684 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

"Kørekort" til hunde "Kørekort" til hunde

Så røg den tråd! Tråden med hende hvis hanhund havde parret hendes 11 måneder gamle tæve 15-20 gange hver dag. Men det var jo hvad man kunne forvente.
Jeg sidder bare og tænker på, at da jeg fik min græske gadehund, som et dansk ægtepar havde fået til DK, da var de selv oppe og se mit hjem, mig og omgivelserne, inden de overlod Louis til mig.
Det kan jeg sandelig godt forstå, for det giver ingen mening at overlade en forsømt hund til mere forsømmelse.
Efter at have læst førnævnte tråd, tænkte jeg på, om der måske burde være mere kontrol, med hvem vi overlader vores hunde/hvalpe til. Lidt undervisning inden man bliver hundeejer, ville være godt. Et slags kørekort til det at have hund.

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Kørekort" til hunde
  • #1   5. feb 2013 jeg har det med det koncept, at ideen bag er meget god... men for det første vil det kræve en shitload af kontrol/administration, plus at dem, man gerne vil 'ramme' med kørekortet vil være pænt ligeglade alligevel.
    Akkurat som med hundeloven... de båtnakker man prøvede at dæmme op for, de er stadig i fuldt vigør over hele linjen.

• #2   5. feb 2013 Jeg synes det er en fantastisk ide, og jeg vil personligen synes det er en super mulighed at läre om hvordan man skal håntere hunde.

• #3   5. feb 2013 Jeg er med, kørekort burde være påkrævet!!

• #5   5. feb 2013 Jeg er helt klar over at det vil være svært at "ramme" de rigtige, det er nok bare ønsketænkning.
    Men personligt, ville jeg synes, det var fedt med et "kørekort" inden man blev hundeejer smiley

• #6   5. feb 2013 Super god ide.
    Har skrevet i den anden tråd at det overhovedet ikke var meningen de skulle ko sammen. Jeg havde fået min egen lejlighed og købte derfor min tæve. Men grundet svamp og varmeproblemer måtte jeg desværre flytte hjem igen. Sælger ville ikke have hunden igen. Så de måtte bo sammen.
    Vi vidste godt da vi fik hanhunden hjem at han hade en del psykiske problemer . Men derfor var det jo netop at min hund skulle bo hos mig. At alt så gik halt mht lejligheden er fandme ikke min skyld.
    Og hun blev ikke parret 15-20 gange dagligt. Det var for at understrege at han hoppede på hende hele tiden men ialt tror jeg måske han har parret hende rigtigt 1 måske 2 gange!!!!!!!!!

ALTSÅ DET VAR SLET IKKE MENINGEN DE SKULLE BO SAMMEN

• #8   5. feb 2013 Maibritt hvad er det luge jeg gør?
    Erkender min fejl? Tog hunden til dyrlæge og fik rådet at lade hende beholde en hvalp? Spørg så herinde for hjælp da jeg tænker at hun er for ung?
    Ja jg fik formuleret nogle ting forkert, det erkender jeg gerne.
    Men tager ansvar ja det mener jeg nu jeg gør iogmed at jeg spørg om hjælp for hundens bedst?

• #9   5. feb 2013 Hmm jeg ved ikke.
    - Hvor der er vilje er der en vej, så jeg tror at det ville ramme de forkerte mennesker, men ser gerne raceforbuddet ophævet og hundeloven ændret så der er mere klarer linjer for hvad der til tænkes for hvad smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #10   6. feb 2013 Lene C.Hvis din dyrelæge mener at en hunde på 11 mdr skal have lov til at beholde en hvalp,ville jeg finde en anden så hurtig som muligt.

• #11   6. feb 2013 Jeg kender slet ikke til den tråd så undskyld hvis jeg udtaler mig forkert.
    Uanset om det var meningen hundene skulle bo sammen eller ej så er det jo ejernes ansvar at passe godt på dem......

Måske det var en idé DKK lavede et hundeejerkursus som de seriøse avlere så kunne forlange hvalpekøbere tog. Det ville ikke fange alle men nogen uden det kræver en lovgivning.

Jette (mor til profilen)

• #12   6. feb 2013 Anna P - Hvem skal så håndhæve, at alle får et "kørekort" ???
    Skal ALLE der har hund så have et sådan ? (også gamle fru X på 89 år, der har en lille mølædt vovse på 14 år)
    Hvad med børnefamilier med hund - er det alle i husstanden der skal have det, for at lufte hunden ?
    Hvordan sikrer vi os at alle får det ?

Jette (mor til profilen) Sasja M - Hvad så med alle dem der laver tavleløse hvalpe, hvem skal lave kursus for dem ?
    Hvad skal der ske med hunden, hvis ejer IKKE har det ?

• #15   7. feb 2013 Jeg ved ikke, hvordan det skal håndhæves at alle får et kørekort. Eller om det er alle i husstanden der skal have et osv. Det var bare en ide grebet ud i luften, fordi jeg blev så ked af at høre om den 11 måned gamle tæve, der havde en hanhund på sig mange gange dagligt.
    Tænkte bare på, hvad man kunne gøre for at undgå den slags - og et kørekort var altså mit bedste bud:-)

Kommentér på:
"Kørekort" til hunde

Annonce