1.130 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Min hund er syg. Min hund er syg.
Jeg har en lille hund som er syg, han har ikke feber, men han har tynd mave og kommer af med lidt afføring måske 10 gange på en dag. Han virker meget utilpas, og sover en del.
Jeg har prøvet at give ham lidt havregrød, det har hjulpet en lille smugle. men han spiser ikke rigtig så meget og kan mærke på hans rygsøjle han har tabt sig.
Nogle der kan hjælpe mig med, hvad jeg skal gøre så min lille baby får det godt igen. For det piner mig at se ham have det dårligt.
0 synes godt om
feb 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Det er meget lidt afføring, vil sige det kan være på en tske. Gizmo drikker ligesom han plejer.
kontaktede dyrlægen igår og hun sagde så længe han ikke havde 39 i feber skulle der ikke gøres noget.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
Herudover er det en rigtig god ide at faste ham et døgn hvor han udelukkende har tilgang til afkølet kogt drikke vand og derefter sætte ham på skånekost - den med havregrøden er ny for mig - men måske du kunne give ham helt udkogt ris eller kartofler enten med kogt kylling eller kogt torsk plus et vitamin-mineral pulver da diarre er meget udrensende og hårdt for systemet.
Herudover er det værd at prøve med Pro-Kolin +
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 121
Udover det giver jeg min hund (når den har dårlig mave) udkogte ris, med kogt kylling og yoghurt (naturel).
+ zoolac, som er en mælkesyrebakterieblanding som både kan forbygge og afhjælpe diarré. Zoolac køber du ved dyrlægen og på apoteket.
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.782
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.327
Du giver ham små portioner (lille hund = 2-3 teskefulde - stor hund 2-3 spiseskefulde) mange gange i løbet af dagen.
Der udover så giver du kogt afkølet vand ved siden af, gerne med f.eks. en 10 ml sprøjte, ind i munden, så hunden bliver nød til at sluge det, men heller ikke for hurtigt så den føler den bliver kvalt i vandet.
Der udover kan du supplere med Zoolac eller lignende præparater, da det er med til at genoprette mavens bakterieflora.
Hvis den ikke vil spise havresuppen, kan du evt. tilsætte ganske små stykker kogt kylling - ikke for meget - for lige at gøre smagen lidt mere lækker. Eller lidt kogt kyllingvand i havresuppen.
Det er vigtigtig vigtigt at du sørger for at den får væske nok.
Min hund er syg.