{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.309 visninger | Oprettet:

Hvorfor ?! {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er livet så uretfærdigt til tider ?!

Vi har lige fået at vide at vi SKAL aflevere Freya tilbage til "opdrætteren" vi købte hende af for 3 måneder siden :o(
En koldhjertet mand og hans familie som kun er ude på at tjene penge og slet ikke tænker på hvordan dyrene har det...
Freya er jo, som mange her inde ved, født med en arvelig øjenfejl som gør hende svagt seende og derudover har hun dårlige hofter...
Vi har haft advokatsag kørende - men vores ikke for smarte advokat har trådt i spinaten... Han har indgået forlig med "opdrætteren" uden vores sammentygge...
Og nu skal vi så udlevere Freya til de mennesker der til at starte med solgte os en syg hvalp.
Jeg fatter simpelthen ikke hvad det danske retssystem går ud på - er det virkelig at holde med en sådan koldhjertet person eller dem der virkelig holder af dyret ?!
Jeg er dybt rystet og totalt græde færdig...
Kan da ikke have på samvittigheden at JEG har sendt Freya tilbage til DEM !
Derudover har de allerede fundet et nyt hjem til hende - så nu skal hun sikkert ud til en helt uviden familie som ikke ved noget om hvordan Freya har det eller hvad hun fejler...
Har lyst til at krybe i et mussehul lige nu :o(
Vil for alt i verden ikke af med Freya... så ville hun have bedre af at sove ind...

Hvad gør man i en sådan situation - nogle bud ??

Hilsen en meget trist Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor ?!
  • #1   23. maj 2006 Ja det mener vores advokat jo at det gør...


  • #2   23. maj 2006 Hvorfor er det at I ikke kan beholde hende?

  • #3   23. maj 2006 Advokaten siger at det forlig der er indgået ikke kan ophæves og at vi SKAL aflevere hende tilbage også selv om vi siger nej tak til de penge de har indbetalt på hans klient konto 2 måneder for sent.

    Vi vil for alt i verden ikke aflevere hende tilbage... om det så var for 1 million.


  • #4   23. maj 2006 Jeg har ikke hørt om din situation før, så jeg er ikke klar over hvorfor hun skal tilbage.... Er det fordi hun er syg?

  • #5   23. maj 2006 Prøv at spørge en anden advokat, det kan jo være at jeres advokat prøver at dækker over, han har trådt i spinaten ! ?

  • #6   23. maj 2006 jamen hvorfor er det at han vil ha den tilbage, når han bare sælger hende videre?

  • #7   23. maj 2006 Vi købte hende i marts måned da hun var 9 uger gammel af "opdrætteren"
    Da vi kommer hjem opdager vi at hendes øjne ikke ser helt normale ud - så vi kontakter "opdrætteren" og kærver at købet går tilbage (inden vi knytter os til hvalpen)
    Det ville "opdrætter" ikke høre tale om og begynder at true os med død og ødelæggelse etc.
    Vi kontakter så en advokat som vi får anbefalet og forhøre os om vores rettigheder og bliver enige om at kræve pengene tilbage for hvalpen...
    "Opdrætteren" får så 10 dage til at indbetale pengene i - ellers går sagen videre til retten.
    Vi høre ikke noget og vores advokat forsikre os om at når de ikke har kontaktet os endnu - så vinder vi sagen i retten og får lov at beholde hvalpen (Freya)
    Så i den tro har vi jo knyttet os til hende og hende til os...
    Og så idag får man så en spand kold vand lige i hovedet og en besked om at de kommer og henter hende i morgen :o(


  • #8   23. maj 2006 Rikke : Ja det fatter man jo ikke - men nok fordi ha KUN tænker på penge... :o(

  • #9   23. maj 2006 Åh nej hvor er det trist.... men jeg ved desværre ikke hvad der er at gøre.

  • #10   23. maj 2006 Moster Gerda : Har tænkt mig at ringe rundt i morgen formiddag og se om der er nogen der kan rede vores situation...

  • #11   23. maj 2006 hmm forstår det ikke helt.... han får vel ikke flere penge for hende nu, end han fik a jer...???
    det må godt nok ikke være rart at være jer lige nu...
    kan i slet ikke gøre noget?


  • #12   23. maj 2006 Rikke : Nej, men han taber jo penge i det han har indbetalt nogle penge til vores advokat...

