950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Min hund er blevet agrasiv! Min hund er blevet agrasiv!

Forleden dag oplevede jeg nået, som kom helt bag på mig; min hund bed mig i hånden med vilje!
Han har tit bidt mig i hånden, men det har ikke været med vilje, da det var fordi vi har leget.
Jeg havde leget lidt med ham, med hans kødben, og det har jeg gjort mange gange før hvor det er gået fint, men da jeg denne gang, tog hans kødben, blev han rigtig sur, og bed fat flere gange i min hånd, og det var ikke den hånd jeg havde kødbenet i.

Jeg tænkte om han kan være blevet lidt mere agrasiv, hvis han er blevet stresset?
For 1 1/2 år siden, flyttede vi fra landet til århus. Da vi boede på landet, hande vi en kæmpe have, som var indhegnet, så der havde han masser af plads at være på, og når vi git tur med ham, var det sjællent med snor.
Nu har vi en mini-have, og han er meget mere i snor nu. Pluds at vores kat er også blevet indendørskat nu, hvor den tidligere var udendørskat.

Kan det skrft have gjort ham stresset nok til at blive agrasiv?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet agrasiv!
  • #1   19. feb 2011 For mgi at se er der ikke tale om agression som sådan, men derimod ressourceforsvar.

Din hund vil gerne have sin mad i fred, og har sandsynligvis sendt advarselssignaler inden den bed, som du så bare har overset.

Det kan trænes ved at lære hunden at ved at lade dig tage benet, kan den opnå noget endnu bedre -dette træner du ved istedet for bare at tage benet, at tilbyde hunden noget VILDT lækkert istedet (så i bytter).

Og så lad i øvrigt hunden have sin mad i fred, medmndre self det er nødvendigt at tage det -det at gå og tage hundens ting, styrker jo hundens mistro til dig når den har noget godt. Der er jo god sandsynlighed for at du tager det lækre noget fra den;o)

• #2   19. feb 2011 Han er da ikke aggressiv fordi han bliver sur over at du tager hans ben fra ham. Hvordan ville du have det hvis nogle kom og tog den ynglingskage fra dig imens du var igang med at spise den?
    Han har højst sandsynligt advaret efter alle kunstens regler inden han bed dig, disse advarsler valgte du så bare at overhøre, og så må han jo reagere med det han kan - nemlig sin mund.

Du skal igang med at opbygge jeres tillidsforhold igen, og så må du lære at bytte med noget, og ikke bare tage hans ting fra dig.

• #4   19. feb 2011 Ja håber det kan forstås trods de mange slåfejl smiley

og tog den = og tog din

hans ting fra dig = hans ting fra ham

• #6   19. feb 2011 jeg kunne da aldrig fine på at tage kødben fra min hund, det er hans så den skal han have i fred... tænke hvis nogen tog dit fredags slik smiley

• #7   19. feb 2011 Hvis man endelig skal tage et ben fra en hund - så må man bytte med noget andet lækkert!!!!! ellers forstår hunden det ikke

• #8   19. feb 2011 Tuki - hvad mener du hunden bestemmer ved at den bliver gnaven over at man tager det lækreste den har fra den? Nyder du at andre kommer og tager ting fra dig?

• #9   19. feb 2011 Tuki -nej hunden skal ikke bide. Men det er jo ikke hundens skyld at man overskrider dens grænser. Det handler ikke om at den vil bestemme, me om at dens grænser overskrides. Så må man lære den at det faktisk er ok at man tager dens ben hvis det er nødvendigt.

• #10   19. feb 2011 Hvis det skal være nødvendigt at tage ting fra hunden (og det kan det jo godt hvis hunden har taget noget den ikke må), så er det en god idé at lave bytteleg med den så den vænner sig til at det ikke er noget du gør for at være strid. smiley

• #11   19. feb 2011 Jeg synes tit jeg hører at folk har dette problem med deres hunde og jeg forstår ikke hvordan man får det problem. Jeg har haft en del hunde (altså tæller dem med familien havde da jeg var barn) Ingen af dem har haft problemer med at der blev taget noget som helst fra dem og jeg har aldrig trænet det med dem.

Min nuværende hund havde i starten meget ressource forsvar overfor andre hunde og mine ilder, altså han blev sur hvis de kom for tæt på, ingen af de andre dyr har nogensinde prøvet at tage noget fra ham. Jeg sagde nej når han snappet og knurrede og så gik det over, ret hurtigt kunne ilder og hund dele ben m. leverpostej. Men der har aldrig været problemer med at jeg eller andre familie medlemmer kunne tage noget. Faktisk har alle mine hunde elsket at jeg holdt deres ben for dem mens de tyggede.

• #12   19. feb 2011 jeg vil nu have det så det er mig der bestemmer, og det betyder så også at har hunden noget jeg vil ha så skal jeg kunne tage det uden den gør modstand

• #14   19. feb 2011 Maya,

Jeg har en hund som ikke bryder sig om man tager ben fra ham ,eller det vil sige at jeg ikke må få hans ben, ( han viser tænder og knurre) men min kæreste må gerne. Men det er kommet af han kun får ben i stuen, (da mine hunde ikke kan ens om ben), og når han havde haft det et par timer, tog jeg det fra ham så han kunne komme ud til de andre 2 hunde igen... Det er jeg hold op med nu, hvor jeg enten bare lukker ham ud til de andre og fjerner benet bagefter, eller så bytter jeg med noget guf. Og så træner vi i at jeg må holde hans ben mens han spiser, for netop at vise ham at jeg ikke tager det.

Mine 2 andre hunde har heller aldrig haft det med at jeg ikke må tage deres ben, og Jayson har det heller ikke med andet end ben, har han stjålet noget han ikke må have, så aflevere han med det samme når han får komandoen slip.

Kommentér på:
Min hund er blevet agrasiv!

Annonce