{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rå eller tørfoder?
  • #1   19. feb 2011 Jeg fodrer mine hunde med råt, fordi de fungerer supergodt på det... Hvis ellers mine fremtidige hunde også fungerer godt på det, så er det helt klart det, jeg vil foretrække. Tanken om, at man ikke fylder sin hund med alle mulige fyld- og tilsætningsstoffer tiltaler mig....

  • #2   19. feb 2011 Ville klart vælge råt, hvis min hund kunne tåle det. Tanken om at det er naturligt og uden alt muligt kunstigt tiltaler mig. Desværre måtte jeg stoppe efter 4-5 mdr da Sally fik rigtig mange maveproblemer af det smiley

  • #4   19. feb 2011 Det ene kan være ligeså godt som det andet. Det afhænger af hvilket forarbejde man gør, og hvordan hunden fungerer bedst.

  • #5   19. feb 2011 vi har så valgt at fodre med NOW fra "Rigtig hundemad" da vores heller ikke kunne med Barf, så vi valgt den næstbedste løsning. Og det fungerer bare super til dem.

  • #6   19. feb 2011 Naturligvis skal man sætte sig rigtig godt ind i det, inden man starter. Netop for, at undgå mangelsygdomme....

  • #7   19. feb 2011 Jeg synes begge fodermetoder kan være det helt rigtige, og begge kan være helt skidt - alt efter hvordan man vælger at bruge metoden! Et dårligt tørfoder kan være lige så skidt som forkert sammensat råfoder.


  • #8   19. feb 2011 Har det som Krumme
    Jeg tør slet ikke kaste mig ud i det
    Så jeg har fundet et godt tørfoder uden korn og uden affaldskød


  • #9   19. feb 2011 Min kærestes brors kærestes mor "haha" arbejder med hunde, hun har klikkertræning og sælger foder, så det der vi skal have det fra. Ved godt de fleste dyrelæger ikke sys om det, men at se min lille pige så glad og sulten gjorde da lige at jeg ville undersøge det smiley

  • #10   19. feb 2011 Jeg er også enig med Krumme.

  • #11   19. feb 2011 Det er nogle dejligt balancerede svar der kommer. Og jeg er i øvrigt enig. Råt er super hvis man sætter sig ind i det først (og får støtte fra en forhandler der ved noget om det - indtil man kan selv), ellers kan det være noget værre skidt fordi man kan fejlernære.

    Det samme med tørt, som dog er en del nemmere. Nogle mærker er rigtigt gode, mens andre er af ringe kvali - og det finder man ud af ved at sætte sig ind i hvad de indeholder. smiley

    Hvis i tror at hunden vil begynde at spise bedre af det rå er det helt klart et forsøg værd, men sørg for at finde litteratur om det først, og tag kontakt til nogen der kan hjælpe med at lave en foderplan til den første tid.


  • #12   19. feb 2011 Jeg råfodre selv mine hunde, og kommer nok aldrig til at odre på andre måder..
    Når det så er sagt skal man sætte sig godt ind i hvad det vil sige at råfodre, eventuelt få lagt en foderplan hos nogle der har mange års erfaring og viden..


  • Jette E
    Jette E Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 31
    #14   19. feb 2011 Ja for mig er der overhovedet ingen tvivl - hvad ville en hund spise hvis den selv fik lov til at vælge? Og hvor stammer hunden egentlig fra? Hos alle BARF forhandlere kan man få både en foderplan til hvalpe og voksne hunde - det er aldrig for sent at komme igang. Hvis man først har sat sig ind i grundprincipperne - er det jo nemt at ta´ mad ud af fryseren. Hvis nogen af jer vil vide mere om emnet, så prøv denne hjemmeside www.naturligthundefoder.dk - Her er en masse gode emner.

  • #16   19. feb 2011 Janet F: Er det tør eller råfoder du foder med? er slet ikke inde i det der, men vil helt klart sætte mig ind i det hvis jeg går over til råt. Har dog tørfoder fra vores dyrehandler og ved hvor meget hun må få osv, det har jeg dog sat mig ind i smiley

    Tak for alle de gode svar..


Kommentér på:
Rå eller tørfoder?

Annonce