Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.
  • Måske defekt kabel i loftet - tjek og reparer 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  barf.
  • #1   26. feb 2011 Link til BARF gruppen. smiley
    http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=2123

• #2   26. feb 2011 Vores er rigtig glade for det! Deres pels blev super lækker, og de skiftede også rimelig hurtigt til en rigtig flot figur, da vi skiftede til BARF. Kan kun anbefales smiley !

• #3   26. feb 2011 Vi startede med at BARFe 1. januar i år og har i den grad fået en anden hund. Smukkere pels, gladere hund, han har taget de sidste par kilo på og er nu som han skal være. Hans pelsproblemer er væsentligt reduceret.
    Kan kun anbefales herfra :-))

• #5   26. feb 2011 ved i om jeg kan gøre det samme med mine katte også? har en der fælder ustyrligt meget, og hele tiden får blærebetændelse på trods af speciel tørkost?

• #6   26. feb 2011 Jeg har prøvet Barf på min hund og det endte fuldstændigt galt, så måtte til dyrlægen og nu er hun endelig langt om længe blevet rettet op igen, og dyrlægen frarådet mig kraftigt ikke at gøre det igen.!!

Så nej vil absolut ikke anbefale det.:-(

• #8   26. feb 2011 kan det passe, at man slet ikke å give hunde kylling med ben i???

er der nogle hjemmesider, hvor man kan læse om hvordan man starter op?

Camilla c, hvad gik der galt?

• #10   26. feb 2011 Du må GERNE give kylling med ben, så længe det er råt. smiley

Alt råt er godt, mere eller mindre.

• #11   26. feb 2011 har bare hørt, at kyllingeben splintre når hunden tykker dem, og kan ødelægge deres maver=?

• #12   26. feb 2011 PERNILLE BAMSE...:-)

Jeg har en hund som har allergi, og snakkede med nogle lidt for kloge barf mennesker omkring at barfe hende, da hun har allergi. Jeg gik udenom min dyrlæge/ernærings ekspert og lyttede til de her folk som i følge dem selv vidste alt om barf, allergi, andre sygdomme og at det eneste rigtige for en hund var at barfe da ulve også spiser råt kød..:-) Nu er det så ikke lige en ulv jeg har, og hunden er avlet i mange generationer på tørfoder, så det kan ikke lige sammenlinges, samt der er en masse andre ting der spiller ind. Vi var nogle stykke som startede op og vi troede jo at de her folk vidste hvad de snakkede om, så vi følte os trygge med det.:-) (de var nogle gode sælgere)
    Min hund klør sig af hendes allergi og efter noget tid på barf, så begyndte hun at bide store huller på sig selv, så hun skulle syes, hun kløede sig enormt meget, fældede helt vildt, pelsen var meget mat og grå, hun fik øre problemer med sår, huden blev ild rød, tynd afførring, det samme skete for de andre.! Jeg henvendte mig til de her mennesker og de sagde at jeg SKULLE fortsætte, for det var det eneste rigtige at gøre.! Men jeg valgte altså at stoppe, og fik fat i min ernærings ekspert/allergi, som var rystet over det, og over hvordan min hund så ud.! Jeg blev anbefalet at give hende masse af okse, svin, og kylling og det er bare det værste man kan give en allergihund, da deres imunforsvar i forvejen er nede og de kan ikke nedbryde proteinerne. Jeg lyttede så til min diætist og vi fik hende rettet op igen, heldigvis, min diætist får rigtig mange barf-hunde, som hun så skal rette op igen, og hun fraråder at barfe, så det har jeg ihvertfald tænkt mig at lytte efter, da jeg har lært at mine fejl..:-) Tørfoder er dokumenteret at det forlænger hundens liv med ca 3 år og at nogle tørfodertyper, hjælper syge hunde Hills f.eks.:-) Så min hund og mine fremtidige hunde får KUN tørfoder fremover..:-) Jeg tør ikke lytte til nogle folk som ikke ved hvad det handler om og jeg syns det er forkasteligt at der er folk der står og råder folk, uden nogen form for uddannelse.! Og det er hundene det går udover, og ens pengepung i sidste ende..:-( Men gode sælgere er de da...:-) Jeg hopper ikke på den igen..;-) Lytter til eksperterne fremover..:-)

• #13   26. feb 2011 Camilla: Vil du evt. uddybe dine dårlige erfaringer?

Hvor fik du vejledning?
    Hvordan fodrede du?
    Og hvilke problemer gav det?

Vi har barfet 4 hunde med meget stor succes. Deraf to allergihunde og en hvalp...

Men det er vigtigt, at sætte sig rigtig godt ind i det eller få vejledning fra en god forhandler, som ved hvad vedkommende snakker om...

• #14   26. feb 2011 Camilla: Hvem var "eksperterne"?

• #15   26. feb 2011 Eksperterne i allergi Flemming Christensen, 2 diætister på kbh dyrehospital, dyrlæger, en dermatolog.

