{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.148 visninger | Oprettet:

Rå mad og aktivering. {{forumTopicSubject}}

Der er jo mange gode råd til aktivering af hunden med mad, bla at putte hundens foder i en plastikflaske eller foderbold, men nu er det jo rimeligt svært bare at få et kyllingelår ned i sådan en flaske for ikke og tale om at hunden skal få det ud igen. Vor herre bevares, der er da aktivering til flere timer meeeeen *GG*.
Jeg har ingen ovn, så kan ikke tørre kød og godbidder, er det noget i praktiserer og kan det godt du med f.eks tørrede kyllingetern og lign?
Får ovn når jeg kommer hjem til DK, så ville jo lige høre om det var noget jeg kunne gøre.
Ellers bruger jeg og putte maden i papkasser med tape omkring, pakke det ind i et håndklæde med knude på, hvor han så skal få det ud, gemme det rundt omkring, hvor han så skal søge efter det.
Rent kød får han mestendels i sin skål, fordi det sviner lidt mere, men hvis man nu kunne tørre noget af det og komme det i en flaske eller lign, ville det jo være dejligt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rå mad og aktivering.
  • #3   8. okt 2008 Har prøvet at lægge noget til tørre udenfor, men her er simpelthen så mange myrer og andre kryb at det er spist før det når og tørre *GG*. Og så er det ikke videre heldigt at give sig til at tørre kød i regntiden *GG*. Barfforhandler er her i sagens natur ingen af hehe.

  • #4   8. okt 2008 og næsten al deres tørrede mad er der krydderier i, man kan ellers få både gris, ko, fisk blæksprutte osv. Men de har det med at komme chili i det hele. Blæksprutte kan man godt få uden chili, men det vil kræet jo selvfølgelig ikke spise hehe.
    Har i øvrigt fundet GODBIDDEN, den der bare virker. Salami! Ikke særligt barfagtigt, men han vil gøre næsten alt for det og hører betydligt bedre efter hvis der er et stykke i nærheden *GG*. Kan få nogle stænger ala Bifistængerne fra Tyskland, de er nemme at skære i mange stykker og kan også bruges i en foderbold. Klistrer dog lidt


  • #6   8. okt 2008 God ide haha. Ej det må sgi vente til vi kommer hjem til en ordentlig ovn. Vi har klaret os indtil nu og klarer nok også 3-4 mdr mere hehe

  • #8   8. okt 2008 Yeps hehe

  • #9   8. okt 2008 Det rene kød kan du hakke, fylde i marvben og fryse ned.

  • #10   8. okt 2008 god ide :). Han skal bare lige være færdig med og hule det oskeben han har fået ud *GG*

  • #12   8. okt 2008 Jeg har haft noget tørret kallun med hjemmefra, det er han helt vild med, men holder længe gør det ikke *GG*. Men det er nok noget andet når den er frisk smiley

  • #15   8. okt 2008 Du kan også lægge et spor og så lægge maden til slut ved sporet.

    Derudover kan du lave en alternativ form for feltsøg, hvor du i et begrænset område lægger kødstykker ud i noget højt græs, eller krus, kopper, kasser, eller lign og lader hunden søge efter det og bruge hjernen for at finde frem til det.

    Så kan du hænge det op i nogle snore i træer, så hunden skal "kæmpe" for at få sit bytte. Her kan man også snildt servere en hel kanin, and, kylling, eller lign, alt afhængig af hvad størrelse din hund har. Ellers er der poussiner.

    I sig selv giver hele byttedyr også en fandens masse hjernearbejde, da hunden skal finde ud af hvordan den kommer ind til kødet. smiley

    Ja, mulighederne er uendelige. *s*


  • #16   8. okt 2008 Jamen nu var spørgsmålet jo om ting jeg kunne putte i foderbold og flaske smiley så det skal i sagens natur være småbidder der kan komme ud igen. Og jeg tager det ikke så tungt med hvad han får og spise, han er kke allergiker :). Så vil han smage mit brød eller noget andet, så får han lov til det :). Ved bare at han gider ikke de der tørre kiksere, så det skal være noget kødagtigt smiley

  • #17   8. okt 2008 Gizmofilius: Nå for den da.. Jeg forstod det som om at du manglede en måde at lave aktivering med foderet.

    Jamen, til aktiveringsboldene bruger jeg sådan set hvad som helst. Tørrede guffer, tørfoder kugler, små kugler der er beregnet til aktiveringsbolde, kyllingetern, andet kød skåret i små stykker. Mine hunde får ikke udelukkende råt, så giver gerne alm. godbidder og kogt kød som guffere.. smiley Især når jeg klikkertræner Homer bruger jeg kogt kød, da det skal være noget der nemt glider ned. Og ingen af mine 2 har taget skade. smiley


  • #18   8. okt 2008 Havde faktisk kyllingestykker med ude i morges som han skulle finde :).
    Der er bare så forfærdeligt mange løse hunde her, så det der med spor, kan man lave et slæbespor, lade det hvile lidt og så lægge maden for enden lige inden man lader hunden gå sporet, for ellers er jeg rimeligt sikker på den er væk når vi kommer tilbage.


