{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Jeg tager det tilbage.... {{forumTopicSubject}}

Ja nogen gange må man æde sine egne ord...

VI har talt om det med allergi og hvad nu hvis man ikke kunne have de hunde vi har i dag - engang i fremtiden. (samtalen faldt tilfældigt på det)

Kæresten bedyrede at han slet ikke skulle ha noget som helst så - og jeg var skeptisk fordi jeg ikke er så meget til små racer eller nøgne racer...

Men google har vist mig denne
http://www.xolo.com/dogblog/wp-content/uploads/nahual72sfb.jpg

jeg æder min ord! Det er jo en nøgen skønhed!

Har I andre også måtte æde ord om racer I slet slet ikke kunne lide - som måske slet ikke var så "dumme" alligevel?

(skal siges denne diskussion ikke var inde omkring race egenskaber - jeg aner intet om racen, men hvor er den særpræget smuk)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tager det tilbage....
  • #1   25. feb 2011 Synes nu de er flotte de nøgne hunde smiley .. Men ville være lidt flov over at gå med en:)

  • #2   25. feb 2011 DKK: Jeg ville skam heller ikke gå af med mine... smiley Aldrig

    Men der er også en tid efter de hunde jeg har nu og det var en tilfældig samtale - ingen grund til at ligge mere i det. smiley


  • #4   25. feb 2011 Linda: Sjovt - lige nøjagtig den race har jeg også haft mange forbehold overfor, sådan udseende mæssigt.
    Er nået frem til at den er så grim at den er sød haha


  • #5   25. feb 2011 *Hvis jeg fik allergi ville jeg godt nok ikke skille mig af med mine hunde. men æde alt hvad der var af medicin for at holde allergien nede.*

    Det gør vi herhjemme:-)) Hundene bliver her!!!!!!! Og vi lider i stilhed........*GG*


    Jeg har altid kun haft retrievere......... Meeen jeg er begyndt at spekulere lidt på de mindre racer........ Man bliver jo ikke yngre:-((



  • #6   25. feb 2011 Mette: Hehe ja jeg har altid sagt det samme - så må de stikke mig noget medicin hehe.
    Men heldigvis har hverken jeg eller kæresten allergi og tvivler skam på at vi får det.


  • #7   25. feb 2011 Jeg har i 20 år levet sammen med Terrier og tanken har aldrig strejfet mig, at der kunne være en anden race for mig :o)

    Lige indtil jeg mødte denne lille skønhed
    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=79331


  • #8   25. feb 2011 Allergien er gerne bestemt af pelslag/affald fra hunden.

    Jeg er allergiker, men har 5 hunde i sengen, alle ruhårs - er jeg sammen med korthårs eller dobbeltpelsede, som akitaen, så løber næsen efter 5 min - akitaen kan jeg slet ikke holde ud at være i stue med efter 15 min, så kan jeg ikke få luft - de korthårede er der nogle jeg kan holde ud og andre jeg ikke kan.

    Jeg har dog problemer når jeg trimmer welshen med at næsen løber og jeg er nødsaget til at gå direkte i bad efterfølgende.

    Så at man bliver/er allergisk overfor nogle typer hunde er ikke ensbetyndene med , man er det over for alle de andre. smiley

    Fin xolo du har fundet der - jeg vil dog sige at ikke alle er så kønne smiley - møder dem jævnligt på udsstillingerne - og nej så hellere en kineser smiley


  • #9   25. feb 2011 Det eneste dyr jeg kan tåle er hund, og hvor er jeg glad for det...
    Men jeg har også altid været vokset op med hunde, så dem reagere jeg ikke på...


  • #10   25. feb 2011 Sussan: Nej jeg har set mindre flotte billeder af nogen også hehe
    Men jeg kan godt lide at den også kan fås i en "stor" udgave smiley

    Men som sagt - kender intet til racen


  • #11   25. feb 2011 Hvor er hun kær, Anette:-)))

  • #12   25. feb 2011 nåå ja og jeg har også mødt en race faktisk helt for nyligt, som jeg aldrig skulle have troet var noget for mig, meeen ku jeg dog bare tåle korthårs

    (link fjernet) 00:34:27



  • #13   25. feb 2011 jaja det går godt, det er så en Renascence Bulldogge på det der lille bitte billede

  • #14   25. feb 2011 Tak Mette :o)
    Jeg er dybt betaget af den bette hund...............sikke en herlig race.
    Og så skal hun ikke trimmes ( jeg bliver jo heller ikke yngre GGG jeg udstillede i Fredericia og skulle bare have en kam med.............luksus :o)
    Med Norwicherne trimmer jeg hver 3 uge.


  • #15   25. feb 2011 Har altid ment hårløse var grimme. Jeg sku bestemt aldrig nogen sinde have sådan en.
    Men se nu 8-)
    Jo jeg har måtte æde mine ord


  • #16   25. feb 2011 Anette:

    Hvordan er de temperamentsmæssigt? I forhold til terrieren?


  • #17   25. feb 2011 Jeg har ALDRIG kunne li border collier, fordi de hyrder og stirre men da jeg beruste og komme sammen med min kæreste for små 3 år siden mødte jeg duke som er hans fars fårehund og ihhhh hvor er han bare fantastisk sød og rolig så ja jeg måtte æde mine ord

  • #18   26. feb 2011
    Mette :

    Hun har et mere blødt temperament ( selv om Norwichen absolut høre til i den meget blide ende :o)


  • #19   26. feb 2011 Tak Lena :o)

    Podengoen er også ruhåret, den skal bare ikke trimmes :o) mon ikke vi mødes på et tidspunkt ? så kan du opleve Zina :o)

    Nu vil jeg se om jeg kan få sovet lidt igen ( har lige haft et mega hosteanfald ) typisk, da der endelig var så meget ro på hvalpene, at jeg kunne slappe lidt mere af, så røg jeg i gulvet med sådan en omgang influenza.