    Jeg ved ikke om vi kan gøre noget - vil gøre alt for at de ikke kommer og henter hende i morgen i hvert fald.
    Og så må min tlf være rødglødende hele formiddagen så jeg kan finde en advokat der kan rede trådene ud...



  • #13   23. maj 2006 Mette - kan den ikke ankes?
    Det er jo advokaten der har begået fejl?

    Måske retshjælpen kunne kikke på det?
    Jeg "sloges" 3 år med en sag - som resthjælpen slutteligt gik ind i og fik udredt på kort tid.
    Det var måske et forsøg værd.

    Og så kan jeg forbande sådan en opdrætter langt væk!
    Ikke nok med I slås med en syg hund - men at både den og I skal straffes yderligere!! Hrmf!

    Held og lykke fremover.


  • #14   23. maj 2006 Jerry Osbak er en rigtig god advokat iøvrigt.
    han har kontor i KBH


  • #15   23. maj 2006 Karin H : Ham vil jeg prøve at ringe til i morgen - Mange tak ;o)

    Ja jeg forstår heller ikke sagens drejning, den er helt uvirkelig...



  • #16   23. maj 2006 Karin H : Hov glemte helt at svare på dine spørgsmål... sidder lige og prøver at ud igennem tårene - smiler

    Jeg ved ikke om man kan anke den - men det er noget af det jeg skal undersøge i morgen (tænkte jeg slet ikke på)

    Retshjælpen var også en mulighed - men de har ikke åben sådan hele tiden og hver dag vel ?? (Det er jo en smule akut må man sige)

    Ja her er der i hvert fald ikke tale om folk med kærlighed til dyrene... ("Opdrætteren")


  • #17   23. maj 2006 Birthe B : Det gør jeg heller ikke... "det bliver over mit lig"
    Ja jeg må finde ud af det med at anke... håber det er løsningen...


  • #18   23. maj 2006 Mette...gem hunden hos nogen i kender og sig at i har fået den aflivet.....hvad vil de gøre....??? det havde jeg gjort

    Lykke


  • #19   23. maj 2006 men mette du siger dårlige hofter....hvor dårlige er de hofter????

    Lykke


  • #20   23. maj 2006 Lykke N : uha ved ikke om det ville være så smart, hun er jo chippet og så ville de nok bede om en aflivnings attest...
    Vil helst holde mig til "reglerne" og gøre det på den rigtige måde...
    Kan jo risikere at de lægger sag an imod os istedet for omvendt... ville jo slet ikke være nogen god drejning i sagen... smiler

    Men jo tanken har strejfet mig op til flere gange ;o)


  • #21   23. maj 2006 jammen så sig den er blevet stjålet.... han ved nog det er løgn....og hvad så... han kan jo ikke bevise det modsatte....

    Lykke


  • #22   23. maj 2006 Lykke N : Hun er jo ikke så gammel endnu så vi har ikke fået taget røngten endnu...
    Men da vi var hos dyrlægen for 14 dage siden lavede hun nogle stræk øvelser på Freya og hun hylede og skreg som et lille spædbarn og kravlede nærmest op på skuldren af min mand...
    Så det tyder ikke godt desværre :o(
    Men vi skal have hende til røngten her om 1 måneds tid for at se hvor slemt det står til...


  • #23   23. maj 2006 jeg ved godt det nok er smartest at følge loven...men de henter den imorgen... IMORGEN...du ka da ikke nå at gøre så meget andet, så har du da lidt tid at løbe på....det med tyveriet er påstand mod påstand..... og det er bare at holde fast i det du siger......

    Lykke


  • #24   23. maj 2006 Lykke N : Nej den lugter lidt for meget af svindel fra vores side... vil hellere gøre det på den rigtige måde - for både Freya og vores skyld... smiler

  • #25   23. maj 2006 Lykke N : Nej jeg ringer i morgen tidlig og aflyser.... Tro mig de får ikke Freya med i morgen om de så møder op hos os...

  • #26   23. maj 2006 tror i det HD ??? for hvis det er kan man til dels fodre sig ud af det.... det har jeg hørt flere herinde sige....

    Lykke


  • #27   23. maj 2006 jammen hvis han har retten fra advokaten til at hente hende...så er der ikke så meget du kan gøre...andet end at give ham hunden....sig mig kan du ikke prøve at tale med opdrætteren udenom de advokater, og forklare ham hvor meget du holder af din hund.... prøve at tale til hans følelser???

