9.627 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 71 Svar

vanvittige dyrlægeregninger ? vanvittige dyrlægeregninger ?

hey folkens long time no see....

men nu står jeg med et problem og må ty til ekspertpanelet aka. hundegalleriet`s brugere aka JER !!

opdagede en dag at min ene hunds tå var hævet og så betændt ud, neglen var fin nok... nå men jeg suser til min dyrlæge ( navn nævnes ikke ) han tar et hurtigt kig og siger neglen må af, jeg får en ny tid til dagen efter og en portion antibiotika og smutter hjem... nå hunden bliver sat pænt af dagen efter hvor jeg senere henter hende nyopereret og søvnig... dyrlægen forklarer at de har hevet neglen af (så den der kød dims er bar) og røntgen fotograferet poten og har set at en lille flig brusk/knogle er knægget af, de har ladet den være og jeg skal bare lade det hele og vente på at neglen vokser ud ..OK !! jeg får ekstra antibiotika samt smertestillende med hjem...
dagene går, forbindingen kommer af men betændelsen er der stadig, efter 1 uge uden resultat tager jeg derop ( idag) for at få det tjekket... mens jeg venter spørger jeg til regningen ( der jo er åben og igangværende ) svaret er 5000,- ..... er vildt harm og rystet... sig mig hva f... sker der med den pris, jeg er ikke nærrig men jeg synes det er en voldsom pris for en betændt tå....
og måske også en stor behandling for en "mindre" skade???

var tidligere på året på landet, hvor en af mine andre hunde smadrede en negl ..tog til lokal dyrlæge ...hunden var inde i 15 min ...neglen blev klippet ned og brændt...et skud antibiotika i måsen farvel ud af døren... til en pris på 1000,-

er det bare mig der er sart eller er der noget helt galt med prisforskellene her i landet ???

knus Lykke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vanvittige dyrlægeregninger ?
  • #1   19. jan 2011 Hold da op en pris!

Hvad dækker det dog over?

Louie fik fjernet en byld i røven under fuld narkose med forundersøgelse og antibotika og smertestillende til 6xx,-

• #2   19. jan 2011 Nu har hun jo været i narkose og fået opereret neglen ud, så er prisen vel egentlig ikke så gal??

• #3   19. jan 2011 Hold da op, så er det da vist også betalt. smiley Fik du specificeret ud, hvad de 5000 kr. gik til?

• #4   19. jan 2011 Jeanette ...synes sku bare det lyder ret voldsomt med 5000,- for at få hevet en negl af.... det er jo ikke et stort indgreb og tager (tror jeg ) heller ikke så lang tid at udføre... fårstår egentlig heller ikke at der skal rulles så store kanoner frem med narkose og røgnten og div. for den skade....
    specielt ikke når de hos landdyrlægen fixede nogenlunde det samme på kort tid og til en femtedel af prisen...

• #5   19. jan 2011 Antibiotika af flere omgange, narkose og OP, konsultationer etc. Joo det løber op. Jeg kan ikke helt bedømme hvorvidt prisen er fair eller ej.

Kia fik sin trædepude smadret. Hun røg direkte i OP (altså ingen konsultation da jeg ringede og sagde hun skulle opereres).
    Jeg fik hende hjem.
    Havde selv både antibiotika og smertestillende hjemme.
    Alt efterpleje var gratis og der var ikke andet et enkelt tjeck da jeg selv havde ordnet resten :o)
    Tror jeg gav omkring 1300 eller sådan noget.
    Alt foregik i dagstiden ...

• #6   19. jan 2011 Du kan jo få at vide hvad pengene er gået til. Narkose. Overvågning. Antibotika. Opvågning. Røngent. Bandage...........Ja, jeg ved sgu ikke.
    Og ja, der er bestemt forskel på priserne fra dyrlæge til dyrlæge. Der er også forskel på behandlingen............

