13.487 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Hund med i bilka :) Hund med i bilka :)

Ja må man det ?
vi skal idag i Bilka tilst og i pettworld først så vil gerne have hunni med, men hun skal ikke sidde i bilen og vente og vil under ingen omstændigheder vente uden for i snor..

Så må man tage sin hund med i bilka, hvis den evt,. er lukket "inde" i sin taske ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med i bilka :)
  • #1   31. jan 2011 Nej det må man ikke.

• #2   31. jan 2011 Nej.

Det er en fødevarebutik og butikken kan få en kæmpe bøde, hvis fødevarekontrollen er der

• #3   31. jan 2011 jeg tror ikke du må have den med i Bilka - der er jo fødevare der

Lad hunden blive hjemme smiley

• #4   31. jan 2011 ja så er der ikke andet for :P¨så må hun blive derhjemme smiley

• #5   31. jan 2011 jeg har haft min Issa med i Næstved storcenter/Bilka mange gange, hun har bare ligget i tasken, og har aldrig fået noget afvide (:

• #6   31. jan 2011 Jeg har altså have min hunde med, altså en af gange i butikker. Den har siddet indeunder i jakke, så hovedet kun titter ud.

Jeg er aldrig blevet smidt ud eller noget. Jeg mener at man ik må, som nævnt af en anden, noget med fødevaresikkerhed osv.

De butikker jeg har haft min med i, det har ikke stået et skilt, hvor på der stod man ikke må medtage hunde, så jeg har taget den med. Bliver man smidt ud bliver man smidt ud smiley

• #7   31. jan 2011 Selv om I gemmer dem under jakker eller i tasker, så er det stadigvæk forbudt at have hunde med i fødevarebutikker !!

I er vel ikke interesseret i at butikkerne skal have kæmpe bøder, bare fordi I ikke vil lade vapsen sidde i bilen eller blive hjemme !

• #10   31. jan 2011 Det må man ikke.
    Det er en fødevare butik, og det er ufarsvarligt at bringe den med, uanset om den er i tasken, under jakken eller i lommen!?!

• #16   31. jan 2011 Maj-Britt *DKK snob *
    Ej en hest er da mere spændende smiley

• #17   31. jan 2011 En kat under armen og en kælerotte i hætten, og så skal vi på shopping!!

• #20   31. jan 2011 Nu synes jeg I er lidt dumme.
    Der er da ingen grund til at blive grov.

Jeg kan ikke finde et konkret svar på spørgsmålet, men vil umiddelbart sige at man IKKE medbringer en hund eller andet dyr i fødevareforretninger

• #21   31. jan 2011 Julie P
    Åh ja, dem har jeg 8 stk af smiley
    Kælerotter er dejlige!

• #22   31. jan 2011 Maj-Britt
    Den var godt nok svær - vapsen på armen eller butikken skal betale bøde, så mine vare måske bliver dyrer ?? Hmmmm

Det er kun dovne mennesker som ikke gider gå en tur med deres hund, gå hjem og aflevere den og så gå ned og handle uden hund. Men det er bare min holdning. Hunde har absolut intet ud af at komme med ind og handle !!!!!!

• #24   31. jan 2011 Maria: mener du helt seriøst, at det er butikkens ansvar at tjekke alle kunders tasker/buler under jakken for at se, om det er en hund, som sidder der? Så må man vel også stjæle alt, hvad man kan- det er op til butikken at holde øje med den slags og går den, så går den

• #25   31. jan 2011 Maria Dilling ( Petphoto )
    Det bliver da en lang liste på sådan en dør, hvis alt skal skiltes med?!

• #26   31. jan 2011 Belinda: det er de nemlig. Ville ønske, jeg havde plads til et par stykker stadig. Og havde en mand, som synes, at de er lige så søde, som jeg gør smiley

• #27   31. jan 2011 Cykel, næh nej jeg tager da bilen så kan jeg smide varene direkte i bagagerummet og så er mine hunde fri for at blive toturetet ved at sidde i bilen.
    Ej helt ærlig det handler da om ganske almindelig respekt at man ikke slæber sine hunde med i fødevare butikker, tror sgu også at de fleste hunde hellere vil være hjemme eller i bilen

• #28   31. jan 2011 okay så tog et indlæg endnu engang en heeelt forkert drejning.. nå ikke mit problem. Hvad har hunden ud ag at komme i bilka, ja ingen ting.. Men hvis du nu læser indlægget hvad står der så.. Når ja hovsa, vi skal i pett-world først smiley og der vil jeg gerne have min hund med eftersom det er den vi skal køre ind til ! smiley

• #30   31. jan 2011 købe ind til..

• #31   31. jan 2011 Camilla J
    Så må den jo sidde i bilen det tid det tager at handle.
    Det har min også gjort, når vi har været til træning eller lign. og så lige skal handle..

• #32   31. jan 2011 hehe den skal bare have en lille opration smiley hehe nej..
    vi skal købe ind til den smiley hun trænger nemlig til en ny sele, men vi køber en. køre hjem og prøver den og så må vi jo retunere den hvis det er.. smiley

• #33   31. jan 2011 Tænk sig, jeg troede egentlig af små hunde også var hunde, og omfattet af samme regler som større hunde.
    Men enten så er små hunde ikke til og opdrage til og være i bilen eller er det ejerne der ikk ka fin u a et.
    Nej hverken rotter elles små hunde må komme i fødevarebutikker.

• #36   31. jan 2011 Synes simpelthen det er uforskammet, når folk slæber deres små hunde med i fødevarebutikker.

• #37   31. jan 2011 http://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117375#Kap18

(link fjernet)

Så efter hvad jeg kan se, kan der kun gives undtagelser for hunde der er på arbejde

• #38   31. jan 2011 Susanne: der har været en del problemer med små hunde, som blevet stjålet fra biler. Så jeg ville ikke lade den blive i bilen.

• #39   31. jan 2011 jo små hunde kan SAGTENS være i bilen, og det kan min hund også godt.. Har hun været indtil flere gange.. Syntes bare ikke jeg har lyst til at hun skal være det når vi skal i bilka, som selvom man kun lige skal have 1 mælk gerne tager 10 år og komme igennem smiley

Men hej hej for nu, alle i sure hoveder..
    Dropper det her indlæg for nu..

• #41   31. jan 2011 Ja selvfølgelig kan den blive stjålet, men der kan også ske indbrud når den er alene eller, eller i værste tilfælde udbryde brand....

• #42   31. jan 2011 Susanne: det kan den da. Men det er nu ikke så tit, at det er de store hunde, som bliver hundenappet. For det første er det nemmere at stikke af med en lille hund, for det andet er der mindre risko for alvorlige bid og for det tredje er der flere penge i en chihuahua end en collie.

• #43   31. jan 2011 Susanne: helt klart. Men jeg ville nu godt turde hive en chi ud af en bil med fare for at blive bidt- de har bare en sygt lille mund. Det turde jeg ikke med en collie.

• #44   31. jan 2011 den liter mælk var nu bare et eksempel...

• #45   31. jan 2011 Susanne: det skal jeg ikke kunne udelukke. Men jeg turde ikke tage chancen. Okay, nu lyder det som om, jeg render rundt og stjæler små hunde fra bilerne på Bilkas parkeringsplads

• #46   31. jan 2011 Ja Julie, fyyyh!
    Det må man ikke smiley men okay det står jo ikke skiltet gør det?

• #47   31. jan 2011 Da jeg for længe siden (som studiejob) arbejdede i Netto mener jeg, at der er visse hunde, der er undtaget for ovenstående regel.