    Lykke


  • #28   23. maj 2006 Lykke N : Jeg ved ikke hvad det er endnu... men håber vi kan blive klogere når vi ser røngten billederne...
    Hendes far har også en skæv ryg og for højt bagparti - så kan også være noget hun har arvet fra ham...
    Men nu må vi se - smiler


  • #29   23. maj 2006 Lykke N : Har vi prøvet idag da vi talte med dem... De er ikke til at tale til fornuft - desværre...
    De har kun et for øje og det er at hente Freya og sælge hende videre...


  • #30   23. maj 2006 ellers så sørg for ikke at være hjemme..... tag Freja med væk fra hjemmet.... ellers tar han hende sq da.... han har retten på sin side, så selvom du siger han ikke må tage hende.....det vil han da sikkert skide på....

    Lykke


  • #31   23. maj 2006 Lykke N : Ja det vil han sikkert... Men hvis vi kan anke sagen og udskyde hente tidspunktet - så er det at foretrække... De bor i Nordjylland - så de kommer ikke bare lige et smut forbi - heldigvis... smiler

  • #32   23. maj 2006 hør her hvis han er så kold som du siger.... så tar han hunden imorgen.....uanset om du forbyder det.... hunden er lovmæssigt hans, og han kan sådan set tilkalde politiet, og sige at du har stjålet hans hund.....for han har en advokats ord for at det er hans hund.....

    LAD VÆRE AT VÆRE HJEMME.....

    Lykke


  • #33   23. maj 2006 hvilken opdrætter er han.... er han et sted ligesom DKK feks. hvor du kan melde ham...eller er han en solo opdrætter uden klub opbakning??

    Lykke


  • #34   23. maj 2006 Lykke N : Han er en solo rytter... det er uden tavle...
    Håber på at jeg får det stoppet inden han køre her over - gør jeg ikke det - ja så går vi nok en lang tur på afhentnings tidspunktet...


  • #35   23. maj 2006 god ide.... håber alt går iorden....kan ikke bære tanken om at han fik Freja tilbage..... pøj pøj....

    Lykke


  • #36   23. maj 2006 Tak Lykke ;o)

    Kan jeg heller ikke !


  • #37   23. maj 2006 forstår godt jeres fortvivlelse, frygt og sorg.... i skal vide at vi tænker meget på jer.... hang in there.!!!
    skriv og fortæl mig hvordan det går....
    jeg skal på bakken på Torsdag, og jeg håber at i kommer derud....., ALLE sammen, så vi kan se jeres prinsesse....

    Lykke


  • #38   23. maj 2006 Skal i ikke godkende et evt. forlig?



  • #39   23. maj 2006 Det er sgu da godt nok en trist udvikling i denne sag.
    Da jeg læste starten af tråden ville jeg anbefale at man kontaktede DKKs jurister, men gætter på, at I ikke er medlemmer, da jeg læser lidt længere nede i tråden at hun er uden tavle.....

    Jeg ville sørge for ikke at være hjemme, så I har lidt mere tid at undersøge tingene i.

    Selvom det nok ikke er tid til moraliserende tale, så undrer jeg mig over at I køber en hvalp efter en han-hund med øjenlidelser. I nævner også i hendes profil at hofterne sandsynligvis er arvet fra hanhunden.
    Det er dumt at støtte en opdrætter, der er så useriøs. Alene at han avler på sådan noget, burde få alle alarmklokker til at bimle og bamle. For det er åbenlyst at det kun handler om penge.......

    Håber det bedste for jer i denne sag


  • #40   23. maj 2006 Som udgangspunkt, kan et forlig ikke sættes i kraf uden jeres godkendelse, så det her lugter langt væk af dårligt advokatarbejde.
    Man behøver ikke være medlem ad DKK for, at få et råd hos deres jurist, så det er abre og ringe.
    Jeg syntes helt klart, at i skal bruge dagen på, at tage telefonbogen og ringe til div. advokatkontorer og finde ud af, om der er nogen som kan omstøde det som er besluttet.
    Stort held og lykke herfra.
    Knus C


  • #41   23. maj 2006 Rene : vores advokat mener at når han har sagt godt for forliget, så er det nok og så kan man ikke lave det om...
    Synes jo også det virkede en smule underligt da vi jo i sidste ende betaler ham for at gøre som vi siger...


  • #42   23. maj 2006 Berit ( www.agilityterrier.dk) : Er skam også blevet klogere på hvalpe køb efter denne omgang...