• #7   19. jan 2011 bad om at få skrevet regningen ud meeen den var ikke lukket endnu og bla bla.
    gad ski godt at gå til et par andre dyrlæger med regningen og prøve at sammenligne lidt...

• #8   19. jan 2011 Evt. krave koster også penge. Men som lea siger får du en udspecificeret regning :o)

Og forhåbentlig betaler din forsikring de 80% :o)

• #9   19. jan 2011 Der bliver taget røngent for at se, hvor langt betændelsen er gået op i knoglerne og for at se om der er noget brækket. Bliver lidt nysgerrig om hvor du har fået behandlet din hund.

• #10   19. jan 2011 Jeg ved godt det ikke er min hund men min kat .
    Hun brækkede benet som stor killing hvor jeg tog ned til vores faste dyrlæge hvor hun kom i narkose og fik benet oppereret og det gav jeg altså kun 3500 for og hun kom vel og mærket først hjem 2 dage efter da dyrlægen mente det var bedst hun blev da vi har så børn smiley
    Jeg syndes det lyder vildt dyrt smiley

• #11   19. jan 2011 Pia K. det var godt nok også billigt.

• #12   19. jan 2011 måske det er mig der er sart.... men en prisforskel fra 1000 til 5000 for samme skade .... ved i om der findes steder på nettet hvor man kan læse evt. klager eller lign. altså et sted hvor folk kan advare og måske sammenligne dyrlæger ??? ville være rart med sådan et sted....

• #13   19. jan 2011 Da Luna blev overfaldet og måtte i narkose og syes, gav jeg 4300 kr. Det var så en søndag eftermiddag og på "landet" (vetterslev) smiley

• #14   19. jan 2011 Jeg er enig med dig Lykke - vanvittig pris!
    Jeg har lige fået opereret en kæp ud af benet på en af hundene.
    Narkose osv - det hele - 2300.-

• #15   19. jan 2011 ville vældig gerne fortælle klinikken s navn men det må vi ikke herinde.... har faktisk de sidste par år hørt mange af klinikken s kunder brokke sig over priserne og nogne også over dårlig behandling.... men i kender det godt man er kommet der i mange år, kender sin dyrlæge godt har tillid osv. og så er det svært at skifte.... har derfor ædt de stigende priser, men nu synes jeg ski det er for meget

• #16   19. jan 2011 PB?

Håber da ikke det er en af dem jeg anbefaler på min hjemmeside smiley

• #17   19. jan 2011 ve i hvad.... jeg skriver den herinde ( altså regningen ) når jeg får den...
    noget andet er at jeg fandt behandlingen en smule tåbelig, uden at være dyrlæge og ekspert finder jeg det en smule åndsvagt at hive neglen af så kødet indeni er blottet og bakterier nemt har adgang.. når tåen i forvejen er betændt.. det er næsten umuligt at holde rent.... det sagde jeg og så svarede han ja men det er jo en vurderingssag og når nu betændelsen STADIG er der ender det nok med at jeg må operere hele leddet af tåen.... altså endnu en operation !!! 1 er at det ikke er sundt for hunden, men hva ender den regning i (tør sku ikke tænke tanken til ende)..

• #18   19. jan 2011 Lykke: Man tager altid neglen helt af så "kødet" er blottet. Det er den eneste, rigtige fremgangsmåde. Hvis neglen bliver på, risikerer man at betændelsen spreder sig til knoglerne.........og så bliver det først rigtigt slemt

• #19   19. jan 2011 Lea ja det sagde han også men hvorfor så ikke snuppe den kød dims af også og lade negle og kød vokse ud sammen... er ret sikker på at sådan et sår er nemmere at passe og holde rent, end en bar køddims der sidder der og stritter

• #20   19. jan 2011 Under den røde "køddims" sidder der en knogle. Derfor tager man den ikke af

• #21   19. jan 2011 Desuden går det hurtigt med at der kommer en ny negl. Mine hunde har et par gange fået gjort det samme ( jeg aner dog ikke hvor meget det ville koste i kroner og øre, da manden min er dyrlæge )

