{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.609 visninger | Oprettet:

Når man skal priotere i hundens sygdom {{forumTopicSubject}}

Undskyld på forhånd dette indlæg er meget langt.

Jeg har en dejlig hund p 1 1/2 år. Han har gennem det sidste års tid kæmpet med en del ting, han har nogle adfærds mønstre der har fyldt meget, han har været meget udfarende overfor fremmede, især børn, men mennesker generelt og fremmede hunde, vi bor i et socialt boligområde så det er svært at undgå det min hund har problemer med, men vi har trænet hårdt, har haft adfærdsbehandler på, fundet nogle super godbidder der virker og efterhånden går det fremad, han fik noget angstdæmpende medicin anbefalet af adfærds behandleren.
Derud over fik han konstateret allergi i foråret, får antihistamin + holder ham fra de ting han ikke tåler.
I forbindelse med allergien har han haft et par infektioner og fået antibiotika.
I sommers blev han så syg med maven, opkast+ diarre begge med blod. Over nogle gange blev han behandlet med antibiotika og fik skåne kost, sidste gang fik jeg at vide at det var noget tyktarms katar og skånekosten nok skulle gives resten af hans liv.
December var vi hos Gudrun et par gange hvor han fik noget urtemedicin og blev behandlet for spændinger i ryggen. Jeg luftede også for hende at han var begyndt at drikke rigtig meget og skulle ud oftere, vi blev enige om at det var stress.
Over julen begyndte han at stresse rigtig meget og tisse indenfor mens han gik rundt. Var hos Gudrun igen i begyndelsen af januar og snakkede om tisseriet.
I torsdags fik jeg nok og fik en tid hos min alm. dyrlæge, afleverede en urin prøve.
Der var tegn på en infektion, 6. gang han skal på antibiotika på 9 måneder, derud over har han en nyre lidelse der gør at han har tendens til at danne nyre krystaller, en forstadie til nyresten. Dyrlægen sagde at jeg skulle tage det meget alvorligt. Han skal nu ha noget speciel kost til nyrene da det kan blive meget problematisk hvis han spiser andet.

Nu er min frustration så hvad med alle de andre ting han fejler der kræver speciel kost??

Hvad med træning af at omgås fremmede mennesker og hunde når jeg ikke må bruge godbidder, andet end hans nyrekost?

Nogle der har været igennem lignende og har et råd?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal priotere i hundens sygdom
  • #2   29. jan 2011 Krumme: Ja det er jo lige det med hvad vi kan byde hunden den skal igennem, det er bare så meget nemmere at tage beslutningerne når man ikke står i det.

    Jeg har haft to hunde tidligere jeg har måtte sige farvel til i samme alder pga. sygdom, så det er ekstra hårdt at overveje det igen.


  • #5   29. jan 2011 Maya.. jeg står i samme situation.. min har været syg on and off i 2 år.. han er heldigvis altid glad og elsker alle...

    Han har haft hårsækmider pga dårligt imunforsvar, regnbuehindebetændelse 7 gange, gigt i venstre albue, konstant problemer med hunden på venstre forpote, mislyd på hjertet... og ja der dukker hele tiden noget op..

    psykisk og økonomisk kan jeg ikke holde til det mere.. og min hund skal heller ikke igennem meget mere før jeg siger stop.

    Jeg føler med dig... min er mit et og alt.. og jeg kan ikke klare tanken om aflivning.


  • #6   29. jan 2011 Krumme du har helt ret, det er bare hårdt, men har selv tænkt i de baner da jeg tænker at hans krop må være i konstant alarmberedskab og alle de antibiotika kure må jo også gøre noget ved hans krop.
    Men det er godt nok hårdt.


  • #7   29. jan 2011 Elmo har fået så meget penicillin, at han slet ikke kan tåle det mere... han får det værre når han kommer på penicillin.

  • #9   29. jan 2011 Maya - jeg ville seriøst også overveje om hunden har et værdigt liv. Det er en frygtelig svær beslutning at tage, men vi ved alle, når vi anskaffer en hund, kommer der en dag vi skal sige farvel, med nogen før end andre. Håber du træffer den rigtige beslutning for hunden og dig.

