{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

hunde kørekort. {{forumTopicSubject}}

Jamen til våben tilladelse skal man gå til skydetræning i 2år først og derefter tager de det op om du må få det hvis du søger det altsår.

Jeg vil nu mene 3-6 måneder, hvor de først kommer til træning og træne med nogle hunde de har der, derefter kan de søge om det og mener klubben at det er forsvarligt, så skal den videre til politiet om de mener det samme eller om man er ansvarsfuld nok til at kunne have hund alt efter om man fx. har narko, vold og ulovlig våbenbesidelse inden for det sidste halve år kan de ikke få kortet hvis de er skrevet op for to af tingene inden for det sidste halve år. og det første halve år de har hund skal de til træning én gang om ugen, så man kan se hunden har det godt og er i fin stand og så videre, så man kan sige de har kortet i den prøve tid på det første halve år efter de har fået hund. smiley

Bare min ide

Hvad er jeres mening, en god ide eller dårlig. Gerne en begrundelse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde kørekort.
  • #1   25. feb 2011 Og ejer skal selv betale, deres hunde kørekort. Vil også mene at dem der skal tage det køre kort skal lave en konto og bevise at de kan sætte en bestemt beløb af om måned, til dyrlæge, mad og så videre til hunden.

• #2   25. feb 2011 Hvorfra skal politiet vide om man er ansvarlig?
    Og hvad skal der ske med hunden hvis de får afslag?
    Og hvad med alle de næste hunde folk får, skal de så forfra med kortet?
    Hvad slags træning er man forpligtet til?

• #3   25. feb 2011 Jamen de skal være rigtig strikse når de bestemmer om ejer kan få kortet, så der faktisk ikke vil være nogen som måtte afleve kortet igen, ved det er hårdt.
    Men hvis de nu blir bedt om at aflevere kortet, så skal hunden være solgt videre inden for en måned ellers skal den på internat. Hvor ejeren skal betale for hundens ophold ind til den er kommet i ny famillie.
    Man skal have to advarseler inden de mister kortet inden for 2 år.
    Får man ny hund skal man møde op en gang om ugen den første måned, så man kan se de stadig holder ved den træning de har fået afvide er korrekt.

Det skal være træning i konflikt løsning: en masse teori først.
    Lydigheds træning: at de skal kunne kalde hunden til sig, den skal komme selv om den har fundet noget andet mere spændene, sit, dæk, kurv og på plads. Nogle bersale øvelser.

Og har man betalt for sit hunde kørekort og fået det, plus man betaler et beskedent beløn til klubben om året, så man altid kan møde op til en træning og få hjælp.

• #4   25. feb 2011 Annika - Jo, men hvis en af grundene til at man ikke må have hund er økonomisk, hvordan vil du så have ejer skal kunne betale internatophold??

Hvorfor skal andre bestemme, hvad jeg skal lære min hund? Det er ikke relevant for mig, at min hund kan gå i kurv på kommando.

Og igen, forstår ikke helt hvordan politiet skal kunne fortælle om jeg er ansvarlig eller ej

• #5   25. feb 2011 Altsår jeg ved de bruger det når du blandt andet skal have våbentilladelse.
    Jeg mener hekt ærligt lige ud af posen, er man snuppet for narko og ulovligvåben besidelse i løbet af det halve år man træner til hunde kørekort, så mener jeg ikke man er ansvarlig og voksen.
    Så er man stadig et ungt menneske som har for meget krudt og jeg syntes ikke et hjem med narko eller ulovlige våben liggende og flyde er et sted for en hund,.
    Ingen skal snage i jeres økonomi, I laver én konto som fx. klubben eller politiet kan se at i lægger et vidst beløb ind på hver måned smiley

• #7   25. feb 2011 Og hvorfra er det du tror de skal have ressourcer til at kunne overskue det?
    Lol, ja så har du udelukket folk med ulovlige våben og narko... Hvad med alle andre? Hahaha

• #8   25. feb 2011 Line Lacota:
    Der skal din hunde passer have dit kort med og politiet skal kunne ringe dig op og spørge om det passer at du tager ansvaret for din hunde passer og tjekke at det er din hund og så videre. Laver din hunde passer en fejl står du for regningen, da du er ansvarlig.

• #10   25. feb 2011 Annika - Tror du ikke man får et problem med arbejdspladserne, hvis man skal kunne tage sin tlf konstant? Jeg vil næppe være den patient der ligger hos en kirurg der skal til at snakke i tlf med politiet..

• #11   25. feb 2011 Irene: Gud hvor er du da et dejligt åbent menneske, som gider gøre grin med andre fordi de har tænkt noget og kommer og spørg om folks mening og så gør du dem til grin. Det er synd for dig at du skal gøre grin med andre for at have det godt med dig selv.

• #12   25. feb 2011 Tak Trine: Dejligt med noget konstroktivt, når man spørg istedet for folk der bare gør nar, når man kommer med et forslag som absolut ikke er finpudset og det er jo derfor man spørg

• #13   25. feb 2011 Jamen mange tak da. Jeg synes stadig jeg mangler svar på de her to:

Hvorfra skal politiet vide om man er ansvarlig?
    Og hvad med alle de næste hunde folk får, skal de så forfra med kortet?

• #14   25. feb 2011 Hvordan vil du sikre at Brian og Muhammed køber hund et sted hvor de bliver reg som køber? og ikke hos en staldavler.

• #15   25. feb 2011 Maj-britt *DKK snob*
    Hvad har min alder med noget som helst at gøre.?

Jeg kommer ud med et forslag, som overhovedt ikke er finpudset og spørg om folks mening. Men så får man HAHAH, LOL, Hvor gammel er du?

Og sådan noget i hovedt, forstår efterhånden ikke folk herinde. De er spydige og tænker ikke over hvordan folk i den anden ende tager det, men hvis de stod overfor dem i virkeligheden så ville de ikke tale sådan. Men gud hvor har folk der skriver over nettet dårlige manere.

• #17   25. feb 2011 Irene?. Læs hvad jeg har svaret så jeg er fri for at svare to gange smiley
    Altsår jeg ved de bruger det når du blandt andet skal have våbentilladelse.
    Jeg mener hekt ærligt lige ud af posen, er man snuppet for narko og ulovligvåben besidelse i løbet af det halve år man træner til hunde kørekort, så mener jeg ikke man er ansvarlig og voksen.
    Så er man stadig et ungt menneske som har for meget krudt og jeg syntes ikke et hjem med narko eller ulovlige våben liggende og flyde er et sted for en hund.
    Får man ny hund skal man møde op en gang om ugen den første måned, så man kan se de stadig holder ved den træning de har fået afvide er korrekt.

• #19   25. feb 2011 Annika - "Jeg mener hekt ærligt lige ud af posen, er man snuppet for narko og ulovligvåben besidelse i løbet af det halve år man træner til hunde kørekort, så mener jeg ikke man er ansvarlig og voksen."
    Ja, men vil det så sige det kun er de folk politiet kan udelukke? De kan ikke udelukke os med ren straffeattest eller hvad?

Hvem bestemmer, hvilken træning der er korrekt?

• #20   25. feb 2011 Jeg bor i lejlighed selv og har klaret mig selv siden jeg var 13 og har boet rundt omkring hvor jeg har kunne siden dengang, nu bor jeg selv og klare mig selv. og er snart 18.
    Jeg mener ikke dette er urealistisk hvis folk hjalp med at få det rettet til og kom ind i kampen så vi kunne få et bedre Danmark!. Se hvordan det har forandret sig, DK svigter hunde og gør dem ulovlige. DK svigter unge i nød, de hjælper ikke der hvor de burde. DK hjælper ikke der hvor der er mest brug for det, for DK er kommet i en papkasse med 4 vægge og er snart ved at være bange for sig selv.

Her prøver man at komme med forslag for at prøve at hjælpe DK ind i kampen igen, men mennesker som dig. Hjælper ikke DK op af sin papkasse. Det er sørgeligt at se et land falde sammen

• #22   25. feb 2011 Javel ja. Hvad har det lige med hundekørekort at gøre? Det kan jeg ikke lige gennemskue... Der sidder narkomaner på gaden, der er ældre der ikke kan få plejehjemsplads, der er ikke intensivpladser nok på sygehusene... Men det har jo ikke noget med hunde kørekort at gøre.

• #23   25. feb 2011 Jo Irene, hvis ikke din hund får den mad den skal have og ser underanæret ud, du ikke retter efter fx. det med at sætte noget ind på en konto om måneden til hund.

Jeg er træt har været på natte arb og har ikke fået sovet endnu da jeg har passet børn hele dagen fra kl 09:00. Undskylder stavefejl.

• #24   25. feb 2011 Det vil jo så kræve væsentlig flere dyrlægebesøg. Eller hvad?

• #25   25. feb 2011 Ang. træning, jamen så bliver trænere nok udvalgt noget alla samme grundlag som skytte trænere. Altsår med nogle bestemte krav og så videre.

