{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget at smøre på væggen?
  • #1   25. jan 2011 Får hunden nok mental og fysisk træning ? smiley

Gør den det imens i ikke er hjemme ? Er den så alenetrænet nok ?

• #2   25. jan 2011 Hun gør det mens vi ikke er hjemme, men ikke hver gang - hun får bare et flip en gang imellem.

Men jeg søger noget at smøre på væggen. smiley

• #3   25. jan 2011 Jeg ville nok også fokuere mere på, hvorfor hunden æder væggen. Istedet for bare at symptombehandle...

• #4   25. jan 2011 Okay smiley Jeg tænker bare det er symptom behandling
    Men har ingen gode ideer - håber da du finder hvad du søger

• #5   25. jan 2011 Lene -. Det må jeg tage bagefter, lige nu mangler jeg noget at smøre på væggen så hun ikke ødelægger den mere.

Selvfølgelig skal jeg problemet til livs, men det ændrer ikke noget NU smiley

• #6   25. jan 2011 Hmm jeg er personligt af den holdning, at man skal finde ud af grunden, inden man kan løse problemet.

Ved bare at smøre noget på væggen, løser du ikke problemet, du kan risikere, at du bare rykker problemet, så det er noget anden den "æder".

Men ellers er der noget, som hedder gå væk hund, som sprøjtes på.

• #7   25. jan 2011 Jeg er enig med de andre, men du kan købe et krybbebider produkt fra blue horse.

• #8   25. jan 2011 Vivi - ahva ... krybbebider ? Hvad er det?

Jeg skal da nok træne med hende smiley Roooooolig nu ... jeg vil bare gerne have min væg til at overleve ... eller vægge! smiley

Men smid da gerne råd til hvad jeg ellers kan gøre ... det genere hende ikke når jeg går ud af døren, der går hun ikke engang med, og de får altid en lille ting at tygge på når jeg går smiley

• #9   25. jan 2011 Der er mnage forkskellige ting.
    Du kan tage hjortetaksalt og duppe på, når du har gjort væggen våd.
    Eller tabasco.

Der er også lavet noget der vist nok hedder "hold dig væk- til hund og kat"
    Og så er der noget jeg har hørt meget godt om.
    "bid-stop" til heste. (til interiør) Det er fra Blue Horse.
    Det ligner vaseline, så det er nemt at vaske af, og man kan ikke rigtig se det er på.
    (desværre kunne min hund godt lide det) Selvom det smager FORFÆRDELIGT, og smagen sidder på tungen i flere timer.

• #10   25. jan 2011 Christina - Molly er desværre også alt æder, min mor foreslog Citron, så lod jeg hende smage det .... det kunne spises :S

• #11   25. jan 2011 Citron virkede heller ikke her.
    Det eneste der virkede var tabasco (desværre farver det alt) og så hjortetaksalt. Det er bare lidt besværligt at smørre på. Mn det virkede altså.

Dog bider Chester ikke i noget så længe han har sin bento ball. Den er virkelig genial.

• #12   25. jan 2011 Mine hunde begyndte også pludselig at smadre væggene i baggangen når de var alene hjemme, det viste sig at det var rotterne inde i vægen de ville have fat i. smiley

• #13   25. jan 2011 C K H.
    Du skal bare passe på, at du ikke rykker problemet. Hvis du smøre noget på væggene, hvad går hun så i gang med? Dørene, karmene eller...

Det er det jeg mener. Derfor mener jeg ikke, det hjælper at smøre noget på uden at se på, hvorfor hun gør det.

For det vil da være ærgerligt, hvis hun bare begynder at spise noget andet.

• #14   25. jan 2011 jeg fik at vide at hunde de bliver beroliget ved at tygge, og det ofte er derfor de tygger i vægge når de er alene.

Så nu når Chester har sin bento ball, så tygger han ikke karme osv længere.

• #15   25. jan 2011 MB* Jeg er temmelig sikker på at det er fordi hun keder sig smiley
    Så det skal jeg have gjort noget ved, jeg ved bare ikke hvad.

Men jeg vil stadig redde min væg! - Min stue er næsten ny, sådan ser den desværre ikke ud mere :S

• #16   25. jan 2011 Christina - Den bento ball lyder bestemt som en mulighed, så er hun underholdt ... hvad koster sådan en ?
    Har lige læst lidt om den, men der stod ikke pris.