    Men nu er det ikke lige det vi har brug for at høre pt.
    Gjort er gjort og det kan vi ikke lave om på...

    Freyas far har jo ikke en øjenlidelse - han er bærer af noget der hedder et merlegen som så er givet videre til Freya, og hun har fået en øjensygdom...



  • #43   23. maj 2006 Charlotte : Det er da rart at vide - så vil jeg prøve at ringe til dem og høre hvad de har at sige til sagen...
    Tak for hjælpen... ;o)


  • #44   23. maj 2006 Jeg ville kontakte dyreværnets retshjælp hvis det ikker gjort det er da ikke lovligt at videre sælge en syg hund og dyreværnet vil helt sikkert hjælpe jer og de har nogle advokater som har forstand på dyrenes vel der er ikke ret mange almindelige advokater der har forstand på dyr og jeg er selv medlem af dyrenes vel og i øjeblikket kører der en underskriftsindsamling for at få dyre politi og advokater men folketinget kræver 100,000 underskrifter for at se på det og så kan mange dyr jo lide inden der sker noget jeg syntes i skal kontakte dyreværnet og spørge om hjælp de har også retshjælp

  • #45   23. maj 2006 Nu havde jeg også andet at sige i indlægget end lige det
    - og skal så sige at ikke alle lærer af deres fejl.... men godt at høre, at I gør det. Der er desværre for mange, der ikke tjekker hundenes bagland før de køber hvalp. Det er ikke alle opdrættere, der er lige seriøse.......

    Jeg ville kontakte DKK´s jurist,
    Jurist i Dansk Kennel Klub - Kurt Sørensen
    Juridisk vejledning Tlf. 70 20 66 03 Torsdage kl. 15.30 til 18.00

    Han har jo masser af erfaring med sager som jeres. Nogen gange er det meget godt at kaste sig over de jurister, som har området som speciale, da de jo har en masse lignende fortilfælde at forholde sig til.

    Selvom det lyder utroligt at de vil tage sig af sager med ikke stambogsførte hunde for ikke-medlemmer....... Men prøv da alligevel, det værste der kan ske er, at de siger nej - og måske kan henvise til en anden med ekspertise indenfor området.


  • #46   23. maj 2006 Lisbeth:
    Jeg tror godt, at du må videresælge en syg hund, men du skal naturligvis gøre opmærksom på "fejl og mangler" og give prisnedslag efter det......
    Ellers skulle alle syge hunde jo aflives eller hope sig op hos de mere eller mindre useriøse opdrættere.


  • #47   23. maj 2006 Det er synd for jer allesammen vi må håbe i finder en løsning det er et til tider uhyggeligt retssystem vi lever under føj

  • #48   23. maj 2006 Jeg ville køre sag mod den idiot til en advokat du har, medmindre i har givet ham skriftlig fuldmagt til at indgå forlig på jeres vegne må han ikke foretage den slags uden jeres samtykke.
    Det er tid til at granske jeres kontrakt.


  • #49   23. maj 2006 Mete og Tommy: Jeg krydser fingre for jer og føler med jer. det er da en forfærdelig situation i står i. Håber i får med medhold af en anden jurist idag..

    Alice


  • #50   23. maj 2006 Der er nok desværre mange der sælger syge hunde det er lidt som om at man skal købe hund med tavle og dyrlæge test og det hele det har jeg nu også altid gjort men det er sørgeligt at man svindler med hunde uden at tænke på hundens fremtid og det er da frygteligt for hvalpens nye ejere at skulle aflevere den igen jeg mener det må da være forbudt at sælge hunden igen når det er konstanteret at den er syg så må den da for pokker ikke skulle videre det må da være bedre at blive hvor den er og få den behandling den har krav på

  • #51   23. maj 2006 Lisbeth:
    Jeg er ikke uenig i at det er synd for hunden at skulle sendes videre.....
    Tror da også at man kan indgå et forlig, hvor man får lov at beholde hunden, men så ikke får det fulde beløb tilbage. Det er måske der advokaten har skidt i nælderne??
    Han er måske gået efter det fulde beløb og det koster nok i det fleste tilfælde det, at man afleverer hunden og han er så i sin gode ret til at sælge den videre (naturligvis med oplysning om fejl og mangler).
    Et er RET noget andet er RETFÆRDIGHED......