  • #11   29. jan 2011 Louise ja det er ikke sjovt, og selvom det selvfølgelig ikke skal komme an på økonomien så er det da mange penge der er blevet lagt hos dyrlægen på det år jeg har haft ham, heldigvis er han syg forsikret så det har hjulpet gevaldigt.

    Det med penicillin/antibiotika tænker jeg også at det jo ikke kan blive ved, men det værste er at det påvirker ham sådan psykisk, eller det går jeg ud fra da han er så udfarende uden at jeg kan forud sige helt hvornår han reagere.


  • #12   29. jan 2011 maya.. penge skal ikke være det afgørende.. og bliver det ikke.. men vi er blevet smidt ud af forsikring pga for meget sygdom... han har kostet mig nok i nærheden af 60000-70000 kr i dyrlæge på to år.. jeg er alene med ham og har alm betalt job.. så ja det er ikke nemt.

  • #13   29. jan 2011 Jeg kan ikke råde og vejlede dig - det er kun dig der kan tage beslutningen!

    men JEG ville lade hunden få fred! Nogen gange er nok nok smiley
    Både for dig, men især overfor hunden!

    Husk, at den største kærlighed vi kan give vores dyr, er at give slip.


  • #15   29. jan 2011 Har du snakket med Gudrun om det?
    Jeg kender hende temlig godt og har kun de bedste erfariger med hende...(hvis det er er den samme Gudrun?)

    Hvis man vælger hendes behandlinger, skal man gå 100 procent ind for dem og virkelig lytte til hende....Men hun kan jo ikke skabe mirakler på få uger..Det er behandling løbende over en længere periode og hårdt arbejde fra din side. Tingene hæner sammen og hun ser hunden som en helhed og at det ene påvirker det andet....
    Jeg taler ud fra fantastisk gode erfaringer med Gudrun og vil til hver en tid gå til hende:-)


  • #16   29. jan 2011 Hvem er hende Gudrun egentlig ??? Uddannet dyrlæge med " forstand" på naturmedicin, eller hvad ??

    Anyway- hvis det var min hund der konstant var så syg, ville jeg helt sikkert gå den tunge vej.
    Selv med det Krumme beskriver med svigermors hund, ville jeg stoppe.
    En ting er når vi selv har det skidt og lægerne ikke kan gøre det store. Det vil jeg aldrig tilbyde mine elskede hunde for.


  • #18   29. jan 2011 Krumme du beskriver min hunds reaktioner, så du har nok ret i at det er når han har det skidt, hvilket så er ret ofte. Han er noget af bichon racerne, og er nok lidt intollerent overfor fremmede mennesker og hunde og situationer, men der er forskel på om han springer ud efter alt der bevæger sig eller om han bare ikke gider dem, det skifter i perioder.

    Rikke: Jeg har snakket med Gudrun om det, hun snakkede om at han var en nyre hund og at han havde nogle spændinger men undersøgte det ikke nærmere.

    Lea A: Gudrun er en dyrlæge i Århus der er lidt alternativ, behandler med bl.a. urte medicin og så koncentrere hun sig om både psyke og fysik.


  • #19   29. jan 2011 Anubis er begyndt at trække på bagbenene- især det ene.
    Han har det godt og er glad og med på den væreste- endnu......
    Vi tager nogle røngentbilleder af han, her en af dagene og så må vi lige se hvor slemt det er.
    Formentlig har han "blot" fået noget gigt og hvis lidt smertestillende kan holde det ned, er det jo fint nok. Han bliver 6 år til marts, men er jo godt brugt som brugshund.
    Hvis det bliver værrer og han får problemer, siger jeg helt klart farvel tl ham..........( selvom bare tanken om det gør så ondt )


  • #21   29. jan 2011 Ja det bliver aldrig et let beslutning, især når hunden er så ung og burde have mange år endnu.


  • #22   29. jan 2011 Kære Maya,

    Du kender bedst din hund og er den bedste til at vurdere om din hund har masser af livskvalitet i sit liv hvis ikke må man gøre det mest omsorgsfulde for vore hundebørn og sige et sidste farvel til dem.

    Ønsker at du træffer en beslutning som er bedst for dig og dit hundebarn.


Kommentér på:
Når man skal priotere i hundens sygdom

Annonce