  • #19   8. okt 2008 Dina ikke noget problem, alt kan bruges :), han vil jo gerne bruge sit lille hoved og det er godt med nye ideer smiley

  • #20   8. okt 2008 Det var også mest henvendt til Tom om det med de lufttørrede godbider :). Strube er sikkert godt og sådan en kan sikkert også kommes i en flaske, men kan vovse også få den ud igen? *GG*

  • #22   8. okt 2008 :O)

  • #23   8. okt 2008 Jeg tager gerne noget oksekød, skærer det ud i passende tern (mine er meget små, da jeg har en lille hund) og dypper dem i kogende vand. Så er de kogt yderst og rå inderst. De kan sagtens kommes i en flaske (jeg har ikke prøvet med bolden)

    Jeg har fået et tip om at komme 1 fed hvidløg i pr. 1 l vand - det skulle gi´ en bedre duft, så de er bedre at gå spor efter, men ved ikke om det virker.


  • #30   9. okt 2008 Ok oksekød i tern, lige dyppes i kogende vand, det lyder som noget vi kan bruge :).
    Han vil også få sin mad på græsplænen når vi kommer hjem :), her har vi bare ikke det store og gøre godt med. En lille plet græs og en fiskedam og han bruger den plet græs som toilet en gang i mellem, så synes ikke rigtigt han skal ha sin mad der også, men det kan godt være det bare er mig der er pylret *G*.
    Men mange gode ideer :). Har fyldt hans marvben og kommet det i fryseren til senere brug, tager lidt guf med ud på gåtur som han skal finde i græsset, vi skal prøve noget spor på et tidspunt og så den med oksekødstern smiley


  • #31   9. okt 2008 Jeg laver med glæde selv godbidderne til bassen.. 12-13 kr for en lever, det er sgi da en del billigere, men ja.. Caine er også en forkælet hund, så hjemme hos os ryger der nemt en del godbidder på en dag smiley

    Hvis der ikke skulle være tid til selv at bage godbidderne, køber vi enten tørrede lunger, lever eller griseører, men det er ikke lige til at stoppe i en aktiveringsbold ;-P

    Vi smider også hans mad på enten fliserne eller i græset for at han skal bruge næsen.. det gør ham også så dejligt træt bagefter smiley


  • #32   9. okt 2008 Kia får nogle gange en næsten helt frossen kylling. Så kan hun ellers gå i gang med at slikke på den mens den laaaangsomt tøer op :o) Yeah aktivering af tungen om ikke andet.

    Hun prøver alt muligt for at få den til at tø lidt hurtigere (ser det i hvert tilfælde ud til) da den skal være halvfrossen før hun æder den ... Så hun putter den i vandskålen, ind under tæpperne, ligger sig på den etc.

    Men ellers jah så pil kødet af kræet hvad det så end er kylle, lam, ko, svin eller whatever og put det i den tomme sodavandsflaske, marvbenet etc.


  • #33   9. okt 2008 Gizmo: Det er sørme noget en opgave du har sat os på *SS*
    Nu ved jeg ikke hvordan du bor, men hvis du har aircon, kunne du evt hænge kødet hvor den blæser kold luft ud (på indersiden) eller hvor den blæser varm luft ud (på ydersiden. Der sidder sådan en box, der er fastgjort til facaden) Så kommer der ikke dyr i det og det bliver tørret. Bare sørg for ikke at dække risten helt. Ellers kunne du også bruge fanen i loftet. Det ville se lidt sjovt ud med kødstykker hængene fra rotorbladene mens den kører. Ved nærmere eftertanke er jeg nu meget glad for at kunne købe det færdigt her i lille DK smiley
    Jeg forestiller mig ikke, at nogen af løsningerne er specielt elegante og ville nok foreslå du trækker skodderne for inden du hænger kødet til tørring, så naboerne ikke tror du er helt tosset. I min indre film ser der helt vildt sjovt ud *G*

    Du kunne selvfølgelig også (hvis du taler vietnamesisk) spørge på markedet hvordan de tørrer blæksprutter osv. uden at der kommer dyr i.


  • #34   9. okt 2008 De er sgu ikke så sarte hernede, de lægger ting til tørre ude ved vejen og alt muligt bvadr. Aircon har vi og kan sagtens hænge noget foran blæseren smiley så det var da egentlig en god ide. Ingen rotor i loftet, så den undgår vi og folk kan ikke rigtigt kigge ind. De synes i forvejen jeg er underlig, fordi jeg går tur med min hund hehe. De skraldgrinede af ham og mig, da han var nødt til at have krave på et par dage. Ikke noget med at fnise i skægget næh nej, grine og pege fingre. Det forstår man udmærket selv uden og kunne vietnamesisk *GG*.
    Jeg glæder mig også til at komme hjem til "normale forhold hehe.
    Mest af alt glæder jeg mig til at vise den lille mand frem til familie og venner, de har kun set ham på billeder og video smiley


  • #35   9. okt 2008 Gizmo: Nogle gange er det forløsende, at opleve mennesker,der ikke er nær så diskrete og høflige som os danskere og som bare kan skraldgrine smiley

    Held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at høre mere. *S*




  • #36   9. okt 2008 Synes nu ikke det var specielt forløsende ;O). Den arme hund kan jo ikke gøre for at han skulle have krave på og at de aldrig har set det før. Men det er nok mest mig der bliver pinligt berørt hehe

  • #37   10. okt 2008 Hvis jeg kan få fat i okselever, vil jeg prøve det. Svinelever vil han ikke røre med en ildtang *GG*

  • #38   10. okt 2008 Han vil godt smage på svinehjerte, men vil ikke spise det. Har ikke prøvet og koge det, men det kunne jo være en mulighed

  • #39   11. okt 2008 God ide smiley

Kommentér på:
Rå mad og aktivering.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce