1.540 visninger
|
Oprettet:
Sterilisation {{forumTopicSubject}}
Er der nogen herinde, som kan oplyse mig om hvorfor nogen mener, at det at sterilisere en tæve vil gøre hende mere rolig, mindre vogtende, og nemmere at styre ?
maj 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 13 Svar: 594
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 13 Svar: 175
jan 2008
Følger: 78 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 862
Hvis man endelig skal kigge lidt på det fysiologiske bude det tværtimod være omvendt, for du nedsætter jo østrogenproduktionen væsentlig ved en sterilisation og derved for de mandlige hormoner mere "plads" dette burde give et MERE vogtende og udadvendt sind.
Men kan ikek give dig svar på, hvorfor nogen mener noget andet
jan 2006
Følgere: 87 Hunde: 5 Annoncer: 1 Emner: 373 Svar: 14.829
Jeg undrer mig over det, fordi vores malinois-tæve er steriliseret. Det blev hun på anbefaling af en adfærdsrådgiver, der havde forklaret den tidligere ejer, at hun ville blive roligere, nemmere osv osv.
Surprise !!! Det blev hun ikke - ejeren kunne stadig ikke styre hende, og endte med at videreformidle hende .. og tilsidst endte hun altså (heldigvis) hos os.
Hendes søster blev også steriliseret - af samme årsager - men mente stadigvæk, at hun var dronning på stedet (hun gik sammen med nogle labrador´s som fik daller-bank, hvis de ikke rettede ind til højre), så de kunne heller ikke styre hende - og endte med at aflive .. trist ..
Jeg forstår nemlig heller ikke, hvorfor visse lider af den vrangforstilling at det skulle give en nemmere hund, og ville da lige høre folks kommentarer om emnet
jan 2008
jan 2008
jan 2006
jan 2008
jan 2006
Men tak for din forklaring og input ;))
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
Det var som at have en fræk ½ års hvalp igen hehe
Jeg har hørt flere der giver råd om sterilisering imod dårlig adfærd.
Det eneste jeg kan se ang. adfærd er hvis man har en tæve der er "ustyrlig" eller meget påvirket under løbetiden, at det så kan fjerne det.
(det sidste havde vi bl.a.)
Men ellers ved jeg ikke.
jan 2006
Det er jo en mindre katastrofe at man ligefrem anbefaler sterilisation som et middel til at få bedre styr på hunden på - når det åbenbart virker (kan virke) stik modsat !
Fair nok at sterilisere - det er der mange fordele ved - men man skal jo gøre det af en årsag, som er tilstede .. ikke fordi man bliver fejlinformeret af et fjols af en adfærdsbehandler .. trist ..
mar 2007
Følger: 27 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 377 Svar: 3.127
"jeg har lige været til et foredrag hvor bla. en dyrlæge talte og han kom meget ind på sterilisation og kastration af tæver,
Tæver kan både kastreres og steriliseres. Ved en kastration fjerner man det hele- livmoder, mælkekirtler osv og det medføre ofte større forandringer ved hundes adfærd og giver dovenskab og tendens til fedme. (Faktisk sagde han helt præcis at hunden efter sådant et indgreb blev gammel i sin væremåde)"
Min hund blev YNGRE i sin væremåde - hvad er det for en gang vrøvl!!
Sterilisation