Jeg mener at have fået fortalt at førerhunde og servicehunde var undtaget, men at butikschefen alligevel ikke ønskede dem ind af hensyn til fødevaresikkerheden og at vi derfor skulle tilbyde at hjælpe kunden med indkøbet i stedet. Det blev nu aldrig relevant, mens jeg var på arbejde smiley

• #48   31. jan 2011 Var jeg dig ville jeg lade min lille hund blive hjemme, da der bliver stjålet hunde fra biler og hundekrogen udenfor forretningerne.....

• #49   31. jan 2011 Camilla
    Der er da ingen grund til at blive tøsefornærmet bare fordi vi ikke synes det er okay at du tager din hund med i Bilka !!!

Reglerne er klare, hunde må ikke medtages i fødevarebutikker medmindre det er en arbejdshund (førehunde o.l.). Det er fakta og det må du og andre indrette sig efter uanset størrelsen på hunden, også selv om den kunne være i en lomme.

Og at der er flere i tråden som åbenlyst indrømmer at de også tager deres hunde med i fødevarebutikker er da skandaløst.

Hvis du skal i petworld så tag hunden med der. Kør hjem med den eller lade den blive i bilen mens I render i Bilka !!!!

Sværer er den ikke !!

• #50   31. jan 2011 Jeg tror jeg vil finde mig en trolley i en størrelse hvor Gaia og reiki kan være i. For bare de er i taske må de jo gerne komme med ikke???

Eller det gælder måske kun for hunde under 5 kg eller hvordan?

Man kunne jo f.eks. sætte lås på hundeburet (man kan få en hel del burde der an låses af). Så sidder Fido trygt og godt i bilen.

Jeg kan godt forstå man vil have hunden med i dyrehandlen, afhængigt af hvad man skal købe. Det har jeg osse selv, ganske enkelt fordi det er surt at komme hjem med et halsbånd/dækken e.l. der ikke passer.

Men den kan vel nok være med i petworld og efterfølgende sidde i bilen mens i er i Bilka.

Alternativt må i jo køre hjem med hunden og tage ud at handle bagefter.

• #51   31. jan 2011 Jeg synes altså det er en smule ulækkert at tage sine dyr med i fødevarebutikker.... Tænk hvis alle rendte rundt med hunde, katte, rotter, fugleedderkopper, hamstre og lign under jakken og i tasker..... Sikke da et cirkus det ville blive!
    Det er jo heller ikke alle mennesker der er glade for dyr og nogle har jo også allergi overfor dem. Nej, lad hundene ( dyrene) blive hjemme når du skal handle - Hvad for de ud af at komme med ved at sidde i en taske eller jakken??

• #52   31. jan 2011 Kan slet ikke se, at det er butikkens ansvar at sørge for deres kunder ikke har hund med. Og butikken kan nu engang ikke sætte skilte op med ALT det som er forbudt derinde..
    Når der er mad - burde man kunne tænke sig til at en hund ikke er tilladt.
    Ingen er interesseret i hår i maden og hvad med eventuelle allergikere?

Jeg ville til enhver tid lade min blive i bilen, hvis den vitterlig skulle med, det tager hun ikke skade af.

• #53   31. jan 2011 Min søn havde engang sin kælerotte med i lommen en dag vi var i Cuper Best. Jeg opdagede det først, da vi var på vej ud, og den tittede ud nede fra hans lomme. Nøj hvor fik han at vide af mig, at det må han ALDRIG gøre igen. Jeg kunne lige forestille mig en panik, der ville opstå, hvis andre så rotten, eller hvis den slap løs smiley

Nej selvfølgelig må man ikke tage dyr med i fødevarebutikker. Så kunne man jo ligeså godt droppe den strenge fødevarekontrol.

Du skriver "vi" skal købe ind til hunden. Jamen så er I jo 2, og så er det vel bare at lade den ene af jer blive ude sammen med hunden imens den anden handler i Bilka. I kan jo slå plat eller krone om hvem der skal hvad :o)

Kommentér på:
Hund med i bilka :)

Annonce