{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Foder til hvalp {{forumTopicSubject}}

Vores hvalp er nu ved at være 4 mdr. gammel og vi har ikke så meget hvalpefoder tilbage i sækken. Det er en schæfer vi har, og alle synes hun er meget for tynd selvom jeg synes hun får rigeligt med foder. Hun får 3 gange om dagen, hvor hun til middag får 2 stk. rugbrød med leverpostej og en pølse.

Det jeg så tænker er om jeg ligeså stille må begynde at blande voksenfoder i hendes skål, eller hvor gammel skal hun være/stor må hun være før hun må få det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til hvalp
  • #1   31. jan 2011 Hvad med at skifte rugbrødet med leverpostej ud med hvalpefoder istedet. Der er meget mere af det en hvalp har brug for, end der er i leverpostejsmadder !
    Jeg vil synes at det er alt for tidligt at begynde med voksenfoder, så heller et godt hvalpefoder.


  • #2   31. jan 2011 Hvornår skal de så have voksenfoder?

  • #3   31. jan 2011 Hvis det var mig ville jeg stoppe med det "almindelige" mad, hvis du er intresseret i udstillinger kan du ikk styre sin udvikling.:) Og den må ikk få voksen fodre endnu overhovdet.:D

  • #4   31. jan 2011 Jeg vil også sige, at rugbrødet og leverpostejen heller ikke er noget for "min" smag .. Syntes ikke hunde skal fodres med menneskemad, ikke når de er så små ihvertfald, og som en daglig ting.

    Hvilket foder bruger du, det kunne være du skulle skifte, til noget bedre, hvis hun er så tynd som du siger smiley
    Jeg vil også mene 4 mdr er for ung til voksenfoder.


  • #5   31. jan 2011 De må gerne få hvalpefoder i et år.:)

  • #6   31. jan 2011 jeg fik at vide ved dyrlægen,
    hvalpefoder til den er7 mdr,og så gå over til junior til de er 1 år og så voksen foder.


  • #7   31. jan 2011 Okay, vi bruger noget min far køber hjem, der hedder kromix.. Hun får ca. 300 g. morgen og aften af det.

  • #8   31. jan 2011 Jah, det lyder fornuftigt Janni.:D

  • #9   31. jan 2011 Hun vejer 13 kg.

  • #10   31. jan 2011 Hmmm ved ikk med sikkerhed hvad den skal veje når den er 4 mdr, men det er ofte at mange udefra ville sige den er tynd, det er normal at man kan mærke dens ribben.
    Men hvis din hund får det forkerte foder kan du se det på pelsen.:)
    Har aldrig hørt om kromix men vi bruger Arion og det er kanon til vores.:P


  • #11   31. jan 2011 Jeg kender ikke Kromix men googlede det lige. Måske jeg bare er kritisk, men jeg bryder mig ikke om salgssætninger til hundefoder der siger "godt og billigt". For mig lyder det som et billigt ikke særlig godt foder. Ikke at jeg siger dyrt foder er supergodt. Men et godt foderprodukt til en mellempris ville måske være at foretrække, hvis man ikke vil betale for et dyrt kvalitetsfoder.
    Og specielt hvis du ikke kan holde sul på hvalpen, ville et andet hvalpefoder mærke måske være bedre.


  • #12   31. jan 2011 ALLE hvalpe er tynde når de er 4mdr. de vokser opad og opad, der går lidt tid før at en Schæfer begynder at vokse i breden, så jeg er sikker på at din hund er som den skal være.
    Men jeg er enig med de andre i at rugbrød med leverpostej ikke hører til hundens kost, det kan du gi den som godbid ind imellem, men den har mere brug for hvalpefodret.


  • #13   31. jan 2011 Okay, jeg har nu prøvet at give den foder her til middag og den vil ikke have det.. Den gik lige hen og snuste til det og drak vand i stedet og lagde sig i sin kurv, men når jeg giver leverpostej er det væk på 0,5

    Hun drikker utrolig meget vand og hun hikker også meget.. Man kan da mærke ribbenene på hende men man kan ikke se dem..

    Som dyrelægen sagde, man må godt kunne mærke dem men ikke tælle dem og det kunne man på det tidspunkt vi fik hende. De var dog også mange hvalpe hos moderen.


  • #14   31. jan 2011 Enigi med ANNE R og PERNILLE S:

    Det er vigtigt at hvalpen får sit hvalpefoder i minium i 1 helst længere. Der er rigtig mange ting i hvalpefoderet som er vigtig for den så længe den vokser og så den vokser rigtigt op..!
    Før hen skiftede man hurtigt over til et voksenfoder, da man troede at hvalpen ville vokse for hurtigt, det passer altså ikke og foderne er i dag lavet akkurat til den alder hunden har.! Og foderne er kommet længere idag og husk at på foderet skal det være "large breed" da det er en mellem stor hund du har.!!
    Kender en foder ekspert du kan ringe til hvis du vil vide mere..:-) smiley


  • #15   31. jan 2011 Selvfølgelig gider den ikke spise tørfoderet til middag, den er jo vant til at få en lækker leverpostejsmad. Men det er der I skal stå fast og sige til Jer selv, at så er den nok ikke sulten. Til aften når den så skal have tørfoder, kan i give halvdelen af det den skulle have haft spist til frokost oveni aftensmadsportionen. Så er den måske sulten nok til at spise det hele.

    Der vil nok gå lidt tid før den ikke længes efter sin leverpostejsmad mere til frokost, men det må I indstille Jer på.


  • #16   31. jan 2011 Og måske et foderskifte kunne lokke den til at spise sin tørfoder til frokost også smiley

Kommentér på:
Foder til hvalp

Annonce