• #22   19. jan 2011 æv sårn en mand vil jeg også ha

• #23   19. jan 2011 prøvede faktisk for en del år siden nøjagtig det samme med en anden hund... og det var lige så bøvlet og endte i 2 operationer (ka ikke huske prisen fra dengang) hvor leddet til sidst blev fjernet uden efterfølgende problemer... og det jeg tænker er så... hvorfor hulan ikke springe direkte til det der virker og fjerne det led, hvis det tit går skidt med den negle fjerning...du sparer hunden for unødig operation og kunden for en skyhøj regning...eller i det mindste sige til kunden "jeg kan gøre det her på 2 måder osv." og så lade det være op til kunden om hvilken behandling de ønsker....

• #24   19. jan 2011 Min Sille havde flækket en ulveklo. Jeg går til vores dyrlæge som bedøver hende. Hiver neglen af. Pakker poten ind. Giver et skud antibiotika.

Samlet pris 835,- kr.
    Venter på penge fra hunde sygeforsikringen, men regner med ca. 450,- kr retur smiley

Han sagde det var godt det blot var en ulveklo, så ved ikke hvor meget man kan sammenligne min pris. Men han bedøvede hende mens jeg stod og så på. Det tog vel ca. 20 minutter så var hun vågen og vi var ude af døren.

• #25   19. jan 2011 er der taget podning ?

Hvis betændelsen bare bliver ved, er det jo ikke sikkert det er den rette antibiotika.

• #26   19. jan 2011 kamilla K det er fordi regningen er åben og behandlingen ikke er færdig.... fik ikke nævnt at da jeg spurgte til regningens størrelse sagde pigen at den første konsultation kostede 1000,- som hun sagde " 500,- + moms og medicin " den medicin jeg fik var Antirobe vet 150mg 16 kapsler (antibiotika) .... lyder det ikke også lidt i overkanten?

• #27   19. jan 2011 nej ingen podning.... har nu fået noget andet og mere bredspektret antibiotika der hedder Noroclav vet....
    er bare ret sikker på at der der laver ballade i tåen er den flig brusk/knogle der er slået løs derinde. og at hele den negleaftagning så har være spildte penge og ubehag hos hunden... GRRRRR !!

• #28   19. jan 2011 kender i nogen gode dyrlæger i kan anbefale i kbh. området hvor pris og behandling virker logisk og nogenlunde overkommelig ( eller må vi heller ikke det ?)

• #29   19. jan 2011 Jeg ville da ringe og bede om at få udspecificeret nu... Du kan da bare sige du synes prisen lød ekstrem og du derfor undre dig...

• #30   19. jan 2011 Jeg synes heller ikke prisen er gal. Men hvis neglen ikke skulle have været fjernet så det noget svineri!

• #31   19. jan 2011 Jeg vil gi dig ret i at det nok er den flig der laver ravage inde i tåen.
    Men gjort er gjort, men en anden dyller ville jeg også få fat i.
    Der er mange som har anbefalet en bestemt dr.dyr nede i Blågårdsgade, problemet er bare at der arbejder 2 og det er kun den ene som er "Thumps up".
    Persomligt ville jeg ta til Dan Herlev ude på hvidovre dyreklinik, ham roser ALLE til skyerne, så selv ham ville jeg føle mig tryg ved at prøve.

Ta ALDRIG på Kbh`s dyrhospital, de er dyre og laver en dylle en fejl så holder de andre hånden over den/dem som har fejlet.

God bedring med vovsen,

• #32   19. jan 2011 Tror ikke rigtig man sådan lige kan sammenligne priserne rundt om i DK...men synes generelt priserne er lidt højere her i hovedstadsområdet.

• #33   19. jan 2011 Kunne egentlig også godt tænke mig en pb med dyrlægens navn !!

- Bor jo selv i Kbh.

