{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Har brug for nogle gode råd {{forumTopicSubject}}

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre
- Jeg har passet en hund for en kvinde lidt(meget) her det sidste halve år, og jeg har oplevet hunden blive slået, sparket, hevet i hovedt+benene, har set dennes børn kaste den ned fra trampolin og skudt den med "spaltter-pistol",. osv osv..
Nu har kvinden haft hunden til salg (på det halve år) mindst tre gange, uden held. hun har ikke haft den til dyrelæge trods den er blevet påkørt af bil, + jeg fortalte hende at det lignte den havde ørebetændelse og hun siger selv den har tabt hvalpe fordi hun havde prøvet at lave hvalpe på den (uden at få den tjekket først)..
Nu tog jeg så den beslutning at tage den til dyrelæge da hun sagde jeg endelig måtte købe hende, hun fortæller mig så har både lyskebrok, knæ der går ud af led og self. den ørebetændelse.
Nu da den har været til dyrelæge og blevet vaksineret og sat i behandling må jeg ikke købe den alligevel, og har nu har jeg så valgt at melde hende for dyremishandling og har fået underskrifter på folk der har set den blive behandlet dårligt. Men blev så kontakte af politiet idag og at de ikke vil gøre noget ved det .
Hvad gør man så Jeg føler mig så magtesløs da jeg jo ikke ejer hende eller noget og ejeren siger hun vil melde mig for tyveri af hunden..
Håber nogle kan hjælpe evt. komme med nogle råd er virkelig fortvivlet..
Mvh Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for nogle gode råd
  • #1   1. mar 2011 Kan godt forstå din frustration! Ved desværre ikke hvad man gør, men hvor er det forfærdeligt!
    Betalte du for dyrlægen eller var det hende?


  • #2   1. mar 2011 tja, det er sku lidt svært at afgøre. men det er jo hendes hund, da du jo ikke har betalt for den :S

  • #3   1. mar 2011 Prøv at kontakte en dyreværnsorganisation istedet -måske de kan lægge lidt pres på politiet hvis der er dokumentation for den dårlige behandling af hunden.

    Om ikke andet kan de jo komme på besøg og tage en snak med damen og så holde lidt øje i fremtiden.


  • #4   1. mar 2011 Hvad med dyreværnet ?

  • #5   1. mar 2011 føj, kan du ikke lyve og sige den er stukket af? havde aldrig afleveret en hund tilbage hende! hvorfor hulen har du ikke reageret noget før???

  • #6   1. mar 2011 Den har jeg betalt, og den vil hun self ikke dække, men hun vil bare have hunden igen og kan simpelthen ikke få mig selv til at gi hende den igen. bare det fremskridt der er sket med den her på den her måned den er blevet så glad og er begyndt at lege det så dejligt at se ,

  • #7   1. mar 2011 Puha kan sandelig godt forstå dig. Kan dyrlægen ikke evt hjælpe med en sag så politiet måske vil gøre noget. Eller dyrenes beskyttelse

  • #8   1. mar 2011 Undskyld jeg siger det... Men når man behandler sin hund sådan, så må den være uønsket, ergo burde hun ikke savne den. Undskyld min dårlige moral smiley

  • #9   1. mar 2011 Jeg har prøvet men problemet er hun er fuld af løgn hun har sagt den har været til dyrelæge hver gang. men har bare fundet ud af nu at det har den så ikke været.
    Jeg har prøvet at snakke med dyreværnet inden jeg snakkede med politiet. Men dyrlægen siger hun jo ikke kan bekræfte at den har været mishandlet og det er derfor de ikke vil gøre noget ved det


  • #10   1. mar 2011 Du kan vel nægte at udlevere hunden, hvis hun ikke vil betale for dyrlæge og forplejning?
    Du har jo egentlig taget hunden til dyrlæge i forventning om at skulle købe den?


