulle de holde øje og kontakte ham med det samme hvis det blev værre. 2 dage efter indtagelsen gik hunden i kramper, med fråde om munden, var fuldstændig panisk og var fuldstændig panisk. Hvorefter han gik bort før dyrlægen overhovedet nåede at komme frem...

så hvis jeg var dig... så var jeg BESTEMT ikke så rolig, og ville så absolut ikke finde mig tilfreds med "det ikke er giftigt" hvilket det jo tydeligt er!

• #42   17. jan 2011 Godt jeg IKKE er hund hos dig så Pia H !!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #43   17. jan 2011 Jenny? Hvem siger jeg tager det roligt?

• #44   17. jan 2011 Puu der er godt nok meget giftigt jeg ikke viste . Nila har også spist en halv skål vindruer , i sommers . Anede heller ikke advokato var så giftigt . KU være man sku printe , tingene ud . Vi sku da have haft nila til lægen , da hun spiste de 600 g. slik for nogle uger siden , med lys chokolade og lidt nødder i . Vi er da ret heldige , der ikke skete noget alvorligt . Normalt får hun ikke vores mad , men når man har børn , kan de jo tabe ting og lign . uden vi ser det .

• #45   17. jan 2011 Louise: Synes bare ikke du virker til at tage det folk skriver ret seriøst.

Pia: Jamen det da godt så men hvor mange gange har hundene gået med smerter fordi i ikke er pivet og tager dyret til dyrlæge? Det jo ikke alle hunde der viser hvis de har smerter!

• #46   17. jan 2011 jep CH,,,det er godt,, for mig,,så derfor svarer jeg som jeg gør,,hold da op så skulle vi da have været, tit til dyrlæge,,ups

• #47   17. jan 2011 Trine: Hvordan kan du vurdere det via nogle ord på en hjemmeside? Det er det værste ved sådanne sider som her. Man ser jo ikke folks reaktioner, følelser osv.

Jeg tager alt folk skriver alvorligt, det er jo mit kæreste eje, hvorfor skulle jeg slå folks råd hen?

Er ked af hvis jeg fremstår som ligeglad med hvad i skriver, for det er jeg bestemt ikke. Det villle da være utrolig sørgeligt hvis jeg som ansvarsfuld hundeejer var fuldstændig ligeglad. Havde jeg været ligeglad havde jeg jo slet ikke skrevet herinde, men gået i seng og sovet...

• #48   17. jan 2011 Syntes at ku læse de fleste steder , at forgiftning af rosiner , chokolade og lign . sker inden for 24 timer !! og symtomer starter før , som tynd mave og opkast . Men det er jo kn hvad jeg kan læse mig frem til .

• #49   17. jan 2011 Pia: Hellere en gang for meget end en gang for lidt da! Et dyrlæge besøg skader ikke men ikke at tage til dylle kan få alvorlige konsekvenser.

• #50   17. jan 2011 Louise selvfølige tænker du på din hund . Du skriver jo netop herinde , og ikke bare går i seng . Og har talt med læge ..

Undre mig over min tråd for nogle uger siden , ang. nila åd 600 g . slik , ikke endte som denne ..

• #51   17. jan 2011 det kunne da være hygeligt gitte,, og som sagt,,,har vores ikke været så dårlige så de hverken har spist eller drukket,virket sløve ovs. ville nok reagere,,hvis de ændrede fulstændig adfærd,,, nu har vi jo også kun haft blandinger,gode solide hunde,,,,,,,,,,hi smil,, god nat

• #52   17. jan 2011 Line: Nu er slik jo ikke direkte giftigt for hunde. udfra hva du skriver lyder det som en godt blandet pose hvor der har været lidt mælkechokolade med nødder i. Mælkechokolade er ikke ret giftigt men mørk chokolade med højt kakao indhold er. Ved ikke om din hund også kastede op men hvis ikke er det nok b.la. derfor folk ikke reagerer som de gør her plus det du beskriver er mindre giftigt

• #53   17. jan 2011 Nu er det sådan med blandt andet aflatoxiner, som er problematiske i pistacienødder, at de ikke virker ved at hunden dratter om med det vuns, men stille og roligt ødelægger leveren.