• #34   19. jan 2011 Man kan ikke sådan sammenligne priser på samme regning, på to forskellige hunde.
    Narkose og andet medicin er jo doseret efter vægt, jo tungere hunden er, jo mere koster det.
    En stor hun er heller ikke lige så nem at have med at gøre som en lille, så der skal næsten altid flere hænder til store hunde som små, og de hænder skal også have løn.
    500 uden moms er ganske normalt for en konsultation.

Synes ikke prisen er afgørende for hvilken dyrlæge man vælger, det er et spørgsmål om tillid, og stedets omsorg for ens dyr.

• #35   19. jan 2011 Me me me meme, It's all about me !

Er enig i at det ikke kun handler om pris....min egen dyrlæge er heller ikke blandt de billigste, jeg har hørt om, men hun er omsorgsfuld, og husker os selv uden hund(når vi fx. kommer for at købe tilskud/foder e.lign. spørger hun altid til Selma og Buddha-katten, som vi også har fået tjekket, øremærket, vacc. og kastreret der).

Og vi er endda forholdsvis nye i hendes klinik !!
    - skiftede da Selma blev dårlig, og jeg ikke kunne få tid hos min tidligere dyrlæge...

Desuden er hun lettere at få en tid hos, hvor vores tidligere dyrlæge næsten altid er booket, hvilket jeg ikke kan bruge til så meget, hvis jeg står med et akut sygt dyr.

• #36   19. jan 2011 Hvis prisen er urimelig mister jeg tilliden..

Dess kom alvorligt til skade med et forben.
    Muskel blev revet over og sener, vener og knogle var blottet.
    Hun blev akut opereret. Det var så dybt at såret var knap 2 mdr. om at lukke sig på trods af at det var blevet syet sammen.

Pris for operation, narkose og medicin : 3600 kr

• #37   19. jan 2011 Tror grunden til den høje pris som er nævnt heri er at derbpde er taget røntgen og lagt i narkose....og igen...det er som regel også lidt dyrere at tage til dyrlæge her i Hovedstaden smiley

Priserne kan ikke sammenlignes på sværs af vandene....

• #38   19. jan 2011 Da Leopold blev indlagt akut med høj feber og maveonde - så regningen ud som følgende:

Konsultation: Gastroenteritis, diarre.. = 406kr
    Injektionshonorar = 30kr
    0,8ml Noromox prolongatum vet. inj. 150mg/ml = 0,91kr
    Medicinhåndteringsgebyr = 40kr
    Clavubactin Vet tab 50mg - udleveret = 70,36kr
    Prokolin+ Pasta 15ml = 56kr
    Nat og weekend tillæg = 812kr
    Røntgen incl. 2 opt = 812kr
    Dropbehandling = 304,50kr
    Døgnophold = 203kr
    + moms = 683,69kr

Alt i alt = 3.418,46kr

Det var trods alt "bare" maveonde - de fandt ikke ud af hvad der var galt med ham udover at han havde ondt i maven.. Det var med 1 overnatning og, som regningen siger, søndagstillæg.. Aner ikke det store om dyrlægeregninger - men 5000kr for operation, røntgen osv lyder jo sådan set meget rimeligt i mine ører?? Jeg mener - hvis man kigger på min regning så er der jo alle mulige honorarer, medicin, injektioner osv med - det løber jo op sådan noget??

• #39   19. jan 2011 For 4 år siden fik vi opereret en af vores gd'er - hun havde brækket en tå som vi forsøgte at redde - desværre uden held, så tåen måtte amputeres. Det kostede lidt mere end 15.000 kr. - vel at mærke for 4 år siden.
    Selvfølgelig kan man ikke sammenligne direkte - hverken behandling eller pris, men ud fra din beskrivelse af behandlingsforløb, så synes jeg bestemt ikke 5.000 kr. lyder af meget.
    Jeg håber din hund slipper med den behandling den har fået, så du ikke skal ud i mere alvorlige ting smiley

• #40   19. jan 2011 Elvira flækkede sidste år en klo, helt oppe ved tåen. Det blev bare ved med at bløde, men jeg kunne ikke få lov til at komme i nærheden af den.. Der var jeg ved dyrlægen dyrlægen hvor hun blev lagt i narkose og fik den fjernet.. Regningen lød på 538,- smiley

God bedring med vovsen..