• #17   25. jan 2011 Jeg blandede noget lager-eddike med stærk tabasco og kom det i en forstøver-flaske. Det skulle der kun sprøjtes på panelerne få gange, det virkede,men det farvede dog lidt. Men det hjalp og hun har aldrig bidt i noget inventar siden smiley

• #18   25. jan 2011 Hvis hun keder sig, må du give hende et alternativ til at bide i væggen.
    Ex. et marvben fyldt med et eller andet, som har været i fryseren. Når først hun har brugt timer på det, så er hun træt og ligger sig formentlig til at sove...

Det ville jeg starte med at prøve. Det er billigere, end at købe noget at smøre på væggen, som der heller ikke er nogen garanti for virker.

• #19   25. jan 2011 Charlotte D -Føj, det forstår jeg da godt. smiley
    Det var måske en mulighed til væggen smiley

• #21   25. jan 2011 MB* problemet er at jeg har 2 hunde, som går sammen.
    De har ikke problemer overhoved, men jeg frygter da lidt at det går galt , når vi ikke er hjemme.

Jeg ved ikke om det bare er mig der er overpylret der?

• #22   25. jan 2011 C K H.
    Nej synes ikke du er pylret, mine for heller ikke noget, når de er alene. Selv om der aldrig er problemer, vil jeg ikke friste skæbnen, når de er alene.

Men så noget aktivtets bold ex. Det kan jo også være, at hun slet ikke keder sig, når hun er alene. Men netop har brug for noget mere ro, for at falde til ro. Hvis de har legetøj til rådighed og sådan...

• #23   25. jan 2011 MB* hun har 2 pivedyr lige pt. indenfor alt andet ligger i haven, men hun er en hund der har behov for at tygge, så jeg tænker lidt om jeg alligevel skal tage chancen med et marvben, hmm, jeg ved sgu ikke :s
    men et marvben er det, det man også kalder kalkben?

Hun har en aktivitetsbold, men den skubber hun sjovt nok altid ind steder så den sidder fast, og så står hun og graver for at få den ud :S

• #24   25. jan 2011 Vores den ene kan slet ikke administrere, at have noget legetøj, når han er alene. Selv om han faktisk også er en gnaver.

Et marvben er hult, i stil med kalbenet. Også kan man fylde leverpostej eller andet ind i... Hjemme hos os bruger vi kong, som vi fylder op med noget.

• #25   25. jan 2011 ( Japansk ) pebermynteolie fra Matas kan dubbes på ca. 1 gang dagligt.

• #26   25. jan 2011 Hvad er kong og hvor køber man så det marvben? smiley

• #27   25. jan 2011 En kong, er faktisk noget nær det samme. Den er bare lavet i hårdt plastik, som de ikke kan bide i stykker.
    Marvben kan du købe hos dyreforretningerne.

• #28   25. jan 2011 Hmm, tror jeg vil prøve at kigge på lidt af de ting, og se om det kan bruges!
    Men hvis jeg køber et marvben, så putter jeg leverpostej i, og putter det i fryseren ? - kan man putte det i i længere tid af gangen?
    Der er jo nogen gange hvor det ikke er planlagt at jeg skal ud smiley

Og kong - hvad kan man fylde i sådan en, og gøres det på samme måde ?

• #30   25. jan 2011 Katja - Jeg ved endnu ikke om jeg tør give dem et kødben, når de er 2.
    Men et bur kunne jeg nu aldrig drømme om.

• #32   25. jan 2011 Anne - Hun er gjort det før, men det er i perioder, men jeg har en fornemmelse af at det er kedsomhed.
    Ingen ændringer.

Men jeg tænker også på at prøve kong, marvben eller andet hun kan ligge og gnaske i, og så købe til dem hver.

• #33   25. jan 2011 Anne - Nej, det er SÅ forskellige hvornår hun gør det, men det er en periode hvor hun gør det op til flere gange, så holder hun op, og er god i en periode og så begynder hun igen :S

Hun søger tit efter maden i haven, det vil hun helst smiley
    Det lærte vi hende fra hvalp af, men hun er enorm god til at snuse maden op, så det tager ikke så lang tid smiley
    hvad kan man ellers lave af hjernestimulering da?

• #34   25. jan 2011 Anne - Jeg har kigget på nogle af de ting, og har også tænkt på at købe dem smiley
    Du må meget gerne linke til nogle.

Hvad er forskellen på tricks og lydighed?

Spor er vel bare at gemme nogle godbidder evt. og så lade hunden lede?

• #35   25. jan 2011 Uuh, man kan jo købe sig fattig!!
    Der er jo sindssyg meget legetøj, og jeg vil have det hele nu! smiley

De er gemt som bogmærke, så kan jeg købe lidt engang imellem, tak for det.