  • #52   23. maj 2006 Kære kære Mette...mit hjerte græder...hvor er det dog sørgeligt...bare vi dog ku hjælpe.....hva hvis I prøver at tale med en anden advokat...og hører om der er noget i ka gøre....eller hva kan de gøre hvis i har givet hende til en anden fam...blir i retsforfulgt??? ej jeg har ingen ideer ..men mener det er såå uretfærdigt hvis i ska aflevere hende tilbage ...til de de mennesker der ingen moral har...

  • #53   23. maj 2006 Berit: hvis det var mig ville jeg skide på de penge og beholde hunden og sørge for at den får den behandling den har krav på

  • #54   23. maj 2006 Siike en frygtelig situation I står i, det må være ganske forfærdeligt!!
    Jeg har desværre ingen ide om hvad I kan, bør eller skal gøre da jeg ikke kender alle detaljerne i sagen, men du burde kontakte alle de advokater du kan komme til og forklare din sag i alle detaljer. Som der også er foreslået fra flere sider herinde, + du bør indgive en klage over advokaten hvis han har indgået forlig uden Jeres samtygge, han må ikke røre en finger uden at have Jeres fulde accept, og endda helst på skrift!!

    Håber på en lykkelig slutning for stakkels Frejas skyld!

    De varmeste tanker (og en masse krydsede fingre)
    Tanja


  • #55   23. maj 2006 Ja vi har krævet at købet skulle gå tilbage, men de fik 10 dage til at indbetale pengene på vores advokats klientkonto... 2 måneder efter indbetaler de pludselig pengene og kræver at få udleveret hunden...
    Den hænger da ikke sammen... nu vil vi da ikke af med Freya... har sagt til advokaten at han skal sende beløbet retur... men det mener han ikke at vi kan...


  • #56   23. maj 2006 Kald ham lige opdrætter en gang til - Nej "opdrætter" det er han ikke - 1 kuld har han lavet med 7 hvalpe hvor af de fleste har den ene eller den anden skavank. og 2 døde hvalpe...

    Jeg mener ikke forliget er gyldigt da han jo ikke har indbetalt pengene inden for de 10 dage...


  • #57   23. maj 2006 Puha....
    Lisbeth: Tror faktisk også at Mette og Tommy ville skide pengene et stykke nu, for nu er der jo blevet glade for hunden....
    Men advokaten har jo kørt en sag, der gik på at handelen skulle gå tilbage og det har opdrætteren accepteret nu (efter lang tid) og hvis en handel skal gå tilbage, så skal man jo af med hunden for at få pengene....
    Og Mette og Tommy har fået medhold i det som de som udgangspunkt ønskede.

    Mette og Tommy: Er der ikke et sted I kan tage hen, indtil der kommer ro over denne sag og I får undersøgt til bunds?
    Bo hos venner og familie eller leje en hytte på en campingplads?


  • #58   23. maj 2006 Om han har lavet 1 eller 100 hvalpe...
    Så er han altså opdrætter af jeres hund.
    Jeg er også mor, selvom jeg kun har eet barn.
    Det er altså ikke kvantitet, der udløser en betegnelse/titel.
    Så der er intet forkert i at benævne sagsøgte som "opdrætteren"


  • #59   23. maj 2006 Han "opdrætteren" er ikke til at tale med... jo derfor vi måtte få en advokat til at hjælpe os i sin tid...

    Nej vi vil ikke have deres penge nu - vi vil bare beholde Freya og give hende et værdigt liv... med hendes tilstand som den er idag - har hun alligevel ikke lang tid at leve i - så vi vil selvfølgelig ikke udlevere hende til en hjerteløs mand som bare sender hende videre...

    Jeg har fået tilbudt af et par stykker at vi kan sende hende over til dem så længe vi ikke ved hvad der skal ske - så det ender det jo nok med vi bliver nødt til...


  • #60   23. maj 2006 Ja i sin tid da vi tilbød dem at vi vile lade handlen gå tilbage inden 10 dage - der ville vi gerne have pengene tilbage og lade dem få hvalpen... vi havde haft hende 1 uge og kunne ikke overskue situationen med en syg hund...
    Nu har vi haft hende i 3 måneder og har knyttet os til hende og hende til os...
    Og vil ikke sende hende tilbage til dem igen og vil slet ikke have deres penge...

    Det her handler ikke om penge men om Freya og hvad der er bedst for hende !


  • #61   23. maj 2006 Kan i ikke finde ud af hvem han vil sælge hunden til? Og kontakte dem og fortælle dem hvordan landet ligger. Måske de vil sælge hunden videre til jer, hvis sagen kommer så langt. Føler virkelig med jer.