Hvis man vælger at gøre som du, Pia, når man ved at hunden har spist store mængder af potentielt giftige fødevarer, så vælger man også at gamble med sin hunds liv og helbred.
    Det står enhver frit for, så længe det udelukkende er en selv, der skal leve med konsekvenserne.

Men at råde som du gør her, hvor det er andre, der skal leve med det, synes jeg er grumt - og jeg håber, at det ene og alene handler om, at du er ualmindeligt uoplyst omkring forgiftninger hos hunde.

• #54   17. jan 2011 Pia vores solide blandings hund , er åbenbart ikke som jeres . vi kæmper med hårsække mider , betændelse i de første mælketænder og lign . ku være rart med en solid blandings hund ..

Sov sødt smiley

• #55   17. jan 2011 Utrolig så uvidende folk er smiley

• #56   17. jan 2011 Vores slik var nok ikke så giftigt , men jeg havde nok reageret som louise , ved at se tiden an .. mest pga jeg var lidt uviden ,om hvor farligt det åbanbart kan være . NU ville jeg blive meget bekymret , efter alt det jeg har hørt . Men kan sagtens se at gift , jo endelig langsomt ødelægger organerne , og derfor man skal være så obs . for sådan skader kan jo ikke fikses igen .

• #57   17. jan 2011 trine du er 22 jeg har haft hund længer tid en din alder så uviden,, hmm,,har bare lært ikke gå i panik,,, og råbe brand før der er røg,,og igen igen,, hun er i kontakt med dyrlæge skriver hun jo,,, og CH,, har kun min egen erfaring,,fra vores og igen har der aldrig været panik,,eller hunde der har lidt nød,,det håber jeg at have gjort klart,,,, nå sengetid,,nat nat,,alle

• #58   17. jan 2011 Line: Præcis. Dejligt du har lært noget det vil din hund sikkert sætte pris på hvis uheldet er ude smiley

• #59   17. jan 2011 Pia: Ja det kan godt være men nu jeg næsten uddannet dyrepasser og ved en del om dyrs fysiologi, biologi og genetik har altid læst om hunde og andre dyr så på trods af min alder ved jeg en hel del. Min far har altid haft hund men jeg ved da stadig mere om hunde end ham. Han har bare haft familie hunde det ikke ens betydende med at han ved alt om dem. Ser da mange eks. på folk er uvidende selvom de har haft hunde i mange år.

• #60   18. jan 2011 Undskyld mit useriøse indlæg, men jeg vidste fatisk ikke, at rå kartofler er farlige for hunde, for jeg havde spurgt min første dyrlæge (har skiftet sidenhen), og han sagde, at det var helt fint - og at gulderødder iøvrigt også var fint, for Peanut kan godt li' et lille stykke at ligge og tygge en skive gulerod. Men tak for informationen!

• #61   18. jan 2011 Christina: Gulerødder er ikke giftige for hunde. Har jeg hvertfald aldrig hørt/set på nogen lister over giftige ting og min har fået dem som godbidder ofte

• #62   18. jan 2011 Hej alle

Jeg talte med dyrlæge nr. to, som sagde at jeg skulle se tiden an, da hendes almene tilstand var helt ok. Endvidere sagde hun at der jo var gået næsten 48 timer, og at der skulle være kommet symptomer som diarre osv. Der kom ikke mere opkast end den lille klat som jeg skrev i indlægget, og i dag har Gucci det stadig fint og afføringen ser helt fin ud:)

• #63   18. jan 2011 Dejligt at høre det endte godt det var heldigt for din vuf smiley

• #64   18. jan 2011 det lyder bare godt smiley ..

Kommentér på:
Har spist en hel pose pistacienødder?

Annonce