  • #11   1. mar 2011 Jeg nægter det også, men hvis hun så melder mig for tyveri så kommer de sikkert og tager den også ryger hun tilbage igen smiley

  • #12   1. mar 2011 Hvis én dyrelæge siger hun ikke kan skrive under på at den er mishandlet, tror i så der er en chance for der måske er en anden dyrelæge eller måske en fra dyreværnet kan det ?

  • #13   1. mar 2011 I sådan et tilfælde have jeg nok valgt at tage hunden uanset hvad ville ikke kunne leve med at vide en hund blev mishandlet sådan. Stikker den nogensinde af? I det tilfælde kan du jo aflevere den på internat og sige du fandt den på gaden så vil ejer skulle betale for at få den tilbage og så kunne man håbe hun ikke vil betale for det

  • #14   1. mar 2011 Hvis hun ikke har haft den hos dyrlægen, så er den vel heller ikke chippet eller registreret i hendes navn og så er det jo ord mod ord.

  • #15   1. mar 2011 Anne: Nej. Synes det lyder vildt at man kan have kendskab til så grov mishandling uden at skride ind før man selv har penge i klemme smiley

  • #16   1. mar 2011 Det har så intet med penge at gøre det har noget at gøre med at hun har sagt hver gang jeg har spurgt at hun har været til dyrlæge og har givet mig mange forklaringer ( som var løgn) . .. Jeg vil med glæde give alle mine penge for at den får det godt , men nu vil hun jo have den tilbage..

    Den er registret i hendes navn.
    en vil da prøve og undersøge de regler med hensyn til pasning..


  • #17   1. mar 2011 Michelle: Men hvorfor har du ikke reageret på det faktum at hunden blev sparket og slået? Det da noget man bør reagere prompte på om det ens ven eller ej

  • #18   1. mar 2011 Der ligger ikke andet i det end at jeg ikke har vidst den har været til salg før jeg har set nogle sider min veninde havde fundet frem ,
    og hver gang jeg har spurgt har jeg fået nej fra hende.
    Nej vi er ikke uvenner eller noget jeg er self. rasende over at finde ud af at hun har løjet om dyrlæge osv..

    Men jeg har helt ærligt ikke vidst hvad jeg skulle stille op med de ting hun/hendes børn gjorde.. har self sagt til hende at jeg syntes de behandlet den dårligt , og prøvet selv at have den så meget som muligt..


  • #19   1. mar 2011 Michelle: Når folk behandler deres dyr på den måde er det mishandling og det ulovligt kan ikke forstå du ikke ved det? Meget mystisk at man ikke gør noget for at stoppe miishandlingen om hunden er til salg eller ej er underordnet

  • #20   1. mar 2011 Jamen jeg kan kun give jer ret i at jeg har været for langsom,

  • #21   1. mar 2011 Ej slap nu af.. Sket er sket, og sagens kerne er.. Hvad gør hun nu! Og ikke hvad skulle hun have gjort.

  • #22   2. mar 2011 Det der med den var til salg var svar på et andet spørgsmål..
    ..
    Men jo jeg ved godt det er mishandling, det er derfor jeg prøver at gøre noget ved det nu , at jeg ikke har gjort det før ved jeg godt er en fejl , men har hele tiden tænkt at jeg jo ikke kan bevise det og har derfor ikke troet jeg kunne bruge det som noget , men det har jeg fundet ud af nu at man kan.. eller at man faktisk ikke engang kan


  • #23   2. mar 2011 Ja * natascha * det var nemlig os bare det jeg ville have nogle råd til , men jeg forstår godt folk undre sig over jeg ikke har gjord det før , men ja jeg har været for langsom og usikker på om det kunne nytte noget. da jeg også har hørt der skal meget til før de gider gøre noget.



  • #24   2. mar 2011 det er dig der har hunden, så ifølge loven er du besidder.
    Du kan endda bevise at du har betalt dyrlægeregningen, så behold den bare, politiet gør ikke meget.

    Ellers tar du og indlevere den som herreløs hund og når efterlysningtiden er gået begærer du hende.