Jeg har tilmeldt mig kursuset, så må jeg se om det er noget - nu skal jeg bare finde en klikker smiley

• #36   25. jan 2011 Jeg tænkte også på den sorte, regner med at købe 2 her på fredag, så kan de begge få en smiley
    Skal kongen fryses ned, eller fylder man den bare og giver til hunden ?

• #37   25. jan 2011 Jamen så bliver den det smiley

Tak for hjælpen, smiley

• #38   25. jan 2011 Nu har jeg ikke lige læst alle de nye kommentarer. Men jeg har giver 147 for min mener jeg. Og det er den store af dem.
    De er jo så smarte at de ikke KAN bides i stykker. (jeg har også selv prøvet (: )
    Men de er utrolig bløde. Fantastisk lavet smiley

Man kan købe sådan nogle specielle kiks og putte i, men de er ret dyre, så jeg fylder den bare med alm kiks. Og så skal han bide i den for at få dem ud.
    Jeg har også haft puttet opløst tørfoder i, leverpostej, og dåsehundemad i.
    Bare så det er lidt anderledes engang i mellem.

Chester bider nemlig marvben i stykker, og det har maven ikke godt af, for ikke at tale om tarmene.
    Har også prøvet et gummimarvben, men det holdt også kun et par dage smiley

Denne her funker bare smiley
    og hvis de bider den i stykker for man enten en ny, eller pengene retur.
    Genialt smiley

• #39   25. jan 2011 Alt andet er sagt så jeg vil bare komme med en lille advarsel ang marvnben.
    Vær 100 på at du købe et der er så stort at den ikke kan få køben til at sidde fast i hullet.
    Det skete for King, han var heldigvis ikke alene hjemme, men det kunne ha gået helt galt hvis han var.
    Han havde simpelthen fået benet kørt ind over undermunden så det sad helt fast, var heldig at få det af til sidst uden at knække hans tænder, han gik jo fuldstændig i panik så pas på et benet ikke er for smalt..

• #40   25. jan 2011 la vær - Tak for din advarsel, men jeg har valgt at prøve de der KONG, nu har jeg efterhånden hørt om dem en del gange smiley

• #41   25. jan 2011 Jeg har også en fra kong, Tayson eeelsker den,så den kan jeg også kun anbefale.

• #42   25. jan 2011 Det med marvben må jeg også lige advare om...
    Min faster og onkels Lab. lå død da de kom hjem efter en længere indkøbs tur...
    Benet var et af de der dyre man kan købe hos dyrelægen, og helt nyt, men alligevel havde han bidt benet i stykker og fået det galt i halsen... så han var blevet kvalt... ydre mere havde den stakkels hund prøvet at få benet ud med poterne så han var revet til blods, både i munden på kæben, snuden og halsen...!

Jeg ville vælge at bruge en kong eller anden form for aktiverings legetøj, som 100% sikkert ikke kan skade hunden...

Det er forfærdeligt at komme hjem til sådan et syn... Puhhh får helt gåsehud bare ved tanken...

• #43   25. jan 2011 Problemet med KONG er bare at de kan bides i stykker.
    Dog kan man få nogle der holder lidt bedre. Men ikke 100%. Det gøre bento ballen.

• #44   25. jan 2011 Jeanet H- Pyh, det kunne jeg forstille mig smiley
    Jeg er bestemt heller ikke tryg ved de ben! og har aldrig været det.
    Trunte min tidligere hund havde det også med at få ben galt i halsen.

• #45   25. jan 2011 Christina *Retriever fan* T
    Her også hørt at bento ballen skulle være bedre... men hvor kan man købe dem hende?
    Hver gang jeg googler det får jeg alt mulig andet op, Fx. kineser mad ;-D

• #46   25. jan 2011 har ikke læst alle indlæg, men fik engang et råd i en dyreforretning
    bland hvis peber med vand...

det andet virker ikke sagde hun

• #47   26. jan 2011 Der kommer da massere frem når man søger. Bla. her:
    http://www.ostrand.dk/shop/bento-ball-197c1.html

• #48   26. jan 2011 (link fjernet)

• #49   26. jan 2011 Jeg har kønbt min i en butik her i Næstved.
    Men de kan også købes på nettet.
    Den er rigtig god. Troede godt nok ikke på den kunne holde da han viste mig den i butikken, Men det gør den altså smiley

• #50   28. jan 2011 min bed lidt i vores karm tror det var fordi det var af træ, og der købte jeg noget der hedder bluehorse bid stop( godt nok til heste) men det hjalp og hun har ikke rørt det siden:)

• #51   28. mar 2011 vi smurte Tabasco på! hun slikkede kun 1 gang på dem, og har ikke rørt dem siden!

Kommentér på:
Noget at smøre på væggen?

Annonce