• #41   19. jan 2011 Jeg har 2 gange fået min mini buller opereret for en flækket negl.
    Begge gange i narkose, og med antibiotika bagefter, og jeg har ikke giver over 2000 kr nogle af gangene.

• #42   19. jan 2011 Altså da min yngste hund fik bidt et stykke af sit øre en fredag aften kl. ca. 23:00 og vi måtte til vagt dyrlægen og han blev opereret midt om natten hvor han var i fuld narkose, da kostede det ca. 5200 kr. med alt. Så syntes godt nok det lyder dyrt...

• #43   19. jan 2011 et par stykker af jer nævner at prisen er ligemeget hvis tillid osv. er iorden, og det er også derfor jeg indtil nu er blevet hos min dyrlæge, jeg vil til dels gi jer ret, men det kan sku også blive FOR meget, og reelt set vil jeg hos hvilken som helst dyrlæge forvente en ordentlig behandling det er ikke noget jeg føler jeg skal betale ekstra for, ligesom at mine kunder forventer ordentlig service og proffesionel behandling af mig når jeg yder et stykke arbejde for dem....
    nu har jeg gået og tænkt lidt over situationen og kan jo undre mig over endnu et par ting :
    min dyrlæge tager det røgnten billede og ser at der sidder den stum knogle/brusk løst derinde i tåen formentlig knækket og siger " ja det kan jo være den der driller og giver betændelse, men det er ikke sikkert "....
    så tænker jeg når han nu har haft hende i narkose for at hive den negl af hvorfor hulan har han så ikke fjernet den stump ??? hvorfor overhovedet taget det billede for så ikke at handle på det han ser derinde???
    så vidt jeg ved får man ikke betændelse af ingenting og sansynligheden for at det er stumpen der giver betændelse er der da... ej jeg synes det er underligt... hvis man ikke fjerner eller finder årsagen så går betændelsen jo ikke væk uanset hvor meget antibiotika hun får ....
    lige den sidste ting et retorisk spørgsmål ... i hvor mange brancher betaler kunden for hvis det udførte arbejde ikke giver det ønskede resultat ...udover dyrlæge branchen ???
    nu er jeg feks gartner og arbejder også med levende og uforusigelige ting.... hvis jeg tager ud til fru Hansen og planter en busk og den efter en uge visner og dør så er det altså ikke Fru hansen der betaler for at jeg kommer ud og planter en ny, det gør jeg /min chef ( MEDMINDRE jeg kan bevise at hun bevist har dræbt den ) hvis i forstår sårn en lille en`... ved godt det er stillet lidt firkantet op og man kan ikke sætte alle dyrlæge behandlinger sådan op (feks ved sygdom )... men faktisk betaler jeg for at den proffesionelle uddannede dyrlæge vurderede min hunds skade FORKERT .... ka i se min point?

• #44   19. jan 2011 Det lyder altså helt vildt....

Fie har tidligere haft en del pote problemer med byld og hul under trædepuden, mener ikke det blev over 2000,- på trods af narkose og røngentbilleder over 2 omgange, derudover var hun på pencilen over 2 omgange

• #45   19. jan 2011 Lykke : jeg kan sagtens se pointen i det, du skriver, og hvis det var mig der havde det sådan med min dyrlæges arbejde, så fandt jeg en ny(ikke at det hjælper i nuværende situation).

Er ked afat jeg ikke lige kan finde regningen(udspecificeret) for Selma's gammelkone eftersyn*gg*

- det blev nemlig også ret dyrt *rødmer*

• #46   19. jan 2011 vil lige sige at al behandling er foregået i normal åbningstid ...og har allerede besluttet at søge ny dyrlæge.... ska bare finde en go en`!!!