  • #62   23. maj 2006 Charlotte - ved ikke hvordan vi nogen sinde skulle kunne fide ud af hvem de er - desværre...

  • #63   23. maj 2006 Jeg ville gemme hende indtil jeg havde fået fat i en advokat der kunne fortælle om det der forlig et lovligt, i mine øre lyder det som en kæmpe bommert fra jeres advokat.

  • #64   23. maj 2006 Har lige ringet til min mor, hun siger også at en advokat IKKE kan indgå forlig hvis ikke klienten er med i det!

  • #65   23. maj 2006 Tilslutter mig koret...
    Send hunden hen til nogen der gemmer den, og sig når opdrætteren kommer, at hunden er stukket af, men at i self ringer såsnart den dukker op.
    (imellem tiden har i tid til at undersøge hvad I skal gøre)

    (HVem ved, måske løber den så langt, at den blir kørt over af en bil, og må aflives. Så kan chippen vel pilles ud af hunden, og den skifter identitet, så I har fået en ny hund , hvis det går helt galt)


  • #66   23. maj 2006 Jeg vil da gerne hjælpe med at gemme den ;o) Bare sig til.

  • #67   23. maj 2006 Det kan jo være at de folk hun nu er solgt til er gode folk der ved hvad de laver.

  • #68   23. maj 2006 Mette og Tommy....

    I må IKKE give den hund tilbage...

    Ud fra hvad JEG kan læse er det advokaten der er
    helt gal på den.

    Behold den og undersøg det derfra.

    Ellers vil du bare rende rundt med en smerte i dit hjerte.

    Det er trods alt hundens ve og vel der er det vigtigste.

    Så kæmp for det, selv om det er hårdt...

    Det er JERES hund nu, og sådan skal det blive ved med at være...


  • #69   23. maj 2006 Mange tak for al jeres hjælp og støtte...
    Det er en svær tid vi går i møde nu...

    Jeg vil nu ringe rundt til alle de numre i har været så søde at ligge ind her...

    Kigger ind senere ;o)


  • #70   23. maj 2006 Prøv for alt i verden det gratis rets hjælp der er nogen der skriver man kan få...

  • #71   23. maj 2006 Hvor trist jeg føler med dig.
    Har du prøvet at kontakte Dansk Kennel Klub måske kan de hjælpe dig. De har jo mange sager mellem køber og opdrætter.
    Men lad vær at aflev. hende, gem hende hos nogle venner.
    Knus og tanker herfra


  • #72   23. maj 2006 Selcfølgelig er der ikke nogen der ville gå af med sin hund lige meget hvor gode de folk var, men hun skrev at det sikkert var super uvidene mennesker.

  • #73   23. maj 2006 I et forlig underskriver parterne den gensidige aftale.

    Jeg kan ikke finde ud at om det er sket - måske for mdr. siden (?), men at sælger nølede med udbetaling, og Mette og co. i mellemtiden har knyttet sig til hunden.

    I så fald har sælger ikke levet op til det krav han skulle imødegå - og derfor må forliget bortfalde.

    I fald advokaten har indgået forlig, uden jeres vidende - så kan han ikke det.

    Men retssystemet er langsommeligt - og tungt ad h.... til.

    Jeg ved ikke på hvilken måde han har indgået forlig - skriftligt - munditligt ?

    Det lyder meget mystisk - hans eneste rolle er jo at få parterne talt til enighed - han kan ikke tage beslutninger.

    Har han dog udfærdiget noget skriftligt - med underskrfit - så er proceduren at I må stævne ham - for falskneri.

    Så under alle omstændigheder må I finde en ny god advokat - og forhale tiden for udlevering af hunden.

    Hvis sælger har skriftligt bevis for at hunden er hans ( uanset om det er opnået ved snyd eller ej ), er det en god ide at fjerne hunden fuldstændigt fra bopælen, idet han - hvis han er en kværulant - kan søge at få hunden indbragt ved fogedens hjælp.

    M.v.h.
    Nette - som har været igennem 100000 retssager, og efterfølgende juridisk rådgiver i anden sammenhæng.


  • #74   23. maj 2006 Nette .......skide godt indlæg - dejligt en der ved hvad retssystemet kan bruges til og skal stå for-.

    mvh Karin


Kommentér på:
Hvorfor ?!

Annonce