{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

rå mad {{forumTopicSubject}}

hej hg.

jeg er så småt ved at prøve at fodre min hund med lidt råt kød som supplement sammen med hendes alm tørfoder. jeg har prøvet med kallun og lam med stor glæde. jeg har manglet lidt energi i hende og kan virkelig mærke forskel til det positive efter det rå kød er kommet på banen. men er der noget råt som ikke er godt.? eller kan man bare give den gas? jeg træner spor med hende og har brugt lam på sporet og som belønning.kan man evt have et stykke rå kylling med ben og det hele som belønning der? og hvad med indmad? hun tænder utrolig meget på det rå, så jeg er frisk på at prøve mere!!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  rå mad
  • #1   27. nov 2012 der er en hel barf gruppe herinde, og jeg fodre personligt selv udelukkende med råt kød. Og hunden ELSKER det smiley
    Det er en super motivation af lægge det forenden af sporet - vi er selv lige påbegyndt spor træning, og når jeg får lidt mere rutine, så får han sin mad ved slut. smiley


  • #2   27. nov 2012 Du kan bruge alt råt kød og ben..
    Dog er der nogle hunde der får utroligt hård mave af svine kød, og nørmest forstopelse af svine ben..


  • #3   27. nov 2012 Fik et råd. Giv lidt lever sammen med svineben hvis du er bange for det smiley Lever giver løs mave, så det er godt sammen med svineben smiley

  • #6   27. nov 2012 Jeg troede kylling ben kunne splintre og man derfor ikk måtte give hunde dem !? Men det måske en skrøne?

  • #7   27. nov 2012 Bitten H: ja det har jeg faktisk også hørt. men det nok kun hvis det er tilberet? men det lyder nærmest ikke til at det er grænser for hvad man kan give sin hund bare at det er råt og at man er ops på at hunden han tåle det?? hvad med indvolde? er der heller ingen grænser der??

  • #9   27. nov 2012 tak for hjælpen alle sammen:) jeg vil prøve at gå lidt videre med det rå og lækre:)

  • #10   28. nov 2012 Hej Martin,

    Jeg vil anbefale dig at læse om BARF på www.naturligthundefoder.dk

    Og generelt skal foderet bestå af; 20-25% fedt, 20-30% ben, under 10% indmand herunder kallun, resten muskel kød og evt. grønt/frugt (mest til fyld) og husk variation i foderet.

    Det kan eksempelvis være kylling-skrog én dag og rent kød næste dag.

    Grundlæggende bør man efterligne et normalt byttedyrs overall sammensætning af ben, fedt, kød, indmad...

    Fedt findes sammen med kødet ...og man skal ikke begynde at fodre med rent fedt...grundet man kan være uheldig at der opstår bugspytkirtelbetændelse tilfølge hvilket er en meget farlig tilstand.

    Hele ideen med BARF er at over en tid - det kan være uge eller måned får hunden alle de næringsstoffer den skal have.

    Med hensyn til hvor meget BARF (mad) hunden skal have om dagen er hovedregelen at den voksne hund skal have 2 % af sin kropsvægten om dagen, dvs. at en 30 kg. hund skal have i alt 600 g. om dagen. En hvalp under 6 måneder skal som hovedregel have 8-10 % af sin kropsvægt, en unghund 5 % og aktive hunde 3 %.

    Fodermængderne er dog kun vejledende og den faktiske fodermængde skal altid tilpasses hundens alder, aktivitetsbehov og andre individuelle krav.

    Herudover har Pia herinde fra en stor viden om BARF (hun rå fodre) og du kunne evt. skrive til hende hvis du skulle have tvivls spørgsmål efter at have læst på naturligthundefoder hjemmeside.

    Her er et link til hendes profil hvis det bliver aktuelt: www.hundegalleri.dk/bruger/100404-pia_h


Kommentér på:
rå mad

Annonce