Håber I alle har fået lidt ud af det hele, tror snart jeg må gå i seng, for kan snart ikke finde rundt i det, når min hjerne er på vej i seng smiley

Godnat folkens, når I kommer dertil. Tak for en dejlig debat, håber vi alle har fået noget ud af den.

• #26   25. feb 2011 Der er jeg ikke lige med Irene, altsår jeg har min hund til dyrlæge hver halve år og blive tjekket og selvfølgelig også hvis hun bliver syg.

• #27   25. feb 2011 Så der skal være forskellige hold for hver race?

• #28   25. feb 2011 Underernæring nævnte du... Skal man så til dyrlæge en gang i måneden, så politiet kan se at ens hund ikke er underernæret? Det er det jegmener

• #29   25. feb 2011 Jeg mener ikke engang om året er nok, men to gange om året. Altsår hver halve år, og der skal hunden gennem tjekkes. Alle hunde kan fejle noget det blotte øje ikke kan se, desværre smiley

• #30   25. feb 2011 Nej, men man kan jo hurtig se om du får fodret din hund som den skal det halve år efter du har fået din første om den får hvad den skal have. Forventer da at politiet stopper sådan et menneske med en underanæret hund.

• #31   25. feb 2011 Har du våben tilladelse er de jo låst væk.

Og når du får den slags medicin må den jo heller ikke ligge frit fremme på sofa boret hvor gæster kunne blive fristet eller dyrene ville kunne nå smiley

-Det med medicin siger politiet ihvertfald hvis de ser det, for da det er uskrevet til dig er det dit ansvar smiley
    Får nogle med morfin i fordi jeg har en rygskade, og har haft politiet heroppe da min dør var forsøgt brudt op, og da have jeg lige lagt æsken fra mig på bordet da de bankede på smiley

• #32   25. feb 2011 Annika. Passede svarene dig ikke siden at du lukkede i.
    For det er godt nok dårlig stil at smide sådan en "bombe" for så bare ay sige "Nu er jeg træt, så nu fiser jeg til køjs" hvad med at blive og stå ved dine holdninger i DIN tråd, det er dig som åbnede ballet, så svar fo pokker på det du blir spurgt om.

Nu slettede jeg mit første indlæg, for jeg havde skrevet lidt for mange info som ikke kommer hele DK ved.

Men jeg vil stadig gerne vide om mit hjem pludseligt er uegnet for hunde efter 40år pga.der både er farluge våben og "narko/medicin" i mit hjem ?

Og hvem skal bedømme hvornår man pludseligt ikke er egnet til at ha dyr længere hvis man har haft dem før "kørekortet blir indført ?

• #33   25. feb 2011 Pjat, i mit hjem må alle mine ejedele ligge hvor jeg lægger dem. Dog må skydevæben ikke ligge samlet fremme, men knive må gerne..

Det der pisser mig lidt af er at du råber op om en masse regler, som er fuldstændigt urealitiske.
    Der er ikke engang folk nok til at træne de hundeejere som ønsker at gå til træning med deres hunde.

Og gjaldt det kort kun hunde, eller må man ha alle andre dyr uden nogen form for viden om hvordan kræene bør holdes ?.

• #34   25. feb 2011 Jeg mener et kørekort er fuldstlndigt urealistisk.

Hvem skal lægger hunde til at du og andre kan øve jer i at have hund? (altså til træningen af nye ejere)

Hvem skal uddanne de nye hundeejere? -vi har mange foreninger (og private) der tilbyder træning. Hvem afgør hvilke af disse der er gode nok?

Hvad skal man have gennemgået for at være god nok til at have hund?

Hvem bestemmer hvad der er den rette måde at holde hund?

Hvad med alle de mange der har haft hund i årevis -hvorfor skal de nu pludseligt tage et helt unødvendigt kursus, blot fordi et antal tumper ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt?

Hvem skal håndhæve det? Jeg tvivler på at politiet fremover vil have fået meget mere tid og derfor vil have tid og penge til at stopep alverdens hundeejere og tjekke omd de har kortet.

Personligt så jeg hellere at man brugte de penge på at håndhæve den eksisterende hundelov -her tænker jeg ikke så meget på det nye der blev tilføjet i 2010, men derimod det der gælder alle hunde.
    -udsted bøder, giv linepåbud(mundkurvepåbud, fjern hunde osv, når loven (evt gentagne gange) brydes...
    Vi har/havde nemlig en udemærket hundelov, der fint havde kunnet fungere, hvis man brugte penge på at håndhæve den, istedet for at bruge energien 8og penge) på at udtænke alverdens nye strategier der kan straffe så mange hundeejere som muligt (inkl de af os der bare har en hund uden at genere nogen)

Kommentér på:
hunde kørekort.

Annonce