Jeg var til foredrag hos vetcure, som satte en foderplan. Hvor jeg skulle købe 4 forskellige vitamin piller, noget Gourmix, Imvet, Divet, Revet og 10 gode grunde.
    Og det skulle hun ha hver dag sammen med kød, grøntsager, olier. Mest af kødet skulle bestå af okse, kylling, svin, indmad, kallun, Nødder (som dyrlægen også frarådet)
    Barf manden i glostup sagde at selvom min hund kløede sig og bed sig selv skulle jeg fortsætte, da det ikke var barf hun ikke kunne tåle, og så skulle hun bare ha en masse prednisol. Det gav han også min vens hund, og skal lige siges at han er ikke dyrlæge eller veternær, men han udgiver sig for at være dyrlæge og behandler dyrene..! Skræmmende.! Jeg fortalte ham at hun ikke kunne tåle okse, svin og kylling, men det sagde han var noget sludder og at det kunne alle hunde tåle.! Så derfor kontaktede jeg KBH igen, og nu får hun det rigtige mad og fungere fint igen. Heldigvis.:-)
    Jeg kender flere der har været på barf, hvor det også er gået rigtig galt, så derfor vil jeg aldrig anbefale det til nogen som helst.
    Og med hensyn til netop foder til sin hund syns jeg personligt at man skal kontakte folk som har en uddannelse indenfor det, eller sin dyrlæge.:-)
    Jeg kan kun sige at hvis Barf skulle være så fantastisk godt, så ville dyrlægerne jo ikke fraråde det...;-) smiley smiley

• #16   26. feb 2011 Camilla C

Nu skal man jo passe på med at skære alle over en kam, fordi BARF ikke virker for nogen, kan det jo godt virke for andre. Mht de nævnte fødeting kan jeg godt høre, at du er blevet misvejledt, det er så synd for Jer, at I skulle ud i den omgang og jeg kan godt forstå, at du har mistet troen på det.

Jeg har inden vi selv begyndte at barfe spurgt en masse mennesker til råds, læst en bunke og deraf udledt, hvordan det hænger sammen. Og det virker altså som nævt for os. Men min hund får heller aldrig svin bla pga hans formodede allergi.

Og BARF gruppen herinde er også til stor hjælp.

• #17   26. feb 2011 Gourmix er ikke lagermidefrit og derfor ikke velegnet til allergihunde...;0)

Hvem er barfmanden i Glostrup? Er det Barfcenteret? Jeg tvivler på, at de beder dig fortsætte med Gourmix og de andre produkter fra Vetcur...

• #18   26. feb 2011 hedder det barf center glostrup, det er ham udgiver sig for at være dyrlæge og behandler dyrene. Han sagde til mig at han sagtens kunne steriliserer min tæve, selvom han ikke var dyrlæge.:-) NEJ TAK.! Og det er ham der sagde at vi skulle fortsætte med okse, svin, kylling, kallun og at min hund sagtens kunne tåle barf selvom hun bed hul på sig selv.
    Dem fra Vetcure sagde at jeg skulle fortsætte med vetcur, da det var det helt rigtige at gøre, og at det var vigtigt at hun fik alle de der vitamin piller fra de 4 forskellige bøtter.:-) Jeg mødte dem ude til en DKK udstilling noget tid efter hvor de stadig rådede mig til det, og der sagde jeg nej tak. Min venindes hund, tabte alt sin pels på vetcure/råt kød.!
    Så er der jo også lige Maxsø i Rødovre som råder folk til at KUN fodre med kallun..!! FLOT..:-) Jeg forstår simpelt hen ikke at sådan nogle mennesker kan få lov til at vejleder folks dyr, når de slet ikke har forstand på hverken allergi/ernæring og hundenes evt sygdomme.!
    Og igen må jeg sige jeg forstår godt hvorfor dyrlægerne ikke siger god for det.:-):-)

• #19   26. feb 2011 JENS A.:-) Enig smiley Dem i Maxsø aner slet ikke en fløjtende fis om det, og jeg har også været ved at komme op og skændes med dem..:-) De tror de er så S.... kloge derude og hver gang jeg høre dem snakke med folk om det, krummer jeg tæer..:-) Og nu syns jeg så heller ikke lige at det er stedet at købe råt kød, hvis det så kom til det. Der er ikke særligt hygienisk, kig i deres frysere, UMHHH lækkert. Råt kød, blandt levende dyr, LÆKKERT..!!
    Nej jeg holder mig fra det..:-) Og en helt anden ting er at råt kød er en bakteriebombe, og når en allergi hunds imunforsvar er nede, så skal der ikke særlig meget til at vælte det, det var også en af grundene til at min diætist frarådede det..:-)

• #20   27. feb 2011 jens a - at jeg beder om en hjemmeside, betyder da slet ikke at jeg har besluttet det er det jeg vil, men uden at vide hvad jeg går ind til, kan jeg da SLET ikke se hvordan jeg skulle kunne bedømme om jeg vil starte på det eller ej!

har i forvejen bestemt jeg ikke vil benytte ig af barf centret, da jeg i pb har fået beskeder fra folk med samme erfaring med dem som camilla c.

men der må da være andre måde at gøre det på, og det er netop sådanne sider jeg efterlyser.

har ingen hunde med sygdomme og det er ikke min morivation for at starte denne tråd. derfor jeg gerne også vil høre negative erfaringer og andre måde en lige barf centrets metoder

• #21   27. feb 2011 Kan godt følge dig, har søgt på nettet og alle modsiger hinanden.

Synes stadig ikke jeg har fået noget idé om hvad jeg skal eller ikke skal fodre med.
    Og biblioteket var ikke til meget hjælp hellere.

Den bog du omtaler, hvor kan den købes henne?

Kommentér på:
barf.

Annonce