  • #20   26. feb 2011 Hvis jeg skulle gå hen og få allergi ville jeg også gøre alt muligt for at holde deet nede, men stadig beholde min hund, kat og kanin, og sikkert også anskaffe en ny med masser af pels næste gang.
    Jeg kan ikke lide ruhårede, så det vil aldrig blive et alternativ for mig, men jeg er faktisk blevet mere og mere betaget af de hårløse: Stor xoloitzcuintle er i mine øjne virkelig smuk! Faldt næsten i svimer over et par eksemplarer jeg så, da de viste WDS fra Herning. De små siger mig ikke rigtig noget. Chinese crested er også flotte - synes de minder om en miniature tinker hest ;o) Men lige små nok til min smag.


  • #21   26. feb 2011 Nemlig: En lille hund med hovskæg og lang pandelok he he :o))

  • #23   26. feb 2011 Uhhh så den race til udstilling i fredericia! smiley De var bare gudesmukke, og jeg fræsede hen for at spørge ind til dem.. Jeg aner ikke hvor ejeren kom fra, men det var ihvertfald ikke i nærheden.. smiley Og han var så stolt af dem, at han bare kværnede løs om racen, og jeg stod bare og smilede for jeg fattede hat af hvad han sagde.. Hehe.

    Men jeg kender det alt for godt, den med at tage sine ord i sig igen mht en race. Jeg er blevet opdraget til at ikke at kunne lide alle små runderacer.. Når jeg tidligere så en lille hund, fik jeg en pludselig trang til at grine og håne. Men da jeg så flyttede hjemmefra, måtte jeg sande at jeg ikke kunne have plads til en flatter, men at jeg heller ikke kunne leve uden en hund. Så jeg anskaffede mig Muggi (blanding af chi, dv. pincher og papillon) og er nu total omvendt! Nu er små hunde mindst ligeså dejlige som alle andre. Jeg ønsker dog stadig at eje en GD en dag, men det er mere pga. sind osv. end udseenede smiley


  • #24   26. feb 2011 Anette:

    Hvordan er de at træne? Stædige? Pleasende? Hvad ligger der af arvelige sygdomme i racen?


  • #25   26. feb 2011 Mette :

    Jeg syntes hun er nem at træne - hun er meget obs på mig ( men det er mine terrier nu også ) Jeg vil mene hun er pleasende :o). .
    Jeg tænkte .............(Spidshunde og racer af oprindelig type) sektion 7 (Jagthunde af oprindelig type).
    Så det vigtigste i første omgang for mig, var at lære hende indkald. Zina var 4 mrd da jeg hentede hende.

    Det har været en leg, sporlinen kom ret hurtigt af. Hun er lynende hurtig opfattende og ret hurtig til at løse opgaver.


    mht sygdom.
    Podengoen er en race der endnu ikke er manipuleret betydeligt af mennesker og den har derfor ikke de genetiske svagheder mange andre racer lider under.

    Jeg er så ny indenfor racen, men mit indtryk er - at der stadig bliver avlet på egenskaberne fremfor udseenet.


  • #26   26. feb 2011 Anette:

    Det lyder godt nok spændende......... Er der nogle danske opdrættere af racen?

    Hvad blev de oprindeligt brugt til? Jagt? Hvilke egenskaber avler man efter?


  • #27   26. feb 2011 Mette:

    De blev ( og bliver stadig ) brugt til jagt. Dværg Podengoen i flokke på 5 - 6 stykker - kanin og som opdrætteren sagde " kan de sagtens tage en ræv "
    Det var så spændende at være i Portugal og besøge Zina's opdrætter. Sikke en viden, jeg fik svar på så mange spørgsmål, som jeg ikke ville have haft en chance for, at kunne læse mig til.
    Selv om vi høre under gruppe 5..............så er vores special klub Myndeklubben. Der kan du læse mere om racen og der er links til opdrættere.


  • #28   26. feb 2011 Anette:

    Undskyld jeg spørger så meget, men jeg er faldet fuldstændig for hende.....:-)) Har de tendenser til at jage som mynderne? Så man ikke kan slippe dem løs eller?


  • #29   26. feb 2011 Det er bare helt i orden Mette :o)

    Det var noget af det første jeg spurgte opdrætteren om ( mine render altid løse på markerne ) hun kiggede på mig og sagde " hun render ingen steder, men selvfølgelig skal hun lære indkald som andre hunde.

    Jeg har trænet Zina med fløjte og hun kommer hver gang.............vi har så endnu ikke mødt en hare, men 2 rådyr har vi mødt og dem stak hun ikke af efter.


  • #30   26. feb 2011 Uuhhhh, det lyder altså som en race, jeg skal holde øje med:-) Man bliver jo ikke yngre og retrieverne bliver ikke mindre........*GG*

  • #31   26. feb 2011 Jeg har helt og totalt tabt mit hjerte :o) hun er så sjov............en dag hos dyrlægen ( tror hun kedede sig lidt ) så fandt hun ud af, at hun kunne sidde smukt og hun kunne danse ( det har jeg ikke lært hende :o)
    Bare det at tage hende med en tur op i plantagen, er en oplevelse........hold da hun bruger alle hendes sanser.
    Jeg kunne blive ved GGG du kan jo nok læse.............at jeg er solgt til stanglakrids LOL


Kommentér på:
Jeg tager det tilbage....

Annonce