• #47   19. jan 2011 Jamen så er du da bare dyrlæge Lykke, hvis du mener at vide så meget mere om hvordan tingene hænger sammen, hvorfor overhovedet tage til dyrlæge med hunden.

Ja jeg har også prøvet en billig dyrlæge, og det var sku ikke en sjov fornøjelse, pris og kvalitet hænger nu engang sammen, som med så meget andet.

• #48   19. jan 2011 ovs har helt glemt at sige STOR tak for alle svar fra jer det er specielt rart at høre de forskellige priser fra jeres behandlinger... for JØSSES der er forskel ...faktisk så stor forskel at det er uforskammet og rystende...tænk at det koster mere nogen steder at gå til dyrlæge end at gå til tandlæge ( en lidt vild tanke synes jeg )

• #49   19. jan 2011 Jeg sværger til Brøndby Dyreklinik, som jeg har fuld tillid til og prisen er fair.
    I din situation, ville jeg tage regningen med (altså når du har den) til andre dyrelæger og få deres vurdering på sagen.

• #50   19. jan 2011 Me me me meme, It's all about me !

nej nej jeg er ikke dyrlæge...men det er ikke forbudt at tænke selv
    og netop fordi jeg ikke er dyrlæge går jeg til en` med så stor erfaring og forventer at han ikke sjusser sig frem til hvad min hund fejler og behandler efter et måske... jeg går ud fra at han efter at have drevet en klinik i 20 år har set mange betændte hunde tæer og derfor nok ved hvordan sårn en nøjagtig skal behandles korrekt, så når han leger gæt en skade og lader mig betale for sin fejlvurdering så er jeg i min fulde ret til at stille spørgsmål ved hans behandling.... og klage over den....for som sagt er det ikke forbudt at tænke selv

• #51   19. jan 2011 faktisk vil jeg gerne betale rigtig mange penge for dyrlægebehandling...men så skal behandlingen også sidde lige i skabet 1. gang når det drejer sig om en simpel betændt tå ....

har som du siger Cynthia tænkt mig at gemme den regning og få en anden vurdering af sagen....

faktisk skal den op at hænge i glas og ramme med underteksten
    "min hund startede en betændt tå, men det var mig der endte med ondt i måsen"

• #52   19. jan 2011 jo har heller ikke noget imod at manden tager et røngten billede, men når han så ser at der sidder noget derinde så burde han da fjerne det og spare mig og hunden for endnu en operation...i stedet blev jeg sendt hjem med medicin og beskeden nu ser vi hvad der sker.. frygter at den regning ender med at løbe op i 9-10.000 fordi tåen naturligvis stadig er betændt og derfor skal opereres IGEN for at få den stump ud eller fordi betændelsen måske har spredt sig til knoglen og vi så er ude i amputation af det yderste led....synes sku ikke den behandling/vurdering er professionel og bør koste 5000

• #53   19. jan 2011 1. besøg: kons 625 og så er der 375 til Antirobe, hvilket ikke lyder vildt til en GD.

Det var de første 1000 kr.

Så er der 6-800 + moms for røntgen + omkring 2000 for op + bedøvelse (måske mere for en GD) + diverse materialer og medicin...

Jo, det løber som end nok op i de 5000, men ja, det er da mange penge.

Den, der fik klippet og brændt for 1000 kr. var jo hverken været i bedøvelse eller fået røntgen og så er det et heeeelt andet prisleje.

Og sådan en negl skal af! Alt andet ville være en faglig fejl. Og billedet var jo velbegrundet, når der nu var slået en flig af. Alternativt kunne du være kommet nogle dage efter, fordi problemet ikke var afhjulpet og så kunne de have taget billedet (plus endnu en kons).