    Det var en af de 2 ting jeg ville have gjort og evt. taget kontakt til dyrenes tarv


  • #25   2. mar 2011 tak for svar Alive a - Men kan jeg godt det selvom den står i hendes navn

  • #26   2. mar 2011 Ej puha. Det kunne jeg ikke li at læse. Hvis du får dyrlægen til at skruive under på manglende vaccination, og mishandling kan du komme rigtig langt samt dine underskrifter fra vidner.
    Hvis du er under 25 år kan du få gratis retshjælp. De er rigtig gode til at hjælpe, hvis de synes det er en gos sag, hvilket jeg er sikker på de synes.
    Prøv det og hold os endelig underrettet her inde, hvad der kommer til at ske.


  • #27   2. mar 2011 Tusind tak annika,
    ved du tilfældigvis hvordan man kan få de underskrifter for manglende vaccinationer for hun har kun været til dyrlægen en gang , er det så den dyrelæge eller er det noget alle dyrlæger kan se .
    Men den dyrelæge jeg var hos siger hun ikke kan bevis at den har været mishandlet..


  • #28   2. mar 2011 Michelle hun må jo have været til dyrlægen før, for ellers kan den jo ikke være registreret i hendes navn, så den kan jo godt have fået 1 vaccination før, den må jo være chippet eller tattoveret...

  • #29   2. mar 2011 Ja hun havde den til dyrelæge da hun var 8 uger også har hun så ikke været siden.. Så jeg fik afvide jeg skulle starte forfra med vaccinerne fordi den kun har fået en og efter den første skal den have en til efetr 4 uger og den har hun aldrig fået..

  • #30   2. mar 2011 Sikke bagkloge folk er..

    Jeg havde ringet til politiet en gang til og bedt dem om at droppe morgenbasserne og lette r*ven - også hvis du endda har beviser på at den er mishandlet..

    Jeg havde også beholdt hunden - som Katja skriver, tror jeg heller ikke at hun trækker dig igennem retssystemet, da det er pænt dyrt.


  • #31   2. mar 2011 Renee: Politiet siger bare der ikke er en sag hvis dyrelægen ikke kan skrive under på den er mishandlet..

    Katja: Jamen hunden står jo i hendes navn, så det kan hun jo sagtens sige den var..og jeg har jo ikke betalt endnu da jeg ville være sikker på at få papirene inden jeg betalte. og dem kunne hun ikke finde da jeg hentede hunden..



  • #32   2. mar 2011 Dyrlægen kan skrive under på at hun ikke har været der siden hunden var 8 uger. Så er det så op til nuværende ejer at bevise at hun har været hos andre dyrlæge, hvilket hun jo ikke kan. Det er ligemeget om dyrlægen kan skrive under på at den blev mushandlet, fordi du har dine underskrifter og sig selv som bevis.
    Jeg synes helt klart at du skal ringe til gratis retshjælp (nummeret kan du finde inde på google, ved at søge "gratis retshjælp") og så fortælle dem hele historien.
    De har meget mere styr på, hvordan man skal takle den videre derfra smiley


  • #34   2. mar 2011 En han SKAL have sin årlige vaccination.

  • #35   2. mar 2011 Tusind tak Annika det vil jeg prøve.. smiley

  • #36   2. mar 2011 Er det kun hannerne der skal det ?

  • #38   2. mar 2011 Maj-Britt. Du har ret. Der står ingenting om hverken vacc. eller mishandling. Fuck en dårlig dyrelov vi har!!
    Men det er stadig vigtigt at de får deres årligt vacc. Og det er heller ikke rigtigt at mushandle sín hund. Så jeg mener stadig at hun kan gå videre med sagen.


  • #40   3. mar 2011 Jeg ville mene at når man sparker, slår, smider hunden ned fra trampolinen og skyder den med "splatter pistol" ´tror jeg at alle vil mene det er mishandling!

  • #42   3. mar 2011 Det kan hun også. Har du slet ikke læst teksten?

Kommentér på:
Har brug for nogle gode råd

Annonce