Man skal desuden tænke på, at der er forskel på, hvad man køber, når man handler hos hhv. en lille klinik og et stort hospital. På hospitalet er det meget mere overvågning, bedre remedier, sygeplejersker til at holde øje med opvågning og meget mere, og det koster jo alt sammen.
    Resultatet bliver ofte det samme, men selv foretrækker jeg, at min hund får state of the art behandling.

Håber dette gav en lille forklaring på, hvordan sådan noget kan blive så dyrt, selv om en forklaring jo ikke gør prisen mindre :o/

• #54   19. jan 2011 Langt de fleste brækkede tæer og flige på tåknogler, kan behandles med smertestillende og antibiotika.

Så at fjerne tå/splint med det samme, ville ikke have været fair overfor din pengepung. At det så ikke går, som det skulle, er superærgerligt.

• #55   19. jan 2011 Og nu nævner du jo selv tandlæger... Her betaler man skam også, selv om det, der er blevet lavet, ikke går, som planlagt, men mindre selvfølgelig det er tandlægen, der har lavet en fejl.

Man gør jo, som man vurderer er bedst. Man kan også gå til tandlæge, som vurderer, at et mindre indgreb kan løse et problem. Det kan det så måske ikke og så kommer man da i hvert fald til at betale både første og anden behandling.

• #56   19. jan 2011 Alternativet er jo, at man hver gang bare tager det store skyts frem, hvilket bestemt ikke er til fordel for andre end dyrlægen.

• #57   19. jan 2011 Jeg betalte 3000 for Fisen's sidste operation.
    Hun skulle ha fjernet en knude på snuden, som så skulle ha været undersøgt for kræft... det blev den så ikke, eftersom hun døde efter opvågningen
    Konsultation: 428
    operation: 1284
    Narkose inhalation: 428
    Bedøvelsesmidler: 124
    Engangsmaterialer: 26,45
    Sutur Ethilon: 29,25
    Smertebahandling: 34
    Moms: 588,42
    Alt i alt: 2942,12

• #58   19. jan 2011 Suzy: Nej, bestemt ikke!! Og som jeg siger, er resultatet af behandling på stor og små steder som oftest det samme. Men jeg påpeger bare, at på de store steder, får man nogle services og har nogle muligheder, som man ikke får og har på de mindre steder.

• #59   19. jan 2011 synes også at det lyder vildt.... :-S

sidste store regning vi fik, var på omkring 5900.... og det var for:
    4x konsultationer (den ene udenfor åbningstid)
    Hd-fotografering (inkl narkose til større hund)
    akut kennelhoste vaccine+alm vaccine
    sterilisation (inkl narkose til 30 kg's hund)
    operation af navlebrok
    fjernelse af sting efter operationer
    + selvf. det løse medicin osv......

(dette er en regning der løb over en måneds tid-og fordelt over flere hunde)

så jeg synes det lyder ret vildt!

og vores dyrlæger er ellers langtfra de billigste i området

• #60   19. jan 2011 Avanceret overvågnings og narkoseudstyr, varme i burene til opvågning, rigeligt personale til overvågning under operation og opvågning, mulighed for lige at sætte en scanner på eller lave en kikkertundersøgelse, et seperat rum til operationer designet så alt omkring op. er optimalt, iltbur til kritisk syge dyr, bedre uddannet personale... det var bare lige en hurtig brain storm.

Jeg siger ikke, at små steder ikke har noget af dette, men de store steder har typisk det hele, hvilket naturligvis forhøjer deres priser. Der skal jo betales for alle tingene, personalet og ekstrauddannelse/specialisering.

• #61   19. jan 2011 T&M: hold da op, det er billigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det er næppe repræsentativt for priserne på en gennemsnitlig klinik.

Alene sterilisationen ville mange steder løbe op i det beløb!

Alene de 4 gange kons (egentlig 5, da den ene er udenfor åbningstid), koster jo omkring 4-500 + moms = i hvert fald 2500-3000

• #62   19. jan 2011 Maj-britt - jeg klager bestemt heller ikke ;o)
    og nu du nævner det med større steder og udstyr osv, kan jeg da lige tilføje at det er et af de steder smiley men samtidig er de ikke så store, at de ikke kender deres "kunder" smiley og DET er dejligt smiley

jeg ved godt at det er billigt.... men selvom jeg tager højde for det synes jeg at Lykkes regning er meget stor....

har tidligere benyttet en anden dyrlæge til operation af en korsbåndsskade "all inclusive" + ormekur, chip og vaccine.... det kostede 2300......

måske jeg har et lidt naivt forhold til dyrlægeregninger? *GG*

• #63   19. jan 2011 T&M: Jeg ved, at sådan et korsbånd normalt koster omkring 10.000, så ja, du er vist rigtig godt vandt! ;o)

• #64   19. jan 2011 ... efter at have læst denne tråd, tror jeg vist ikke, at man kan komme og råbe "kartel-dannelse", når det kommer til dyrlægebranchen!

• #65   19. jan 2011 Maj-Britt - nej langt fra da smiley ved at der er KÆMPE forskel på priser.....
    og der findes desværre også den slags dyrlæger rundt omkring der er samvittighedsløse, og bare propper på regningen... især når det er uerfarne dyreejere der kommer smiley

• #66   19. jan 2011 Jeg undersøgte prisen for en tandrensning i fuld narkose.
    17-1800 plus konsultation som ligger på 5-600 heroppe.

Der hvor jeg tog hen endte jeg med ca 900 ialt.
    Plus jeg ville have fået rabat hvis det var begge hunde der trængte.

Det er lidt af en forskel. Bare konsultationen var under halv pris.

• #67   19. jan 2011 Kamila du slår lige hovedet på sømmet for mig når du siger at du ikke ønsker at betale en formue for standardiserede / ikke komplekse behandlinger, for det er det jeg er lidt rystet over.... uden at være dyrlæge mener jeg ikke at en betændt tå er en speciel kompliceret lidelse, og det bør være rimelig nemt at fixe det.... havde det været en større operation eller et ikke indlysende problem min hund havde, havde jeg også uden tøven betalt ved kasse 1....

denne tråd har medført mange private henvendelser og ALLE siger enstemmigt at de kender klinikkens meget dårlige ry for urimeligt høje priser og nogen nævner ovenikøbet ord som "samlebånds arbejde"... så jeg har fået bekræftet min mistanke og har tænkt mig at følge sagen helt til dørs med dyrlægen....

lige en ting jeg så skrevet længere oppe at en` (ka ikke huske hvem) siger at behandlingen hos landdyrlægen ikke ku ha inkluderet bedøvelse når prisen var 1000,- JO... min hund blev bedøvet, fik klippet neglen til, et skud antibotika/samt smertestillende og vækket igen.. alt sammen fixet inden for 30 min. og uden efterfølgende problemer .

• #68   19. jan 2011 orv og så lige til jer der tror det er et kæmpe lokum af en GD vi taler om, kan jeg sige at det en lille amstaff pige der døjer med den betændte tå, så medicin mængderne er ikke så voldsomt store

• #69   19. jan 2011 Da jeg bor i Glostrup kunne jeg også godt tænke mig at vide hvem dyrelægen er.

Jeg skal under alle omstændigheder ud og finde ny dyrelæge når min hvalp kommer hjem.
    Vil meget gerne kunne undgå den omtalte.

• #70   20. jan 2011 Jeg synes også det lyder vildt dyrt, jeg fik opereret en fortand ud på Lobo, det var flækket, det kom jeg af med, lige knap 1000 for og han var altså bedøvet også, da de rykkede den ud. Men det er så i Aalborg, der er jo forskel på prisen, men 5000, det er vanvittigt.

• #71   20. jan 2011 Min gamle hanhund fik samme behandling, narkose, medicin og vice versa.... jeg tror vi gav omkring 2000 kr for det... sådan ca.

Kommentér på:
vanvittige dyrlægeregninger ?

Annonce